1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    28
    09-09-2004

    wat te doen?? :S

    ik heb me vernomen om geen rare dingen meer te doen en me meer bezig te houden met de islam, maar telkens stuit ik weer op obstakels

    zoals bijv bij het krijgen van een erectie of als je soms van die buien krijgt waar je hormen erg sterk erop inspelen dat je dan tog ff met een chikie te gaan... en de rest kennen jullie


    maar wat kan ik nu hier aan doen om niet in de verleiding te komen


    is het toegestaan trouwens om satan te vervloeken want hij is degene die hier meestal achter zit ik zeg soms allah ie n3el saytan 3x achter elkaar als ik in de stad loop om me ogen af te halen van dingen die ik niet hoor te zien


    m3a salama

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    142
    06-07-2004

    vasten kameraad en als als dat je lustgevoelens ook niet weghaalt dan is trekken het antwoord

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    28
    09-09-2004

    maareuhh ik had begrepen dat treken ook niet het juiste is maar ff erop terug dus als je die lust krijgt moet ik dan 1 dag vasten of zit dat kan ik dat nog ergens vinden

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    546
    26-12-2003

    Maak niej uit hoor... Iedereen is g.eil...
    Girl You Know Who I Am... In Case You Don't See My Face No More... I"m A Rider... And I've Got To Face The Streets Tonight...

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    142
    06-07-2004

    als je vast verdwijnen die gevoelens, maar wat nu als je net hebt gegeten, tja dan weet ik het niet...maar madame cinq ligt dan voor de hand!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    34
    14-09-2004

    Als je echt vast met de intentie om je lustgevoelens te minderen, Allah zal je bijstaan! Je vast één dag, iedere keer wanneer je zin krijgt....
    Ik vermoed dat je vanaf nu iedere dag moet vasten hihihi.... grapje!

    En trekken is haraam!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    28
    09-09-2004

    maareeuhh ik ben op het volgende stukje gestuit

    De meningen van de islamitische schriftgeleerden over masturbatie lopen zeer uiteen. Hedendaagse noch vroegere moslimgeleerden verbieden masturbatie echter volledig. Om niet tot overspel of ontucht (zina) te vervallen is al-istimna bi'l-yad of zelfbevrediging toegestaan, hoewel het afkeurenswaardig blijft. Zelfbevrediging wordt echter niet als zina (ontucht of overspel) beschouwd, zelfs niet indien een man met de hand van een vrouw wordt gemasturbeerd waarmee hij niet is getrouwd. Sommige geleerden staan zelfs sceptischer tegenover de eigen hand als de hand van een slavin. Publieke bekendmaking kan echter wel tot een disciplinaire straf leiden indien het alleen om wellust ging. De vraag hierover is gesteld in verband met verpleegkundige verzorging in de ziekenhuizen in Cairo, waarbij de toenmalige Sheikh al-Azhar, het heeft toegestaan.

    De meest genuanceerde opvattingen hierover treffen we aan bij de leerschool van Abu Hanifa. De denkwijze hierover loopt parallel met de denkwijze over de mate van verplichting tot trouwen. Als het alleen om zelfopgewekte wellust gaat, is het verboden. Maar als de lustgevoelens te machtig worden en hij of zij is niet getrouwd, dan is het niet laakbaar. Wanneer gevaar voor overspel dreigt is het zelfs een plicht volgens de hanafieten. Binnen alle leerscholen bestaat toestemming voor zelfbevrediging wegens langdurige eenzaamheid en/of indien gevaar bestaat voor homoseksuele contacten, zoals in de gevangenis.

    Ahmad ibn Hanbel heeft gevangenen en reizigers zonder partner toestemming gegeven tot masturberen als het ging om overspel te voorkomen of om gezondheidsredenen. Sommige Hanbali-geleerden hebben toestemming gegeven voor een soort vroegtijdige ***** (kirrandj) die van dierenhuid was gemaakt, voor vrouwen waarvan de man lange tijd van huis weg was.

    Bezwaren tegen masturbatie van zowel vrouwen als mannen zijn erop gebaseerd dat de basis voor zelfbevrediging meestal fantasie is en dat het denken aan fantasiepartners de weg opent tot overspel. Ook zou het een aanzet tot homoseksuele contacten kunnen zijn.

    Abdulwahid van Bommel

    ps: wie heeft hier een antwoord op en kan mij vertellen of dit egt zo is