1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    148
    02-01-2003

    OH, ZIT DAT ZO???

    VANDAAR IS HET ZEKER ZO'N PUINHOOP IN HET WESTEN.

    HET WESTEN LEERT VAN HET OOSTEN!!!!
    JA,JA.

    ZIE HET RESULTAAT.

    IT'S A F*CKING MESS, MAN.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    126
    02-10-2002

    Origineel gepost door jacko
    Wie is hier nu superieur?
    Dat jij meent dat ik naief bent laat ik maar... ik zal proberen met argumenten verder te gaan zoals het eigenlijk hoort...
    Inderdaad heeft het volk de Sjah afgezet maar is er toen democratisch besloten de sharia in te voeren? Heeft men toen gestemd? Of is de revolutionaire raad meteen begonnen met de sharia als enige wettige structuur in te stellen?
    In Rusland heeft het volk ook de Tsaar afgezet ten behoeve van de communisten, die er vervolgens de democratie mee om zeep hielpen..

    Ik beweer niet dat de sharia geen goede basis zou kunnen zijn voor rechtsspraak, de overdreven, hysterische reactie die je nu vaak hoort deel ik niet.
    Toch denk ik dat de stem van het volk in Iran ondergesneeuwd wordt door het rechtssysteem. Die Raad van Wijzen wordt namelijk niet democratisch gekozen en de interpretatie en wetgeving van de sharia evenmin.
    Dat is het punt dat ik wil maken.



    Bovendien : iemand ophangen wegens het in twijfel trekken van de grondwet?
    Komt dit misschien omdat het dan ook meteen een belediging van de profeet is? Zo smoor je elke discussie... toch?

    Je maakt geen punt.
    Je oordeelt zonder op de hoogte te zijn van datgene wat er werkelijk gebeurt ginder.
    Ik ben geen expert op het gebied van 't Iraanse rechtsysteem. Dus oordeel ik er ook niet over.
    Er wordt wel degelijk gestemd. Als de LPF hier aan de macht zou zijn gekomen dan was dat zeker ook ondemocratisch

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    126
    02-10-2002

    Origineel gepost door jacko
    Als jij je geen expert durft te noemen wat betreft het rechtssysteem daar, hoe durf je er dan wel voor te zijn....
    Durf jij zonder kennis van zaken wel voor het wegens staatswege voor het afknallen van overspelige vrouwen te zijn?
    Dat was in ieder geval hoe deze discussie begon...
    We kunnen ook de zaak omdraaien.
    Aangezien jij geen expert bent , waarom ben je er dan tegen.

    Ik weet enigszins wat van de Islam. Vandaar dat ik erover oordeel.
    En inderdaad bij overspel is het steniging.
    Nogmaals, je kan ook gewoon trouw zijn en niet overspelig

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    148
    02-01-2003

    ze moeten niet zo zeuren.

    de Haagse Hoerenstraat ziet zwart van de Marokkaanse mannen, waar hun moeder als **** werkt.

    de motherf*ckers.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    126
    02-10-2002

    Origineel gepost door jacko
    Helemaal mee eens.
    Ik kan inderdaad ook alleen maar redeneren vanuit mijn eigen standpunten...
    Dat is een jammerlijk feit waarmee wij allen als mens zijn opgezadeld...
    Ik ben er ieder geval tegen, ja...
    ik zou het me niet kunnen permiteren, het met mijn geweten in het reine kunnen brengen, om een leven te nemen vanwege zoiets...
    Jij wel?
    En hoezo weet ik niets van de islam? We weten beiden genoeg om met elkaar te praten toch...?
    (Ik hoef ook niet alles van de Islam te weten...Het leven draait hier niet om de Islam...)
    Daar vergis je je in. Het leven draait wel degelijk om de islam ( in Iran en voor een moslim ) Als ik praat en redeneer redeneer ik vanit het standpunt van de Islam en dat is nou de kern van het verhaal.
    Jij redeneert vanuit een invalshoek die jou door je opvoeding , omgevin etc is ingegeven.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    148
    02-01-2003

    de Islam is OUT!!!!!

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    148
    02-01-2003

    ik steun corrie .............(en haar Mediteer-plaatje)

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    126
    02-10-2002

    Origineel gepost door Corrie
    Laten we er een voorbeeld bijhalen(een verzonnen voorbeeld natuurlijk).

    Een vrouw zit in een slecht huwelijk, ze is ongelukkig, hij is ongelukkig...
    Dat heeft vele gevolgen, de relatie word steeds slechter...

    Scheiden kan niet, er is geen directe reden zoals mishandeling ofzo...
    De man wil ook niet scheiden...

    De vrouw komt een man tegen, langzaam maar zeker leren die 2 elkaar beter kennen en er schiet een vonk over...

    Allebei weten ze dat dit niet goed is dus ze houden zich in, dit gaat zo een tijdje verder...

    Dan na een grote ruzie thuis gebeurt er wat tussen de vrouw en haar "vriend", de vriend is degene van wie ze oprecht houdt.

    Is het terrecht dat deze vrouw haar liefde moet bekopen met de dood?
    Niet een snelle dood, maar steniging, doodgegooit worden met stenen dus..
    Zeer pijnlijk, zeer vernederend...

    Ik ben niet voor vreemdgaan enzo, natuurlijk niet, maar om dat nu met de dood te bestraffen........
    Wie zijn wij mensen om te oordelen over de daden van een ander, want dat is wat hier gebeurt.
    Je kan niet in het hart en in de geest van mensen kijken, je weet dus niet waarom zij zoiets gedaan hebben.
    Ik ga ervanuit dat iemand die in zo'n land vreemdgaat daar echt wel een goede reden toe heeft, meer als alleen maar tijdelijke lust(dit omdat het zo zwaar bestrafd word)

    Ik woon liever in een land waar je vrij bent, waar je als je dan echt vreemd wil gaan dit ook kan doen zonder dat je daar dood voor moet.....

    Laten we ingaan op de door jou geschetste verhaal.
    Ze gaan inderdaad vreemd en op het moment dat ze overspel pleegt is ze ook nog eens besmet. Zodoende besmet ze ook eens haar man,.

    Wat dan?

    Vreemdgaan doe je echt niet zo snel als je weet wat de consequenties zijn. Tevens moet je je het beeld voorstellen van een gescheiden samenleving , man -vrouw.

    Tevens geldt de straf zowel voor de man als voor de vrouw

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    1.485
    13-11-2002

    Origineel gepost door souadaaaaaa
    Ik respecteer een grondwet waar de bevolking van een land voor gekozen heeft. Als dat inhoudt dat vrouwen worden geexecuteerd wegens overspel, dan let it be.
    Worden er daar net zoveel mannen veroordeeld voor overspel? Of zijn het toch vooral de vrouwen die het bokje zijn? Is de ene sexe niet iets meer gelijk dan de andere??

    It takes two to tango, you know...

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    126
    02-10-2002

    Origineel gepost door Zelfkritiek
    Worden er daar net zoveel mannen veroordeeld voor overspel? Of zijn het toch vooral de vrouwen die het bokje zijn? Is de ene sexe niet iets meer gelijk dan de andere??

    It takes two to tango, you know...
    Beide

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    1.485
    13-11-2002

    Origineel gepost door souadaaaaaa
    Beide
    Gebeurt dat ook echt? Kom je zelf met betrouwbare statistieken, of moet ik Google aan het werk zetten??

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    126
    02-10-2002

    Origineel gepost door Zelfkritiek
    Gebeurt dat ook echt? Kom je zelf met betrouwbare statistieken, of moet ik Google aan het werk zetten??
    ga je gang!

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    1.485
    13-11-2002

    Origineel gepost door souadaaaaaa
    ga je gang!
    Na 30 seconden kwam ik over Iran de volgende bevindingen tegen op de website van Amnesty International:
    "Rechtspraak geschiedt volgens de islamitische wetgeving, de ‘gezas’, waarin een sterk onderscheid wordt gemaakt tussen mannen en vrouwen. Een voorbeeld: een man steekt een vrouw beide ogen uit omdat hij haar ervan verdenkt naar andere mannen te hebben gekeken. Volgens de gerechtelijke uitspraak dient als straf bij de man één oog te worden uitgestoken: één oog van een man staat gelijk aan twee ogen van een vrouw."

    Gezellig zooitje daarzo. En oh oh oh wat zijn de vrouwen toch vreselijk gelijkwaardig binnen de Islamitische cultuur...

    Ik geloof dat je niet lang hoeft verder te zoeken om te concluderen dat er veel meer vrouwen worden gestraft voor 'ontrouw' dan mannen. Terwijl er toch echt een man nodig is om ontrouw te kunnen zijn...


  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    126
    02-10-2002

    Origineel gepost door Zelfkritiek
    Na 30 seconden kwam ik over Iran de volgende bevindingen tegen op de website van Amnesty International:
    "Rechtspraak geschiedt volgens de islamitische wetgeving, de ‘gezas’, waarin een sterk onderscheid wordt gemaakt tussen mannen en vrouwen. Een voorbeeld: een man steekt een vrouw beide ogen uit omdat hij haar ervan verdenkt naar andere mannen te hebben gekeken. Volgens de gerechtelijke uitspraak dient als straf bij de man één oog te worden uitgestoken: één oog van een man staat gelijk aan twee ogen van een vrouw."

    Gezellig zooitje daarzo. En oh oh oh wat zijn de vrouwen toch vreselijk gelijkwaardig binnen de Islamitische cultuur...

    Ik geloof dat je niet lang hoeft verder te zoeken om te concluderen dat er veel meer vrouwen worden gestraft voor 'ontrouw' dan mannen. Terwijl er toch echt een man nodig is om ontrouw te kunnen zijn...


    Dat is typisch een manier van westers denken.

    Ten eerste geef je het al aan: Amnesty International.
    Een westers instituut die alleen kijkt naar gevallen buiten europa en Amerika.

    Te tweede zijn het uiztonderlijke gevallen die je beschrijft . Gebaseerd op een persoonlijk verhaal waarin geen jurispudentie aan verleend kan worden.

    Zo kan er ook een paar: Was laatst in het blijf van mijn lijfhuis waarin een Nederlandse vrouw afgetuigd was door haat dronken man.

    Werd vrijgesproken wegens een slechte jeugd.

    Moet ik nu nagaan dat het hele westen een zooitje is.......????

    Rinkel Rinkel

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    148
    02-01-2003

    ja, is een zooitje.
    komt door links (pvda, GL, SP, D66).