1. #31
    Berkane

    Reacties
    3.811
    02-01-2010

    Citaat Geplaatst door woord Bekijk reactie
    I like this one.



    Deze kende ik al, maar blijft prachtig
    I like it to, ze zijn allemaal zo prachtig mashallah!
    Barakallahoe fiek voor het plaatsen!

    Citaat Geplaatst door xGoudhartje Bekijk reactie
    Goudhartjeee djazzakalahhoe ghairan lief!

    Citaat Geplaatst door ..snoepje.. Bekijk reactie
    up
    dankjewel voor het uppen meid!
    Verhalen met moraal - Eye openers - Kies je weg - Hulp of advies nodig?

    Wanneer ze een dochter is, opent ze de deuren van Al-Jannah voor haar vader. Wanneer ze een echtgenote is, maakt ze de helft van de Deen van haar man compleet. Wanneer ze een moeder is, ligt Al-Jannah onder haar voeten. Als iedereen wist wat de echte waarde van een vrouw is in de Islam, zouden zelfs mannen vrouwen willen zijn.


  2. #32
    Berkane

    Reacties
    3.811
    02-01-2010

    De kop van de geit

    Ibn Umar (radiallaho ta’ala anho) vertelt:

    “Een van de sahabah ontving een kop van een geit als geschenk. Hij dacht meteen aan een buurman die een grotere familie had en dus meer behoefte had aan voedsel. Hij schonk de kop aan die buurman. Toen deze broeder het geschenk ontving, herinnerde hij zich een andere persoon die volgens hem eerder recht had op het geschenk. Hij stuurde het geschenk naar hem toe. Zo ging de kop van de geit zeven keer van hand tot hand en kwam tenslotte terug bij de persoon waar alles begon.”

    Moraal: Wij leren uit dit verhaal dat hoe arm en behoeftig de sahabah gewoonlijk waren zij toch anderen boven zichzelve verkozen.


    Verhalen met moraal - Eye openers - Kies je weg - Hulp of advies nodig?

    Wanneer ze een dochter is, opent ze de deuren van Al-Jannah voor haar vader. Wanneer ze een echtgenote is, maakt ze de helft van de Deen van haar man compleet. Wanneer ze een moeder is, ligt Al-Jannah onder haar voeten. Als iedereen wist wat de echte waarde van een vrouw is in de Islam, zouden zelfs mannen vrouwen willen zijn.


  3. #33
    Berkane

    Reacties
    3.811
    02-01-2010

    Zaid bin Thabit memoriseert de Heilige Quran

    Zaid ibn Thabit (radiallaho ta’ala anho) was een van de sahabah die beschouwd werden als de geleerdste en wiens woorden in religieuze zaken veel gewicht hadden. Hij was een expert in de voorschriften met betrekking tot de verplichte daden van de moslims. Hij vertoefde in kringen van juristen, rechters en Qaris. Ik zei al eerder dat hij pas 11 jaar was toen de profeet (salalaho alaihi wasallam) naar Medina emigreerde. Dit was de reden dat hij niet mocht meegaan met de oorlogen van Badr etc. Hij verloor zijn vader toen hij 6 jaar oud was. Toen de profeet (saw) in Medina arriveerde, brachten de mensen hun kinderen bij hem om zegeningen van hem te ontvangen. Ook Zaid werd bij hem gebracht. Hij zegt:

    “Toen ik voorgesteld werd aan de Heilige profeet (saw) werd hij geïnformeerd dat ik 17 soerahs van de Quran uit het hoofd kende. Om mij te testen gaf hij mij de opdracht enige hiervan te reciteren. Ik reciteerde de Soerah Qaaf. Hij beloonde mij met zijn woorden van waardering.”

    De profeet (saw) maakte altijd gebruik van de lokale joden als hij brieven schreef aan de joden buiten Medina. Eens zei hij tot Zaid:

    “ik ben niet tevreden met wat de joden voor me schrijven en lezen. Ik onderken het gevaar als zij verkeerd schrijven en lezen. Ik verlang van jou dat jij de joodse taal leert.”

    Zaid zegt: “Binnen vijftien dagen beheerste ik het Hebreeuws en nadien voerde ik alle correspondentie voor hem.”

    Moraal:

    Hoe kan een goede plant groeien uit een slechte zaad? Als je ook wenst dat je kind een goede moslim wordt als hij opgroeit, moet je het zaad van imaan en Islam vanaf de kinderjaren in zijn hart zaaien.
    Verhalen met moraal - Eye openers - Kies je weg - Hulp of advies nodig?

    Wanneer ze een dochter is, opent ze de deuren van Al-Jannah voor haar vader. Wanneer ze een echtgenote is, maakt ze de helft van de Deen van haar man compleet. Wanneer ze een moeder is, ligt Al-Jannah onder haar voeten. Als iedereen wist wat de echte waarde van een vrouw is in de Islam, zouden zelfs mannen vrouwen willen zijn.


  4. #34
    Berkane

    Reacties
    3.811
    02-01-2010

    Een hechte vriendschap.

    Ze waren twee hechte vrienden. De ene was erg slim, spontaan en actief. De andere was erg naïef, rechtschapen en stil. Op een dag gaat de slimme jongen naar zijn vriend, om te vertellen dat het slecht gaat met zijn zaken, en wil geld van hem lenen. Zijn vriend geeft hem al zijn geld. Met dit geld maakte hij zijn zaken weer in orde. Na een tijd gaat de slimme jongen weer naar zijn (inmiddels verloofde) vriend en zegt tegen hem dat hij zijn verloofde heel leuk vind en wil zelf met haar trouwen. Zijn vriend is heel verbaasd, en weet niet wat hij moet zeggen. Er was echter zo een sterke band tussen de twee vrienden, dat hij gewoon geen nee kon zeggen, en geeft zijn verloofde aan zijn vriend. Na een tijd gaat het slecht met de zaken van de naieve jongen, en hij denkt gelijk aan zijn vriend (met de gedachte: ik heb hem geholpen toen hij het moeilijk had). Hij gaat naar het bedrijf van zijn vriend en vraagt om werk.

    Zijn vriend geeft hem geen werk. De naieve jongen gaat met spijt en verdriet terug, maar is nog steeds niet boos op zijn vriend. Op een dag komt er op straat een zieke en oude man naar hem toe. Hij zegt dat hij geen geld heeft voor medicijnen. De jongen heeft medelijden en koopt medicijnen voor de oude man. Na een korte tijd krijgt hij te horen dat de oude man overleden is. De oude man blijkt erg rijk geweest te zijn en schenkt zijn hele erfenis aan de naieve jongen. De jongen is nu rijk en koopt een huis tegenover het bedrijf van zijn vriend. Op een dag belt een bedelaarster aan bij de jongen. De oude vrouw zegt dat ze honger heeft, en wilt eten.
    De jongen neemt haar zonder te twijfelen naar binnen en geeft haar te eten. Hij krijgt te horen dat de vrouw niemand heeft, en vertelt dat hij zelf ook eenzaam is. Hij besluit om haar in zijn huis te laten wonen, in ruil dat zij het huishouden doet en eten voor hem maakt. De oude vrouw accepteert dit gelijk. Op een dag zegt de vrouw tegen de naieve jongen dat hij een geschikte vrouw voor zichzelf moet vinden om mee te trouwen. De jongen zegt: waar vind ik zo een vrouw? Ik ken geen geschikte vrouw. De oude vrouw zegt dat zij wel een geschikte vrouw kent en dat ze hem met haar wil laten kennismaken. Na de ontmoeting met de vrouw besluiten de twee te gaan trouwen en de bruiloftsuitnodigingen worden gedrukt. De jongen nodigt zijn vriend toch uit, ondanks dat hij gekwetst is. De dag van de bruiloft breekt aan. De naieve man pakt de microfoon omdat
    hij wat wil zeggen tegen de gasten."Ik had ooit een vriend waar ik veel van hield. Op een dag wilde hij geld van mij lenen omdat het slecht ging met zijn zaken. Ik heb hem al mijn geld gegeven. Ik stond op het punt om te trouwen, maar hij vertelde dat hij mijn verloofde zo leuk vond en wilde zelf met haar trouwen. Met veel verdriet heb ik haar toch aan hem gegeven, omdat wij goede vrienden waren en ik hem niet wilde teleurstellen.

    Toen het slecht met MIJN zaken ging, ging ik naar zijn bedrijf en vroeg om werk. Hij gaf me geen werk. Ik was erg verdrietig, maar ik werd niet boos op hem, omdat we ECHTE vrienden waren." Na de toespraak kan de andere jongen er niet meer tegen. Hij pakt de microfoon en begint te praten: "Ik had ook een vriend waar ik veel van hield. Toen het slecht ging met mijn zaken vroeg ik geld aan hem, en
    hij gaf al zijn geld aan mij. Daarna vroeg ik hem om zijn verloofde, en met veel verdriet gaf hij haar aan mij. De reden dat ik zelf met haar wilde trouwen, was omdat ze niet geschikt was voor mijn vriend (ze was prostituee). Omdat mijn vriend erg naief is en niet zou merken dat ze prostituee was, heb ik er op deze manier voor gezorgt dat die twee niet met elkaar zouden trouwen. Toen het slecht met zijn zaken ging, kwam hij naar mij toe en vroeg om werk. Omdat ik mijn vriend (moreel) niet onder mijn leiding kon laten werken, heb ik hem geen werk gegeven. De oude man die hij op een dag tegenkwam was mijn vader. Hij stond op het punt te sterven. IK heb hem naar mijn vriend gestuurd en IK heb gezorgd dat hij die erfenis kreeg. De bedelaarster die aan zijn deur kwam was mijn moeder. Ik had haar gestuurd omdat ik wilde dat er goed voor mijn
    vriend gezorgd zou worden. Het meisje waarmee hij nu mee gaat trouwen is mijn zusje. Ik wilde zelf dat zij met hem zou trouwen omdat hij mijn vriend is
    Verhalen met moraal - Eye openers - Kies je weg - Hulp of advies nodig?

    Wanneer ze een dochter is, opent ze de deuren van Al-Jannah voor haar vader. Wanneer ze een echtgenote is, maakt ze de helft van de Deen van haar man compleet. Wanneer ze een moeder is, ligt Al-Jannah onder haar voeten. Als iedereen wist wat de echte waarde van een vrouw is in de Islam, zouden zelfs mannen vrouwen willen zijn.


  5. #35
    Berkane

    Reacties
    3.811
    02-01-2010

    Een trouwloze echtgenote

    De profeet Isa is heel bekend door de wonderen die Allah hem gegeven heeft. Hij kon iedere soort ziekte genezen. Hij kon dode mensen tot leven wekken.
    In die periode waren de Joden geneigd om zich in de traditionele geneeskunde te bekwamen. Allah stuurde toen Isa om hen te verslaan.
    Op een dag liep de profeet Isa voorbij een graf. Hij zag daar iemand in liggen met het gezicht naar beneden. Het graf was pas gegraven, de aarde leek nog vochtig. Naast het graf zat een man. De man rouwde en huilde.
    Langzaam liep de profeet naar hem toe en groette hem. De man keerde zijn hoofd naar hem toe en keek hem aan. Omdat de man Isa niet herkende, keerde hij zijn hoofd af en begon nog luider te huilen.

    "Broeder, vertel mij, waarom huil je? Je huilt vanwege het graf, nietwaar?" De profeet boog voorover en keek de man nauwkeurig aan.

    "Ik huil om mijn vrouw..." Hij antwoorde terwijl jij bleef huilen. " De persoon in het graf is mijn vrouw."

    "Ze is heen gegaan. Waarom treur je nog steeds over haar. Kun je niet iemand vinden die haar kan vervangen?"

    Hij hief zijn hoofd open keek naar de profeet.

    "Er zijn vele personen die haar daarbuiten kunnen vervangen," antwoorde hij zachtjes. "Maar ik kan bijna niemand vinden zoals zij. Ze is zo trouw en respecteert haar echtgenoot. Ze is zo mooi, zo vreselijk mooi. We waren pas 2 maanden getrouwd. We genoten van onze wittebroodsweken, en ik moet nu al die ellende ondergaan. Ik ben haar kwijt."

    De profeet boog zijn hoofd. Hij bleef een momentje stil.

    "Wat zou je ervan vinden als je vrouw een tweede keer zal leven?" vroeg de profeet.

    "Hoe is dat mogelijk?""

    "Zolang Allah het wil, kan het gebeuren," antwoorde de profeet.

    "Als dat gebeurd, dan zal ik doen wat je zegt. Ik zal meer en beter tot Allah bidden, dan dat ik tot dusver heb gedaan."

    De profeet Isa vroeg de man om opzij te gaan. Toen sprak hij tot het graf: "Ya Ahlal Qoeboer, qoeni bi idzinillah!" De persoon in het graf werd wakker en werd in Allah's naam opgewekt.

    Opeens was er een luide explosie. Het land barstte. Een grote lange man verscheen met een zwartgrijze huid. Hij stond recht voor de profeet en zei: "Ashadoe alaa ilaha ilallah, wa ashadoe anna Isa Rasoeloellah."

    "Is dit je vrouw?"" De profeet wees naar de man uit het graf.

    "Nee! Hij niet! Mijn Heer, hij niet..."

    "Dus, wie ben je?" vroeg de profeet.

    "Ik was een moordenaar en een verkrachter. Ik stierf als een ongelovige. Maar nu geloof ik in jouw God, Allah- de Ene enEnige god."

    Omdat hij niet de bedoelde persoon was stierf hij. Gelukkig stierf hij als een moslim.

    "Wat is nu het graf van je vrouw?"

    "Ik heb een fout gemaakt, ik kon haar graf niet herinneren. Ik denk dat het dat is, ja het is dat." Hij wees naar een graf in de buurt.

    Geduldig keek de profeet Isa naar het graf.

    "Ya ahlal qoeboer, qoeni bi idzinillah!"

    Het graf kraakte en er kwam een prachtige glimlachende dame tevoorschijn.

    Toen hij zijn mooie geliefde vrouw voor zich zag, omhelsde hij haar hartelijk. Hij deed dat uit zijn diepe verlangen naar zijn vrouw. Hij besefte niet dat de profeet daar nog was.

    Zij gingen, nadat ze de profeet bedankt hadden, naar huis.

    Toen ze daar aankwamen, gingen ze op de veranda zitten. De echtgenoot sliep op de schoot van zijn vrouw.

    Toen kwam er een man, die sterk, knap en goedgebouwd was, rijdens op een paard langs. Hij was een prins, een zoon van de koning. De prins keek naar haar en haar echtgenoot.

    "Wat is dit een prachtige vrouw," dacht hij. Hij glimlachte naat haar en knipoogde naar de vrouw, die op haar man wachtte die op haar schoot sliep. De vrouw dacht hetzelfde van de prins. Wat was die prins sterk en knap. Hij was zo mannelijk zoals hij daar op dat paard zat. Hij verschilde wel heel erg van haar man.

    Omdat hij haar zag reageren, wuifde de prins met zijn hand. Zij was verleid. Zijn goede bouw en zijn kracht liet haar zijn hoofd van haar man van haar schoot afglijden.

    De echtgenoot werd erdoor gewekt. Hij was zo boos toen hij zijn vrouw in de armen van een ander vond. Hij greep vlug het paard. Hij probeerde hem te pakken en bleef maar roepen:

    "Hij ontvoerd mijn vrouw! Help...! Mijn vrouw!"

    Toen hij zijn geroep hoorde, stopte de priins zijn paard. Hij wachtte. Ze keken elkaar aan en vochten toen. Hij probeerde de liefde van zijn vrouw, die veranderd was, terug te winnen.

    Tenslotte lieten zij de vrouw zeggen van wie zij het meeste hield.

    "Luister, ik ben niet zijn vrouw," zei zij luid, "ik ben nog nooit met iemand getrouwd, ik ben nog maagd," beweerde zij.

    De echtgenoot was erg teleurgesteld. Zijn hart viel in stukken. Hoe kon zij dat nu zeggen! Hij had haar oprecht lief en zorgde voor haar, alleen haar. Nu verraadde zij hem helemaal.

    Toen kwam de profeet Isa. Toen hij zag dat de profeet kwam, was hij erg blij. Hij verwachtte dat de profeet hem kon helpen om dit probleem op te lossen.

    "Jij weet dat zij mijn vrouw was voordat zij stierf. Jij wekte haar voor een tweede maal tot leven. Maar nu beweert zij dat ze niet de mijneis. Ze is verleid door een prins," zei hij tegen de profeet Isa.

    "Dat ben ik niet. Ik ben jou vrouw niet. Kijk nou naar jezelf. Hoe kon ik nu leven met een man als jij?" viel ze hem in de rede.

    "Rustig maar. Laten we het bewijzen. Als je echt zijn vrouw niet bent, zul je gelukkig met de prins leven," zei de profeet rustig. "Maar als je wel zijn vrouw bent, zul je sterven zoals je voordat je leefde, al meegemaakt hebt.""

    Toen de profeet uitgesproken was, stierf de vrouw. Ze stierf als een trouwloze vrouw voor haar echtgenoot en als een zondige vrouw voor haar Heer, Allah.
    Verhalen met moraal - Eye openers - Kies je weg - Hulp of advies nodig?

    Wanneer ze een dochter is, opent ze de deuren van Al-Jannah voor haar vader. Wanneer ze een echtgenote is, maakt ze de helft van de Deen van haar man compleet. Wanneer ze een moeder is, ligt Al-Jannah onder haar voeten. Als iedereen wist wat de echte waarde van een vrouw is in de Islam, zouden zelfs mannen vrouwen willen zijn.


  6. #36
    Berkane

    Reacties
    3.811
    02-01-2010

    Een Ieders Dierbare Moeder

    Wees zuinig met je moeder, het kostbaarste bezit dat je hebt.
    Wees zuinig met kwetsende woorden, die kun je niet terugnemen als ze er niet
    meer is.
    Heb haar lief zolang het kan
    Maak haar gelukkig zoals ze met jou heeft gedaan toen je klein was en altijd
    probeert te doen
    Ze heeft het beste met je voor wat ze ook zegt als ze boos is

    Een advies aan elk persoon die zijn moeder heeft en niet beseft wat hij
    heeft
    Pas op het moment dat ze er niet meer is, merk je pas wat je eigenlijk had
    Want het grootste en waardevolste bezit dat je kunt hebben is je moeder!


    En zoals de profeet (saw) al zei de poorten van het paradijs zijn aan de
    voeten van je moeder, en wij zouden nooit de dingen die onze ouders voor ons
    doen terug kunnen doen tenzij we ze als slaaf vrij zouden kopen.


    Moeders... beseffen wij wel de waarde?
    één van de prioriteiten hier op de aarde
    Allah zegt ons Hem en onze ouders dank te tonen
    om op deze manier dichtbij Allah te komen

    Ze zwoegte, nachten opgebleven voor ons
    gaf ons goud ook al verdienen we brons
    Offerde zichzelf op voor onze glimlach
    elke seconde, elke adem, elke dag en nacht

    Respecteert haar zoals de Islam ons verplicht
    als je verstand hebt, beschikt over inzicht
    dan is het logisch en ook een normale zaak
    voor degene die over Allah's regels waakt
    !
    Verhalen met moraal - Eye openers - Kies je weg - Hulp of advies nodig?

    Wanneer ze een dochter is, opent ze de deuren van Al-Jannah voor haar vader. Wanneer ze een echtgenote is, maakt ze de helft van de Deen van haar man compleet. Wanneer ze een moeder is, ligt Al-Jannah onder haar voeten. Als iedereen wist wat de echte waarde van een vrouw is in de Islam, zouden zelfs mannen vrouwen willen zijn.


  7. #37
    Berkane

    Reacties
    3.811
    02-01-2010

    Wil je het niet geloven, of kun je het niet geloven?

    Wil je het niet geloven, of kun je het niet geloven?
    Dat er ooit een dag komt, dat de grond onder je voeten zal beven.
    Dat die dag je laatste dag zal zijn?
    Dat je dan geen kant meer op kunt gaan?

    Waarom willen we toch niet geloven dat dit leven maar een test is?
    Waarom kijken we niet naar onze profeten,
    wat die allemaal hebben doorstaan.
    Waarom nemen we geen voorbeeld aan hen, een voorbeeld waar je wat aan hebt?

    Waarom volgen we deze nuttelose dunya, die ons uiteindelijk de hel zal geven?
    Waarom o broeders en zusters, waarom laten we ons verleiden door dit leven?
    Als straks de laatste adem in onze keel stokt, en de laatste seconde zal tikken,
    zullen we dan pas inzien dat dit leven slechts spel en vermaak is?

    Als we weten dat De Dag Des Oordeels zo nabij is,
    en dat we zullen worden ondervraagd naar onze zonden en daden,
    waar doen we het anders dan nog voor?
    Oh broeders en zusters, laat de sjataan niet van ons winnen.
    Laat hem ons niet naar de hel brengen.

    Als straks je tijd is geslagen en je niks heb verdient dan de hel,
    zal de sjataan ons uitlachen.
    Ons uitlachen, dat we ons lieten verleiden door dit leven.
    Dit leven die zo zijn best doet zijn mooiste te laten zien,
    maar de djanatoel firdaus is 3x zo mooier.

    Oh broeders en zusters, laat je niet verleiden door deze dunya,
    het zal je niks anders geven dan de brandende hel.
    Oh broeders en zuster, word wakker en bid tot Allah de verhevene,
    bidt dat hij je vergeeft voor al je zonden.
    Want als je laatste uur is geslagen, en Allah over ons zal beslissen,
    dan zal je vreselijke spijt hebben wat je met je tijd hebt gedaan.
    Verhalen met moraal - Eye openers - Kies je weg - Hulp of advies nodig?

    Wanneer ze een dochter is, opent ze de deuren van Al-Jannah voor haar vader. Wanneer ze een echtgenote is, maakt ze de helft van de Deen van haar man compleet. Wanneer ze een moeder is, ligt Al-Jannah onder haar voeten. Als iedereen wist wat de echte waarde van een vrouw is in de Islam, zouden zelfs mannen vrouwen willen zijn.


  8. #38
    Berkane

    Reacties
    3.811
    02-01-2010

    Een jongedame in de woestijn

    Een groep van studenten ging samen met een aantal docenten op excursie. Het was een reis waar veel te bezichtigen viel en de studenten moesten verslag maken van alles wat zij zagen tijdens dit uitstapje. In het begin trokken de studenten onder begeleiding van een docente erop uit in groepjes maar na een tijdje ging ieder zijn eigen kant op.

    Onder de studente was er een jongedame die erg opging in het vastleggen van de bezienswaardigheden dat zij hierdoor ver afdwaalde van de groep. Na uren besloten de docenten te vertrekken met de bus terwijl zij de jongedame achterlieten zonder dat zij dit doorhadden. Toen de jongedame na verloop van tijd terugkeerde naar de verzamelplaats kwam zij erachter dat iedereen al vertrokken was. Tevergeefs riep zij nog om haar heen maar niemand was er meer die haar kon horen. Zij besloot dan maar ook om te gaan lopen in de hoop dat zij een dorp zou tegenkomen. Na een lange tijd te hebben gelopen en gehuild zag zij een kleine verlaten hut en besloot aan te kloppen. Een jongeman van eind twintig deed de deur open en vroeg haar verbaasd: “Wie ben jij?” Zij antwoordde: “Ik ben een studente die hier op excursie met school is gekomen. Maar zij hebben mij achtergelaten en ik weet de weg niet terug.” Hij zei toen: “Je bent in een afgelegen gebied terechtgekomen. Waar jij naar toe moet is helemaal de andere kant op.” Hij bood haar daarop aan om binnen te komen en de nacht in zijn hut door te brengen waarna hij haar in de ochtend zou helpen om thuis te komen. Zij mocht van hem op het bed slapen terwijl hij aan de andere kant van de kamer op de grond zou gaan slapen. De man maakte met behulp van een laken een scheidingswand tussen hem en de jongedame.

    De jongedame was vervolgens op bed gaan liggen en bedekte uit angst zichzelf volledig, behalve haar ogen om in de gaten te houden wat de man deed. De man zat aan de andere kant een boek te lezen en opeens gooide hij het boek dicht… Zijn blik richtte zich op de kaars die voor hem lag en na een tijdje plaatste hij zijn vinger voor een periode van vijf minuten boven de kaars. Het kon niet anders dan dat hij zijn vinger had verbrand. Dit ritueel verrichtte hij met al zijn vingers terwijl het meisje huilend en vol angst toekeek. Zij dacht bij zichzelf: “Dit moet een djinn zijn die rituele handelingen verricht.”

    Geen van beiden wist die nacht te kunnen slapen. De volgende dag bracht de man de jongedame naar huis en eenmaal thuis aangekomen vertelde zij in een shocktoestand het verhaal van de man aan haar vader. Als gevolg van de angst die zij die nacht heeft moeten doorstaan werd zij de dagen daarop ziek en verliet haar kamer niet. De vader van de jongedame besloot daarom op zoek te gaan naar de jongeman.

    Eenmaal de jongeman te hebben gevonden, vroeg hij hem de weg te wijzen zonder te vertellen wie hij was. Toen de vader met hem aan het praten was merkte hij op dat beide handen van de jongeman in verband omwikkeld waren. Hij vroeg hem naar de reden hiervan. De jongeman antwoordde: “Twee nachten terug kwam er een mooie jongedame aan mijn deur en moest noodgedwongen de nacht bij mij doorbrengen. De shaytaan probeerde mij te verleiden tot het plegen van een zonde. Uit vrees iets te doen waar ik spijt van zou krijgen besloot ik mijn vingers te verbranden, de ene na de andere om daarmee mijn seksuele verlangens weg te branden. Ik wilde er alles aan doen om mijzelf niet aan de jongedame te vergrijpen. Dat zou mij namelijk meer pijn doen dan wanneer ik mijn vingers zou verbranden.”

    De vader was zeer onder de indruk van de jongeman en nodigde hem uit om met hem mee te komen naar zijn huis. Hij besloot om de jongeman met zijn dochter te laten trouwen, zonder dat de jongeman doorhad dat de dochter van deze man dezelfde mooie jongedame was die bij hem de nacht had doorgebracht. Op deze wijze beloonde Allah de jongeman voor het feit dat hij niet toegaf aan de shaytaan door zich te vergrijpen aan deze mooie jongedame met een huwelijksleven met dezelfde mooie vrouw.
    Verhalen met moraal - Eye openers - Kies je weg - Hulp of advies nodig?

    Wanneer ze een dochter is, opent ze de deuren van Al-Jannah voor haar vader. Wanneer ze een echtgenote is, maakt ze de helft van de Deen van haar man compleet. Wanneer ze een moeder is, ligt Al-Jannah onder haar voeten. Als iedereen wist wat de echte waarde van een vrouw is in de Islam, zouden zelfs mannen vrouwen willen zijn.


  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    1.049
    21-07-2006

    Maschallah wat een mooie topic

    Up voor TS
    I still remember the first day I met you..

  10. #40
    Meerdere Gebruikers

    Reacties
    90
    03-12-2007

    mooie topic

  11. #41
    Berkane

    Reacties
    3.811
    02-01-2010

    Citaat Geplaatst door arouitGirlzz Bekijk reactie
    Maschallah wat een mooie topic

    Up voor TS
    Citaat Geplaatst door mocer24 Bekijk reactie
    mooie topic
    Barakkallahoe fiekom, moge Allah sub7ana wata3ala jullie rijkelijk belonen voor jullie goede daden inshallah!
    Verhalen met moraal - Eye openers - Kies je weg - Hulp of advies nodig?

    Wanneer ze een dochter is, opent ze de deuren van Al-Jannah voor haar vader. Wanneer ze een echtgenote is, maakt ze de helft van de Deen van haar man compleet. Wanneer ze een moeder is, ligt Al-Jannah onder haar voeten. Als iedereen wist wat de echte waarde van een vrouw is in de Islam, zouden zelfs mannen vrouwen willen zijn.


  12. #42
    Berkane

    Reacties
    3.811
    02-01-2010

    Een man genaamd Abu Abdullah vertelt: Ik weet niet hoe ik een ervaring die ik een tijdje geleden heb meegemaakt moet vertellen, een verhaal dat mijn hele leven op z'n kop heeft gezet. De waarheid is dat ik nooit besloten zou hebben om het te vertellen, ware het niet dat ik een verantwoordelijkheid voel tegen- over Allah. Een verantwoordelijkheid om met mijn verhaal de jonge mannen die Allah ongehoorzaam zijn te waarschuwen en als waarschuwing voor de jonge vrouwen die een valse droom of fantasie naleven "liefde" genaamd. Wij waren een groep van drie vrienden, het enige wat wij gemeen hadden was onge- hoorzaamheid (aan Allah) en dat we dwalende waren. Nou, eigenlijk waren we met vier, de shaytan was de vierde.

    Wij waren altijd op zoek naar de mooiste meiden, om ze vervolgens met onze vlotte babbel naar vergelegen boerderijen te lokken. Daar stonden zij altijd versteld dat we opeens in gevoelloze vossen waren veranderd die geen medelijden kenden, ongeacht wat ze zeiden of deden om ons op andere gedachten te brengen. We waren keihard en kenden geen schaamte. Dat is hoe we onze dagen en nachten doorbrachten; op boerderijen, kampen, auto's, en aan de kust. Tot de dag die ik nooit zal vergeten kwam.

    Als altijd gingen we weer naar de boerderij, alles stond klaar. Ieder van ons had zijn prooi, het vervloekte drank (alcohol) vloeide rijkelijk, maar we waren een ding vergeten; we hadden geen voedsel. Dus na een tijd, ging een van ons eten halen met zijn auto. Het was bijna 6 uur ’s ochtends toen hij vertrok.

    Uren verstreken zonder een spoor van onze vriend. Wij begonnen ons zorgen te maken. Ik begon al het ergste te vrezen en besloot om hem te gaan zoeken. Eenmaal onderweg zag ik al gauw uitslaande vlammen in de verte. Toen ik dichterbij kwam zag ik tot mijn grote schrik dat het de auto van mijn vriend was die in lichterlaaie stond terwijl hij gekanteld was en op z’n zij was terechtgekomen. Ik haastte me naar de auto om mijn vriend uit het brandende wrak te bevrijden.

    Ik schrok mij kapot toen ik zag dat de helft van zijn lichaam zo zwart als roet was geworden, maar was opgelucht om hem nog in leven aan te treffen. Ik haalde hem uit de auto en legde hem op de grond, en na een kleine minuut opende hij z’n ogen en zei:,, HET VUUR!!! HET VUUR!!!” Ik besloot om hem naar mijn auto te brengen en met hem naar het ziekenhuis te racen. Maar hij mompelde:,, Het heeft geen zin, ik haal het niet.”

    Tranen overvielen mij terwijl ik zag hoe mijn vriend voor mijn ogen aan het sterven was…..Plots schreeuwde hij:,, WAT MOET IK TEGEN HEM ZEGGEN?! WWATT ….. MOET IK TEGEN HEM ZEGGEN?! Stomverbaasd keek ik naar hem en vroeg:,,Wie?” Hij antwoordde met een zachte verre stem:,,Allah”

    Ik voelde hoe mijn lichaam overladen werd met angst en hoe ik begon te beven. Plotseling slaakte hij een kreet, waarvan de echo mij nog lang daarna heeft achtervolgd, en blies zijn laatste adem uit.

    De dagen vervlogen, maar ik kreeg het beeld van mijn goede vriend die door het vuur verteerd werd en zijn wanhopige schreeuw:,, WAT MOET IK TEGEN HEM ZEGGEN?! WWATT ….. MOET IK TEGEN HEM ZEGGEN?!” niet uit mijn hoofd. Ik merkte dat ik mijzelf constant afvroeg; en wat moet ik tegen Hem zeggen?!

    Mijn ogen liepen vol en ik voelde een raar gevoel van zachtmoedigheid die ik nooit eerder had gevoeld. Op datzelfde moment, hoorde ik de Mu’athien (de oproeper tot het gebed) de oproep tot Salat al-Fajr (het ochtendgebed) doen. Het voelde alsof het een oproep was die rechtstreeks aan mij persoonlijk gericht was, die mij vertelde om het boek van de donkere jaren van mijn leven te sluiten, en mij uitnodigde naar het juiste pad der leiding en gehoorzaamheid. Ik stond op, waste mijzelf en verrichtte de woedoe, zuiverde mezelf van de zonden waar ik bijna in verdronk, en verrichtte het gebed. Sinds die dag, heb ik mezelf tot Allah gekeerd, smekend om vergeving en berouw. Ik heb geen enkele verplichting nagelaten. Ik ben een totaal andere persoon geworden. Ik leef nu om een gehoorzame dienaar van mijn Schepper te zijn, mijn leven is totaal veranderd….

    De dag (zal komen) waarop de aarde en de hemel door een andere aarde en hemel zullen worden vervangen; en zij (de mensen) allen voor Allah, de Ene, de Opperste zullen verschijnen. (Vertaling van de Koran, Ibrahiem14:48)
    Verhalen met moraal - Eye openers - Kies je weg - Hulp of advies nodig?

    Wanneer ze een dochter is, opent ze de deuren van Al-Jannah voor haar vader. Wanneer ze een echtgenote is, maakt ze de helft van de Deen van haar man compleet. Wanneer ze een moeder is, ligt Al-Jannah onder haar voeten. Als iedereen wist wat de echte waarde van een vrouw is in de Islam, zouden zelfs mannen vrouwen willen zijn.


  13. #43
    Berkane

    Reacties
    3.811
    02-01-2010

    Dit is een verhaal van een jongeman die op een zeer mooie maar tegelijkertijd tragische manier geleid is door Allah. Hij vertelt:

    “ Ik was een persoon die graag bij zijn vrienden was. Wij waren altijd samen, altijd op zoek naar manieren om onszelf bezig te houden met verwerpelijk vermaak en verdorven zaken, waar we onze dagen mee vulden en onze nachten mee doorbrachtten. Dit terwijl mijn lieve arme vrouw thuis eenzaam haar dagen voorbij zag gaan. Zij klaagde steeds vaker over de eenzaamheid en de dagelijkse ellende waarin zij leefde maar ik had daar geen oor voor, en negeerde het.

    Op een nacht kwam ik, zoals gewoonlijk in die tijd, rond een uur of drie thuis. Mijn vrouw en dochter lagen al lang te slapen. Ik ging naar de woonkamer en zette mijn verdorven gedrag waar ik net van thuiskwam gewoon binnenshuis voort door wat vieze films te gaan kijken. Plotseling ging de deur van de kamer open !!! Daar zat ik dan, oog in oog met mijn vijfjarige dochter. Ik keek haar recht in de ogen, aan de andere kant werd er tot mijn grote verdriet teruggekeken met een teleurgestelde en trieste blik.

    Verstijfd was ik, elke poging om iets te zeggen op dat moment stokte al bij de eerste klank. Na een seconde of wat die in mijn verlamde situatie als een eeuwigheid voelde bereikten de eerste klanken mijn bewustzijn. Het was haar lieve stem waarmee ze zei: “Papa, je zou je moeten schamen, ben je niet bang voor Allah…Heb toch vrees voor Allah!” en zij zei dit drie maal, deed de deur dicht en ging terug naar haar kamer.

    Ik bleef onthutst achter en wist niet hoe te reageren. Een tijd lang zat ik als door de bliksem getroffen stil en bewegingsloos voor me uit te staren met open mond. Toen ik een beetje uit mijn toestand begon te raken irriteerde ik mij gelijk mateloos aan de verachtelijke beelden die nog steeds speelden en die er nu opeens heel anders uitzagen. Ik stond op, deed de tv uit en begon na te denken over de gebeurtenis die mij voor de rest van mijn leven haarscherp zou bijblijven, uit nervositeit begon ik door de kamer te ijsberen. Haar woorden hadden mij heel diep geraakt. Zij riepen bij mij een gevoel op dat ik tot dan toe nooit had ervaren.

    Ik besloot voor mijzelf dat het het beste was om naar haar kamer toe te gaan, dus ik begaf mij zenuwachtig die kant op terwijl ik nog klampachtig zat te bedenken wat ik zou zeggen. Eenmaal daar aangekomen, zag ik dat zij weer in slaap was gevallen. Ik ging kapot van binnen en dacht dat ik gek werd. In het holst van de nacht zat ik mijzelf op te vreten terwijl ik niks dan de stilte hoorde. Ik voelde mij ellendig als nooit tevoren, maar wat moest ik doen? Wat kon ik doen? Ineens werd de oorverdovende stilte onderbroken door een geluid dat alles veranderde, een geluid dat ik altijd al heb gehoord maar waar ik nooit naar heb geluisterd, een geluid waar ik de laatste jaren liever mijn oren voor sloot en pas blij was als die afgelopen was. Het was de oproep tot het ochtendgebed. Een rustig gevoel kwam over mij en ik begon na te denken. Aarzelend besloot ik om de kleine wassing te gaan verrichten, toen ik daar klaar mee was besloot ik mij op weg te begeven naar de moskee. Ik had niet veel zin om te gaan maar de woorden van mijn kleine dochter bleven mij achtervolgen.

    De Imam opende het gebed en las een aantal verzen uit de Koran. Op het moment dat hij knielde en ik hem volgde, barstte ik spontaan in tranen uit. Ik kon mij niet inhouden al zou ik het gewild hebben. Dit was de eerste keer in zeven jaar dat ik weer voor Allah stond om het gebed te verrichten. De huilbui deed mij goed. Ik was opgelucht en het voelde alsof alle ongeloof, hypocrisie en verdorvenheid die ik in mij had, samen met de tranen uit mij wegstroomden. Thuis aangekomen, ging ik zitten en wachtte totdat het tijd was om naar mijn werk te gaan. Nog steeds zat ik mij te verwonderen om de reeks gebeurtenissen.

    Toen ik op mijn werk kwam, zag ik mijn collega verbaasd en vreemd naar mij kijken. Het was natuurlijk een vreemde gewaarwording voor hem dat ik zo vroeg binnen was, terwijl ik daarvoor door mijn levensstijl vaak ofwel altijd laat was. Hij wilde meteen het fijne ervan weten. Ik vertelde hem wat mij overkwam, waarna hij zei: “Wees Allah dankbaar voor het geven van zo’n dochter die jou aan het denken heeft gezet en wees Hem ook dankbaar voor het niet sterven in de toestand waarin je verkeerde.”

    Ik voelde mij na een tijdje werken onwijs vermoeid (ik had namelijk nog steeds niet geslapen) en vroeg om een halve dag vrij te nemen om de rest van de dag uit te rusten. Ik verlangde ook naar het zien van mijn kleine dochter. Ik kon gaan, dus vol goede moed ging ik onderweg naar huis. Ik keek er zo naar uit om mijn dochtertje te spreken, mijn excuses aan te bieden, haar te bedanken en te omhelzen. Er stond mij heel wat anders te wachten.

    Toen ik het huis binnenliep, kwam mijn vrouw in paniek en huilend op mij af. Mijn hart begon sneller te bonzen, ik vreesde al het ergste. Ik vroeg angstig wat er aan de hand was en zij overdonderde mij met precies dat ergste waar ik voor vreesde. Ze was dood, mijn vijfjarige bloempje, waar ik sinds de nacht ervoor nog meer van was gaan houden, was overleden. Ik kon het niet geloven. Haar woorden die mij zo diep hadden geraakt waren de laatste die ik van haar gehoord heb. Een onbeschrijfelijk heftige pijn kwam over mij. Ik kon mijzelf niet meer beheersen en tranen begonnen wild te stromen.

    Ik besefte mij na een tijdje dat dit een beproeving van Allah was om mijn geloof op de proef te stellen, en wist dat ik mij sterk moest houden. Ik belde mijn collega op en vertelde moeizaam wat er gebeurd was. Toen ik hem vroeg of hij kon komen om mij te helpen met het wassen en begraven van mijn dochter, gaf hij hier meteen gehoor aan. Wij verrichtten het gebed voor haar en droegen haar naar de begraafplaats. Op de begraafplaats zei mijn collega tegen mij: “Het is niet gepast dat een ander dan jij jouw dochter in het graf plaatst.” Ik pakte haar met tranen in mijn ogen en legde haar voorzichtig in het graf terwijl ik dacht; ik ben niet mijn dochter aan het begraven maar het licht dat mij weer naar Allah heeft geleid."
    Verhalen met moraal - Eye openers - Kies je weg - Hulp of advies nodig?

    Wanneer ze een dochter is, opent ze de deuren van Al-Jannah voor haar vader. Wanneer ze een echtgenote is, maakt ze de helft van de Deen van haar man compleet. Wanneer ze een moeder is, ligt Al-Jannah onder haar voeten. Als iedereen wist wat de echte waarde van een vrouw is in de Islam, zouden zelfs mannen vrouwen willen zijn.


  14. #44
    Berkane

    Reacties
    3.811
    02-01-2010

    Onderweg naar Dubai stopte ik bij een klein moskeetje om het namiddaggebed te verrichten. Toen ik in mijn auto zat zag ik iets uit de nabijgelegen huizen tevoorschijn komen. Het duurde even voordat ik door had dat het om een man ging die zich kruipend naar de moskee voortbewoog. Om zijn handen had hij plastic sandalen aangetrokken. Op deze wijze baande hij zich met grote inspanning een weg naar de moskee om daar het gezamenlijke namiddaggebed te verrichten. Deze man leek naar alle waarschijnlijkheid verlamd te zijn aan zijn onderlichaam en sleepte dit mee over de harde grond. Het zweet liep over zijn hele lichaam vanwege de grote inspanning die hij moest leveren en de ondragelijke hitte. Toen hij bij de omheining van de moskee kwam was het alsof hij verdronk in zijn eigen zweet en zijn gezicht was vuurrood. Vele mensen die ook naar het gezamenlijke gebed trokken liepen langs hem. Je kon zien dat zij dit beeld gewoon waren. Ineens kwam een man uit een nabijgelegen winkel met een koude fles drank die hij vervolgens aan de man gaf. Zij bleven enige ogenblikken met elkaar praten over een bepaald onderwerp. Ik kon horen hoe de winkelier de kruipende man aanbood hem te helpen de moskee te bereiken. Maar tevergeefs, de kruipende man wilde liever op eigen krachten verder. Om niet te laat te komen verontschuldigde hij zichzelf en ging verder. Ik zag hoe hij de trap opging en ik kon mij geen manier bedenken waarop ik hem van dienst kon zijn. De tranen stroomden over mijn wangen bij het zien van deze man en ik herinnerde mij de overlevering van de Profeet (vrede zij met hem) waarin hij zei: “De zwaarste gebeden voor de hypocrieten zijn het ochtendgebed (salaat-ul Fadjr) en het nachtgebed (salaat-ul cIshaa’). Zouden zij echter weten wat de beloning hiervoor is, dan zouden zij zelfs kruipend komen…”

    Deze man die werkelijk kruipend naar de moskee kwam had hier absoluut geen moeite mee. Sterker nog, hij ging naar de moskee alsof het één van Allah’s Tuinen was waar alle gunsten en bekoringen op hem stonden te wachten. Zo zijn er vele dienaren van de Meest Barmhartige die tussen ons leven en een verheven positie genieten bij Allah. Ik vraag Allah om eenieder die zich inspant op Zijn Pad te belonen. En laat de manier waarop deze man zonder enige schaamte naar de moskee kroop een les voor ons zijn en voornamelijk voor diegenen die zich ervoor schamen de moskee te betreden.
    Verhalen met moraal - Eye openers - Kies je weg - Hulp of advies nodig?

    Wanneer ze een dochter is, opent ze de deuren van Al-Jannah voor haar vader. Wanneer ze een echtgenote is, maakt ze de helft van de Deen van haar man compleet. Wanneer ze een moeder is, ligt Al-Jannah onder haar voeten. Als iedereen wist wat de echte waarde van een vrouw is in de Islam, zouden zelfs mannen vrouwen willen zijn.


  15. #45
    Berkane

    Reacties
    3.811
    02-01-2010

    Aboe Sacid al-Khoedriy overlevert dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Onder hen die voor jullie waren, leefde een man die negenennegentig mensen had vermoord. Hij vroeg naar de meest geleerde persoon op aarde en werd vervolgens verwezen naar een monnik. Hij kwam daarop bij hem aan en vertelde hem dat hij negenennegentig mensen had vermoord en of het mogelijk was voor hem om hiervoor alsnog berouw te tonen. De monnik antwoordde: ,,Nee!” Hierop vermoorde de man hem om hiermee het totaal op honderd te brengen. Daarna vroeg hij (wederom) naar de meest geleerde persoon op aarde en werd vervolgens verwezen naar een geleerde man. Hij vertelde dat hij honderd mensen had vermoord en of het mogelijk was voor hem om hiervoor alsnog berouw te tonen. De geleerde antwoordde: ,,Jazeker! Wie kan jou van berouw weerhouden? Vertrek daar en daar naartoe, (je zult) daar mensen vinden die Allah, de Verhevene aanbidden en aanbid Allah samen met hen en keer niet terug naar jouw land, want waarlijk, het is een slecht land. Hij vertrok daarop en toen hij halverwege was, werd hij getroffen door de dood en de engelen van de genade en die van de bestraffing begonnen onderling over hem te redetwisten. De engelen van de genade zeiden: ,,Hij is berouwvol en met een open hart tot Allah, de Verhevene gekomen. Terwijl de engelen van de bestraffing daarop antwoordden: ,,Waarlijk, hij heeft nooit iets goeds gedaan.” Daarop kwam een engel in de gedaante van een mens, die zij als arbiter aanstelden. Hij zei: ,,Meet de afstand tussen de beide landen en bij welk van de twee hij het dichtstbij is, hij behoort tot dat land.” Er werd gemeten en hij bleek dichterbij het land te zijn waarnaar hij was vertrokken, waarop de engelen van de genade zijn ziel meenamen.” (al-Boechari en Moeslim)

    In een andere correcte overlevering: “Allah gaf opdracht aan het ene land om verder te gaan liggen en aan het andere om dichterbij te komen en zei vervolgens: ,,Meet de afstand tussen beide landen. Zij (de engelen) vonden hem toen met een spanwijdte van een hand dichter bij het land naar welke hij was vertrokken, waarop hij werd vergeven.”
    Verhalen met moraal - Eye openers - Kies je weg - Hulp of advies nodig?

    Wanneer ze een dochter is, opent ze de deuren van Al-Jannah voor haar vader. Wanneer ze een echtgenote is, maakt ze de helft van de Deen van haar man compleet. Wanneer ze een moeder is, ligt Al-Jannah onder haar voeten. Als iedereen wist wat de echte waarde van een vrouw is in de Islam, zouden zelfs mannen vrouwen willen zijn.