1. #106
    Bruidsjurk tehuur

    Reacties
    1.711
    29-05-2007

    We hebben allebij een aparte rekening, hij betaald met zijn salaris de rekeningen.. Ik doen boodschappen, maar heb sinds kort heb ik ook zijn bankpasje! Want had gemerkt dat hij ze vader elke keer maar geld gaf "woond in nl en heeft inkomen" ..

    Dus heb heel slim aangepakt, ik heb ze pas ik regel thuis de finaciele shit.. Dus hoor ik zijn pasje bij me te hebben om rekeningen te betalen en als hij wilt tanken dan krijgt die af en toe mij pas.. "wetend dat hij alleen maar tankt".


  2. #107
    MVC Lid

    Reacties
    1.633
    11-10-2010

    Mijn man en ik hebben 1 gezamelijke spaarrekening en 2 eigen rekeningen waar onze salarissen op worden gestort.

    Ieder heeft zn eigen vaste lasten.

    Ik vind het ideaal. Want we houden ons aan de vaste lasten en daarnaast ook iedere maand bedragje sparen en geen gedoe over waarom dit en dat gepint uitgegeven etc.

  3. #108
    *Tjappie*

    Reacties
    135
    06-05-2007

    Hier ook iemand met een gezamenlijke rekening en spaarrekening. Vanaf toen we getrouwd waren hebben we onze rekeningen samengevoegd, hier wordt beide salarissen op gestort en alle vaste lasten van afgeschreven.
    Wij hebben op de dag van vandaag alhemdoelah geen ruzie of conflicten hierover gehad.

    We krijgen ieder 'zakgeld' voor de maand en daar mag hij of ik mee kopen wat ik wil/hij. We reserveren elke maand een vast bedrag dat naar de spaarrekening gaat.

    Aanschaf van duurdere spullen of giften doen we samen in overleg. Met oede communicatie moet het lukken.

    Maar goed, ik las bij jouw een ander verhaal ivm je schoonouders. Het is jammer dat het zo moet. Ook moeilijk om hier een advies in te geven, omdat je niet weet wat je op je hals haalt als je een aparte rekening gaat openen. Hoe zal je man hierop reageren?