Poll resultaten: Childhood Memories

Stemmers
5. Je mag niet stemmen op deze poll
  • ▶Ik laat een reactie achter!

    3 60,00%
  • ▶Ik ben een stille lezer/lezeres!

    2 40,00%
  1. #1
    ◕‿◕

    Reacties
    15
    08-01-2011

    ▶____【●-Childhood Memories-●】____◀




    Proloog

    Layla, een klein meisje dat elk mens laat stralen. Een klein meisje met veel zorgen. Een meisje met een klein hartje maar o zo groot van binnen. Een meisje waar je u tegen kunt zeggen. Met poppenoogjes keek zij uit de raam. Met tranen in haar ogen hoorde zij de auto starten. 1997 was een jaar dat zij met verdriet achterwege zou laten op een jonge leeftijd. Daar stonden zij dan haar uit te zwaaien Sayfudine en Samira broer en zus keken verdrietig toe hoe hen beste vriendinnetjes Layla en Anissa weg reden uit hen leven. Goede buren lieten zij achter in Belgie. Als Layla ze daar ziet staan, zwaaide zij rustig terug. Haar hartje die harder begon te kloppen als er gas werd gegeven. Als haar zus Anissa ook mee uit de raam staarde keken ze elkaar sip aan. Daar gingen zij dan, op weg naar een splinter nieuw leven in Nederland. Haar gedachtes dwaalde al gauw af naar haar vader. Ook al is zij zo klein en onwetend haar gevoel liet haar nooit in de steek. Zij wist dat haar vader niet de beste was voor haar en haar zus. Zij wist dat hij moeder lief sloeg. Zij wist dat hij niet om hen gaf. Zij wist alles, zij zag het gebeuren. Zij wist in wat voor ellende moeder leefde. Zij wist dat ze zijn gescheiden.. Er rolde een warme traantje van uit haar ooghoekje over haar appelwangetje heen. Ze keek nog een keer op maar ze kon Sayfudine en Samira amper meer zien. Ze keek haar zus aan die gauw haar tranen weg veegt. Ze boog haar hoofd vervolgens voor over en er volgde algauw meer tranen.. Op naar een nieuw leven..


  2. #2
    ◕‿◕

    Reacties
    15
    08-01-2011

    Voorwoord
    Gegroet lieve mede leden,
    Ik wil jullie mee slepen in een dramatische maar ook een romantische verhaal. Vol verwachtingen die je niet ziet aankomen. Spanningen die jou nieuwsgierig zullen maken naar meer en verdriet die jou hart zal raken. Ik zal mijn best doen om elk woord met gevoel te typen. Ik hoop dat deze gevoelens bij jullie zal overkomen.

    Mocht er wat hinderlijks voorkomen of zijn jullie ergens niet mee eens. Stuur mij dan een privé mail. Ik hoop dat het niet van toepassing zal zijn. Mijn excuses voor mijn spelling ik ben natuurlijk geen echte auteur dus zullen er wel wat spellingfouten voor komen.

    Graag zie ik reacties tegemoet zodat ik er zeker van ben dat ik op de goede weg ben.

    Alvast bedankt voor jullie tijd!

    Groetjes,

    Tr0elaatje_x


  3. #3
    ◕‿◕

    Reacties
    15
    08-01-2011

    Personagelijst
    Hoofdpersonen






    __________________________________________






    Als er een nieuw persoon in de verhaal voorkomt, zal er hier een personagefoto van die gene geplaatst worden. Dus blijf hier checken zo dat jij als lezer up to date blijft.


  4. #4

  5. #5
    baz00ka

    Reacties
    1.525
    30-05-2008

    Oewwpp, ga snel verder!

    My Sweetheart!


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.301
    06-08-2007

    upupupup ben echt benieuwd..leuk begin en die foto's echt helemaal top
    people don't change because they see the light,they change because they feel the heat.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    128
    20-08-2010

    Up Upper De Up, Ben benieuwd .....

    "Blije mensen zijn altijd mooi.... " Emest Keijzers


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    131
    12-09-2010

    Ga verdderrr moooi beginn
    Ik denk niet aan het verleden, maar ook niet aan de toekomst. Ik leef van dag tot dag, Verder wil ik niet denken. Denken aan het verleden doet me pijn, Denken aan de toekomt is onzeker. Ik wil vandaag leven, zoals ik nog nooit heb gedaan, omdat alles ineens weg kan gaan. Denkend aan vandaag, misschien aan gister en aan morgen. Maar leef vandaag, alsof gister niet bestond, en morgen niet zal komen.

  9. #9
    ◕‿◕

    Reacties
    15
    08-01-2011

    Just Friends




    Lachend keek ik naar mijn moeder hoe ze dansend eten maakte. Er ging een vleugje geluk door mij heen. Ik werd er zo blij van om haar zo te zien na een lange tijd. Ik ondersteunde mijn hoofd door mijn hand onder mijn kin te plaatsen en ik keek met een zucht naar buiten. Wat is Nederland toch saai, het is elk dag het zelfde. Regen, mensen die vroeg op staan om naar werk te gaan en voor etenstijd weer terug zijn. Als ik naar de kalender keek kwam er een klein lachje te voorschijn nog 1 week en Anissa en ik keren terug naar onze verleden terug in België. We zullen terug gaan naar de begin punt waar ons leven startte. We zullen terug gaan naar Antwerpen en onze oude straat weer eens bezoeken om herinneringen op te roepen.

    Als ik de deur hoor open gaan zie ik Anissa zeik nat binnen treden in de woonkamer. Met een zucht gooit ze haar paraplu op de grond. ‘’Verdomme!’’ zei ze terwijl ze met haar handen door haar haren ging. ‘’Nou, nou Anissa’’ zei moeder lief lachend. We keken elkaar aan en we schoten beiden in de lach. ‘’Oh ja natuurlijk, lach maar!! ’’ zei Anissa geïrriteerd. ‘’Nee’’ zei ik met mijn hand voor mijn mond. Ik hield mijn lach in en liep langs haar naar boven.

    In mijn kamer aangekomen liet ik me zelf neer ploffen op mijn bed. Ik deed mijn ogen rustig dicht en ik liet het tikkende geluid tegen de ruit door me heen dringen. Gek genoeg kan ik mijn rust in Regen vinden. Ik belande in dromenland Layla’s Dromenland, met allerlei mooie kleuren en mensen die ik lief heb. ‘’Sayfudine..’’ sprak ik rustig uit terwijl ik me ogen weer voorzichtig opende. Wat was ik toch gek op hem als hij mij tegen kwade kinderen beschermde. Gek genoeg wist ik precies hoe hij er uit zag terug in mijn kinderjaren. Hij is sindsdien nooit uit mijn fotografische geheugen gewist.

    Er werd op mijn deur geklopt, ‘’Binnen’’ zei ik met een zucht.. ‘’Poppetje’’ Zei Lamis lachend. Mijn lippen krulde op tot een lach en keek haar verwelkomend aan. ‘’Lamis’’ zei ik opgewonden en ik versnelde mijn passen haar kant op en liet mijn lichaam vervolgens in haar armen vallen. ‘’Zo, wat heb ik jou gemist zeg’’ zei ik lachend. ‘’Uhu, ik jou ook’’ antwoordde zij.

    Lamis Ghouatar, een lief onschuldig mens dat ieder een fijn leven wenst en gunt. Een meisje met een groot hartje. Toen ik in Nederland kwam wonen was zij mijn klasgenootje op de basis en middelbare school. We werden sindsdien dikke vriendinnen niemand kon ons twee scheiden. Ook onze moeders zijn niet van elkaar te scheiden. We zijn vaak bij elkaar op bezoek en brengen heel wat tijd met elkaar door. Aangezien wij nog zoekend naar werk zijn genieten wij vol op van onze vrije tijd.

    Wij liepen naar mijn bank en we keken samen naar buiten, zoals altijd. ‘’Ga je mee’’ zei ze lachend.. ‘’Waar naar toe ?’’ zei ik met vragend. ‘’Morgen is er een bruiloft’’ vervolgde zij. ‘’Weet je nog, mijn nicht gaat trouwen’’’zei Lamis met opgetrokken wenkbrauwen. ‘’Ja! Helemaal vergeten, zou ze dat goed vinden dan’’ zei ik lachend. ‘’Ja natuurlijk’’ zei Lamis terwijl ze mij een klapje verkoopt tegen mijn been. ‘’Auw!’’ zei ik terwijl ik over mijn been heen wreef. ‘’Oke ik ga mee maar op één voorwaarden’’ zei ik eisend. ‘’Nou?!’’ vroeg Lamis zich af. ‘’Als ik die ene gouden Marokkaanse jurk van je mag lenen’’ zei ik lachend. ‘’Nou.. voor uit dan maar’’ antwoordde Lamis er grappend op. ‘’Komen jullie eten!!!’’ zei mijn moeder Hafida! ‘’We komen mams!’’ zei ik vervolgens.

  10. #10
    ◕‿◕

    Reacties
    15
    08-01-2011

    Citaat Geplaatst door mocromeid_tanga Bekijk reactie
    Oewwpp, ga snel verder!
    Citaat Geplaatst door marokko_lady Bekijk reactie
    upupupup ben echt benieuwd..leuk begin en die foto's echt helemaal top
    Citaat Geplaatst door FUNNYGIRL. Bekijk reactie
    Up Upper De Up, Ben benieuwd .....
    Citaat Geplaatst door nietgenoeg Bekijk reactie
    Ga verdderrr moooi beginn

    Whow!! Echt super meiden!! Thnx voor jullie reacties!!


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.301
    06-08-2007

    upupupupupupup ga je vanavond nog meer plaatsen?
    people don't change because they see the light,they change because they feel the heat.

  12. #12
    Ik ben blij..

    Reacties
    186
    25-06-2009

    Mooi verhaal ga vooral zo door meid!
    Upp gaa snel weer door ben beniuwd!

  13. #13
    ◕‿◕

    Reacties
    15
    08-01-2011

    Sayfudine


    Als ik twee voetjes op mijn buik voel, deed ik mijn ogen open. Slaperig keek ik in twee groene kijkers. Onschuldig kijkt Raysa mij aan. Mijn lieve nichtje van 4 jaar keek mij lachend aan. ‘’Dine Dine! Opstaan’’ zei ze springend en huppelend. ‘’Ja prinsesje, ik kom er zo aan’’ zei ik haar terwijl ik moeizaam op stond. Ze rende lachend weg en ik schudde mijn hoofd heen en weer. Ik deed mijn shirt maar eens aan en Samira kwam mijn kamer binnen gelopen en deed de gordijnen vervolgens open, de zon scheen vel in mijn gezicht. ‘’Sayfu, schiet op Nasserdine wacht op jou gezeldschap beneden’’ zei ze lachend. ‘’Ja, ja ik kom er al aan’’ zei ik terwijl ik me haastte naar de douche.

    Ik voelde hoe de stralen mijn lichaam masseerde en ik sloot voor even mijn ogen dicht. Toen ik dat deed fitse een gezicht voor bij. ‘’Layla..’’ dat ene meisje waar ik vroeger altijd gek op was. Ze zal ergens in Nederland wezen. Het land waar ik nu in ben, het land waar in mijn Neef Nasserdine zal trouwen. Ik zuchtte voor me uit en mijn gedachtes dwaalde gauw af naar mijn verloofde Hasna Mogtari, een lieve meid in mijn ogen. Maar mensen en familie verklaren mij voor gek dat ik met haar verloofd ben. Een strenge meid die hoge eisen stelt. Een meid die haar beste woordje klaar heeft staan. Een meid dat ondanks alles toch wel een lief hartje heeft, of is dat maar zo ? Een meid dat een zus heeft genaamd.. Layla.

    Er werd geklopt en ik ontwaakte uit mijn droom. ‘’Safyu, serieus schiet op’’ zei Samira nog eens. ‘’JA’’ zei ik geïrriteerd en ik liep onder de douche vandaan en ik kleedde mij snel om.

    Beneden aangekomen zat de hele familie bij een. Vandaag is de grootte dag. Als ik naar de keuken ging trefde ik mijn moeder en tante Fatima aan. ‘’Hasna, wil je mij dat aan geven’’ zei mijn tante lief. ‘’Ik ben even bezig’’ antwoordde zij bot en Tante keek mij boos aan. Ze gedroeg zich zo vreemd de laatste paar maanden. ‘’Wil je even mee komen’’ zei ik op een boze toon. Mijn moeder gaf me een knip oog en ik wachtte af op haar reactie. ‘’Vandaag nog!’’ zei ik vervolgens nog bozer. Ze schrok en liep met me mee. We liepen naar boven en ik keek haar niet begrijpend aan. ‘’Wat bezield jou toch de laatste tijd’’ zei ik vraagend. Ze stopte haar telefoontje weg en ze keek me geïrriteerd aan. ‘’Hasna doe dit Hasna doe dat.. ik word er moe van ze hebben eigen handen en voeten’’ zei ze terwijl ze mij boos aan keek. ‘’Dit is een bruiloft iedereen helpt mee Hasna wat wil je anders’’ zei ik haar. ‘’Ja het zal wel jou familie moet me maar met rust laten’’ zei ze terwijl ze wou vertrekken. Ik pakte haar pols stevig vast en ik keek haar boos aan. ‘’Als dit Layla was geweest..’’ wou ik vervolgen maar ze onderbrak mij.. ‘’Als het Layla was geweest’’ aapte zij mij op een vernederende toon na. ‘’Blijf jij nou maar hangen in jou jeugd, en spreek mij pas aan als je dat kreng uit je hoofd hebt gezet’’ zei ze boos. ‘’Het is je zus!’’ zei ik niet begrijpend. ‘’Zeg dat nooit meer, ze mag wel de zelfde vader als ik hebben maar een kreng zal nooit mijn zus kunnen zijn NOOIT’’ met die woorden liet zij mij achter…

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.301
    06-08-2007

    upupupupup die Hasna vind ik nu al een trut...oeff layla en hij zijn perfect bijelkaar
    people don't change because they see the light,they change because they feel the heat.

  15. #15
    ◕‿◕

    Reacties
    15
    08-01-2011

    Citaat Geplaatst door marokko_lady Bekijk reactie
    upupupupupupup ga je vanavond nog meer plaatsen?
    Ja zeker inshallah meid
    Citaat Geplaatst door tangouia14 Bekijk reactie
    Mooi verhaal ga vooral zo door meid!
    Upp gaa snel weer door ben beniuwd!
    thnxxx meid!! !