1. #1
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Vrouwen, vrouwen en nog eens vrouwen

    Vrouwen, vrouwen en nog eens vrouwen

    Vraagje alleen aan de vrouwen natuurlijk, dus als je een man bent, zou ik je vriendelijk verzoeken, om een ander Forum te bezoeken.

    Dames ik vind het vreselijk om een vrouw te zijn, omdat men zoveel van ons verwacht. We moeten zoveel weten en vooral kunnen. Het is een feit dat wij minder dan jongens mogen, Oké, hier kan ik me in vinden. Ik weet een jongen kan niet zwanger raken. Dus een jongen mag later thuis komen, discotheek bezoeken, Ze mogen een vriendinnetje, dit vind ik ook niet erg.
    Maar wat ik WEL erg vind is dat ze thuis niet hoeven te doen. Daar bedoel ik mee het huishouden, Ik als vrouw moet kunnen koken, schoonmaken, administratie bijhouden van mijn pa (je weet 1e generatie niet lezen/schrijven). Zelfs als het licht uit valt moet ik het fiksen, dus ik ben ook monteur thuis. Als mijn moeder naar de dokter moet dan ben ik altijd degene die met haar meegaat.

    Om een voorbeeld te noemen, Mijn broertje lag haast de hele dag te slapen, wordt hij 14:00 wakker, Komt de woon kamer binnen. Ziet mij daar liggen op de bank met een deken over mijn heen. Ik zat relaxt t.v te kijken, met een kop chocolade melk. Komt hij naar me toe. Zegt hij ´´Salaama, ´´Ga effé koffie voor me zetten´´. Toen werd ik goed pissig. ´Wie denk je wel niet dat je bent´. ´De hele dag loop jij te slapen´. ´´Terwijl ik het hele huis heb schoon gemaakt, en eten gemaakt,´vraag jij mij om Koffie te zitten´´…nou ja, om het verhaal kort te maken we kregen knallende ruzie. (komt vaker voor)

    Jongens kunnen gewoon geen werk uit je handen nemen. Ze wonen toch ook bij je thuis.

    Wie herkent dit probleem, of zit met hetzelfde probleem,,,,,of ben ik de enigste die er mee zit.

    P.S Ik heb een broer van 25, en een broertje van 21, Ze doen niks thuis, ik ben enigste meisje (helaas)


    Salaama
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?

  2. #2
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Origineel gepost door TheReaper
    We're we go again!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Heb ik iets verkeerd gezegd, en trouwens ik heb gezegd VROUWEN
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?

  3. #3
    *MiSs MeKneS*

    Reacties
    128
    13-09-2002

    me3endna zhar
    Drie dingen uit de schat van Allah geeft
    Hij alleen aan degene van wie Hij houdt:
    Armoede, Ziekte en Geduld!!

  4. #4
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Origineel gepost door TheReaper
    Het maakt niet uit waar ik ben, het is constant het zelfde onderwerp.
    Of het nou in real life is of op internet.

    Wat betreft je broertje. Zijn gedrag neemt ie over van zijn lieve vader en de moeder houdt de hand boven zijn hoofd. Het is nu de taak aan jou om hem op te voeden.!!!!!!!! ZWEEP EROVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Hoe kan JIJ over mijn ouders praten Je kent ze amper,,Was het maar waar dat hij op mij vader leek, opsoluut niet. Geloof het of niet, Mijn Pa helpt mij moeder met het huishouden (als hij niet werkt'), en hij zet elke ochtend koffie klaar. Dit moet ik helaasd missen omdat hij momenteel in marokko is,,,ja, ja dan gaat het gedrag van mijn vervelende broertje wel opvallen JAAA...

    En nogmaal je bent geen meisje, dus hoef ik jouw mening niet te weten. Want nou blijkt weer dat ik een DOMME antwoord krijg.
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?

  5. #5
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Origineel gepost door Nadia89
    me3endna zhar

    Ik bedoel maar..
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?

  6. #6
    *MiSs MeKneS*

    Reacties
    128
    13-09-2002

    Origineel gepost door Salaama
    Ik bedoel maar..
    Wat bedoel je?
    Drie dingen uit de schat van Allah geeft
    Hij alleen aan degene van wie Hij houdt:
    Armoede, Ziekte en Geduld!!

  7. #7
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Origineel gepost door Nadia89
    Wat bedoel je?

    wat je gezegd hebt, gekkie..geen geluk
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?

  8. #8
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Origineel gepost door TheReaper
    Nadia89,

    Zijn we zielig doen? Het slachtoffertje spelen.

    Doe er wat aan als je verandering wenst!!!!
    Ik sta achter je.

    We doen niks anders maar het helpt niet,,,Ik en mijn broers kunnen soms haast naar elkaar haren vliegen.

    Gelukkig heb ik nog ouders die voor me opkomen. Anders was het helemaal waardeloos
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?

  9. #9
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Origineel gepost door TheReaper
    Misschien moeten jullie ook mannen hebben die ook jullie visie delen in jullie groep hebben.
    Dan kunnen deze aan hun geslachtsgenoten duidelijk maken waarvoor jullie staan en vechten.

    Nu is het 'Mannen vs Vrouwen'.


    Ja, ja grapig hoor Doe JIJ dan ook mee, dan ben JIJ de eerste die IK zal aanvallen..
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?

  10. #10
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    DAMES WAAROM krijg ik geen antwoord op mijn vraag. Ben ik nou de enigste die hier mee zit.

    Nou ik ga beneden thee drinken. Mijn broertje roept me, goh hij denkt aan me...Als ik terug ben hoop ik reacties te treffen...
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    76
    16-11-2002

    je hebt groot gelijk salaama...dat was ook eerst bij mij thuis ook het geval dat de jongens helemaal niks deden...ik dacht zo van "ik moet er iets aan veranderen en deed dat ook"
    ik ben naar mijn vader gestapt en begon het hele verhaal te vertellen dat de jongens ook eens een keertje zelf de dingen moesten doen..zoals zelf hun bed maken afwassen etc...
    en het lukte nu elke morgen doe ik een controle of de bedden goed zijn opgemaakt en of ze goed hebben afgewassen dat er geen vlekje is achtergebleven(het bestek die ze zelf gebruikte)
    alhoceimagirl

  12. #12
    Don Juan-wannabe

    Reacties
    199
    30-12-2002

    (op de melodie van Destiny Child zingen)

    "Al the women independent!"
    "Laat hem zelf zijn chocolademelk halen!"
    "Al the woman independent!"
    "Laat hem afwassen, boenen, strijken, kan ie ook es een keertje balen!"
    "Al the women independent!"
    "Trap niet meer in zijn smoesjes en verhalen!"
    "Jongen, nou doe je het lekker allemaal zelf!"
    "Jongen, dan ben je lekker braaf!"
    "Jongen, nou doe je het lekker allemaal zelf!"
    "Ik ben je zus/vrouw/moeder en niet je slaaf!!!"
    "Al the woman independent....etc.....etc.....etc........

    (zing dit elke dag voor de spiegel, en ik kan vrouwen garanderen dat je gelijk korte metten gaat maken met 'de luie man' ===> je wordt een super-feminist!!!!!! Beloofd!!!)
    LETS SEPARATE THE MEN FROM THE BOYS.........


  13. #13
    *********

    Reacties
    67
    11-12-2002

    hehe eindelijk een man die ons begrijpt. Ik heb zelf 4 broers en ben enigst meisje maar ze moeten tegen mij niet zeggen dat ik koffie voor ze moet maken, of whatever oprotten.Als me vader het vraagt okee het is me vader maar me broers no way! accepteer ik niet! weetje wat ik ook zo stom vind als ze de baas over je willen gaan spelen van nee als je dat doet maak ik je af. of waar kom je zo laat vandaan ik bedoel ze betalen het huur van het huis niet ze betalen me kleding niet. dus waar halen ze het lef vandaan om wat over je tezeggen ik bedoel ik weet ook wel dat me broers het beste voor me willen maarja ik heb ook genoeg aan 1 vader het lijkt net of ik 5 vaders heb en 1 moeder

  14. #14
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Origineel gepost door RedOne
    (op de melodie van Destiny Child zingen)

    "Al the women independent!"
    "Laat hem zelf zijn chocolademelk halen!"
    "Al the woman independent!"
    "Laat hem afwassen, boenen, strijken, kan ie ook es een keertje balen!"
    "Al the women independent!"
    "Trap niet meer in zijn smoesjes en verhalen!"
    "Jongen, nou doe je het lekker allemaal zelf!"
    "Jongen, dan ben je lekker braaf!"
    "Jongen, nou doe je het lekker allemaal zelf!"
    "Ik ben je zus/vrouw/moeder en niet je slaaf!!!"
    "Al the woman independent....etc.....etc.....etc........

    (zing dit elke dag voor de spiegel, en ik kan vrouwen garanderen dat je gelijk korte metten gaat maken met 'de luie man' ===> je wordt een super-feminist!!!!!! Beloofd!!!)


    Ja, ja makkelijk praten. Zie mezelf al voor de spiegel zingen, Als één van me broers binnen zo lopen, Dan verzeker ik je dat ze me Vierkant uit zullen lachen.
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?

  15. #15
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Origineel gepost door TheReaper
    Count me in!!!!!!!!

    Ik vind het ook busllshit hoe vrouwen door de Marokkanen worden behandelt.


    Het is NIET zo dat ik slecht behandeld word. Ik kan ook goed met ze opschieten (praten). Ze helpen me met bepaalde dingen, als ik in geld nood zit, dan schieten ze altijd voor. Dus ze kunnen ook heel lief zijn.

    Maar het enigste ZWAKE punt is dat ze nooit eens helpen met het huishouden. Ze hoeven voor mij niet het hele huis schoon te maken of te koken. Maar het zijn die kleine dingentjes, Zoals koffie zetten, een keer afwassen, zijn eigen kopje wassen als hij wat gedronken heeft,enz.

    Ik kan me hier echt aan ergeren...
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?