Poll resultaten: Ziet u een oplossing voor het conflict?

Stemmers
0. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Ja

    0 0%
  • Nee

    0 0%
  1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1
    11-07-2011

    Post Profielwerkstuk vragenlijst

    Hallo leden van het Marokko Forum.

    Wij hebben onderstaand bericht als topic op www.maroc.nl gezet, maar we kamen er achter dat het forum daar nogal dood is, volgens mij ligt 'ie eruit... Zouden jullie het bericht hieronder willen lezen en de vragen beantwoorden? Erg bedankt alvast





    Hallo allemaal!!

    Wij (Pieter en Jaap) houden ons profielwerkstuk over het Arabisch-Israëlisch Conflict. Voor dit werkstuk zouden wij graag een paar vraagjes aan jullie willen stellen. Het zou ons een beter inzicht geven en is goed als bron te gebruiken!




    Streeft u naar een land met alleen Palestijnen in het huidige Israël?


    Hoe denkt u over de joodse gekoloniseerde gebieden in Palestijns gebied?



    Zou u iets anders willen zien in Israël?


    Wie is de hoofdschuldige van het conflict tussen Israël en Palestina?


    Hoe ziet u de Joden?


    Wat zou u beter doen als u zelf een Jood zal zijn?



    Denkt u dat kinderen in Israël worden opgevoed met een haat tegen Palestijnen? Zo ja, zou deze strijd in de toekomst dan niet nog veel erger worden?


    Is de regering van Israël wel echt uit op vrede?


    Jeruzalem, hoofdstad van Israël of Palestina?


    Moet Israël zich terugtrekken tot de 'grenzen' van 1967?


    Ziet u een oplossing voor het conflict?




    Alvast bedankt voor het invullen,


    Pieter en Jaap

  2. #2
    ..........

    Reacties
    79
    15-10-2010

    Streeft u naar een land met alleen Palestijnen in het huidige Israël?

    Nee, dat is in mijn ogen onmogelijk. Het zou beter zijn, ook uit islamitisch oogpunt om de Palestijnen en Israëliërs samen te zien leven.


    Hoe denkt u over de joodse gekoloniseerde gebieden in Palestijns gebied?

    Provocatie, en het bewijs dat Israël ondersteund wordt door Westerse landen. Wanneer de Palestijnen dit gedaan zouden hebben, zouden wij nu midden in de derde wereldoorlog zitten. Hiermee stimuleer je de Joodse bevolking in Israël om meer grond te bezetten, dit lijdt tot frustratie bij de Palestijnen en zij zullen wraak willen nemen. Dit zal zich uiten in het schieten van raketten, waardoor de Israëliërs hier weer gebruik van maken door honderdduizenden Palestijnen te vermoorden. Alsof 2 Joodse doden gelijk zijn aan 200.000 Palestijnen.

    Zou u iets anders willen zien in Israël?

    Vrede, maar dat zul je alleen krijgen wanneer beide partijen de andere accepteren en op een eerlijke wijze behandelen. Het meest voor de hand liggende is om het land in tweeën te delen, maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan! Wel heb ik er enigszins vertrouwen in, aangezien de moslim's en joodse bevolking allebei naar vrede streven, alleen moet je andere belangen niet uit het oog verliezen. Dit heeft namelijk het hedendaagse conflict veroorzaakt, men wil alleen vrijheid en vrede voor het eigen volk (vergelijkbaar met de standpunten van de PVV).

    Wie is de hoofdschuldige van het conflict tussen Israël en Palestina?

    Europa en dat gaat naar mijn mening zelfs terug naar de Gouden eeuw. Als je daar meer over wilt weten, moet je mij maar even pm-en Is namelijk een lang verhaal.

    Hoe ziet u de Joden?

    Wanneer ik een Jood zie lopen of hoor spreken heb ik daar geen speciale gevoelens bij. Joden, moslims, christenen, noem maar op, zijn in mijn ogen allemaal mensen. Alleen kan ik het niet accepteren om op televisie te zien hoe de moslims in Palestina worden afgeslacht door Israël, met goedkeuring van het Westen. Om terug te komen op een van mijn antwoorden, natuurlijk is het niet gewenst dat er raketten worden afgevuurd op Israëlische gebieden. Maar wat zou jij doen als jou grond, werk en soms ook familie is afgenomen? Dat betekent dat alles van jou is afgenomen en je niets meer te verliezen hebt. Uit onmacht zal ik zelf ook wraak willen nemen! Meestal vallen er 1 of 2 doden bij deze ''bombardementen''. Hier wil Israël altijd wraak opnemen, door grote offensieven te ondernemen, waarbij er letterlijk honderdduizenden Palestijnen zijn gestorven. Hierdoor zie ik de Joodse bevolking is als arrogant, om 1 Jood gelijk te stellen met 100.000 Palestijnen!

    Wat zou u beter doen als u zelf een Jood zal zijn?

    Ik zou mij inleven in de Palestijnen, ik zou zelf nagaan wat ik ervan zou vinden als mijn land ingepikt zou worden. Ik zou zelf ook teruggaan naar de basisschool om te leren rekenen om zo te begrijpen dat 1 en 100.000 niet hetzelfde is.

    Denkt u dat kinderen in Israël worden opgevoed met een haat tegen Palestijnen? Zo ja, zou deze strijd in de toekomst dan niet nog veel erger worden?

    Wel degelijk, en niet alleen aan de kant van Israël ook aan de kant van de Palestijnen. Dit zal het inderdaad alleen moeilijker maken, daarom denk ik ook dat heel de wereld samen moet werken aan een oplossing voor dit langdurend conflict. De enige oplossing is om allebei de gebieden te bezetten en aan de hand van gesprekken een oplossing te forceren. Als dit niet lukt, moet men toch nagaan of 50-50 niet makkelijker zou zijn. De enige reden waarom dat niet mogelijk is, is omdat mensen uit hun huis worden gezet, omdat zij op het gebied van de andere zullen vallen. Maar die mensen moeten zichzelf eens afvragen wat ze liever willen, oorlog en de kans om vermoord te worden of in vrede leven.


    Is de regering van Israël wel echt uit op vrede?

    Nee, er zijn wel veel Joodse mensen die uit zijn op vrede en die het conflict zat zijn. Maar je zult de regering van Israël en Palestina moeten dwingen om een oplossing te vinden.

    Jeruzalem, hoofdstad van Israël of Palestina?

    Van niemand, maak er een soort van Zwitserland van. Onafhankelijk en van niemand, iedereen is welkom nadat zij wel goed gefouilleerd zijn!


    Moet Israël zich terugtrekken tot de 'grenzen' van 1967?

    Dan kun je beter teruggaan naar de grenzen van 1947. Ook al vind ik die indeling door de VN ook nergens op gebaseerd. Je moet net zoals de kolonisten in Amerika en Afrika gedaan hebben een streep midden door het land trekken.

    Ziet u een oplossing voor het conflict?

    Ja die moet geforceerd worden, het land in tweeën en je bent klaar. Wat mij betreft komt er een muur tussen de twee landen.

    Meer of andere vragen zijn welkom, succes met jullie ''late'' profielwerkstuk!