1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    - Ahadeeth.

    In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle
    Alle lof aan Allah, wij prijzen Hem en zoeken Zijn hulp en vergeving. Wij zoeken toevlucht bij Allah tegen het slechte in onszelf en tegen onze slechte daden. Diegene die Allah leidt, kan niet worden misleid en diegene die Allah laat dwalen, kan niet worden geleid. Ik getuig dat er geen god dan Allah is en dat Moh’ammed Zijn profeet en dienaar is. Allah (Verheven en Glorieus is Hij) zegt: “O jullie die geloven, vreest Allah vol ware godsvrees voor Hem en sterft niet anders dan als moslims.” [1] Soerat Aal-‘Imraan , aayah 102
    Hier zal ik in sha Allaah ahadeeth plaatsen. De kennis van de "Hadith" heeft de daden, woorden en levenshouding van de Profeet (vrede zij met hem) van de Islam tot onderwerp. Onder Hadith verstaan we dus het verslag over datgene wat de Profeet (vrede zij met hem) deed, zei en wat hij zijn Metgezellen zag doen en stilzwijgend toestond.

    En als jullie meeplaatsen, doe dat dan s.v.p één per reactie.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    1.

    Abu Hurairah heeft overgeleverd dat de Profeet zei, 'Mijn voorbeeld is zoals dat van een man die een vuur aansteekt, en als het vuur zijn omgeving verlicht springen allemal motten en andere insecten erin. De man deed zijn best om ze tegen te houden, maar zij glipten er doorheen en vielen in het vuur’. Hij voegde eraan toe, ‘Nu wil ik jullie vast grijpen maar jullie houden vol en willen in het vuur springen’.

    (Sahih Bukharie, Boek 76, Hadith 490).

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    2.

    Ibn Abbas heeft overgeleverd dat de Profeet zei, 'Als een zoon van Adam een vallei vol goud had, zou hij er twee verlangen. Niets kan zijn mond vullen, behalve de aarde in het graf. Allah wendt zich vol Barmhartigheid tot degene die berouw voelt'.

    (Sahih Bukhari, Boek 76, Hadith 444).

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    3.

    Abu Hurairah heeft overgeleverd dat de Profeet, Allah’s vrede zij met hem, zei, 'Bij Hem in Wiens Hand mijn ziel is, jullie zullen het paradijs niet binnengaan voordat jullie geloven en jullie geloven niet voordat jullie van elkaar houden’.

    (Sahih Muslim, Boek 1, Hadith 96).

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    4.

    Abu Musa heeft overgeleverd dat de mensen aan de Profeet vroegen, 'Wien's Islam is de beste?' Hij antwoordde, 'Van degenen die het vermijdt om de Muslims kwaad te doen met zijn tong en handen'.

    (Sahih Bukhari, Boek 2, Hadith 10).

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Niemand geïnteresseerd?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Ik zal zo doorgaan, ik moet even wat doen.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    5.

    Abdullah ibn Omar, moge Allah tevreden over hem zijn, zei, ‘De boodschapper van Allah, vrede en zegeningen zij met hem, pakte mij bij mijn schouder en zei, ‘Leef in de wereld alsof je een vreemdeling of een reiziger bent’.

    (Sahih Bukhari, Boek 76, Hadith 425).

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    6.

    Abdullah heeft overgeleverd dat de Profeet zei, 'Geen Muslim lijdt aan iets, de prik van een doorn of erger, of Allah wist iets van zijn zonden daardoor uit. En zijn zonden vallen van hem af zoals de bladeren van een boom'.

    (Sahih Bukhari, Boek 70, Hadith 550).

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    7.
    Anas heeft overgeleverd dat de Profeet zei, 'Degene die deze drie eigenschappen heeft, die heeft inderdaad de zoetheid van het geloof geproefd. Degene die van Allah en Zijn boodschapper meer houdt dan alle andere dingen. Degene die van een ander houdt, en hij houdt alleen maar van hem voor Allah's zaak. Degene die het terugkeren naar ongeloof haat zoals het vallen in het vuur'.

    (Sahih Bukhari, Boek 2, Hadith 15).

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    8.

    Abu Hurairah heeft overgeleverd dat hij de Profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, heeft horen zeggen, 'Als iemand van jullie zijn streven in Islam verbeterd, dan zullen zijn goede daden tien tot zevenhonderd keer beter worden beloont en zijn slechte daad zal slechts een keer worden genoteerd (i.e. en een keer gestraft als Allah hem niet vergeeft)'.

    (Sahih Bukhari, Boek 2, Hadith 40).

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    9.

    An No'man ibn Bashir heeft de Profeet horen zeggen, '(O Mensen) Pas op! Er is een stuk vlees in het lichaam en als het goed wordt, dan is het hele lichaam goed en als het slecht wordt, dan wordt het hele lichaam slecht en dat stuk vlees is het hart!'

    (Sahih Bukhari, Boek 2, Hadith 49).

  13. #13
    Riffijnse-Jeblia

    Reacties
    3.586
    12-12-2006

    More, more! Ik stuur ze allemaal door op ping.

    » Noor.. (L')


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Hahahah, ik zal er meer plaatsen. Ma sha Allaah, goed zo. Moge Allaah je belonen.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    10.

    Sa'ad ibn Abi Waqas heeft de Profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, horen zeggen, 'Je zult beloont worden voor alles wat je uitgeeft op de weg van Allah, al was het maar een hapje eten die je in de mond van je vrouw deed'.

    (Sahih Bukhari, Boek 2, Hadith 53).