1. #16
    Carpe diem

    Reacties
    222
    06-06-2011

    Citaat Geplaatst door Mister_Charisma Bekijk reactie




    Dit is niet de enige Hadith die zwak is verklaard maar toch door de masse "onwetende"klakkeloos wordt overgenomen en verkeerd geïnterpreteerd. Er is een Hadith van de profeet die in Egypte is bewaard. Waarin staat dat elk eeuw de koran anders moet worden gelezen.Maar die wordt wel door de masse als zwak tot vervalsing bestempeld.

    Daarnaast kijk maar hoeveel niet-islamitische gewoontes binnen de moslimgemeenschap wordt gebruikt en toegepast. Ik stel aan hun de vraag. Hetgeen wat jij nu doet is dat wel islamitisch. De meeste zeggen gewoon ja...het staat in de koran, Hadith etc.

    Kortom, je moet je ouders eren en de paradijs ligt onder je eigen voeten.Jij beslist je eigen lot met de stappen die je neemt en de woorden die je zegt.
    Ja, klopt daar heb je gelijk in. Maar ieder heeft een gezond stel hersenen gekregen en ieder bepaalt voor zichzelf wat hij of zij er mee doet.

    Ik zelf interpreteer het als dat je goed voor je ouders moet zijn. Zowel je moeder als vader. Zo ook voor je medemens, zo ook voor het millieu etc. etc. Want uit eindelijk zijn het je goede daden die je naar paradijs brengen, klein en groot.
    "Als u succes in het leven wenst, maak van volharding uw boezemvriend, van ervaring uw wijze adviseur, van voorzichtigheid uw oudere broer en van hoop uw beschermend talent."

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    1.575
    18-07-2010

    Citaat Geplaatst door Ta7enjat Bekijk reactie
    Ja, klopt daar heb je gelijk in. Maar ieder heeft een gezond stel hersenen gekregen en ieder bepaalt voor zichzelf wat hij of zij er mee doet.

    Ik zelf interpreteer het als dat je goed voor je ouders moet zijn. Zowel je moeder als vader. Zo ook voor je medemens, zo ook voor het millieu etc. etc. Want uit eindelijk zijn het je goede daden die je naar paradijs brengen, klein en groot.



    Ik sluit me hierbij ook aan.Hetgeen wat mij meest irriteert bij zulke overleveringen dan wordt het door horde "onwetende" juist misbruikt. Als je begrijpt wat ik bedoel.


    Waninta ik laat het hierbij. Tallah.
    ik ervaar het als belediging dat jij met jouw eetgedrag het lef hebt om mij aan te spreken

    Bij blanke christenen en vrouwen stuit je dan vaak op een muur van ontkenning en onbegrip.

  3. #18
    Carpe diem

    Reacties
    222
    06-06-2011

    Citaat Geplaatst door Mister_Charisma Bekijk reactie




    Ik sluit me hierbij ook aan.Hetgeen wat mij meest irriteert bij zulke overleveringen dan wordt het door horde "onwetende" juist misbruikt. Als je begrijpt wat ik bedoel.


    Waninta ik laat het hierbij. Tallah.

    Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Zelf nadenken wordt vaak achterwege gelaten terwijl dat juist belangrijk is. Kennis opdoen is een must.

    3ad rough. Thallah!
    "Als u succes in het leven wenst, maak van volharding uw boezemvriend, van ervaring uw wijze adviseur, van voorzichtigheid uw oudere broer en van hoop uw beschermend talent."

  4. #19
    Ait Temasamane.

    Reacties
    585
    08-08-2010

    Masha'Allah, ik heb de behoeft om mijn moeder te omhelzen

    لا إله إلا الله
    محمد رسول الله



    Marokko 2011 !!!