1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    18
    18-01-2004

    heyy een hele goeie topic

    ik hoor heel vaak verschillende dingen over het gebruik van gel, creme, lebello en deo tijdens de ramadan. alleen weet ik nog steeds niet of het mag of niet.

    alvast bedankt..

  2. #32
    Meow!!

    Reacties
    2.059
    07-05-2004

    Citaat Geplaatst door SsiSta
    Wa iejekie..

    Verbreken roddel en lasterpraat het vasten van een moslim op een dag van de Ramadaan?

    Roddel en lasterpraat verbreken het vasten niet, maar ze verminderen de beloning. Allah de Verhevene zegt: ''O jullie die geloven, het vasten is jullie verplicht, zoals het ook verplicht was voor hen voor jullie, hopelijk zullen jullie (Allah) vrezen. En de profeet (salallaahoe alayhie wasellem) zei: ''Allah heeft het niet nodig dat iemand die zich niet onthoudt van leugenachtige praatjes en het erbij behorende gedrag zich onthoudt van voedsel en drinken.

    Sjeik Oethaymeen Rahimoe Allah

    bOoh ga zO snel verderrr
    maar gOed
    kOesjes
    Kurdi Girl

  3. #33
    Alhamdoelilah

    Reacties
    749
    29-02-2004

    Masallah goede tipic! Ga snel verder!
    Alhamdoelilah

  4. #34
    Bring Islaam Back!

    Reacties
    484
    24-08-2004

    Salaam aleikom

    We merken dat sommige moslims laks zijn met het gebed gedurende het jaar, maar als de Ramadaan begint besteden zij aandacht aan het gebed, het vasten, en het reciteren van de Quraan.. Hoe zit het met het vasten? En wat is uw advies aan hen?

    Het vasten van deze mensen is correct, omdat het vasten wordt verricht door mensen die het behoren te doen, en het is niet gepaard gegaan met iets wat het teniet zou kunnen doen en dus is het correct. Echter, mijn advies aan deze mensen is dat zij Allah moeten vrezen, en om Allah te aabidden met datgene Hij hen verplicht heeft op alle tijden en plaatsen, en men weet niet wanneer de dood hem overvalt. Misschien wachten zij op de maand Ramadaan en zullen zij deze niet bereiken. Allah heeft geen einde gekoppeld aan zijn aanbidding behalve door de dood, zoals de Verhevene zegt: ''En aabid jou Heer totdat het zekere (de dood) tot jou komt'' (Doerat Al Hidjr, aya 99)

    Sjeik Oethaymeen RahimoeAllah

  5. #35
    Ikhebikdeze

    Reacties
    150
    04-10-2002

    is het toegestaan om tijdens het vasten gebruik te maken van haarverzorgingsproducten , zoals gel en wax?

  6. #36
    Maghrabia

    Reacties
    350
    28-09-2002

    Heel erg interessant, zo heb ik dus altijd al gedacht dat ik tijdens de ramadan geen bloed af mocht nemen voor een bloedonderzoek maar dus wel
    Heel erg nuttige tips !
    shoekran
    Ma3a Salaam ....
    ...Allahoema innaka toe7iebu 3afwa, fa3fa 3annie...

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    38
    06-09-2004


    Roken mag ook niet.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    66
    21-06-2004

    superrrrrrrr

    ik heb al veel bijgeleerd

    thanks meid
    Denk aan je toekomst

  9. #39
    Happely Married

    Reacties
    664
    31-05-2004

    MVC Premium MVC Premium
    thx meid heb al verschillende dingen gehoord en ben blij dat je zo een topic opent
    "het hart heeft redenen die het verstand niet begrijpt"

  10. #40
    KONY

    Reacties
    3.386
    12-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Dikke_Aap

    Roken mag ook niet.

    roken mag sowieso niet, ramadan of geen ramadan
    kick in the door, wavin the FO-FO

  11. #41
    ..Marrakchia..

    Reacties
    3.239
    13-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Heyz meid ik weet er nu echt heel veel van bedankt want als er elk jaar ramadan was dan zei de ene dat mag wel en de andere zegt nee dat mag niet en dan wordt je onzeker maar nu weet ik het echt goed dat je deze topic geopend hebt liefs Meryam
    Het Leven Is Te Kort Om Iemand Anders Te Zijn..

  12. #42
    Meow!!

    Reacties
    2.059
    07-05-2004

    ga snel verder!

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    7
    04-07-2004

    Mag je mascara op in de ramadan ??
    NoBoDy CaN TeLL Me WhAt To Do AnD NoBoDy CaN TeLL Me WhAt To SaY BeCaUsE I'LL Do ThInGs My WaY YoU CaN TaLk AbOuT Me BeHiNd My BaCk Or YoU CaN LaUgH In My FaCe BuT DeEp In YoUr HaRt YoU WaNnE Be In My PlAcE ThAt'S WhY I SaY To AlL ThA HaTeRs AnD BiTcHes YoU'd BeTtEr SaY NoThInG AbOuT Me CuZz OnLy GoD CaN JuDgE Me So iF u DoNt LiKe Me **** U

  14. #44
    Bring Islaam Back!

    Reacties
    484
    24-08-2004

    Salaam aleikom

    Heel erg bedank voor jullie reactie's. Jazaakoum Allahou Ghaijraan dat jullie dit lezen, en er Insja Allah profijt uit halen.

    Ik zie dat mensen vragen stellen, ik haal de Islamitische uitspraken van bekende geleerden o.a Bin Baaz, Othaymeen Rahimoe Allah uit verschillende boeken, artikelen dus als ik jullie vraag tegen kom plaats ik hem, zo niet zal je het aan iemand anders moeten stellen met kennis.

    Ik ga zo verder Insja Allah

  15. #45
    Bring Islaam Back!

    Reacties
    484
    24-08-2004

    Het enige dat veel mensen tijdens de ramadaan bezig houdt is het eten en slapen. De ramadaan wordt daarmee een maand van luiheid. Ook is het zo dat sommigen onder hen zich s'nachts vermaken en overdag slapen, wat is uw advies aan deze mensen?


    Ik ben van mening dat dit eigenlijk zowel tijdverdrijf is als het onrechtmatig uitgeven van geld. Als mensen door niets anders bezig gehouden worden dan het varieren in voedselsoorten en overdag te slapen en wakker te blijven voor zaken die hen s'nachts niet van nut zijn, dan is dit zonder twijfel het laten varen van een waardevolle kans die misschien in het leven van een mens niet meer zal terug keren. De persoon die correct handeld is hij die de Ramadaan doorbrengt zoals het hoort, door te slapen in het begin van de nacht en op te staan voor de Taraweeh- en de nacht gebedden. Verspilling van eten en drinken is ook af te raden. Het is ook raadzaam voor degene die ertoe in staat zijn om de vastenden te voeden hetzij in de moskeeen of in andere plaatsen, omdat degene die een vastende voedt dezelfde beloning krijgt als deze persoon. Als iemand een vastende voedt ontvangt hij/zij dezelfde beloning die zij krijgen. Het is degene die door Allah's toedoen rijk is geworden, aangeraden van deze kans gebruik te maken opdat hij veel beloning krijgt.

    Sjeik Othameen Rahimoe Allah