1. #1
    *~De schrijfster~*

    Reacties
    914
    01-11-2003

    Post maagdenvliesoperaties info

    Maagdenvlies, iedereen weet wat dat is en hoe belangrijk het voor een meisje is, de gelovigen voornamelijk. Onlangs verkeerde ik in een multicultureel gezelschap en het onderwerp 'maagdenvlies' kwam naar voren. Er waren wat meiden die verlegen werden, omdat het een taboeonderwerp is voor velen.



    Ze begonnen ongemakkelijk te zitten en de stoere onder hen begonnen met de smooth talks. Het onderwerp 'seks' is gekoppeld met het maagdenvlies, dus kwam het ook aan bod. Er waren meiden die heel streng gelovig zijn en toch seks gehad hebben. De volgende vraag kwam naar voren: "En wat dan als je in de toekomst gaat trouwen?".

    Ze keken elkaar aan en begonnen hard te lachen. Jaa… de maagdenvliesoperatie!
    Hmmm de maagdenvliesoperatie. Ik vroeg me af "ben je dan niet hypocriet bezig?". Maar goed, ik liet die vraag wegvaren. Thuis zocht ik uit nieuwsgierigheid wat informatie op over de maagdenvliesoperatie. En tot mijn verbazing was het percentage maagdenvliesoperaties heel hoog, vooral onder de allochtonen. Bij een maagdenvliesoperatie worden de resten van het maagdenvlies weer aan elkaar gehecht. Dit is een kleine operatie. Volgens de artsen is dit pijnlijker in vergelijking met de eerste ontmaagding. En waarom is het pijnlijker, omdat de resten van het maagdenvlies strak aan elkaar gehecht zijn en bij gemeenschap scheurt dit nogmaals. De stevig gehechte stukken krijgen meer druk, die pijnlijker zijn.

    Veel mensen zijn tegen zo een operatie en dat om diverse redenen. Zij vinden dat de artsen zulke operaties niet moeten verrichten, want het geeft sommigen aanleiding om het wel te doen en er dus hypocriet over te doen. En dan is het oneerlijk ten opzichte van de oprechte mensen. Dit argument komt meer vanuit het culturele perspectief. Men vindt het een leugen, zo een operatie. Want je hoort oprecht en eerlijk het huwelijk in te gaan volgens de strenggelovigen. Maar op het moment dat je zo een operatie ondergaat en vervolgens het huwelijk instapt, dan ga je al onrein het huwelijk in. Volgens de coördinatie van een Marokkaans meisjescentrum komt het ook vrij vaak voor bij hen in de cultuur. Er zijn meiden geweest die er psychische problemen aan hebben overgehouden. Dat om diverse redenen, n.l. omdat een meisje het aan een tante verteld had en bang was dat zij dit ooit uit wraak verder zou vertellen. En als dat zou gebeuren, betekende dit het einde van haar relatie en wie weet waartoe haar man in staat zou zijn. Er heerste een enorme druk op haar waardoor ze niet in alle rust kon leven.

    Een maagdenvliesoperatie kan een positief effect hebben, maar ook een negatief effect op het leven van het slachtoffer. Stel je eens voor dat een meisje verkracht wordt en er sprake is van incest. Dan zou het heel erg zijn, omdat je dan als arts zijnde dat meisje helpt, maar de dader hierdoor niet aansprakelijk gesteld kan worden. De dader wordt zo in de kaart gespeeld en alles pakt gunstig uit voor hem. Meisjes zullen niet gauw de ware toedracht van het verlies van hun maagdelijkheid aan hun huisartsen vertellen.

    De vraag is nu of de maagdenvliesoperatie nog uitgevoerd mag worden en het uitreiken van een maagdenvliesverklaring. Wettelijk is het nu nog toegestaan, maar wat zullen de gevolgen zijn als het wettelijk verboden wordt? Als men het vanuit diverse perspectieven bekijkt, kan je het ook nog eens aanschouwen als inbreuk op de privacy. Je kan het ook zien als een aanslag op de seksuele vrijheid in Nederland. En in hoeverre mogen artsen hun medewerking verlenen met betrekking tot de maagdenvlieshersteloperatie en het uitreiken van zo een verklaring?

  2. #2
    Die Eckte Lid

    Reacties
    4.208
    17-11-2001

    Meisjes die dergelijke operaties ondergaan zijn de ware leugenaars en hypocrieten.
    "...Ik verander de zaken als maffiabazen die een wandeling maken
    Spit met een grote mond, ik ben tot de tanden bewapend
    Veel te dope voor jou om je gram te gaan halen
    Je kan kant noch wal raken, je valt net als je plan in het water..."

    - D@T KrAy-Z MoCrO, Platinum Lid

  3. #3
    *~De schrijfster~*

    Reacties
    914
    01-11-2003

    In ons land is een kliniek waar de ingreep veelvuldig wordt gedaan door een vrouwelijke arts die ook Arabisch spreekt. De privacy van de meisjes en vrouwen is daar gegarandeerd. Je kan, zoals dat je recht is, alle medische gegevens laten verwijderen, zowel bij de (huis-)arts als die je verwezen heeft, als bij de instelling waar je behandeld wordt. Niemand komt dus te weten dat je in die kliniek geweest bent, en waarvoor.


    Centra voor Seksualiteit
    Bij onderstaande Centra voor Seksualiteit (de voormalige Rutgershuizen) kunt u persoonlijk advies en hulp krijgen op het gebied van seksualiteit en anticonceptie. Ook kunt u er terecht voor een pilrecept, condooms, een zwangerschapstest of een soa- of hiv-test. Het is raadzaam om telefonisch een afspraak te maken.


    Amsterdam:
    Sarphatistraat 618
    1018 AV Amsterdam
    (020) 616 62 22
    info@mr70.nl


    Arnhem:
    Zijpendaalseweg 101
    6814 CH Arnhem
    (026) 442 25 93
    rutgershuis@mildred-rutgershuis.nl


    Den Haag:
    Haringkade 163
    2584 ED den Haag
    (070) 363 09 63
    info@rutgershuis.nl


    Eindhoven:
    J. van Schoonvorststraat 22
    5611 PK Eindhoven
    (040) 244 59 76
    info@rutgersstimezozned.nl


    Goes:
    Beestenmarkt 7
    4461 CS Goes
    (0113) 250 050
    info@gwn.nl


    Groningen:
    Radesingel 11
    9711 ED Groningen
    (050) 312 42 03
    rutgers@csgnn.nl


    Rotterdam:
    Strevelsweg 700 (201-204)
    3083 AG Rotterdam
    (010) 477 32 44
    info@gwn.nl


    Utrecht:
    Jansdam 2
    3512 HB Utrecht
    (030) 231 28 12

  4. #4
    *~De schrijfster~*

    Reacties
    914
    01-11-2003

    Origineel gepost door D@T KrAy-Z MoCrO
    Meisjes die dergelijke operaties ondergaan zijn de ware leugenaars en hypocrieten.

    Je moet niet zo gauw oordelen over mensen. Het is wel fout wat ze doen en dat geef ik ook eerlijk toe. Maar wat als je vader je gaat afmaken? Wat als je familie nooit meer mag zien? Wat als je hele leven lang wordt uitgescholden voor een h.oer? Wil jij dat meemaken? nou ik niet!

  5. #5
    obsesion

    Reacties
    842
    05-07-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Oh wat zijn jullie hard!!! Dit is niet normaal voor woorden....stel je voor een meid heeft een fout gemaakt, heeft ze dan niet het recht om nog een kans te krijgen....want ze weten dat ze nooit in onze cultuur geaccepteerd worden.

    Vecht niet tegen die meiden met sarcasme.....want wij krijgen ook ooit kinderen, en de wereld is niet meer zoals vroeger...en laten we Allah vragen om onze kinderen te behoeden.
    Geen inspiratie!

  6. #6
    Pavel Nedved

    Reacties
    206
    11-05-2004

    Origineel gepost door Lila
    Oh wat zijn jullie hard!!! Dit is niet normaal voor woorden....stel je voor een meid heeft een fout gemaakt, heeft ze dan niet het recht om nog een kans te krijgen....want ze weten dat ze nooit in onze cultuur geaccepteerd worden.

    Vecht niet tegen die meiden met sarcasme.....want wij krijgen ook ooit kinderen, en de wereld is niet meer zoals vroeger...en laten we Allah vragen om onze kinderen te behoeden.
    Ja dat vind ik eigenlijk geen fouten.
    Dat heeft meer gewoon met het negeren van de wetten en regels van de Islam te maken.
    Maar aan kant heb je gelijk.Het is achter af een fout natuurlijk.

    Alleen VOOR de daad heeft het niks met fout te maken
    Kan je het nog volgen Lila

  7. #7
    obsesion

    Reacties
    842
    05-07-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door RealMadrid
    Ja dat vind ik eigenlijk geen fouten.
    Dat heeft meer gewoon met het negeren van de wetten en regels van de Islam te maken.
    Maar aan kant heb je gelijk.Het is achter af een fout natuurlijk.

    Alleen VOOR de daad heeft het niks met fout te maken
    Kan je het nog volgen Lila
    Ik kan het zeker volgen.....alleen we moeten niet zo hard zijn tegen die meiden die het wel doen. Het is hun eigen keuze, en wie zijn wij om daarover te oordelen. Laat dat aan god over......

    Wat het betreft het negeren van de wetten en regels van de islam, je hebt helemaal gelijk....beter voorkomen dan genezen.
    Maar we zijn mensen en mensen maken fouten....en als god ons kan vergeven, waarom kan een mens dat niet....

    Begrijp me niet verkeerd...ik heb het niet over mezelf....niet dat ik heilig ben ofzo....maar ik kijk af en toe naar 2M en dan zie die verhalen over marokkaanse meiden die sex voor het huwelijk hadden....en ze hadden hun echtgenoot verteld dat ze geen maagd meer waren. Dus het was allemaal koek en ei, maar zodra ze ruzie kregen, schold hij haar uit voor ****....en zo kan ik doorgaan....
    Terwijl een jongen, die neukt er wel op los, maar die worden geen **** genoemd....
    Geen inspiratie!

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    890
    15-04-2004

    Jongens en meiden:

    Relaties zijn Haram en sex voor het huwelijk dus ook.
    Het is een feit die je gewoon na moet leven.

    Ik vind zo een maagdenvlieshersteloperatie (pfff, stagfirou Allah wat een woord) echt grote onzin.
    Als je een fout hebt gemaakt, toon dan berouw aan Allah.
    En ga niet liegen tegen je man, want dat is ook Haram.
    Door zo een operatie te ondergaan, maak je het alleen moelijker voor jezelf.

    Dus moslims, denk 3x na voordat je iets doet. En weet dat 1 iemand je altijd ziet, waar je ook bent.

    Salaam ou 3alaikoum.

  9. #9
    Me and You!!!!!

    Reacties
    600
    19-01-2004

    MVC Premium MVC Premium
    ik bezie het van beide kanten er zijn zowel positieve als negatieve punten aan..ik keer het zeker niet goed maar ik vindt ook dat als je weet dat je geen toelomst hebt,je familie gaat verliezen,je alleen komt te staan...ik vindt dat je dat dan wel mag doen maar enkel als je erge spijt hebt en je berouw gaat tonen en het pad van Allah gaat volgen!
    Maar men mag er zeker niet van profiteren,je het is nog altijd het beste je maagdelijkheid te houden tot de dag dat je trouw zoals in ons boek de Koran staat....je moet je maagdelijkheid schenken aan je man en aan niemand anders,als je toch jebenen spreidt is het zodat je een gote fout begaat die heel moeilijk is goed te maken,maar vergeef niet denk niet enkel aan dat moment waarin je zit maar ook aan de toekomst ...eenmaal je ontmaagd bent kan je de klok niet meer terug draaien,je bent dan iets heel kostbaar verloren iets dat eigenlijk niet te vergoeden is ...het meisjes zijn ben je dan verloren ...daar houden wij allochtone meisjes het tot op onze trouwdag!..het is iets speciaal dat je niet met iedereen mad delen...heb respect voor jezelf en Allah swt hm moet je vrezen en niemand anders!
    ik hoop dat Allah ons allen beschermd en ons weg houdt van het slechte!Denk eraan je bedriegt niet enkel je man,je bedriegt jezelf ook!
    en Allah swt ziet toch alles ...
    Mha salaam
    S.
    You think you know but you have no Idea ...

  10. #10
    Bijna Lid

    Reacties
    510
    09-08-2004

    jongens willen toch ook seks.. zij hebben daar een behoefte aan.. nou vrouwen ook!
    en veel moslims zijn niet zo gelovig!
    maar k snap best dat ze voor hun huwelijk seks hebben gehad
    . het is niet iets geks.. en tja dan moet je wel ff maagdenvlies operatie doen. anders vermoorden je ouders je..
    dus ik ben er voor

    ps ik ben zelf maagd!!!! (en nee k heb ook geen operatie gehad ofzo)

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    67
    09-04-2002

    Het is altijd schande als een meisje sex heeft gehad, maar w8 efff voor jongens is het net zo alleen bij hen blijkt het niet. K ben er cker voor fouten maakt iedereen en je moet een kans hebben om het goed te maken. Eerlijk zijn is niet altijd de beste manier.
    Jongens die n**ken bijna alles wat ze kunnen....Duzzz die moeten echt niet zoveel zeiken....begin bij jezelf zou ik zeggen!!!!!
    You think You Know....But You Have No Idea...?!?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    66
    31-05-2004

    salaam aleikum . vind het een onzin die operattie . als je durft te ****** dan moet je er ook voor durven uit te komen dat je geen maagd meer bent . als een meid zo graag met iemand naar bed wil moet ze helemaal zelf weten maar maar dan moet ze niet zo heilig voor doen en dan dat kutje dicht te naaien . ben eerlyk en zeg myn mening je houdt je zelf voor de gek en je eigen familie. ik zeg dit ik schyt op zulke meiden die zich eerst vol laten duwen door negers of maroc . of nederlanders en dan naar het zieken huis gaan om zich dicht te naaien . wees nu een echte vrouw als je durft en zeg gewoon eerlyk dat je geen maagd meer bent . als elke maroc girl dat zou doen dan komen ten minste de echtte vrouwen te voor schyn .sorry voor deze taal gebruik maar het is de waarheid.

  13. #13
    Leef en laat leven!!

    Reacties
    90
    04-02-2004

    Kan je me een adres geven waar ik zo een correctie kan ondergaan....

  14. #14
    Stand up 4 Palestine

    Reacties
    2.547
    30-11-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Nassimatje
    Je moet niet zo gauw oordelen over mensen. Het is wel fout wat ze doen en dat geef ik ook eerlijk toe. Maar wat als je vader je gaat afmaken? Wat als je familie nooit meer mag zien? Wat als je hele leven lang wordt uitgescholden voor een h.oer? Wil jij dat meemaken? nou ik niet!
    hadden ze maar aan moeten denken voor dat ze daar aan begonnen

    A place where one Palestinian female holds more courage than all the Arab kings combined.



  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    27
    10-11-2003

    nou zoalng we in ned wonen zal dit de normaalste zaak vd wereld zijn baas over eigen k.. ja tog wie heeft het recht zich er mee te bemoeien alleen allah voor de rest niemand, sex voor het huwelijk gebeurt en een man doet het en er is niks aan de hand en een vrouw doet het en ze heeft geen leven ja aaaaaaaaaa daaaaaaaag niet zolang we in ned . wonen, iedereen heeft recht op een tweede kans klaarrrrr