1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Question moet ik het haar vertellen???

    Citaat Geplaatst door romaisa82
    Moet ik het haar vertellen???

    Hallo allemaal ik heb een vraag voor jullie!! Ik ben een meid van 20 jaar en ben helemaal verliefd het zit namelijk zo ik leerde hem kennen toen ik 18 was ik had daarvoor ook niemand gehad hij was mn 1e vriendje,ik weet dat het eigenlijk niet toegestaan is , maar ik kan gewoon niet zonder hem en hij niet zonder mij we zien elkaar ook dagelijks en wilt me hand komen vragen inshallah, mijn moeder begint iets te vermoeden maar ik blijf hardweg ontkennen ik wil het wel vertellen maar durf het niet, ik heb geen vader weet je toch durf ik het niet te vertellen hij dringt het aan!!

    Wat ik van jullie meiden wil weten is :weet jullie moeder van je grote liefde af en hoe is het gekomen dat jullie het verteld hebben??????

    ik hoop gauw op wat reacties :jeweetog:
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    39
    20-12-2002

    Dit is een hele moeilijke situatie waar ik ongeveer in zit
    ik heb ook een hele lieve vriend we weten van mekaar dat we verder gaan met elkaar als allah dat wil
    hij gaat ook binnenkort om mijn hand vragen

    van zijn kant weet iedereen het van zijn familie over ons
    alleen bij ons nog niemand mijn moeder heeft wel wat door maar ik ontken
    aan de ene kant wil uik hethaar zo graag vertellen maar aan de andere kant ook weer niet
    want dan gaat ze er druk op zetten wat ik niet wil
    ik ben voor mezelf na gegaan of het wel wijs was om het al te zeggen of niet en voor mij was het nog beter van niet
    je moet voor je zelf na gaan of het wel een wijs plan is of niet
    ik ga het mijn moeder wel vertellen maar de tijd is er nog niet rijp voor bij mij
    succes meid

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    39
    20-12-2002

    Origineel gepost door schatje17
    elke ouder verschilt
    de ene moeder is zo, en de andere is weer zo

    ik zou het niet vertellen
    tot hij jou hand komt vragen

    stel je voor:hij komt je hand niet meer vragen
    en intussen heb je al tegen je moeder gezegd dat je met hem al een tijdje omgaat wajow ik moet er zelf niet aan denken
    zo denk ik er ook over

  4. #4
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    ik heb het wel aan mijn moeder verteld, haar eerste reactie daar schrok ik wel van, maar toen ik haar rustig alles had uitgelegd... over zijn bedoelingen en dat hij een goede moslimman is enzo, was ze heel blij voor me... heel kort daarna is ie om mijn hand komen vragen en nu zijn we getrouwd

    mijn moeder wist wel al dat hij mijn maatje was en dat ik hem altijd als een grote broer zag... en er verder geen contacten met andere jongens op nahield... wat wil een moeder nou liever dan dat haar dochter met haar EERSTE en grootste liefde trouwt

    Hoop dat je er iets aan hebt!!

    Liefs Safia


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    Origineel gepost door schatje17
    elke ouder verschilt
    de ene moeder is zo, en de andere is weer zo

    ik zou het niet vertellen
    tot hij jou hand komt vragen

    stel je voor:hij komt je hand niet meer vragen
    en intussen heb je al tegen je moeder gezegd dat je met hem al een tijdje omgaat wajow ik moet er zelf niet aan denken

    whahahhahahahhaa AL HACHMA
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    439
    30-12-2002

    Eerlijkheid duurt het langst.
    Of ben je zo onzeker van je vriend?
    Waar maak je je nou het meeste druk om?
    Kan je leven met een leugen?
    Zo kan ik nog wel even doorgaan!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    ps: het is hem ik dacht eerst dat het over een meiske ging
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  8. #8
    N&M Alward 01/05/08

    Reacties
    1.905
    15-11-2002

    Salam meid,
    zelf heb ik een in het algemeen een heel goed contact met mijn moeder
    alhamdoellah en daar ben ik blij om, waarom ? ik ben thuis het oudste meisje maar niet de oudste thuis, heb nog een broer, maar dat doet het er even niet toe.
    ik heb een zusje van 10 en 5 , je snapt dus dat ik daar niet echt mee over van alles kan praten........by the way, Ik probeer zo eerlijk mogelijk te zijn tegen mijn moeder, in sommige gevallen is het natuurlijk heel moeilijk, maar het is toch het beste wat je kunt doen, de eerlijkheid die ik heb voor mijn ouders alhamdoellah geeft mijzelf ook een goed en vooral rustgevend gevoel, en dat is heel belangrijk vind ik, ik moet me op mijn gemak moeten voelen thuis of niet? ik zou mijn moeder recht in de ogen willen blijven aankijken zonder er een schuldgevoel achter te hoeven laten van "waarom lieg ik tegen haar?" ik heb echt een schat van een moeder alhamoellah, en zij zelf heeft me ook gezegd, ik vraag niets anders van je behalve dat je eerlijk tegen me bent a bentie. Die zin heeft ze me een jaar geleden megegeven toen ik een grote fout inging en denk er nog steeds dag na dag aan hoe moeilijk ik het juist nu zou hebben als ik het haar niet heb verteld. Geloof me er zijn geen "ouderwetse" of "moderne" moeders, dat vind ik gewoon klets en zielig als je zoiets over je eigen moeder zegt. laatst zei een vriendin tegen me "Ik ga straks de stad in" ik vroeg haar , "ga je met je moeder?" zegt ze "nee man, ik kijk wel uit.' toen ik haar vroeg waarom ,zei ze "Ik met zo'n ouderwets mens de stad in?"...... tfoe dacht ik....walah, hoe kun je zoiets ook maar uit brengen ?? En ook zij heeft een hele lieve moeder...........ze voelt zich gewoon te goed voor haarzelf.
    maar goed het enige wat ik je duidelijk wil maken is, praat er gerust met je moeder over joh, het is je moeder, en ALS j het haar vertelt begin dan eerst met een onderwerp dat er naar aanleid zodat je je moeder er niet mee overvalt, maar er gewoon over praat, en ALS hij je laat zitten ??.................boeie............je bent in ieder geval eerlijk geweest en je moeder wist ervan, het is juist erger als de buren en als die andere shit (roddel mocro's) het weten en je moeder niet, en later blijkt dat hij niet komt. Juist dan zal je moeder het je kwalijk nemen, .....

    verder wens ik je heeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes, en als hij echt werkelijk van je houd en andersom ook ?.............dan komt alles goed, denk positief.

    some mighty respect Noura

  9. #9
    Me & Mo ...

    Reacties
    8.664
    29-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    ik zou het mn ma gewoon vertellen, soms plaag ik haar er zelfs mee dat er int weekend aanvragers komen

    persoonlijk heb ik een heel open relatie mt mn ma invergelijking mt mn twee oudere zussen. ik vertel haar gewoonweg alles. mn zussen hebben ook een goede relatie mt mn ma, maar op een andere manier. ik ben zo het kleine meisje als je me begrijpt

    eerlijk gezegd, zou ik het gewoon aan mn ma zeggen, ik zou het ni over mn hart krijgen om het haar ni te vertellen. wajaw, ik zou gewoon gek worden.

    als je een goede relatie mt je ma hebt meid, zeg het haar des te beter. en zoals Noura al zei, het is beter da jij het haar vertelt, dan dat zei het van iemand anders hoort... dat zou haar pas kwetsen...

    spreek bijvoorbeeld een datum af mt je aanstaande (klinkt mooi hé aanstaande ) en zeg het dan tegen je ma dat er op die dag aanvragers komen. dit is ook een mogelijkheid...
    maar meid, je moet het zelf weten...

    veel geluk verder en khoop dat het echt goed zal komen tussen jullie.

    bisous xxx

    Voor alle gelegenheden...


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.256
    18-10-2001

    Origineel gepost door Tarra
    zo denk ik er ook over
    Ben het volkomen met jullie eens!! :duim:

  11. #11
    .

    Reacties
    39
    08-01-2003

    ja meissie gewoon doen en je niet gek maken over de negatieve reacties.. er zijn namelijke minstens zovel goede reacties .. het blijft dus een kwestie zoals een eerder meid al heeft gezegd dat je voor je zelf moet nagaan of het de juiste tijd is.... Ik wens je veel succes in je verdere toekomst

    Groeten Genuine

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    22
    13-12-2002

    Als het een goede jongen is zal je moeder alleen blij zijn voor je. Een moeder wil alleen haar dochter gelukkig zien. Als ik jou was zou ik het aan mijn moeder vertellen. Misschien haalt je moeder je twijfels weg (een moeder kent haar dochter meestal het beste). Ik wens je heel veel succes en hou me alsjeblieft op de hoogte hoe het allemaal is verlopen.

  13. #13
    MachakieLLL

    Reacties
    8.012
    12-12-2008

    MVC Premium MVC Premium
    gewoon proberen meid ,
    alles heel simpel uitleggen en lah i3awnek