1. #31
    Gzanayaaaa

    Reacties
    5.201
    19-07-2008

    La ilaha ilallah wahdaho la charika laho, laho al molko wa laho alhamdo wa howa 'ala koli chayii kadi, la hawla wa la kowata ila billah

    Verder echt geen woorden voor. Moge allah jou en andere mensen die zoiets hebben meegemaakt sterk maken en hierdoorheen helpen. Lkhair inchallah.

    # S&S jusqu'a la fin ♥inshallah


  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    569
    24-01-2009

    Voor iedereen die is misbruikt,

    Je moet jezelf niet de schuld geven. Het is namelijk niet jouw schuld, jij hebt er namelijk nooit om gevraagd.
    Soms helpt het als je met een psycholoog gaat praten. Zij/hij helpt je namelijk om het verleden een plek te geven.

    Inshallah komt alles goed!

    Wie Goed Doet...... Goed ontmoet!


  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    6.013
    05-10-2008

    Ik zie veel mensen reageren over "het een plek geven". Maar mijn vraag is: willen ze 't wel een plek geven? Durven ze 't uberhaupt wel een plek te geven? Zijn ze niet bang dat door een simpele beweging een enorme lawine ontstaat en je daaraan emotioneel gezien tenonder gaat? Is het niet zo dat het niet uitmaakt hoevaak en hoelang je eraan denkt omdat het toch geen verschil maakt? Is het ook niet zo dat hoevaak je er ook over praat, het geen verschil maakt? Dat je het verleden niet kan veranderen? Dat je jezelf niet kan veranderen? Dat jij je GEVOEL niet kan veranderen? Is het niet zo dat je er gewoon mee moet leven.. dat je elke dag opstaat, in de spiegel kijkt en verzwelgt in zelfmedelijden. Is niet deze zelfmedelijden het probleem? Is deze zelfmedelijden terecht?Durf je wel weer van jezelf te houden na een voorval als deze, die jouw eigen zelfbeeld zodanig verlaagd heeft dat je je hele levenswijze er maar op aanpast? Durf je weer te kiezen voor jezelf en voor Allah swt? Ben je bang om afgewezen te worden door anderen? Heb jij 't vertrouwen wel in jezelf?

    Een duizend vragen die ronddolen door mijn hoofd na zulke verhalen.. Het lijikt me zo verdomd moeilijk..

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    4.870
    20-03-2004

    Heftig zeg, veel sterkte.
    AFWEZIG, OP VAKANTIE!

    أنا ساكنة في إسكندرية




  5. #35
    Leef en laat leven.

    Reacties
    417
    05-04-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door lilone Bekijk reactie
    Ik was een jaar of 10/11 toen ik hetzelfde meemaakte alleen dan door mn eigen broer.
    Ik heb het nooit tegen iemand gezegd. ik ben daarna de 'verkeerde' kant op gegaan. ik ben een danseres geworden. en danseressen krijgen ''automatisch'' de naam slet op hun hoofd gedrukt. dat maakte me niet meer uit. ik ben in een club gaan werken en dronk alcohol. Ik ben nooit aan roken begonnen of andere drugs (behalve alcohol) na een paar jaar voelde ik er steeds minder voor. dat is niet het leven dat ik wou of wil. ik wou niet dat mensen me zagen als een leuk danseresje.. ik kreeg weleens de vraag of ik lebisch was omdat ik niet met jongens werd gezien. hoe gek het ook klinkt, ik vind mezelf al verspest maar verder wat met andere jongens doen kon ik niet en dat durf ik simpelweg niet. bang dat het zich herhaalt.

    ik weet ook niet of ik ooit zal trouwen, hoe moet ik mijn man vertellen adt ik geen maagd meer ben? ik vertel dan nog liever dat ik met een willekeurige jongen het bed heb gedeelt dan dat ik zeg 'het aws mn broer'

    verder met ik nu meer met mn geloof bezig. ik probeer het in ieder geval. dat bleef altijd in mn hoofd zitten en ik wil er nu echt meer leren en weten. wat ik me van de islam herinner is dat ik vanaf mn 3e naar de moskee ging en elke week stond te springen om te gaan. ik vond het er zo leuk en om alles te leren, verhalen te horen etc. op mn 13e ben ik weer naar de moskee gegaan, deze keer een turkse moskee, ik wou me er verder in verdiepen en bidden kon ik niet meer (nadat mn ouders waren gescheiden ben ik niet meer geweest) ik ben alleen na 1x niet meer geweest, ik voelde me er te vies voor na wat er was gebeurd.

    nou ben ik gelukkig al een jaar gestopt met dansen, ik had nog een navel en tongpiercing die ik er ook gelijk heb uit gehaald. nou probeer ik meer over de islam te weten te komen en weer te leren bidden. ik wil dan ook een hoofddoek gaan dragen maar daar moet ik mn kleren nog voor vernaderen, ik wil geen hoofddoek met skinny jeans maar met een wijde pantalond bijv.

    dat was mijn verhaal een beetje. of je er wat aan hebt weet ik niet

    Toen ik dit las moest ik bijna huilen, je hebt echt 'een vervelend leven' achter de rug gehad. Maar jij bent zoo sterk, en alhamdullilah dat jij er nu zoo over denkt. Machallah gewoon, mooi om te lezen hoe jij je leven omvormd naar hoe jij het wil. Je bent sterker dan hetgeen je hebt meegemaakt! Moge allah je nog meer leiden en tevredenheid, rust en liefde en genegenheid schenken. Want dat verdien jij! Kus
    9. En Pharao's vrouw zeide: "(Dit kind is) een troost voor de ogen voor u en voor mij. Dood hem niet. Hij kan nuttig voor ons zijn of wij kunnen hem als zoon opnemen." Maar zij doorzagen het niet. { Soerat Al Qasas}

  6. #36
    Leef en laat leven.

    Reacties
    417
    05-04-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door moOie_mOkurrr Bekijk reactie
    Ik zie veel mensen reageren over "het een plek geven". Maar mijn vraag is: willen ze 't wel een plek geven? Durven ze 't uberhaupt wel een plek te geven? Zijn ze niet bang dat door een simpele beweging een enorme lawine ontstaat en je daaraan emotioneel gezien tenonder gaat? Is het niet zo dat het niet uitmaakt hoevaak en hoelang je eraan denkt omdat het toch geen verschil maakt? Is het ook niet zo dat hoevaak je er ook over praat, het geen verschil maakt? Dat je het verleden niet kan veranderen? Dat je jezelf niet kan veranderen? Dat jij je GEVOEL niet kan veranderen? Is het niet zo dat je er gewoon mee moet leven.. dat je elke dag opstaat, in de spiegel kijkt en verzwelgt in zelfmedelijden. Is niet deze zelfmedelijden het probleem? Is deze zelfmedelijden terecht?Durf je wel weer van jezelf te houden na een voorval als deze, die jouw eigen zelfbeeld zodanig verlaagd heeft dat je je hele levenswijze er maar op aanpast? Durf je weer te kiezen voor jezelf en voor Allah swt? Ben je bang om afgewezen te worden door anderen? Heb jij 't vertrouwen wel in jezelf?

    Een duizend vragen die ronddolen door mijn hoofd na zulke verhalen.. Het lijikt me zo verdomd moeilijk..
    Het zelfmedelijden is zeker onterecht. Want zelf heb je hiervoor niet gekozen. Mensen hebben MISbruik gemaakt van jouw geest door het te bederven en van jouw lichaam door het te gebruiken. Als jij deze gevoelens opkropt dan zul je het constant met je dragen. Met een plek, bedoelen mensen dat je accepteert wat er gebeurd is, dat je accepteert dat het NIET jouw schuld is, dat je accepteert dat Allah zeker zal straffen en dat je een bepaalde rust voelt over je lichaam en geest. Dat je sterker wordt dan de herrinnering en de gedachte. En Allahu a3lam, de ene verwerkt het door veel te huilen en de ander door veel te praten. Tis gwn belangrijjk om het te verwerken....
    9. En Pharao's vrouw zeide: "(Dit kind is) een troost voor de ogen voor u en voor mij. Dood hem niet. Hij kan nuttig voor ons zijn of wij kunnen hem als zoon opnemen." Maar zij doorzagen het niet. { Soerat Al Qasas}

  7. #37
    Nati in Italia....

    Reacties
    124
    07-10-2011

    Ik weet wat je voelt, vergeten kun je niet.... en je voelt je onwijs onbegrepen
    Dat gevoel van schaamte en walging....
    Het tekent je leven voor altijd, helaas!

  8. #38
    Meerdere Gebruikers!

    Reacties
    596
    07-09-2008

    Gelukkig Zijn Er mensen die dit tegen gaan Alberto Stegoman Ik vind hem een soldaat in dit soort gebieden

  9. #39
    jij houdt van mij!!!

    Reacties
    1.186
    26-09-2009

    Citaat Geplaatst door lilone Bekijk reactie
    Ik was een jaar of 10/11 toen ik hetzelfde meemaakte alleen dan door mn eigen broer.
    Ik heb het nooit tegen iemand gezegd. ik ben daarna de 'verkeerde' kant op gegaan. ik ben een danseres geworden. en danseressen krijgen ''automatisch'' de naam slet op hun hoofd gedrukt. dat maakte me niet meer uit. ik ben in een club gaan werken en dronk alcohol. Ik ben nooit aan roken begonnen of andere drugs (behalve alcohol) na een paar jaar voelde ik er steeds minder voor. dat is niet het leven dat ik wou of wil. ik wou niet dat mensen me zagen als een leuk danseresje.. ik kreeg weleens de vraag of ik lebisch was omdat ik niet met jongens werd gezien. hoe gek het ook klinkt, ik vind mezelf al verspest maar verder wat met andere jongens doen kon ik niet en dat durf ik simpelweg niet. bang dat het zich herhaalt.

    ik weet ook niet of ik ooit zal trouwen, hoe moet ik mijn man vertellen adt ik geen maagd meer ben? ik vertel dan nog liever dat ik met een willekeurige jongen het bed heb gedeelt dan dat ik zeg 'het aws mn broer'

    verder met ik nu meer met mn geloof bezig. ik probeer het in ieder geval. dat bleef altijd in mn hoofd zitten en ik wil er nu echt meer leren en weten. wat ik me van de islam herinner is dat ik vanaf mn 3e naar de moskee ging en elke week stond te springen om te gaan. ik vond het er zo leuk en om alles te leren, verhalen te horen etc. op mn 13e ben ik weer naar de moskee gegaan, deze keer een turkse moskee, ik wou me er verder in verdiepen en bidden kon ik niet meer (nadat mn ouders waren gescheiden ben ik niet meer geweest) ik ben alleen na 1x niet meer geweest, ik voelde me er te vies voor na wat er was gebeurd.

    nou ben ik gelukkig al een jaar gestopt met dansen, ik had nog een navel en tongpiercing die ik er ook gelijk heb uit gehaald. nou probeer ik meer over de islam te weten te komen en weer te leren bidden. ik wil dan ook een hoofddoek gaan dragen maar daar moet ik mn kleren nog voor vernaderen, ik wil geen hoofddoek met skinny jeans maar met een wijde pantalond bijv.

    dat was mijn verhaal een beetje. of je er wat aan hebt weet ik niet
    hoe oud was je broer? zie je hem nog? wat erg dit !! heeft denk ok met een stukje opvoeding te maken...
    alhamdulillah

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    123
    28-04-2010

    Pfff wat naar zeg voor jou Majid en Lilone.. Heb zelf niks meegemaakt qua dat, alleen een keer dat ik (was een jaar of 9) in de v&d stond in een pashokje, terwijl mijn moeder iedere keer kleren voor me bracht.

    Iedere keer als mn moeder weg was stak een dikke smeerlap zn hoofd door het gordijn en die stond me heel vies te bekijken, en iedere keer gluren. Was nog maar 9, maar dat alleen voelde toen al ZOOO fout/ranzig alles.. Heb t niet eens tegen mn moeder durven te vertellen toen. En nu nog kan ik heel kwaad worden erover.

    Pfff ik kan me niet eens indenken hoe jullie je moeten voelen als ik nog steeds zo kwaad kan voelen over dat kleine maar vervelende akkefietje.

    Ik zou serieus eens met een psycholoog gaan praten. Voor alles weet een professional een manier om t een plek te kunnen geven, dont loose hope. Heel veel sterkte allebei.

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    123
    28-04-2010

    En misschien is het op de een of andere manier toch nog nuttig om het te melden bij de politie, Majid, want dat soort walgelijke gasten laten t heus niet bij één kind dat ze t leven verzieken...

  12. #42
    Fighting.

    Reacties
    5.717
    10-01-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Wat erg.. Moge Allah jullie sbar geven..


  13. #43
    Fighting.

    Reacties
    5.717
    10-01-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Die ex-danseres... Daarom wil ik nooit oordelen over mensen die de verkeerde kant opgaan omdat je niet weet wat er allemaal in hun jeugd is gebeurd. Het spijtig dat in ons cultuur weinig gesprokn wordt.. En dat pscyhologen en therapieen als taboe worden gezien. ik hoop dat wij hier van kunnen leren en onze kinderen een andere opvoeding geven.


  14. #44
    ik leid mijn leven

    Reacties
    35
    20-12-2010

    op dat er altijd zo geheimzinnig over wordt gedaan je mag er niet over praten maar iedereen doet het, en als dit soort erge dingen gebeuren dan wilt niemand je geloven. je moet dit wel echt aangeven bij politie. want je gaat rest van je leven mee zitten. ik heb zelf niet meegemaakt maar ken wel mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. heel veel sterkte. En voor al die sukkels die hier grapjes over willen maken dit zijn pas dingen waar je echt voor gaat branden.

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    205
    24-08-2007

    Citaat Geplaatst door Majid_Mojito2 Bekijk reactie
    Is moeilijk. Ik heb het echt voor mezelf weggestopt al die jaren. Ik heb het zo weggedrukt dat ik bepaalde dingen niet eens meer goed kan herinneren. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het mij zal helpen. Hoe moet zo'n gesprek gaan.

    Enige wat ik wil is verder met mn leven en niet meer constant denken wat als zus, wat als zo..hoe had mn leven er dan uitgezien? Die twijfel maakt mij echt para en vreet mij op..

    Het komt wel goed inshallah!