1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.077
    15-03-2002

    Angry Ik vind dat mijn broers ook mee mogen helpen met het huishouden.......ik haat het !!!

    ik ben het beu

    wat vinden jullie ervan?

    otver:

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    20
    17-02-2002

    bij ons thuis doen mijn broers ook niks aan huishouden.
    zelf vind ik het niet zo erg, maar soms heb ik wel zo van waarom helpen ze niet mee aan huishouden.
    kijk he ...vroeger moesten de meisjes het huishouden doen ,en de jongens moesten dan ook werken voor de kost!!
    maaaaaar vandaag doen ze niks andres dan eten,slapen ,naar school en met vrienden uitgaan.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    744
    20-02-2002

    hahaha...jaja wie ergert zich daar niet aan??!!

    Ik heb 1 oudere broer die gelukkig wel wat doet in het huishouden...vooral als mijn ouders niet thuis zijn..koken..stofzuigen enz enz. Je hoort hem er wel over klagen maar hij doet het tenminste wel!! .

    Terwijl ik nog 2 jongere broertjes heb....Nou die doen echt niks zelfs...hun boterhammen moeten gesmeerd worden!! (16 en 13)
    En ja hoor...mijn moeder doet het ook nog voor ze!! Ik erger me daar zo erg aan!! uff gek word ik er van!!! En dan klagen ze nog dat het niet goed word gedaan....en als je vraagt help ff mee...dan krijg je een antw. Jullie zijn vrouwen ik ben een man!!! maar dit kunnen ze krijgen de ZWEEP!!
    hahaha


    jamila

  4. #4
    erelid

    Reacties
    399
    13-08-2001

    ik ben iemand die niet in de Marokkaanse cultuur is opgegroeid, mijn moeder was een zorgzame vrouw !!! maar toch heb ik van huis uit wel meegekregen om iets thuis te doen en sinds jaren woon ik op mezelf en doe gewoon het huishouden (ook al valt dat niet altijd mee)

    bij Maghrebivrienden valt het me altijd wel op dat ze (naar mijn mening) wel wat verwend worden in dit opzicht. het kan voor een man ook geen kwaad als hij in ieder geval wat kan !!! Wanneer een vrouw dan ziek is dan moet er iemand het huis komen doen en dat zou ik me z'on sukkel voelen !!! dus ik maak mijn eigen wc schoon

    Wanneer ik ga trouwen dan vind ik dat huishouden echt niet iets wat uitsluitend voor de vrouw is bestemd... ik heb liever een vrouw als kameraad dan als huishoudster ...

    Salahdin

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    744
    20-02-2002

    Zo hoort het ook SunnyFriend!!!
    Mijn verloofde is wat huishouden betreft een verwend nest...Zijn moeder doet alles voor hem en hij is hier ook nog supertrots op!!
    Heb hem verteld..en aan zijn moeder dat hij eerst het huishouden mag leren voordat ik met hem trouw!!

    Dat word dus lang heeeeeeeel lang wachten!!! hihi.....Maar goed
    Ik vind het gewoon heel erg belangerijk dat een man kan koken en het huishouden kan doen...Zoals je net schreef Sunnyfriend..
    Als ik ziek ben moet ik dan eerst nog mijn ma bellen om voor me te koken en het huis schoonhouden....
    Als ik dan de man was zou ik me dood schamen!!!
    Maar ja zo denk ik erover...

  6. #6
    erelid

    Reacties
    399
    13-08-2001

    1500 keer strijken )))

    je kan nog de verloving verbreken en met mij trouwen en als je dat niet wilt dan kunnen jullie onderhandelen over een moderne geemancipeerde bruidsschat die bestaat uit:
    300 keer de wc schoonmaken
    3000 keer boodschappen
    1000 keer koken
    1500 keer strijken
    500 keer stofzuigen
    en dan laat je hem de eerste jaren van je huwelijk hard werken en na verloop van tijd zal hij dat dan als normaal beschouwen en zo heb je hem te pakken...

    Salahdin

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    744
    20-02-2002

    Origineel gepost door aSunnyFriend
    je kan nog de verloving verbreken en met mij trouwen en als je dat niet wilt dan kunnen jullie onderhandelen over een moderne geemancipeerde bruidsschat die bestaat uit:
    300 keer de wc schoonmaken
    3000 keer boodschappen
    1000 keer koken
    1500 keer strijken
    500 keer stofzuigen
    en dan laat je hem de eerste jaren van je huwelijk hard werken en na verloop van tijd zal hij dat dan als normaal beschouwen en zo heb je hem te pakken...

    Salahdin

    hahahahahha Klinkt heeeeeeeeeel verleidelijk.............
    maar verbreek het maar niet!!
    enne...iK denk dat ik je advies opvolg.....Het klopt op een gegeven moment is het heeeeel normaal voor hem.....mmmmmmmmm
    ff onderhandelen vanavond!!

    hihi...
    jamila

  8. #8
    erelid

    Reacties
    399
    13-08-2001

    en als ik er nou nog eens 1500 keer afwassen en 250 keer de vuilnis buiten zetten.... bij doe !!!

    S.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    744
    20-02-2002

    Ik weet het nu zeker ....Ik ga ervoor!!!!! Vanavond zeker onderhandelen....Geld hoef ik nu niet meer......!!! hihihi....Schoonmaakman wil ik!!!

  10. #10
    erelid

    Reacties
    399
    13-08-2001

    ach zolang hij maar bidt, niet drinkt, niet rookt of soussa gebruikt dan komt de rest inchALLAH ook wel goed. Veel geluk in je huwelijk hooooor !!!!!!!

    S.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    25
    24-02-2002

    mannen en het huishouden doen......

    Waarschijnlijk ben ik een van de weinig verwende dames wat dit onderwerp betreft. Mijn moeder deed nl. altijd alles. Het enige huishoudelijk werk dat ik en mijn oudste zus moesten doen was de tafel dekken en de afwas na het eten; meestal onder protest en gevolgd door ruzie tussen mijn zus en mijzelf. Af en toe deed ik kleine boodschappen, maar wij hoefden nooit te koken met als gevolg dat ik nu geen couscous kan maken (iemand van jullie die het mij wil leren misschien???). Ik hield mij wel bezig met de administratie van mijn vader en bemoeide mij met het huiswerk en de schoolresultaten van de jongsten.

    Toen mijn zus eenmaal het huis uitging voor studie, kwam het beetje werk allemaal op mij neer. Ik vond dat niet terecht en heb dit in ons democratische gezin ter sprake gebracht. Helaas bleken mijn oudste broer en mijn 4 jongere broers en zusters niet te beschikken over de wil om dit gezamenlijk op te lossen. Mijn ouders hebben ons nooit ergens toe gedwongen en zo ook niet in deze kwestie. Ik heb toen alles uit mijn handen laten vallen, moet ik eerlijk bekennen.

    Wat er toen gebeurde, geloven jullie misschien niet, maar mijn ouders hebben vanaf toen de klussen samen uitgevoerd. Zo deden ze samen de afwas, pakte mijn vader regelmatig de stofzuiger om het huis mee aan te vallen en heeft hij zelfs een keer de benedenramen van het huis gelapt. Dit laatste doet/deed een Nederlandse man maar zelden! Petje af voor mijn vader, want hiermee scoorde hij in één klap bij zijn kinderen, zijn vrouw en zijn omgeving.

    Dus ja, ik vind ook dat de jongens/mannen hun steentje moeten bijdragen aan de huishoudelijke klussen. Niet alleen vanwege een noodsituatie die zich zou kunnen voordoen, maar ook omdat dat nu eenmaal hoort. Maak maar eens kennis met de tijd en energie die deze werkzaamheden kosten. Daarnaast gebruik je het huis en de spullen dus moet je ze ook eens schoonmaken. Als je het samen doet, is het eigenlijk zo gebeurd.

    Dus jongens/mannen doe je lieve moeder en zus(sen) een plezier en steek je handen ook eens uit de mouwen. Wedden dat het dan nog veel gezelliger wordt in huis?

    Salaam,
    Soesia

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    744
    20-02-2002

    gelukkig doet ie geen van al die dingen en insha allah blijft dat ook zo!! Maar bidden wel . Hoe dan ook het blijft mijn mannetje!! En bedankt voor het geluk dat je me toewenst!!

    jamila

  13. #13
    erelid

    Reacties
    399
    13-08-2001

    Soesia, goed en mooi gesproken !!! je hebt blijkbaar een bijzondere vader !!! er zijn niet veel vaders die zoiets zouden doen !!

    ik heb helaas geen moeder meer en zusjes heb ik nooit gehad !! SNIKSNIK

    maar je hebt echt wijs gesproken........


    Salahdin

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    744
    20-02-2002

    Vind ik ook soessia!!!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    25
    24-02-2002

    Bedankt voor jullie berichten, Mrs_Jamila en aSunnyFriend!

    Overigens ben ik vergeten te zeggen dat toen ik eenmaal het huis uitging, mijn overige broers en zusters wel taken op zich hebben genomen. En zo is alles nog best goed gekomen, hoor.

    Groeten,
    Soesia