1. #1
    MVC Premium

    Reacties
    15.450
    02-11-2005

    MVC Premium MVC Premium

    ANWB europa service/xl vervangend vervoer Marokko

    Weet iemand dat als je tijdens je reis naar Marokko pech in Europa krijgt en je hebt vervangend vervoer nodig, of je daarmee naar Marokko mag?

    Je hebt wel een anwb europa service en xl verzekering.

    Alvast bedankt voor jullie moeite

  2. #2
    Al7amdoulilah

    Reacties
    141
    07-12-2010

    Mag niet, maar iedereen doet het wel. Gewoon zeggen dat je op reis bent naar Almeria
    La hawla wala quwwata illa billah

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.523
    22-06-2010

    Citaat Geplaatst door MF. Bekijk reactie
    Mag niet, maar iedereen doet het wel. Gewoon zeggen dat je op reis bent naar Almeria
    Onzin, die auto wordt Marokko helemaal niet binnengelaten.

    Auto deel 1 dient op jouw naam te staan, of de eigenaar van de auto dient een verklaring op het consulaat af te geven. Dat jij gedurende een periode gemachtigd bent om in die auto te rijden. Zo niet: laat de Marokkaanse douane je er officieel niet in.

  4. #4
    Al7amdoulilah

    Reacties
    141
    07-12-2010

    Citaat Geplaatst door tweetiee Bekijk reactie
    Onzin, die auto wordt Marokko helemaal niet binnengelaten.

    Auto deel 1 dient op jouw naam te staan, of de eigenaar van de auto dient een verklaring op het consulaat af te geven. Dat jij gedurende een periode gemachtigd bent om in die auto te rijden. Zo niet: laat de Marokkaanse douane je er officieel niet in.
    Je krijgt een groene kaart bij de vervangende auto, deze vragen ze bij de douane.

    Het is me twee keer overkomen en twee keer zonder problemen in Marokko gekomen
    La hawla wala quwwata illa billah

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    15.450
    02-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door tweetiee Bekijk reactie
    Onzin, die auto wordt Marokko helemaal niet binnengelaten.

    Auto deel 1 dient op jouw naam te staan, of de eigenaar van de auto dient een verklaring op het consulaat af te geven. Dat jij gedurende een periode gemachtigd bent om in die auto te rijden. Zo niet: laat de Marokkaanse douane je er officieel niet in.
    Ik wou net zeggen je moet toch papieren hebben enz. om Marokko in te komen

    Maar hoe doen mensen dat die pechen hebben met hun auto huren ze dan gewoon of wat

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.523
    22-06-2010

    Citaat Geplaatst door MF. Bekijk reactie
    Je krijgt een groene kaart bij de vervangende auto, deze vragen ze bij de douane.

    Het is me twee keer overkomen en twee keer zonder problemen in Marokko gekomen
    De groene kaart is voor de verzekering.

    Het gaat om de tenaamstelling van de auto.

    Dan heb je vast de douanier wat in de hand gedaan.

    Maar nu werkt dat niet meer. Er wordt sinds 2 jaar heel streng op gecontroleerd. Of de auto op de berijder zijn naam staat. Zo niet, kan je omkeren en weer de boot pakker naar spanje.

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    15.450
    02-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MF. Bekijk reactie
    Je krijgt een groene kaart bij de vervangende auto, deze vragen ze bij de douane.

    Het is me twee keer overkomen en twee keer zonder problemen in Marokko gekomen
    Echt waar en kunnen ze dat niet controleren of worden hun auto's niet geweigerd bij de douane

  8. #8
    Al7amdoulilah

    Reacties
    141
    07-12-2010

    Citaat Geplaatst door tweetiee Bekijk reactie
    De groene kaart is voor de verzekering.

    Het gaat om de tenaamstelling van de auto.

    Dan heb je vast de douanier wat in de hand gedaan.

    Maar nu werkt dat niet meer. Er wordt sinds 2 jaar heel streng op gecontroleerd. Of de auto op de berijder zijn naam staat. Zo niet, kan je omkeren en weer de boot pakker naar spanje.
    Het is me de afgelopen twee jaar overkomen, althans mijn vader en ik.
    Er is geen cent aan de douanier betaald, we kwamen er zonder problemen in.
    La hawla wala quwwata illa billah

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.523
    22-06-2010

    Arrow

    Citaat Geplaatst door MF. Bekijk reactie
    Het is me de afgelopen twee jaar overkomen, althans mijn vader en ik.
    Er is geen cent aan de douanier betaald, we kwamen er zonder problemen in.

    Dan heb je of heel veel geluk gehad.

    Of je loopt hier fabeltjes te vertellen.

    Je komt er niet in zonder een auto die op jouw naam staat, of een: soehada souqna afgegeven door het consulaat. Misschien dat je er met een stapeltje geld illegaal nog wel in komt. Maar gewoon legaal zoals jij vertelt is volkomen onmogelijk.

  10. #10
    MVC Premium

    Reacties
    189
    13-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Het is mij ook overkomen samen met mijn pa. Er zat bij ons wel een standaard papiertje bij, die ons machtigt in de auto te rijden. Soort whakkala dus, die vroeg de douanier en alles was geregeld. Zonder fooitje of iets.
    Juli 2012 inshallah richting Oujda, El Magreb

  11. #11
    Al7amdoulilah

    Reacties
    141
    07-12-2010

    Citaat Geplaatst door Nour_al_oujdi Bekijk reactie
    Het is mij ook overkomen samen met mijn pa. Er zat bij ons wel een standaard papiertje bij, die ons machtigt in de auto te rijden. Soort whakkala dus, die vroeg de douanier en alles was geregeld. Zonder fooitje of iets.
    Dat bedoel ik dus!
    La hawla wala quwwata illa billah

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    6.745
    01-09-2009

    Sinds 2 jaar nu mag je Marokko niet meer in van de anwb.

  13. #13
    MVC Premium

    Reacties
    189
    13-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Is ook onzin, bij ons was het gebeurd in 2009 en dat is volgens mij 2 jaar geleden
    Juli 2012 inshallah richting Oujda, El Magreb

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    6.745
    01-09-2009

    Nour Al oujdie doe niet koppig wil je. Ik ben gister nog bij de anwb geweest.

  15. #15
    MVC Premium

    Reacties
    189
    13-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door _mohammmeddddd Bekijk reactie
    Nour Al oujdie doe niet koppig wil je. Ik ben gister nog bij de anwb geweest.
    Ik praat uit eigen ervaring, wil best samen met jou langs de ANWB rijden om te bewijzen dat ik die auto in Marokko in 2009 heb gereden
    Juli 2012 inshallah richting Oujda, El Magreb