1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Citaat Geplaatst door Aadamwest Bekijk reactie
    Wist je dat de engel DJIBRIEL, niet meer heeft gelachen sinds hij de HEL heeft GEZIEN.
    Dat was geen Jibriel 'aleyhi asSalaam, maar Mikail.

    Op de autoriteit van Anas ibn Maalik (radi Allahu 'anhu): de Profeet - 'aleyhie sallaatu wasalaam - zei tegen Jibreel - 'alayhis-salaam:
    "Waarom is het zo dat ik Mikaa'eel nooit heb zien lachen?"
    Jibreel antwoordde - 'alayhis-salaam:
    "Hij heeft niet meer gelachen sinds het Hellevuur is geschapen."
    [Imaam Ahmad (3/224). Imaam al-Albaanee called it hasan in Silsilatul-Ahaadeethis-Saheehah (#2511).]

  2. #47
    Te lang

    Reacties
    1.215
    17-04-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Aadamwest Bekijk reactie
    marokkanen? dan bedoel je jongens en meiden?
    jij bent echt verloren

    Ingewikkeld,
    'Ya muqalib al qoloeb thabit qalbi 3a'la deenek'<3

  3. #48
    MVC Lid

    Reacties
    4.015
    14-10-2009

    vele van ons zijn idd verloren maar velen van ons hebben weinig tot geen kennis

  4. #49
    JEBLIA

    Reacties
    178
    12-01-2008

    kennen jullie die ene verhaal van iqra?
    over een vrouw die mekka bezocht en naar iqra belde omdat ze die zwarte gat niet zach/voelde?

    carpe diem


  5. #50
    Gekste Arifi

    Reacties
    1.127
    13-06-2011

    Citaat Geplaatst door LellaRiffiaa Bekijk reactie
    Dat was geen Jibriel 'aleyhi asSalaam, maar Mikail.

    Op de autoriteit van Anas ibn Maalik (radi Allahu 'anhu): de Profeet - 'aleyhie sallaatu wasalaam - zei tegen Jibreel - 'alayhis-salaam:
    "Waarom is het zo dat ik Mikaa'eel nooit heb zien lachen?"
    Jibreel antwoordde - 'alayhis-salaam:
    "Hij heeft niet meer gelachen sinds het Hellevuur is geschapen."
    [Imaam Ahmad (3/224). Imaam al-Albaanee called it hasan in Silsilatul-Ahaadeethis-Saheehah (#2511).]
    Owjah sorry

    hier nog tekst


    Het vuur van de hel heeft de zwartste kleur en is een vuur dat niet meer kan gedoofd worden. Op een dag kwam de engel djibriel naar Mohammed en zijn gezichtskleur was veranderd. Mohammed vroeg:� O djibriel waarom is jou gezichtskleur zo veranderd? Djibriel antwoordde: �O Mohammed ik ben slechts gekomen nadat Allah het gebod heeft gegeven dat de Hel moest worden aangezet, toen gaf Hij de opdracht dat de hel 1000 jaar moest branden tot het rood werd. Toen gaf hij de opdracht dat het nog eens 1000 jaar moest branden tot het wit werd. Toen gaf Hij weer de opdracht dat het 1000jaar moest branden tot het zwart werd en nu kan ze niet meer gedoofd worden.� Toen begon djibriel te wenen Mohammed vroeg O djibriel waarom ween je? Djibriel antwoordde: Ik heb angst dat Allah mij ooit iets zou opdragen en dat ik zou weigeren en dat ik zo in de Hel kom�. Mohammed huilde mee. Toen djibriel weg ging, kwam Mohammed naar buiten. De sahaba waren samen en waren aan het lachen. Toen ze de Profeet zagen met rode ogen vroegen ze hem wat er scheelde, hij antwoordde: 'Indien jullie wisten wat ik wist, dan zouden jullie slechts weinig lachen en heel veel wenen en jullie zouden jullie bedden eenzaam laten in de nacht en de hoogste plaats opzoeken om jullie Heer te smeken naar vergiffenis.'
    Overgeleverd door Bucharie.

  6. #51
    Gekste Arifi

    Reacties
    1.127
    13-06-2011

    Citaat Geplaatst door neggafa Bekijk reactie
    Ingewikkeld,
    jij jah
    Citaat Geplaatst door gizoh_1 Bekijk reactie
    vele van ons zijn idd verloren maar velen van ons hebben weinig tot geen kennis
    klopt man
    Citaat Geplaatst door Mvr__Tetouaniaa Bekijk reactie
    kennen jullie die ene verhaal van iqra?
    over een vrouw die mekka bezocht en naar iqra belde omdat ze die zwarte gat niet zach/voelde?
    neeman?

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    4.015
    14-10-2009

    wat, nee vertel

  8. #53
    JEBLIA

    Reacties
    178
    12-01-2008

    ik ga even bidden en kom zo terug, typ ik eventjes dat verhaal
    is echt erg joh ...

    tot zo

    carpe diem


  9. #54
    Te lang

    Reacties
    1.215
    17-04-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Aadamwest Bekijk reactie
    jij jah

    klopt man
    neeman?
    ja dat bedoel ik ook eigenlijk, ben gewoon best raar.
    'Ya muqalib al qoloeb thabit qalbi 3a'la deenek'<3

  10. #55
    MVC Lid

    Reacties
    4.015
    14-10-2009

    Citaat Geplaatst door Aadamwest Bekijk reactie
    Owjah sorry

    hier nog tekst


    Het vuur van de hel heeft de zwartste kleur en is een vuur dat niet meer kan gedoofd worden. Op een dag kwam de engel djibriel naar Mohammed en zijn gezichtskleur was veranderd. Mohammed vroeg:� O djibriel waarom is jou gezichtskleur zo veranderd? Djibriel antwoordde: �O Mohammed ik ben slechts gekomen nadat Allah het gebod heeft gegeven dat de Hel moest worden aangezet, toen gaf Hij de opdracht dat de hel 1000 jaar moest branden tot het rood werd. Toen gaf hij de opdracht dat het nog eens 1000 jaar moest branden tot het wit werd. Toen gaf Hij weer de opdracht dat het 1000jaar moest branden tot het zwart werd en nu kan ze niet meer gedoofd worden.� Toen begon djibriel te wenen Mohammed vroeg O djibriel waarom ween je? Djibriel antwoordde: Ik heb angst dat Allah mij ooit iets zou opdragen en dat ik zou weigeren en dat ik zo in de Hel kom�. Mohammed huilde mee. Toen djibriel weg ging, kwam Mohammed naar buiten. De sahaba waren samen en waren aan het lachen. Toen ze de Profeet zagen met rode ogen vroegen ze hem wat er scheelde, hij antwoordde: 'Indien jullie wisten wat ik wist, dan zouden jullie slechts weinig lachen en heel veel wenen en jullie zouden jullie bedden eenzaam laten in de nacht en de hoogste plaats opzoeken om jullie Heer te smeken naar vergiffenis.'
    Overgeleverd door Bucharie.
    kippenvel gewoon awma

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Citaat Geplaatst door Aadamwest Bekijk reactie
    Owjah sorry

    hier nog tekst


    Het vuur van de hel heeft de zwartste kleur en is een vuur dat niet meer kan gedoofd worden. Op een dag kwam de engel djibriel naar Mohammed en zijn gezichtskleur was veranderd. Mohammed vroeg:� O djibriel waarom is jou gezichtskleur zo veranderd? Djibriel antwoordde: �O Mohammed ik ben slechts gekomen nadat Allah het gebod heeft gegeven dat de Hel moest worden aangezet, toen gaf Hij de opdracht dat de hel 1000 jaar moest branden tot het rood werd. Toen gaf hij de opdracht dat het nog eens 1000 jaar moest branden tot het wit werd. Toen gaf Hij weer de opdracht dat het 1000jaar moest branden tot het zwart werd en nu kan ze niet meer gedoofd worden.� Toen begon djibriel te wenen Mohammed vroeg O djibriel waarom ween je? Djibriel antwoordde: Ik heb angst dat Allah mij ooit iets zou opdragen en dat ik zou weigeren en dat ik zo in de Hel kom�. Mohammed huilde mee. Toen djibriel weg ging, kwam Mohammed naar buiten. De sahaba waren samen en waren aan het lachen. Toen ze de Profeet zagen met rode ogen vroegen ze hem wat er scheelde, hij antwoordde: 'Indien jullie wisten wat ik wist, dan zouden jullie slechts weinig lachen en heel veel wenen en jullie zouden jullie bedden eenzaam laten in de nacht en de hoogste plaats opzoeken om jullie Heer te smeken naar vergiffenis.'
    Overgeleverd door Bucharie.
    Wow, ma sha Allaah, dat is een hele mooie hadeeth! Een variant erop is:


    Het is overgeleverd dat Jibreel aleyhi salaam naar de Profeet sala Allaahu 'alaihi wa salam toe kwam terwijl hij huilde. De Profeet vroeg hem: "Wat doet jou huilen?" Dus zei hij: "Mijn ogen zijn niet droog geweest sinds Allah Jahannam(de Hel) geschapen heeft, uit angst dat ik Hem ongehoorzaam zal zijn en Hij mij erin gooit."
    [al-Bayhaqi in 'al-Shu'ab';915]

  12. #57
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    En wie zijn wij naast Jibreel 'aleyhi asSalaam? Zwakke, zondige schepsels. En kijk hoe wij ons op deze wereld gedragen. Pfff, wayaw.

  13. #58
    Gekste Arifi

    Reacties
    1.127
    13-06-2011

    Citaat Geplaatst door Mvr__Tetouaniaa Bekijk reactie
    ik ga even bidden en kom zo terug, typ ik eventjes dat verhaal
    is echt erg joh ...

    tot zo
    is cool allahietaqebel
    Citaat Geplaatst door neggafa Bekijk reactie
    ja dat bedoel ik ook eigenlijk, ben gewoon best raar.
    doe er wat aan dan
    Citaat Geplaatst door gizoh_1 Bekijk reactie
    kippenvel gewoon awma
    Jaman
    Citaat Geplaatst door LellaRiffiaa Bekijk reactie
    Wow, ma sha Allaah, dat is een hele mooie hadeeth! Een variant erop is:


    Het is overgeleverd dat Jibreel aleyhi salaam naar de Profeet sala Allaahu 'alaihi wa salam toe kwam terwijl hij huilde. De Profeet vroeg hem: "Wat doet jou huilen?" Dus zei hij: "Mijn ogen zijn niet droog geweest sinds Allah Jahannam(de Hel) geschapen heeft, uit angst dat ik Hem ongehoorzaam zal zijn en Hij mij erin gooit."
    [al-Bayhaqi in 'al-Shu'ab';915]
    pff, dat zelfs de engelen er vrees voor hadden

  14. #59
    Gekste Arifi

    Reacties
    1.127
    13-06-2011

    Citaat Geplaatst door LellaRiffiaa Bekijk reactie
    En wie zijn wij naast Jibreel 'aleyhi asSalaam? Zwakke, zondige schepsels. En kijk hoe wij ons op deze wereld gedragen. Pfff, wayaw.
    Fhel hayawan

  15. #60
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Citaat Geplaatst door Aadamwest Bekijk reactie
    pff, dat zelfs de engelen er vrees voor hadden
    Subhan Allaah. Heb je dat boek 'De reis van de ziel na de dood' gelezen? Je kunt 'm ook online lezen...
    Citaat Geplaatst door Aadamwest Bekijk reactie
    Fhel hayawan
    Tranen moeten we laten om ons hart op te luchten van de zonden die we dagelijks begaan. En zelfs dan is het niet genoeg.