1. #16
    CEO Stoned Nederland

    Reacties
    318
    09-12-2002

    Ik ooit iemand horen zeggen.... een huwelijk die gebasseerd is op sex is de beste huwelijk


  2. #17
    LET LOVE LEAD THE WAY!!

    Reacties
    399
    15-08-2002

    Ik denk dat ik wel zou kunnen trouwen met iemand waar ik niet van hou... zolang er maar respect is zoals er vaker gezegd is en een aantrekkingskracht... Zoals ook al eerder is gezegd... als ik kijk naar mijn ouders... die zouden niet meer zonder elkaar kunnen leven voor geen goud... en dat komt omdat ze gewoon geleerd hebben om zich aan elkaar aan te passen en zo de liefde te laten groeien... Ik denk wel dat het kan...

    Al zou ik het liever niet hebben.. Ik trouw veel liever met iemand waar ik helemaaaaaaaaal gek op ben en hij natuurlijk ook op mij...

    maar hoe je het ook wend of keert... een huwlijk is moeilijk en neemt veel verantwoordelijkheden met zich mee.. vooral als er kinderen bij komen kijken...
    Let your HEART be your COMPASS... your MIND your MAP... and your SOUL your GUIDE... and you will NEVER get LOST...


  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    15
    03-01-2003

    Origineel gepost door Drugsdealer
    Ik ooit iemand horen zeggen.... een huwelijk die gebasseerd is op sex is de beste huwelijk
    Geloof ik best !

  4. #19
    BintEnaas met HIJAAB

    Reacties
    1.589
    08-04-2002

    Liefde is de basisvereiste van een goed huwelijk.
    Het moet ook op basis van wederzijds respect, een gezond verstandhouding ect. zijn!

    Als je elkaar niet echt leuk vindt en dol op elkaar bent heeft een huwlijk in mijn optiek niet de spanning en de sensatie dat het moet hebben.

    De Islam raadt de liefde in een huwelijk heel erg aan (en de dingen die men doet om de liefde te versterken).

    Laterzz mensen.
    BintElmagreb.

    ديتول دض الجراثيم


  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    63
    19-07-2002

    Re: Re: Ga je een huwelijk aan zonder liefde???

    Origineel gepost door grendel
    Als ik naar mijn ouders kijk dan was dat een zogenaamd "gearrangeerd huwelijk" tussen 2 dorpjes, beiden aan de andere kant van een vallei
    (is eigenlijk best romantisch )

    En toch hebben ze het uitgehouden tot de dag van vandaag en 8 kinderen op de wereld gezet. Respect voor beide.

    Maar ik zal toch echt eerst verliefd moeten worden voordat ik met mijn koetsje voor haar deur sta, weet je

    Ciao

    Ja, inderdaad, de meeste van onze ouders zijn met elkaar getrouwd zonder dat ze elkaar heel goed kenden/ van elkaar hielden, maar de tijden zijn veranderd. Vroeger kon je inderdaad nog mensen vertrouwen, maar nu allah iy hfad, kun je minder en minder mensen vertrouwen. Enfin, ik wil niet pessimistisch overkomen, maar het is wel zo denk ik.
    **Fortune are the people whose roots are deep**

  6. #21
    la illaha ilalallah!

    Reacties
    32
    06-08-2002

    bismillah -r- rahmaan -r- rahiem

    Assalaam mu alaikom lieve zuster andalousia,

    ik ben gelukkig getrouwd met een broeder die ik niet kende en ik ken meerdere zusters die dat hebben gedaan walhamdouillah het is goed gegaan ik hou nu heeeel veeel van hem in het begin voelde ik me net een puber die verliefd werd maar toen later ging ik van hem houden.... en ik ben nu al 9 maanden met hem getrouwd is nog kort maar alles gaat goed... je moet in zo'n geval je vertrouwen op ALLAH zetten en dan zal alles goed komen....!!!

    Eerst ga je salaat al istigara doen (allah om hulp vragen) e daarna ga je kijken wat je gaat doe wordt ja...of wordt het nee...??? zo heb ik het gedaan en eerst moet je ook heeel veeeel info over die jongen/ meisje in winnen dan pas ga je kijken of hij/ zij wel goed bij jou staat...

    Assalaam mu alaikom wrwb

    Oemulharith
    You are nothing but days and nights.
    When a part of your day is gone so is a part of you.

    Al Hassan Al Basri

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    63
    19-07-2002

    Je kunt verliefd zijn op iemand voordat je met hem trouwt, maar dit wil niet zeggen dat je verliefdheid gaat veranderen in echte liefde.
    **Fortune are the people whose roots are deep**

  8. #23
    Me Against Myself

    Reacties
    2.158
    25-11-2002

    Ik denk niet dat liefde per se aanwezig moet zijn voor een gezond huwelijk. Ik vind vertrouwen, wederzijds respect en een goede verstandhouding veel belangrijker als die er zijn zal de liefde wel volgen denk ik.
    ........

  9. #24
    Bijna Lid

    Reacties
    752
    13-02-2002

    klinkt mij niet echt logisch in de oren huwelijk zonder liefde...... ik bedoel ik moet wel liefde voor mn man voelen behoefte aan hem hebben en respect,vertrouwen moet er sowieso zijn maar dat heb je ook gewoon met vrienden en vriendinnen en de liefde die moet er bij toch echt wel zijn in een huwelijk ciao

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    49
    18-10-2002

    Liefde bestaat niet
    het is een illussie.

    =

    Ik vind dat je wel degelijk zonder liefde kan trouwen. Absoluut :toink:

  11. #26
    tranen van geluk

    Reacties
    339
    11-04-2002

    ik heb geleerd goed te zijn en goed te doen tegen mensen ook met je partner [als het ooit zo ver komt]
    maar echte liefde is dat wat je doet voor de mensen voor allah doet.ik weet niet of iedereen zo denkt maar zou wel prettig zijn als je wederhelft ook zo denkt.
    dat is voor mij liefde.
    dood de ego door de dolk van de stilte,het zwaard van de honger en de speer van de eenzaamheid

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    18
    13-03-2004

    ik kan dat niet want bij een huwelijk hoort liefde om eeuwig samen te blijven.
    if you love me... let me know...if you don't...let me go

  13. #28
    Haat racisme

    Reacties
    8.292
    24-02-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Voor mij is huwelijk MET liefde een pré, het is niet alleen het respect wat je voor elkaar hebt maar ook de liefde zelf. Hoe zit dat op sexueel gebied als er geen sprake van liefde is, ga je dan naar bed met alkaar omdat het moet voor de voortplanting? ik zie dus niks in verstandshuwelijken die door anderen zijn geregeld, voor mij moet er zeker sprake zijn van wederzijdse aantrekkingskracht.








    Dulcia non meruit qui non gustavit amara

  14. #29
    MVC Premium

    Reacties
    16.295
    05-02-2006

    MVC Premium MVC Premium
    het trouwen is voor mij gewoon een zakelijke contract. het moet goed zitten en je moet elkaar wat te bieden hebben. als er meteen liefde bij komt kijken is dat heel fijn, maar als dat niet zo is kan dat nog komen..

    huwelijk alleen op basis van liefde koop je niks voor

  15. #30
    MVC Premium

    Reacties
    10.740
    21-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Andalousia Bekijk reactie
    Wat denken jullie hiervan, is een huwelijk zonder liefde onmogelijk? Komt echte liefde achteraf?
    Of is liefde de basisvereiste voor een goed huwelijk?
    Zouden jullie kunnen trouwen met iemand op basis van wederzijds respect, een gezonde verstandshouding etc?
    Vroeger zou ik hebben gezegd nee niet mogelijk, maar ik denk daar nu anders over.

    Ik heb een vriendin die is getrouwd op basis van een eerste ontmoeting bij haar ouders toen haar hand werd gevraagd. Ze zijn inmiddels bijna 10 jaar getrouwd en hebben een goed huwelijk alhamdoelillah. Als je ze samen ziet zie je de liefde tussen hun en zie je ook dat ze elkaars maatje zijn. Dus ja ik geloof dat het wel kan.

    Of ik op die manier zou kunnen trouwen? weet ik niet, als het moment daar is kom ik er wel op terug