1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    309
    28-08-2010

    !!!**Trouwen met iemand die NIET BIDT**!!

    Salaam Alaikom,

    Beste Zusters,

    Het valt me op dat steeds meer zusters trouwen met iemand die niet BIDT. Ze zijn er wel van op de hoogte, maar kiezen er toch voor om met hem te trouwen. Ik had deze topic op een andere forum gezet maar er reageerden zo weinig mensen.........................

    Ik vraag me dan af of ze wel in de gaten hebben welke grote fout zij in hun leven begaan. Hebben zij zich verdiept in de islam om te weten welke dramatische gevolgen dat voor het gezin straks in de toekomst kan hebben? Ook voor het hiernamaals?

    Ik plaats hieronder wat oelama's zeggen over de slechte en foutieve keuze die onze moslimzuster maken:

    Sjeikh Salaah Ibn Fawzaan uit Saoedi-arabie:

    http://www.youtube.com/watch?v=nLXf4-USB2M

    Het komt erop neer dat in een dergelijke situatie een vrouw haar man na 10 jaar huwelijk alsnog moet verlaten als hij ervoor kiest om niet te bidden.


    http://islamqa.com/en/ref/33007

    Een vrouw die vraagt of zij haar verloofde moet verlaten omdat hij niet bidt.
    Ik kopieer even de tekst waarin het volgende wordt gezegd:

    Based on this, it is not permissible for you to marry this young man no matter how nice his character. (Het is niet toegestaan om met hem te trouwen, al is hij de aardigste man.What good character can be left after abandoning prayer and dealing in riba?!

    So long as he has not repented from that and the signs of righteousness have not appeared in him, then you should reject his proposal of marriage. If the marriage contract has already been done then you should tell him that the contract is not valid because he does not pray and it is not permissible for a Muslim woman to marry a kaafir. But if he repents and prays regularly on time, then you must make a new marriage contract with him, because the first contract was not valid.

    Do not be deceived by his words and promises. (Geef niet toe aan zijn beloftes en zijn woorden. If he does not keep his word during the engagement period, then do not expect him to keep his word after that. (Als hij tijdens de verloving zich niet houdt aan zijn beloftes, verwacht ook niet dat hij zijn beloftes houdt na de verloving.)

    Ik kan nog meer plaatsen over fatwa's, maar wees behoed met de keuze die je maakt voor de rest van je leven. Kies voor een man met de juiste intentie; de aanbidding van Allah .

  2. #2
    Islam is Beautiful.

    Reacties
    1.267
    05-12-2010

    Salam Aleykom,
    Naast dat het haram is om met iemand te trouwen die niet bidt, weet ik van me zelf dat ik nooit zal trouwen met iemand die niet bidt of geen sterke Imaan heeft in de Islam. Zelf bid ik al vanaf mijn 12e dus dat zijn al heeeeeel wat jaartjes.. Het is gewoon een echte must voor mij dat ik trouw met iemand die uiterst standvastig is in de Islam en vrees heeft voor Allah . Daar heb je later in het leven meer aan dan een iemand die alleen en enkel 'mooi' van de buitenkant is.

    GEEN PM'S VAN MANNEN


  3. #3
    **Allah, ik dank U**

    Reacties
    1.946
    23-12-2007

    Dat was bij mij ook een MUST! Ik zou nooit met iemand kunnen trouwen die niet bid en die niet standvastig is in zijn deen!
    Ya Allah ik hou van U

  4. #4
    getrouwd

    Reacties
    3.223
    02-11-2008

    Je mag volgens veel geleerden niet met een man trouwen die niet bidt.
    -

  5. #5
    Islam is Beautiful.

    Reacties
    1.267
    05-12-2010

    Citaat Geplaatst door FemmeLa Bekijk reactie
    Je mag volgens veel geleerden niet met een man trouwen die niet bidt.
    klopt!

    GEEN PM'S VAN MANNEN


  6. #6
    MVC Premium

    Reacties
    3.857
    03-09-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Een nachtmerrie als je getrouwd bent en je komt erachter dat hij niet bidt.

    Digital Portfolio: Henna by Ouafae


    Tijdelijk gestopt. Vanaf 2014 weer beschikbaar!!!


  7. #7
    Niet Speciaal.*

    Reacties
    296
    24-12-2010

    Je kunt die gene toch ook stimuleren om te gaan bidden? Voor je trouwt

  8. #8
    -

    Reacties
    2.531
    01-07-2009

    Toen mijn ouders trouwden, badt mijn vader nog niet. Simpelweg omdat hij het niet kon. Mijn moeder heeft het hem geleerd en gestimuleerd. Hij is nu iemand die zijn gebed nooit in de steek laat. En herinnert er ons altijd dat we moeten gaan bidden als we dat niet op tijd doen.

    Heeft mij moeder hier dan ook een zonde begaan?

    Moge Allaah mijn ouders hiervoor vergeven. Ameen.

  9. #9
    just be yourself..

    Reacties
    1.382
    23-03-2009

    Iemand kan ontzettend perfect overkomen, maar als hij niet bid dan valt alles weg..
    Meerdere gebruikers..

  10. #10
    Islam is Beautiful.

    Reacties
    1.267
    05-12-2010

    Citaat Geplaatst door Hope. Bekijk reactie
    Toen mijn ouders trouwden, badt mijn vader nog niet. Simpelweg omdat hij het niet kon. Mijn moeder heeft het hem geleerd en gestimuleerd. Hij is nu iemand die zijn gebed nooit in de steek laat. En herinnert er ons altijd dat we moeten gaan bidden als we dat niet op tijd doen.

    Heeft mij moeder hier dan ook een zonde begaan?

    Moge Allaah mijn ouders hiervoor vergeven. Ameen.
    En zo ken ik ook vele en vele die getrouwd zijn met een man, en die mannen beloofde hen dat ze zeker zullen bidden, nou wat denk je? ze begonnen te bidden een paar dagen maar stopte daarna, simpelweg geen zin meer, ze leven nu al meer dan 10 jaar zo met elkaar het is altijd een gok die je maakt! Juist om dit soort redenen zeggen veel Imaams dat het niet goed is om te trouwen met iemand die niet bidt. je weet namelijk nooit of hij echt gaat bidden of niet, En 'omdat hij het simpelweg niet kon' is ook geen reden, totaal niet! Genoeg mensen die wel bidden en het graag mensen willen leren. Je kan ook een Imaam in een moskee hulp vragen. ze helpen je maar al te graag!. Het is gewoonweg niet goed om met iemand te trouwen die niet bidt, Daarnaast als iemand niet bidt zegt dat ook heeel veel over zijn Imaan in de islam en in hoeverre hij angst heeft voor Allah

    GEEN PM'S VAN MANNEN


  11. #11
    Islam is Beautiful.

    Reacties
    1.267
    05-12-2010

    Citaat Geplaatst door Meiskee12 Bekijk reactie
    Iemand kan ontzettend perfect overkomen, maar als hij niet bid dan valt alles weg..
    Juist zo denk ik er nou ook over..

    GEEN PM'S VAN MANNEN


  12. #12
    Islam is Beautiful.

    Reacties
    1.267
    05-12-2010

    Salaat NIET Verrichten;

    Allah zal de genen die niet bidden of niet op tijd bidden,
    op 15 manieren straffen.
    6 daarvan zijn straffen op deze wereld,
    3 bij het doodgaan (sterfbed),
    3 in het graf, en 3 wanneer je uit het graf komt (Dag Des Oordeels).


    De 6 straffen, waarmee je gestraft word op de wereld;

    1- Allah haalt "Barakah" weg van je leven. Hij maakt je leven korter.
    2- Allah haalt de vrede van je gezicht weg. (daar bedoel ik mee, je kan aan iemands gezicht zien of hij een mo’mien, een goede moslim, is of niet) .
    3- Je krijgt voor geen enkele daad die je doet, hoe goed die daad ook is, geen "Agr".
    4- Allah luistert niet naar je Doua's.
    5- Allah laat de mensen een afstandje van hem houden. ( Vooral de "Saali7een"..)
    6- Als andere moslims dou’a voor je doen, luistert Allah er ook niet naar.

    De 3 straffen tijdens het doodgaan;

    1- Als je dood gaat, dan is ben je alleen; niemand staat naast jou.
    2- Je gaat dood terwijl je vreselijke honger heeft.
    3- Je gaat dood terwijl je nog vreselijker dorst hebt. Ook al geven ze jou al het water op de wereld.

    De 3 straffen in het graf;

    1- Allah laat jouw graf alsmaar smaller en smaller worden,
    totdat al je botten en gewrichten uit de kom vliegen, en dus niet meer op de juiste plek liggen. (De dode voelt alles in zijn graf).
    2- Zijn graf zal vol met vuur uit "Djihanam" zitten.
    3- Allah zal een slang op hem afsturen die: "El shogaa3 el Aqra3 " heet. Deze zal je slaan omdat je niet gebeden hebt. Als je salaat El Fajr niet hebt gebeden, slaat hij jou tot salaat el Dohr.
    Als je deze ook niet hebt gebeden, gaat hij door tot salaat el Magreb etc.. Bij elke klap die je krijgt, zak je 70 armen lang, diep de grond in.

    De 3 straffen op De dag Des Oordeels;

    1- Allah stuurt iemand (duivel) op je af, die jou de weg naar Djihanam steeds mooier laat lijken. En dat hij je er vervolgens makkelijk mee naar toe neemt.
    2- Allah zal met woede naar jou kijken.( met "3ain el ghadab").
    Dan zal jou gezicht huid en vlees er afvallen.
    3- Hij krijgt zeer zware straffen.

    GEEN PM'S VAN MANNEN


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    309
    28-08-2010

    Citaat Geplaatst door Hope. Bekijk reactie
    Toen mijn ouders trouwden, badt mijn vader nog niet. Simpelweg omdat hij het niet kon. Mijn moeder heeft het hem geleerd en gestimuleerd. Hij is nu iemand die zijn gebed nooit in de steek laat. En herinnert er ons altijd dat we moeten gaan bidden als we dat niet op tijd doen.

    Heeft mij moeder hier dan ook een zonde begaan?

    Moge Allaah mijn ouders hiervoor vergeven. Ameen.

    Je moeder heeft veel geduld gehad met je vader. Hiervoor zal ze beloond worden. Ook je vader die uiteindelijk voor het gebed heeft gekozen.
    Ik denk dat je beide ouders beloond zullen worden nu ze ook het goede voorbeeld geven aan hun kinderen. Je moeder heeft het getroffen met je vader die uiteindelijk voor zijn godsdienst heeft gekozen. Helaas zijn er nog veel mannen die het niet doen na hun huwelijk en hierdoor het slechte voorbeeld geven aan hun kinderen. Daarom heeft profeet ons hiervoor gewaarschuwd en ons hiervoor behoed.

  14. #14
    -

    Reacties
    2.531
    01-07-2009

    Citaat Geplaatst door __Soumaya Bekijk reactie
    En zo ken ik ook vele en vele die getrouwd zijn met een man, en die mannen beloofde hen dat ze zeker zullen bidden, nou wat denk je? ze begonnen te bidden een paar dagen maar stopte daarna, simpelweg geen zin meer, ze leven nu al meer dan 10 jaar zo met elkaar het is altijd een gok die je maakt! Juist om dit soort redenen zeggen veel Imaams dat het niet goed is om te trouwen met iemand die niet bidt. je weet namelijk nooit of hij echt gaat bidden of niet, En 'omdat hij het simpelweg niet kon' is ook geen reden, totaal niet! Genoeg mensen die wel bidden en het graag mensen willen leren. Je kan ook een Imaam in een moskee hulp vragen. ze helpen je maar al te graag!. Het is gewoonweg niet goed om met iemand te trouwen die niet bidt, Daarnaast als iemand niet bidt zegt dat ook heeel veel over zijn Imaan in de islam en in hoeverre hij angst heeft voor Allah
    Ja, dat begrijp ik heel goed. Je neemt inderdaad een risico. Mijn vader kon het gewoon niet, hij was toen niet echt bezig met zijn geloof. Alhamdoelillaah is het nu anders. Bedankt voor je antwoord.

    Citaat Geplaatst door Demimo Bekijk reactie
    Je moeder heeft veel geduld gehad met je vader. Hiervoor zal ze beloond worden. Ook je vader die uiteindelijk voor het gebed heeft gekozen.
    Ik denk dat je beide ouders beloond zullen worden nu ze ook het goede voorbeeld geven aan hun kinderen. Je moeder heeft het getroffen met je vader die uiteindelijk voor zijn godsdienst heeft gekozen. Helaas zijn er nog veel mannen die het niet doen na hun huwelijk en hierdoor het slechte voorbeeld geven aan hun kinderen. Daarom heeft profeet ons hiervoor gewaarschuwd en ons hiervoor behoed.

    In shaa'Allaah.

    Alhamdoelillaah.

    Dat is zeker waar, Ghair in shaa'Allaah.

    Bedankt voor je antwoord.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    620
    11-06-2008

    Citaat Geplaatst door __Soumaya Bekijk reactie
    Salam Aleykom,
    Naast dat het haram is om met iemand te trouwen die niet bidt, weet ik van me zelf dat ik nooit zal trouwen met iemand die niet bidt of geen sterke Imaan heeft in de Islam. Zelf bid ik al vanaf mijn 12e dus dat zijn al heeeeeel wat jaartjes.. Het is gewoon een echte must voor mij dat ik trouw met iemand die uiterst standvastig is in de Islam en vrees heeft voor Allah . Daar heb je later in het leven meer aan dan een iemand die alleen en enkel 'mooi' van de buitenkant is.
    goed man pluimpje!!

    maar als ik even mag reageren. je leeft toch ook al heeeel wat jaartjes in het heelal van allah soubhana houwa taala. allah heeft ons bevolen om onze daden niet groot te maken en hij spoort ons aan tot el ikhlass

    dus lieve zuster heel goed dat je bidt moge allah je hiervoor belonen maar loop er niet te koop mee anders is het gelijk minder waard, dit is en advies voor een mezelf voor jou en alle andere moslims.

    de mens is immers zwak zwak......

    daarnaast weet alleen allah met wie je trouwt of dat je uberhaupt trouwt dus zeg nooit nooit. beter dou3a doen allahuma arzoukni zawjan salihan matalan.

    en als laatst hoop ik dat die foto niet van jou is anders krijg ik een beetje een scheef beeld maar ja wie ben ik?