1. #76
    bou3oush

    Reacties
    6.090
    23-12-2010

    Citaat Geplaatst door Junju Bekijk reactie
    Salaam alaikom,

    Ik wil graag mijn verhaal kwijt, omdat ik gisteren tot de conclusie ben gekomen dat ik een einde wil maken aan mijn relatie. Ik ben ruim 3 jaar getrouwd en heb een kindje van een.
    Gisteren is mij duidelijk geworden (voor de zoveelste keer) dat mijn man totaal geen respect heeft voor mij of voor mijn familie. Er hoeft maar iets kleins voor te vallen en krijg regen van scheldwoorden over mij heen. Dat schelden gaat zo ver dat ik het niet eens na kan vertellen. Hij heeft mij zowel mentaal als fysiek kapot gemaakt. Van een “hoog” opgeleide dame die een mooie toekomst voor zich had ben ik veranderd naar een klein angstig vogeltje. Ik heb meerdere keren geprobeerd met hem hierover te praten. Maar niets schijnt te werken. Zijn enige antwoord is dat ik depressief ben, en dat het aan mij ligt. Hij heeft vaak tegen mij gezegd dat ik niets voor hem beteken en dat ik hem niets te bieden heb. Als ik dan aangeef dat we punt achter onze relatie moeten zetten, krabbelt hij terug. Hij roept die dingen zodat hij mij pijn kan doen.
    Ongeveer een jaar geleden heb ik alle moed bij elkaar gepakt en de spullen van mij en mijn kind ingepakt en ben naar mijn ouders vertrokken. Ik heb toen de echtscheiding in gang gezet en aangifte gedaan van verschillende mishandelingen. Er hebben heleboel gesprekken en bemiddeling tussen zijn ouders en mijn ouders plaatsgevonden maar tot niks geleid. Het leek juist alleen maar nog meer te escaleren. Dit omdat zijn ouders achter hun zoon staan ondanks zijn wangedrag. Ze vinden mij te verwend en mijn ouders hebben mij slecht opgevoed volgens hen. Volgens hen moesten wij dit zelf uitvechten (lees: hun zoon mag alles doen, en ik moet alles accepteren). Mijn ouders waren duivels omdat ze mij de deur niet hebben gewezen omdat ik zonder zijn toestemming mijn huis heb verlaten.
    Na een aantal maal excuses en beloftes en bij Allah te zweren dat hij alles anders ging doen, begon de onzekerheid bij mij toe te nemen en besloot uiteindelijk toch omwille van ons kind hem nog een kans te geven. Na ongeveer 3 maanden zijn mijn zoontje en ik terug gekeerd op een aantal voorwaarden. Dat hij zich verantwoordelijker ging gedragen op alle fronten, meer aandacht aan zijn kind te besteden, zijn pootjes bij zich houden en het gescheld moest ophouden. Hij heeft op alles gezworen dat hij beter zijn best ging doen voor zijn gezin en dat hij desnoods hulp zou zoeken van buitenaf.

    Nu een half jaar later zijn we weer terug bij af. Het gescheld,manipulerend gedrag, stoken bij zijn familie zodat zij tegen mij keren, mij opzetten tegen mijn eigen familie, onrust zoeken, vechten op straat, financieel niets op orde, alle belangrijke papieren liggen verzameld bij zijn familie. Maar ik ben het echt helemaal zat. Ik heb er een punt achter gezet. Ik kan mezelf voor de kop slaan dat ik hem eigenlijk de zoveelste kans heb gegeven. Ben ontzettend naïef geweest, dat ik ergens hoop had dat hij zou veranderen omwille van zijn gezin.
    Maar goed, moest dit van me afschrijven.. Ik wil alles nu ingang zetten en weet niet waar te beginnen..




    ik vind het heeel erg naar voor je /// sterkte meid .,

  2. #77
    MVC Lid

    Reacties
    32
    12-06-2011

    Ik heb een aantal dagen lang lopen nadenken hoe ik dit het best kon aanpakken. Inmiddels afgepsroken met een advocaat en had mij geadviseerd niet het huis uit te gaan. Juridisch gezien zou dat niet gunstig uitpakken voor mij. Dus had besloten om het huis niet te verlaten en hem te confronteren met de wil om te gaan scheiden. Ik was bang en liep dagen met een brok in mij wel knikkende knieeen. Bang voor zijn reactie vooral..
    Maar Sob7annaAllah gisteren is er iets opmerkelijks gebeurd. Een aantal maanden geleden heb ik een sollicitatie verricht bij een politiecorps. Gisteren bij het openen van e brievenbus, is deze brief in zijn handen gevallen. Ik heb de brief snel uit zijn handen geritst en merkte dat hij rood werd. Hij vroeg aan mij of ik weer aangifte tegen hem had gedaan en heb hierop ja geantwoord (in mijn achterhoofd weten dat het waarschijnlijk een reactie is van sollitatiebrief). Toen we thuis waren vroeg hij aan mij waarom ik aangifte had gedaan en wat ik daarmee hoop te bereiken. Heb hem verteld dat ik geen toekomst meer "ons" zag om diverse reden. Hij reageerd zeer laconiek en hij leek het zelfs te begrijpen waarom ik tot die keuze ben gekomen. Hij heeft aangegeven niet te willen scheiden, maar als ik het graag wil dat hij mij tegen gaat werken. Ik heb volgende weer een afspraak met de advocaat om de procedure in gang te zetten. Het hoogste woord is er nu uit...

    Maar goed, aangezien ik hem langer dan vandaag ken, kan ik er niet bij dat hij het hierbij laat zitten. Ik vertrouw hem niet en ik vind het nu alleen maar nog enger omdat ik niet weet wat er nog gaat komen.

    Voor alle dames, bedankt voor jullie lieve reacties/woorden!!!

    Citaat Geplaatst door -Married-Girl- Bekijk reactie
    Salam meid, hoe is het nu met je? Ben je al wat opgeschoten?

  3. #78
    MVC Lid

    Reacties
    325
    02-08-2010

    TS ben je niet bang dat hij je iets gaat aandoen? Ik vind het juist eng dat ie rustig bleef. Let goed op je kindje en blijf er altijd bij. Ik vertrouw het niet. misschien ben ik te negatief maar mannen zijn niet te vertrouwen. Jullie wonen dus nog wel gewoon samen? En inderdaad, verlaat je huis niet. Tot je iets anders hebt gevonden tenminste. sterkte!
    Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

  4. #79
    Tesrith Nanzar

    Reacties
    6.246
    28-05-2008

    Je bent een intelligente dame. Veel succes met alles!

  5. #80
    Verbannen

    Reacties
    38.177
    25-09-2007

    ik vind het vreselyk dat je u familie hierby betrekt ; zyn ouders hebben wel gelyk dat jullie ZELF jullie eigen problemen moeten oplossen & dat wilt niet zeggen dat je alles moet slikken wat hy verkeerd doet maar jullie hebben destyds zelf besloten om met mekaar te trouwen ; ik kan er echt niet tegen dat getrouwde mensen by een ruzie by hun ouders gaan schuilen ; los zelf jullie rotzooi op & betrek jullie ouders daar niet by!! hoe oud ben je

    wil je scheiden ; ga dan scheiden ; wie houd jullie tegen? kleuters

  6. #81
    *getrouwd*

    Reacties
    306
    26-02-2002

    Citaat Geplaatst door StreetChic Bekijk reactie
    ik vind het vreselyk dat je u familie hierby betrekt ; zyn ouders hebben wel gelyk dat jullie ZELF jullie eigen problemen moeten oplossen & dat wilt niet zeggen dat je alles moet slikken wat hy verkeerd doet maar jullie hebben destyds zelf besloten om met mekaar te trouwen ; ik kan er echt niet tegen dat getrouwde mensen by een ruzie by hun ouders gaan schuilen ; los zelf jullie rotzooi op & betrek jullie ouders daar niet by!! hoe oud ben je

    wil je scheiden ; ga dan scheiden ; wie houd jullie tegen? kleuters
    Ga jij verder met een man zoeken, want blijkbaar is begrijpend lezen moeiijk.
    Baby djelli is zo'n schatje! Rabbi i 7afdo o Galihli

  7. #82
    MVC Lid

    Reacties
    2
    18-06-2011

    Citaat Geplaatst door Sarah_Tetouania Bekijk reactie
    Ga jij verder met een man zoeken, want blijkbaar is begrijpend lezen moeiijk.



    hahahahhahahahahahha kom niet meer bij man, egt een goede.


    hahahahhahaha. en istie getrouwd of niet streetchick.

  8. #83
    Verbannen

    Reacties
    38.177
    25-09-2007

    ga spelen snotneus

  9. #84
    MVC Lid

    Reacties
    535
    24-04-2011

    Citaat Geplaatst door Junju Bekijk reactie
    Het is ook niet, dat ik sta te juichen om mijn beslissing. Maar ik kan gewoon niet anders. Als ik ver met hem ga, beland ik uiteindelijk bij de Riagg. Ik kan he geduld niet opbrengen en kan zijn gescheld niet aanhoren. Weet je hoe moelijk het is om te leven met iemand waarvan je de "niya" niet kent. Weet je hoe moeilijk het is om met iemand te leven, die ervoor leeft om ruzie te maken? Weet je hoe moeilijk om vertrouwen in iemand te hebben, die andersom geen vertouwen in jou heeft? Wanneer kies je voor kind en jezelf? Wat is de grens?
    De grens is als je niet veilig voelt bij je man. Dat je anders lichamelijke en geestelijk aan onder doorgaat.
    De grens is als hij niet als een vader en/of echtgenoot gedraagt zijn verantwoordelijkheid niet neemt hierin.
    De grens is als er geen respect meer is en Als er geen vertrouwen meer is in elkaar. ALs dit allemaal een in een relatie speelt moet je een keuze maken of je blijft in deze ellende want verbeteren zal hij niet want een man kan je niet veranderen of je kiest voor jezelf en je kind en begint hoe moeilijk het ook is, het kan nooit zo moeilijk zijn als een leven met hem, een nieuw leven waarbij je eigen gezondheid en die van je kind kan waarborgen. Geloof me er is licht aan de eind van de donkere tunnel, en er is hoop op een goed en gelukkig leven na hem.
    Keuze is aan jou.
    Allah o Akbar

  10. #85
    MVC Lid

    Reacties
    2
    18-06-2011

    Citaat Geplaatst door StreetChic Bekijk reactie
    ga spelen snotneus
    ooooooh we raken geiriteerd.( alsje dat zinnetje eens eerder hebt gebruikt had het jou veel moeite bespaard)

  11. #86
    Verbannen

    Reacties
    38.177
    25-09-2007

    helemaal niet ; ik vind jou saai

    wat is je oude nicknaam?


    Citaat Geplaatst door ariffie Bekijk reactie
    ooooooh we raken geiriteerd.( alsje dat zinnetje eens eerder hebt gebruikt had het jou veel moeite bespaard)

  12. #87
    mijn meisje.

    Reacties
    15.273
    20-04-2004

    Allahi3ewnek meid..jij bent verplicht jou kindje te beschermen, aangezien je man tot alles in staat is allahihfed
    Degenen die het meest beproefd worden zijn de profeten en daarna de rest van de mensen afhankelijk van hun goedheid. Een persoon wordt beproefd aan de hand van zijn geloof. Hoe sterker zijn geloof is, des te meer hij beproefd wordt. En hoe zwakker zijn geloof is, des te minder hij beproefd wordt. En het beproeven van een persoon duurt voort en laat hem niet los totdat hij rondloopt en niets van zijn zonden meer met zich meedraagt.”

  13. #88
    MVC Premium

    Reacties
    1.806
    17-06-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Junju Bekijk reactie
    Ik heb een aantal dagen lang lopen nadenken hoe ik dit het best kon aanpakken. Inmiddels afgepsroken met een advocaat en had mij geadviseerd niet het huis uit te gaan. Juridisch gezien zou dat niet gunstig uitpakken voor mij. Dus had besloten om het huis niet te verlaten en hem te confronteren met de wil om te gaan scheiden. Ik was bang en liep dagen met een brok in mij wel knikkende knieeen. Bang voor zijn reactie vooral..
    Maar Sob7annaAllah gisteren is er iets opmerkelijks gebeurd. Een aantal maanden geleden heb ik een sollicitatie verricht bij een politiecorps. Gisteren bij het openen van e brievenbus, is deze brief in zijn handen gevallen. Ik heb de brief snel uit zijn handen geritst en merkte dat hij rood werd. Hij vroeg aan mij of ik weer aangifte tegen hem had gedaan en heb hierop ja geantwoord (in mijn achterhoofd weten dat het waarschijnlijk een reactie is van sollitatiebrief). Toen we thuis waren vroeg hij aan mij waarom ik aangifte had gedaan en wat ik daarmee hoop te bereiken. Heb hem verteld dat ik geen toekomst meer "ons" zag om diverse reden. Hij reageerd zeer laconiek en hij leek het zelfs te begrijpen waarom ik tot die keuze ben gekomen. Hij heeft aangegeven niet te willen scheiden, maar als ik het graag wil dat hij mij tegen gaat werken. Ik heb volgende weer een afspraak met de advocaat om de procedure in gang te zetten. Het hoogste woord is er nu uit...

    Maar goed, aangezien ik hem langer dan vandaag ken, kan ik er niet bij dat hij het hierbij laat zitten. Ik vertrouw hem niet en ik vind het nu alleen maar nog enger omdat ik niet weet wat er nog gaat komen.

    Voor alle dames, bedankt voor jullie lieve reacties/woorden!!!
    Het is zo een zware stap om te nemen. Jouw man geeft nu al aan dat hij tegen gaat werken. Dat lijkt me heel erg lastig.
    Mijn man zal waarschijnlijk gewoon meewerken, maar ik vind het toch zo moeilijk om een beslissing te maken. In principe heb ik al tegen hem gezegd dat ik al de beslissing heb genomen, maar we zijn nog niet gescheiden. Het blijft toch knagen of ik niet later spijt ga hebben. Aan de andere kant heb ik al zo lang geduld gehad, en gehoopt dat hij zou veranderen.
    Al die vernederingen in de afgelopen 2,5 jaar.

    Zijn er dames hier die ook gescheiden zijn, hoe hebben jullie die periode verwerkt? Ik zou graag wat willen vragen via PM.

    /...... In my head do I feel .....\
    \What I'm not supposed to feel/


  14. #89
    Little Daredevil

    Reacties
    4.316
    02-03-2005

    Sterkte dames!

    Junjun ik hoop voor jou en je zoon dat je man jullie zonder drama laat gaan. Wees op je hoede.

  15. #90
    Verbannen

    Reacties
    6.119
    16-05-2010

    IK KAN NIET MEER IN DWVDMV komen MODS DOE ER WAT AAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BEGIN GEÏRRITEERD TE RAKEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!