1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    63
    19-07-2002

    Ga je een huwelijk aan zonder liefde???

    Wat denken jullie hiervan, is een huwelijk zonder liefde onmogelijk? Komt echte liefde achteraf?
    Of is liefde de basisvereiste voor een goed huwelijk?
    Zouden jullie kunnen trouwen met iemand op basis van wederzijds respect, een gezonde verstandshouding etc?
    **Fortune are the people whose roots are deep**

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.159
    05-06-2002

    ik zou dat niet kunnen....

  3. #3
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Volgens mij kan dat heel goed. Je noemt zelf al 'ingredienten' die ik in gedachten had toen ik alleen nog het subject had gelezen en nog niet je hele tekst: respect en goede verstandhouding.

  4. #4
    Me & Mo ...

    Reacties
    8.664
    29-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    kvoeg me toe bij enzyme en tonk... liefde groeit naar mate... eerst moet er respect en vertrouwen zijn voor er liefde kan zijn...

    wa vind jij er zelf van?

    bisous xxx

    Voor alle gelegenheden...


  5. #5
    Lachend lid

    Reacties
    165
    18-07-2002

    Origineel gepost door tatouzient
    kvoeg me toe bij enzyme en tonk... liefde groeit naar mate... eerst moet er respect en vertrouwen zijn voor er liefde kan zijn...

    wa vind jij er zelf van?

    bisous xxx
    ja , ben ik mee eens
    "Blijf jezelf,anderen zijn er genoeg!"

    Keep on smiling...

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    63
    19-07-2002

    Salaam!

    Ik was vroeger heel romantisch ingesteld, ik was ervan overtuigd dat je enkel een huwelijk aangaat met je prins op het witte paard.
    En daar heb ik lang op gewacht maar die kwam maar niet. (heel naief natuurlijk, maar dat is het droom van elke meisje denk ik).
    Maar naarmate je ouder wordt, word je daar ook realistischer in. Liefde primeert niet op alles, er kan liefde bestaan in een relatie zonder dat er onderlinge respect ed bestaan, zo ken ik er veel! Op dit moment is stabiliteit voor mij belangrijk.

    Ik heb eens een vrouw gesproken, en die zei, "Ik wil helemaal niet op basis van liefde trouwen, enkel op basis van een goede verstandhouding, want als ik van hem houd, dan sta ik niet met mijn beide voeten op de grond, dan zal ik me teveel uitsloven, mezelf wegcijferen voor hem. En dat wil ik niet" zei ze.

    Tja ieder zijn gedacht hé.
    **Fortune are the people whose roots are deep**

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    665
    27-08-2002

    Mijn zus is getrouwd met iemand die zij niet eens kon.
    Zij heeft moeten leren houden van hem geloof dat is niet makkelijk..
    Of je met iemand kan trouwen zonder dat er liefde aanwezig is weet ik nie..
    Ik weet wel dat je het moet zien als een gok die je neemt voor een stap die je niet zomaar zou moeten nemen.
    Trouwen is iets heel heilligs als je daarvoor kiest moet je niet denken dat
    als het niks wordt je toch wel kan gaan scheiden want dat is namelijk de fout die de meeste mensen begaan onder ons..

    Kijk het is heel simpel je kan wel met iemand trouwen omdat de verstandshouding goed ligt maar hoe moet het je je gedragen in bed??..Moet je gaan facken??..Moet je doen alsof je uit liefde met hem vrijt??...Ik denk het niet..
    Daarom zeg ik (ook al is het haram) leer een persoon eerst goed kennen en dan heb ik het niet over sexualevlak.
    Don't be mad...
    I'm just the way I am!

  8. #8
    de groeten!!

    Reacties
    4.348
    06-06-2002

    Toen ik trouwde had ik geen contact met mijn man ik wilde dat de liefde zou groeien en dat het huwelijk de basis zou zijn.

    2 later STRAALBEZOPEN VERLIEFDE IEDERE DAG WEER EEN VERRASSING EN HET NOOIT ZOUDEN EN WILLEN MISSEN!!!


    Dus kort samengevat ik geloof dat de liefde moet groeien in een huwelijk!!
    ....en gehoorzaam niet degenen wiens hart Wij achteloos voor Onze Overdenking maken, degene die zijn eigen lusten volgt en wiens daden verloren zijn.
    (Qs Al-Kahf 18:28)

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    665
    27-08-2002

    Origineel gepost door HAJET75
    Toen ik trouwde had ik geen contact met mijn man ik wilde dat de liefde zou groeien en dat het huwelijk de basis zou zijn.

    2 later STRAALBEZOPEN VERLIEFDE IEDERE DAG WEER EEN VERRASSING EN HET NOOIT ZOUDEN EN WILLEN MISSEN!!!


    Dus kort samengevat ik geloof dat de liefde moet groeien in een huwelijk!!
    Meid dan zit jij toevallig bij die 5% waarvan de liefde wel groeit in een huwelijk, maar negen van de 10 keer zijn er miscominucaties.
    Don't be mad...
    I'm just the way I am!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    63
    19-07-2002

    Hajet, ik hoop voor jou dat het altijd zo zal blijven inshallah!!

    xxAndalouxx
    **Fortune are the people whose roots are deep**

  11. #11
    de groeten!!

    Reacties
    4.348
    06-06-2002

    Ik hoop ook dat het zo zal blijven inshallah en ook voor de andere meiden in iedergeval als er iets misgaat niet direct de hoop opgeven maar vertrouwen hebben in ALLAH en gewoon jezelf blijven maar wel realistich natuurlijk
    ....en gehoorzaam niet degenen wiens hart Wij achteloos voor Onze Overdenking maken, degene die zijn eigen lusten volgt en wiens daden verloren zijn.
    (Qs Al-Kahf 18:28)

  12. #12
    not fair..

    Reacties
    2.478
    23-08-2002

    Ik vind zelf dat 'dat ene' er moet zijn. tuurlijk moet er wederzijds respect zijn en die goede verstandhouding. Maar als dat ene er niet is, hoeft het voor mij niet.

    Maar Allah ou a3lam hoe alles loopt, wat dat betreft heb je niet in de hand met wie je gaat trouwen.
    ardoe al3oeroebatoe toertasab, ayna ashahamatoe ya 3arab, ayna aroejoelatoe y 3arab,ayna omar wa 3iz Adin, wa Sala7 Adin wa aynakoem yaa 3arab, taraktoem atfaala falastin li assahayina.
    © Tnawie

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    63
    19-07-2002

    Origineel gepost door dina_3
    Ik ga ook die stap zetten, in het huwlijksbootje stappen met iemand waar ik alles behalve verliefd op ben.
    Ik zat ook op mijn prins op het witte paard aan het wachten, maar die kwam niet opdagen, zo trouw ik nu met een jongen die mij alle vrijheid zal geven, ( die ik niet zie staan)!!!!! Maar liefde komt wel, hoop ik....
    Wel, Dina, ik wens je veel suc6, en hoop dat de liefde voor jouw een plekje zal maken in je huwelijk.
    Geef je toekomstige een kans!

    Bonne Chance!
    **Fortune are the people whose roots are deep**

  14. #14
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium

    Re: Ga je een huwelijk aan zonder liefde???

    Origineel gepost door Andalousia
    Wat denken jullie hiervan, is een huwelijk zonder liefde onmogelijk? Komt echte liefde achteraf?
    Of is liefde de basisvereiste voor een goed huwelijk?
    Zouden jullie kunnen trouwen met iemand op basis van wederzijds respect, een gezonde verstandshouding etc?
    Als ik naar mijn ouders kijk dan was dat een zogenaamd "gearrangeerd huwelijk" tussen 2 dorpjes, beiden aan de andere kant van een vallei
    (is eigenlijk best romantisch )

    En toch hebben ze het uitgehouden tot de dag van vandaag en 8 kinderen op de wereld gezet. Respect voor beide.

    Maar ik zal toch echt eerst verliefd moeten worden voordat ik met mijn koetsje voor haar deur sta, weet je

    Ciao

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    15
    03-01-2003

    Elke relatie moet aangegaan worden uit liefde. Daarom niet liefde man vrouw, maar bijvoorbeeld vrienden. Liefde kan groeien, zonder liefde, maar ook als er reeds liefde is.