1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    736
    21-05-2010

    >>>RAMADANCLUBJE<<< wie doet er mee van de dames???

    Salaam alaikom,

    Zoals wij allen weten is de ramadan nabij insha Allah. Ramadan is een zeer mooie maand van gezelligheid en lekkernijen, maar VOORAL de maand van aanbidding (3ibaadah). Dat is het doel van deze maand!!
    Nou wil ik voorstellen om samen ons voor te bereiden op deze heilige maand om het zo succesvol mogelijk te doen verlopen insha Allah.

    Als getrouwde dames is het vaak wat lastiger als je kids hebt. Ook de dames met schoolgaande kinderen. Moet je apart koken voor de kinderen, zodat ze op tijd naar bed kunnen? Of eten ze met jullie mee??
    Hoe regelen jullie dat allemaal? Heb je genoeg tijd over om wat te kunnen lezen uit de koran/extra gebeden te doen??

    Laten we samen onze meningen wisselen, en alvast een schema opstellen die we gaan hanteren insha ALLAH tijdens de ramadan, zodat we een structuur hebben die we na kunnen streven.
    Het mooiste zou zijn als we die na de ramadan ook kunnen aanhouden.

    Laten we er een mooie, zinvolle en leerzame topic van maken!
    Ik hoop op veel reacties insha Allah, aangezien dit een belangrijk onderwerp is.

    Wa salaam alaikom
    hopende op jouw medewerking!!!
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    736
    21-05-2010

    Dames, niemand die reageert??
    Is iedereen alleen bezig met de vakantie???
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  3. #3
    Rabatiaaaa

    Reacties
    18.022
    05-02-2010

    Ben niet getrouwd noch moeder, maar up gezellig mee.
    Terug na een lange afkickperiode.


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    736
    21-05-2010

    Citaat Geplaatst door Ambreen Bekijk reactie
    Ben niet getrouwd noch moeder, maar up gezellig mee.

    soekran meid
    Je bent welkom.
    Topic geldt trouwens niet alleen voor de GETROUWDE dames!!!!
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.909
    28-11-2009

    Ik heb geen kinderen en ben niet getrouwd, maar ik wil wel meelezen en meekletsen!!!!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    736
    21-05-2010

    helemaal goed meid! de ramadan is er voor iedereen getrouwd/ongetrouwd!!

    Insha Allah doen er meer mee en word het een leerzame topic!
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    736
    21-05-2010

    jammer, ik had echt veel reacties verwacht maar tot nu toe lijkt dat er niet naar te leiden...

    kom op dames!!! dit is belangrijk..
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  8. #8
    Here is I

    Reacties
    1.407
    07-07-2003

    Ik doe insha'Allah mee.
    Allah ou malik alhamd voor mijn lieve man en kinderen.

  9. #9
    Insh'Allah

    Reacties
    457
    24-04-2003

    ik wil wel meedoen! maar wat verwacht je precies van ons?
    Asthaghfiroellah!



  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    736
    21-05-2010

    Welkom dames.
    Het is de bedoeling dat we de komende weken voor de ramadan gaan gebruiken om een soort ' dagelijks schema' op te stellen die we gaan hanteren in de ramadan. Bijvoorbeeld voor lezen van koran, extra gebeden, dhikr etc...

    Ik heb bijvoorbeeld een leesschema om de koran minstens 1X uit tekrijgen in de ramadan.
    Die plaats ik insha Allah later

    graga julle ideeen hierover, hoe gaan we dit samen aanpakken??
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    587
    29-09-2010

    Goed idee! Ik doe mee, maar ben niet vaak online. Ik hoop het bij te kunnen houden insha allah
    Alhamdoelilah voor alles

    Jebli & Jeblia

  12. #12
    AllemaalZelfgemaakt

    Reacties
    9.112
    14-06-2006

    Ik doe mee inschalaah!!!!! En ik hoop dat ik in die maand begin met hoofdoek dragen yarab!
    Mirikan

  13. #13
    Blessing

    Reacties
    5.899
    14-12-2009

    lijkt me erg leuk!
    ben niet getrouwd, dus ik wil hier graag lekker mee kletsen en inscha Allah ramadan goed doorbrengen en natuurlijk de imaan versterken!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    736
    21-05-2010

    Insha Allah dames!! soekran voor jullie reactie, enne mirikan: zet gewoon je intentie door om je hoofddoek te dragen, het is een heerlijk gevoel! Als je er eenmaal gewend aan bent geraakt, kan je niet zonder.
    Allah ie 3awnek meis..
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    736
    21-05-2010

    Nou meiden, de topic bengint te leven!!!! Allah oe akbar!
    hier een beginnetje:

    Ramadaan lijstje!!
    Beste Zusters, Laten onze ramdaan dagen op deze manier, zoals hieronder, inshaAllah invullen. En moge Allah ons de kracht hiervoor en ons standvastig maken ameeeen!!


    Denk om de intentie, en deze mag je niet uitspreken.

    Eerste avond van de Ramadaan: zodra de Adaan gaat van Maghreb gelijk bidden en dan de mushaf pakken tot de salaat al ‘Ishaa’daar uitlezen.

    Proberen bij te houden wat je voor de eerste dag moet lezen.

    Na salaat al ‘Ishaa’, bid je (thuis) 8 rakaat taraweeh,in de moskee is dat afhankelijk van de Imaam 11 rakaat, maar dit is incl. witr. Dit (Witr)laten wij (thuis biddende) nog ff achterwege. Tussen de rakaat kan kan men zoveel mogelijk dou’a doen inshaAllah. In deze rakaat reciteert men uit de quraan, zodat je de Quraan inshaAllah minimaal een keertje uitgelezen krijgt. (1 juz'?)

    Dit dus naast de dagelijkse taak om de Quraan uit te lezen. Dan krijg je dus inshaAllah twee keer de Quraan uitgelezen. Een keer door het reciteren en een keer tijdens de taraweeh.

    En dan gelijk naar bed inshaAllah.

    Een uurtje (?) voor suhoer op staan, Je gebeden verrichten zelf kijken hoeveel rakaat je aankan, waar je na Allah alles gaat vragen wat je hartje begeert en douá gaat maken voor je zelf, kinderen en familieleden enz. Heb je hierna nog tijd nog ff de mushaf pakken en daaruit lezen.

    En dan natuurlijk de suhoer voorbereiden, gegeten, en nog tijd voor alfajr, ff dou’a doen, of even de mushaf pakken. En is het fadr, dan bidden en dan naar bed inshaAllah.

    Nou gedurende de dag hou je naast werk, school of huiselijke werkzaamheden met dikr, veeeel dikr ook tijdens het dweilen of eten voorbereiden bezig. Of zet een lezinkje op terwijl je in de keuken bezig bent. En natuurlijk de sounah gebeden naast de fard gebeden op tijd verrichten. Zodra je de tijd hebt ff benutten en de mushaf pakken, en laat jullie kleintjes dan lekker in de omgeving spelen en naar jullie recitatie luisteren.

    Is het dan eindelijk maghreb tijd? Pak dan een dadel op, zeg de douá op, eet het op en verricht veel douá. Ga dan EERST bidden, voordat je AANVALT!

    En dan het bovenstaande herhalen inshaAllah!

    Moge Allah onze vasten accepteren ameeen!
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info