1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    21
    28-02-2009

    pas bidden op 14, wat voor straf?

    vanaf je hoeveelste word je eigenlijk gestraft als je niet bid? mijn zusje is 13 maar ze bid niet.. watt gaat er gebeuren als ze bijvoorbeeld pas begint met bidden op haar 14ste, wat voor straf... ? Dan heeft ze bijvoorbeeld 14 jaar van haar leven niet gebid, maar je bent pas op je 10e verplicht, dus dan heeft ze 4jaar niet geboden , wanneer ze eigenlijk wel verplicht is om te bidden, niet geboden..
    Dus vraag;
    Wat voor 'straf' krijgt ze?

    ik hoop dat jullie snel antwoord gefen,
    Salaam.

  2. #2
    Alhamdoelilaah!

    Reacties
    85
    07-03-2010

    Dan moet ze het inhalen, ik ga even kijken of ik een daliel kan vinden!

  3. #3
    Alhamdoelilaah!

    Reacties
    85
    07-03-2010

    Kijk eens;

    Vraag: Mijn vraag is als je als man zijnde een paar dagen niet hebt gebeden, moet je het dan inhalen en zo JA hoe?????? Ik heb gehoord bij het terug bidden moet je eerst met het Isha-gebed beginnen en zo naar boven of hoe??? ik hoop dat u mij daar een duidelijke antwoord op kan geven aub.

    Antwoord:

    In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

    Het achterwege laten van het gebed is een grote zonde, Allah zegt:"Maar na hen volgden andere generaties, die de salat achterwege lieten en de begeerten volgden. Daarom zullen zij verlies tegemoet zien Behalve wie berouw toont en gelooft en goede daden verricht. Zij zijn het die het Paradijs zullen binnentreden en hun zal geen enkel onrecht aangedaan worden." (Soerat Maryam aya 59,60).

    Allah zegt over de zondaren: "...behalve degene die berouw toont en gelooft en goede daden verricht. Voor diegenen wisselt Allah hun zonden in voor goede dagen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig" (Al Foerqaan aya 70).

    Er is geen enkel overlevering die aanduid dat degene die het gebed achterwege laat het gebed moet inhalen. Desbetreffende persoon moet berouw tonen en een belofte doen met zichzelf om niet terug te keren in deze zonde. Inhalen van het gebed is verplicht voor degene die niet met omzet verslaapt tijdens het gebed, zoals de boodschapper van Allah heeft gezegd in een hadith die overgeleverd is door Ibn Mas'ood (moge Allah's tevredenheid hem zijn):"Degene die zich verslaapt en een gebed niet verricht, of door vergeetachtigheid een gebed nalaat, dient het te verrichten als hij het herinnert..."(Moesliem, tiermidie en anderen). En Allah weet het het beste.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    4.497
    04-12-2002

    nee ze moet het niet inhalen

    "Wanneer ik jou adviseer. Herinner mij dan aan mijn eigen tekortkomingen voordat je mijn advies accepteert."


  5. #5
    Alhamdoelilaah!

    Reacties
    85
    07-03-2010

    Citaat Geplaatst door narges Bekijk reactie
    nee ze moet het niet inhalen
    Ik weet het ook neit zeker

  6. #6
    Tientamen Tienhalen

    Reacties
    389
    21-06-2010

    Het gebed verplicht inhalen? Euhm.

    How can he make up for missed prayers?

    Praise be to Allaah.

    Firstly:

    Allaah has allocated specific times for acts of worship for reasons that are known to Him. We know some of them, but some of them are hidden from us. Whatever the case, we are enjoined to adhere to them and it is not permissible to transgress against that except for reasons permitted in sharee’ah.

    If a person misses the prayer, one of two scenarios must apply:

    1 –

    He missed it for a reason, such as falling asleep or forgetting it. There is no sin on him in this case, but he has to make it up when he wakes up or remembers it.

    It was narrated from Anas ibn Maalik (may Allaah be pleased with him) that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Whoever forgets a prayer, let him offer it as soon as he remembers, for there is no expiation for it other than that.” Narrated by al-Bukhaari (572) and Muslim (684); Muslim narrated an additional phrase: “or sleeps and misses it”.

    Muslim also narrated (684): “If one of you sleeps and misses a prayer, or forgets it, let him offer the prayer when he remembers, for Allaah says ‘and perform As‑Salaah (Iqaamat‑as‑Salaah) for My remembrance’ [Ta-Ha 20:14].”

    2 –

    He missed the prayer with no excuse; rather he ignored it until the time for it ended, out of laziness and carelessness. This person is sinning according to the consensus of the Muslims, and has committed a major sin.

    It is not valid for him to make it up according to the more correct of the two scholarly opinions, rather he has to repent and regret it, and resolve not to do that again, and he should do a lot of good deeds and offer a lot of voluntary prayers.

    Ibn Hazm said:

    As for the one who deliberately omits to pray until the time for the prayer ends, he can never make it up, so he should do a lot of good deeds and offer a lot of voluntary prayers, so that his balance (of good deeds) will weigh heavily on the Day of Resurrection, and he should repent and ask Allaah for forgiveness. End quote.

    Al-Muhalla (2/235).

    This is also the view of ‘Umar ibn al-Khattaab and his son ‘Abd-Allaah, and of Sa’d ibn Abi Waqqaas, Salmaan, Ibn Mas’ood, al-Qaasim ibn Muhammad ibn Abi Bakr, Badeel al-‘Aqeeli, Muhammad ibn Sireen, Mutarrif ibn ‘Abd-Allaah and ‘Umar ibn ‘Abd al-‘Azeez. It was also the view of Dawood al-Zaahiri and Ibn Hazm, and was the view favoured by Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah and al-Shawkaani. Among contemporary scholars it was regarded as more correct by al-Albaani, Ibn Baaz, Ibn ‘Uthaymeen and others.

    They quoted as evidence the following:

    (i)

    The words of Allaah (interpretation of the meaning):

    “Verily, As‑Salaah (the prayer) is enjoined on the believers at fixed hours”

    [al-Nisa’ 4:103]

    They said: There is a set time for prayer and it is not permissible to do it at any other time except with evidence.

    (ii)

    The words of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him): “Whoever forgets a prayer, let him offer it as soon as he remembers, for there is no expiation for it other than that.”

    The words “let him offer it as soon as he remembers, for there is no expiation for it other than that” mean: If he is slow in offering the prayer after he remembers it, then it is not an expiation, so how about the one who neglects it deliberately without forgetting or sleeping? It is even more likely that it will not be an expiation in that case, and making it up will be of no benefit.

    (iii)

    Because Allaah has allocated a specific time for each obligatory prayer, specifying the beginning and end thereof, so it is as if it is not valid to do it before that time just as it is not valid to do it afterwards.

    Al-Muhalla (2/235).

    (iv)

    Ibn Hazm said:

    Also, making it up should be based on evidence, and it is not permissible for anything to be prescribed other than by Allaah on the lips of His Messenger (peace and blessings of Allaah be upon him). We ask those who say that the one who deliberately omits the prayer is obliged to make it up to tell us about this prayer that you are telling him to do – is it the prayer that was enjoined by Allaah or some other prayer? If they say it is the one that was enjoined by Allaah, then we say to them: Then the one who deliberately omits it is not a sinner, because he has done what Allaah commanded him to do and there is no sin according to what you say, and there is no blame on the one who deliberately omits to pray until the time for it ends. But that is something that no Muslim can say. If they say that it is not the prayer that Allaah has enjoined him to do, then we say: You are right, and that is enough, because they have admitted that they told him to do something that was not enjoined by Allaah. End quote.

    Al-Muhalla (2/236).

    Those who say that he has to make it up did so by analogy with the one who forgets or falls asleep, and they said that if the one who forgets has to make it up, then it is more likely that the one who deliberately omitted it should do so.

    My response is that there is no comparison between the two scenarios, because the one who omits it deliberately is sinning, which is not true in the case of the one who forgets, so how can an analogy be drawn between the one who is sinning and the one who is not sinning?

    Al-Shawkaani (may Allaah have mercy on him) said:

    Ibn Taymiyah said: Those who disagree – i.e., those who say that he should make up the prayer – do not have any proof to support their argument. Most of them say that he does not have to make it up unless there is a clear command (based on evidence), but there is no such command in this case. We do not disagree that it is obligatory to make it up; rather we disagree as to whether the made-up prayer will be accepted from him and whether prayer offered at the wrong time is valid. He discussed this matter at length and he favoured the view that was mentioned by Dawood and those who agreed with him, and the matter is as he put it, because I made a thorough study of this matter and I did not see any reliable evidence that obliges the one who misses a prayer deliberately to make it up.

    Nayl al-Awtaar (2/26).

    The more correct view – and Allaah knows best – is that the one who deliberately omits the prayer should not make it up, rather he has to seek forgiveness and repent.


    Ibn al-Qayyim (may Allaah have mercy on him) discussed this issue at length and examined the evidence of both sides in his useful book al-Salaah (p. 67-109).

    Note: Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah said:

    The scholars who say that he should make up the prayer do not say that by making it up he is absolved of sin, rather they say that by making it up his burden of sin is reduced, but the sin of missing and delaying the prayer beyond its prescribed time is like any other sin, it needs either repentance or good deeds that will erase it or other things that will waive the punishment. End quote.

    Minhaaj al-Sunnah (5/233).

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    21
    28-02-2009

    maar je bent verplicht van je 10 en dan is ze 14 , hoe moet ze 4 jaar inhalen?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    472
    13-10-2007

    Niks straf.

    Allah is de Barmhartige, Hij leidt tot het rechte pad wie Hij wil.
    En we hebben het hier over een kind van 14, misschien hoeft ze ook nog niet eens te vasten (nog geen menstruatie).

    Als we op deze manier kinderen beginnen op te voeden, dan zien ze het bidden als iets waar ze een hekel aan krijgen net als huiswerk op school.
    Ze zien niet dat het juist daar is om hen te helpen.

    Ik ben meer voor belonen dan voor straffen.
    Als het kind een maand lang netjes haar gebeden doet, mag ze samen met mama in het winkelcentrum iets leuks uitzoeken of zo.
    Bidden wordt met plezier en met goed gevoel geassocieerd in haar hersenen en uiteindelijk voelt ze zich vanzelf bezwaard als ze niet gebeden heeft.

    Als ik persoonlijk om wat voor reden niet gebeden heb die dag, voel ik me alsof ik een zak steen op mijn rug meesjouw en ik kan niet lekker slapen. Ik spring dan alsnog uit bed.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    21
    28-02-2009

    ze vast wel, maar ze bidt niet.
    ze heeft wel al mestruatie. maar om de 3maanden ofzo krijgt ze het, het is niet op vaste tijden.

  10. #10
    Aboe Safouane

    Reacties
    3.702
    01-05-2009

    De profeet zei in een overlevering: “Draagt jullie kinderen op tot het gebed op hun zevende en tucht hen op hun tiende (als ze het gebed dan niet verrichten) en scheidt hun slaapplaatsen van elkaar.”

    Vanaf dat moment dat je weet dat je moet bidden, en je laat het achterwegen....dan zit je fout. Dan dien je zo snel mogelijk oprechte berouw te tonen, stel in dit geval uw zusje is 13 en die krijgt nu te horen dat ze al vanaf der 10e moest bidden, dit had zij echter niet eerder geweten. Dan dient zij oprechte berouw te tonen naar Allah subhana wa-ta-ala toe, en vragen om vergeving. en onmiddelijke beginnen met het oppakken van het gebed.

    Djaabir (moge Allah tevreden zijn met hem) verhaalde dat de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zei: “ Tussen een persoon en ongeloof staat het gebed. ” (Overgeleverd door Moeslim)

    En van ‘Abdoellaah ibn ‘Oemar (moge Allah tevreden zijn met vader en zoon) is de overlevering dat op een dag, pratend over het gebed, de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zei: "Voor degene die het gebed verricht, zal het een licht zijn, een bewijs en een verlossing op de Dag der Opstanding. Voor degene die het niet onderhouden heeft, is er geen licht, geen bewijs, geen oplossing en op de Dag der Opstanding is hij als Qaaroen, Fir'awn, Haman en Oebayy ibnoe Khalaf." (Overgeleverd door Ah'mad, at-Tabaraanie en Ibn H'ibbaan.)

    Het allereerst waarbij wij op de dag des oordeels voor ondervraagd worden is het gebed, als het gebed goed is, zal de rest ook goed zijn, als het gebed slecht is oftewel die persoon bad niet, dan zal de rest ook slecht zijn. Het gebed zal diegene getuigen op de dag des oordeels voor diegene die baden.

    "Ja Allah! Straf ons niet als wij vergeten of een fout hebben gedaan; Ja Allah! Belast ons niet zoals U degenen die voor ons waren, heeft belast. Ja Allah! Belast ons niet met datgene waarvoor wij de kracht niet hebben, vergeef ons, bedek onze zonden, en schenk ons genade; U bent onze Meester, help ons dus tegen het ongelovige volk". (Qur`aan 2:286)

  11. #11
    Allah oe Akbar!

    Reacties
    5.519
    22-02-2010

    In de daliel's die de zusters en broeders gedeelt hebben hier boven staat er nergens dat ze het moet inhalen ze moet berouw tonen..
    url=http://www.weddingcountdown.com/]

    [/url]

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    21
    28-02-2009

    Dankjewel voor al de informatie, ze gaat vanaf de Ramadan beginnen. Ze deed het vorige zomer tot de kwart van dit jaar. & ja ze vast. Maar draagt geen hoofddoek, daar vind ik haar nog te jong voor, en dat is nog geen probleem.
    salaam zusters x.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    21
    28-02-2009

    zij ik dan dat dit school was?
    En zal je ook zo praten tegenover Allah swt?
    Zulke woorden als FUCKING horen hier NIET!
    dus ga weg en neem je shitaan mee.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    10.359
    08-06-2009

    Maak je geen zorgen, de hel is een fabel. Een beetje uit de hand gelopen fabel, maar desalniettemin een fabel.

    Het is toch te bizar voor woorden dat kinderen zich afvragen of ze gemarteld gaan worden in de hel?

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    449
    12-11-2008

    Citaat Geplaatst door Hominid Bekijk reactie
    Maak je geen zorgen, de hel is een fabel. Een beetje uit de hand gelopen fabel, maar desalniettemin een fabel.

    Het is toch te bizar voor woorden dat kinderen zich afvragen of ze gemarteld gaan worden in de hel?
    een fabel? wie heeft je dat wijsgemaakt