1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    18
    13-06-2011

    Exclamation Belangrijk: Vragen die iedere Moslim moet kunnen beantwoorden!

    De volgende vragen moet iedere moslim kunnen beantwoorden.

    1: Waarom geloof ik in de Islam?

    2: Geloven mijn ouders in de Islam? Geloven de mensen om mij heen in de Islam? Zoja, zou ik er dan ook in geloven als mijn familie niet islamitisch was maar joods, of christelijk of ongelovig? Ben ik er in gaan geloven omdat ik er zelf bewijs voor heb gezien? En zoja, wat was dat bewijs dan? Geloof ik er daadwerkelijk in, of geloof ik er vooral in omdat ik bang ben hoe mijn omgeving zal reageren als ik zeg dat ik er niet in geloof? Is het niet een beetje toevallig dat de meeste mensen die een geloof aanhangen, ook ouders hebben die dat geloof aanhangen? Zou het niet erg toevallig zijn als het geloof van mijn ouders net het juiste geloof blijkt te zijn, maar de tientallen andere geloven onjuist zijn en ervoor zorgen dat je naar de hel gaat?

    3: Geloof ik in de Islam uit angst voor de hel? Zoja, waarom denk ik dat de hel bestaat? Geloof ik alleen in de hel omdat de Islam zegt dat de hel bestaat, of heb ik bewijs gezien voor het bestaan van de hel? Waarom hebben bijna alle geloven een hel, en zeggen alle geloven dat mensen die een ander geloof hebben de hel in gaan? Is de hel niet bedacht om te zorgen dat mensen uit angst ervoor in het geloof blijven geloven?

    4: Geloof ik in de Islam omdat ik denk dat ik naar het paradijs zal gaan? Hoe weet ik dat het paradijs bestaat? Heb ik er bewijs voor gezien? Of is het slechts een belofte die ik aan moet nemen?

    5: Geloof ik omdat ik bang ben voor wat er gebeuren zal als ik niet meer geloof?

    6: Als God zichzelf barmhartig noemt, waarom stuurt God dan zoveel mensen naar de hel? Hindoes, ongelovigen en heel veel anderen gaan naar de hel als de Islam waar is.

    7: Wat gebeurt er met mensen die geboren waren voor de komst van de Islam? Wat gebeurt er met mensen die in het regenwoud leven en niet weten wat de Islam is omdat ze nog nooit met mensen buiten het regenwoud gepraat hebben? Gaan deze mensen ook naar de hel? Wat gebeurd er met kinderen die stierven voor ze konden praten? Gaan ze ook naar de hel? Is dit eerlijk?

    8: Waarom geloof ik dat Mohammed een profeet was die boodschappen van God kreeg? Voor de geboorte van Mohammed waren er heel veel andere mensen die ook beweerden boodschappen van God te krijgen, waaronder Zoroaster. In het oude Griekenland, honderden jaren voor Mohammed, waren tientallen mensen waarvan gedacht werd dat ze konden praten met God(en). Na Mohammed waren er ook heel veel mensen die beweerden dat ze met God konden praten. Waarom geloof ik niet in deze profeten maar wel in Mohammed en zijn boodschap?

    9: Ervan uitgaande dat Mohammed een profeet was, waar is dan het bewijs dat hij de waarheid sprak? Als God echt door Mohammed sprak, waarom gaf hij ons geen bewijs? Waarom vertoonde hij geen wonderen om de mensen te bekeren, maar moesten de mensen bekeerd worden met geweld? Het Boeddhisme heeft zich voor het grootste deel vreedzaam verspreid, en Boeddha heeft nooit met geweld zijn ideeën proberen te verspreiden. Jezus heeft ook nooit met geweld zijn gedachtegoed geprobeerd te verspreiden. Tijdens zijn leven heeft Mohammed meerdere veldslagen gevochten waarbij vele mensen stierven. Waarom hielp God Mohammed niet de mensen te overtuigen? Kon God geen wonderen vertonen? Een teken in de lucht laten zien? Waarom moest het geloof zich via geweld verspreiden?

    10: Wist God dat we nu geavanceerde wetenschappelijke kennis zouden hebben? Zoja, kon God dan geen boodschap geven waarvan we later konden kijken of hij waar was? Kon God niet in de Koran zetten hoeveel chromosomen een mens heeft? Kon God niet in de Koran zetten dat we verwant zijn aan de apen?

    11: Waarom gaf God ons alleen maar regels waar we niks aan hebben? Waarom leerde hij ons geen technieken waarmee we ons leven hadden kunnen verbeteren? Waarom leerde hij ons niet hoe we scheurbuik kunnen bestrijden? Het heeft ons honderden jaren gekost voordat we leerden dat scheurbuik door een vitamine C tekort komt. Waarom geeft hij ons in plaats hiervan vreemde regels?

    12: Waarom heeft God een hekel aan homo's? We weten nu dat mensen homoseksueel geboren worden, en het niet veranderen kunnen. Waarom wou Mohammed dat homo's vermoord worden, zoals blijkt uit de Hadith? Als God niet wil dat mensen homo zijn, waarom worden mensen dan homo geboren?

    13: Als God tegen homo's is, waarom zijn er dan zoveel dieren die ook homoseksueel gedrag vertonen? Van de Bonobo, een apensoort die het nauwst aan ons verwant is, is bekend dat de mannetjes elkaars geslachtsdelen betasten, en de vrouwtjes vaak seks met mekaar hebben. Van veel eendensoorten is bekend dat mannetjes samen paartjes vormen en samen op een ei gaan broeden.

    14: Ervan uit gaande dat homo zijn slecht is, zijn er niet dingen die veel slechter zijn dan met een man seks te hebben? Is het niet veel erger om seks te hebben met een kind, of met een vrouw die tot slaaf gemaakt is? Is het niet veel slechter om slaven te hebben dan om op mannen te vallen als je zelf een man bent? Waarom gaf Mohammed hier dan geen waarschuwing voor, maar zei hij wel dat homos vermoord moeten worden?

    15: Waarom moeten gelovigen zich vijandig gedragen tegenover niet gelovigen? In veel andere religies is het de bedoeling dat je het geloof verdedigt door liefdevol om te gaan met ongelovigen. Er zijn bijvoorbeeld Sikh goeroes die gestorven zijn om hindoes te beschermen die bedreigt werden door moslims. Waarom is ons geleerd dat we ons zo vijandig tegen ongelovigen moeten gedragen, terwijl ongelovigen ons meestal helemaal geen kwaad willen doen? Waarom moeten Joden en Christenen bijvoorbeeld volgens Mohammed een speciale belasting betalen?

    16: Waarom geeft God ons geen nieuwe boodschappen meer? Is er helemaal niks gebeurd de afgelopen 1300 jaar waar God een mening over heeft? VInd God nog steeds dat ritueel slachten de enige goede manier van slachten is, terwijl we nu verdovingen hebben die het minder pijnlijk maken en zorgen dat de dieren dus minder lijden? In de tijd van Mohammed was ritueel slachten misschien de meest diervriendelijke methode, maar nu is dat niet meer zo. Waarom laat God ons dan niet weten of we nu op een andere manier moeten slachten of niet? Waarom laat God ons niet weten hoe hij nu tegen dingen als kernenergie, vrouwenrechten, pedofilie, slavernij, de multiculturele samenleving en andere belangrijke onderwerpen aankijkt? Waarom heeft God alleen een mening over dingen die 1400 jaar geleden relevant waren, maar geen mening over dingen die nu relevant zijn? Hoe kunnen wij een goed leven lijden als we niet weten wat God wil dat we doen?

    17: Waarom zien wij Mohammed als het voorbeeld van de ideale man? We weten dat Mohammed vrouwen tot slaaf maakte nadat hij hun familie had vermoord. We weten ook dat hij hele Joodse stammen heeft uitgemoord. We weten ook dat hij met Aisha seks heeft gehad toen ze nog een kind was. We weten ook dat Mohammed speciale regels voor zichzelf had. Hij mocht bijvoorbeeld veel meer vrouwen hebben dan andere moslims. Waarom zijn er dit soort regels? Is Mohammed echt vandaag in de 21ste eeuw nog steeds het perfecte voorbeeld voor hoe een man leven moet? Of zijn er in de afgelopen jaren andere mensen geboren die een beter voorbeeld voor ons zijn?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    18
    13-06-2011

    Nemen jullie vooral de tijd. Ik wacht wel.

  3. #3
    moslima

    Reacties
    1.514
    10-10-2009

    Ik schaam me dood op sommige heb ik zelf geen antwoord want ik weet ik realiseerde me nog niet ik geloof in Allah SWt maar ik kan geen antwoord sommige vragen

    Moge Allah Subhanahoe Wata3ala ieder broeder en zuster een mooie plekje zegenen in het paradijs Insha'Allah Yarabiee ameen!!!


Tags voor deze discussie