1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    16
    23-12-2002

    Is dat erg?

    Veel jongens in mijn omgeving willen perse een vrouw die een hoofddoek draagt en bid. En waar ik me aan erger later thuis blijft om voor huishouden te zorgen (zogenaamd ik wil eten op tafel zien als ik thuis kom) en ook voor eventuele kinderen.

    Ik wil dat absoluut niet. Mijn droomvrouw ziet er ongeveer (ik zeg ongeveeer omdat een vrouw toch niet altijd alles heeft wat jij wil, maar dat is het mooie dat niemand perfect is) zo uit:

    - niet hoofdoek dragend

    - werk hebben (lieft fulltime, want ik wil nog geen kinderen, dat heeft te maken met de dingen die ik in het leven wil)

    - vrouw die van reizen houdt. (vooral verre reizen naar malesie, indonesie, china, australie etc)

    - vrouw waar ik gesprekken mee kan voeren over de meest uitlopende zaken.

    - als mijn vrouw niet bidt is dat geen ramp, ik bid zelf ook niet. veel vrienden vinden dat een eis, maar ik niet.

    -mijn vrouw moet naast mij ook een eigen leven hebben met haar vriendinnen net zoals ik ook een eigen leven zou hebben met mijn vriendenkring (voetbal etc).

    - eigen mening hebben

    - niet altijd ja knikken, ik hata vrouwen die altijd ja knikken.ik wil niet een slaaf maar iemand die niet op haar mond gevallen is en stevig in haar schoenen staat.

    -houden van lekker eten

    Zo'n vrouw zou ik willen, ik kom in mijn prive leven alleen maar vrouwen tegen die heel erg gefocused zijn op kinderen krijgen en gefocused op de islam. Zo erg dat het niet meer leuk is. Ik ben nu ook vrijgezel en ben bang dat het nog even zl duren voordat ik een Marokkaanse meid tegen kom die aan de bovenstaande "voorwaardes"kan voldoen. Of ik zal met een niet-marokkaanse meid eindigen. ik weet het niet.
    Ik doe mijn best, meer kan ik niet doen.

    Chakir

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.857
    23-02-2002

    Origineel gepost door flour
    maar een vrouw kan toch ook een goede moslima zijn en nog die andre voorwaarden hebben is niets mis mee
    PRECIES DUSS WAT ALS EEN VROUW AL JOU EISSEN ZOU VOLDOEN ... EIGEN MENTING ENZV ENZV mAAR WEL BID EN HOOFDDOEK DRAAGT --> DUS GROOTEN DEELS ZICH AAN DE ISLAM HOUD. ZOU JE HAAR DAN AFWIJZEN?
    [GLOW=blue]£ove cαŋ ŧouch u§ one ŧime…And £a§t for α £ifetime..And never £et go till шe're gone [/GLOW]

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    16
    23-12-2002

    Moiself om eerlijk te zijn en er geen doekjes om winden: ja ik zou haar afwijzen.

    Waarom zou ik haar afwijzen?

    Ik val niet op de type hoofddoekdragende moslima. Het doet me gewoon niets. Ik val meer op een meid die geen hoofddoek draagt, en past deze ook beter in mijn levenswijze.

    Ik ga vaak op vakantie naar strandvakanties. Ik zou dan willen dat mijn vrouw ook mee zou gaan en gewoon in badpak of bikini mee zou gaan zwemmen. Ik heb het idee dat een moslima mij in heel; veel dingen zou beperken.

    Ik heb een vriendenkring waar we vaak gezellig op vakantie gaan. later zal mijn toekomstige vrouw dan ook mee gaan. ik heb geen zin in een terughoudende vrouw. Snap je wat ik bedoel?

    Klinkt raar. Maar als mijn vrouw wil bidden, dan is dat haar keuze.

    Chakir

    PS je zult wel denken wat een idoiit is die chakir, maar ik ben gewoon eerlijk in wat ik wil

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    16
    23-12-2002

    Kijk independent..ik zal heel eerlijk tegen je zijn en misschien heel de forum zal het belachelijk vinden, maar dat doet me niks.

    Als mijn toekomstige vrouw al ontmaagd zou zijn. Tja dan moet ik me afvragen wat het belangrijkste is.

    1. de vrouw van mijn leven die al ontmaagd is. (ik vind het woord ontmaagd zo vreselijk, laat ik het anders noemen)...dat ze al met iemand anders naar bed is geweest.

    OF

    2. de vrouw waar ik de rest van mijn leven wil delen afwijzen omdat ze al het bed met iemand gedeeld heeft.

    Dus ja ik zou inderdaad met iemand kunnen trouwen die al met iemand naar bed is geweest.
    Zelfs met een gescheiden vrouw zou ik mijn leven willen delen als zij in mijn ogen de vrouw van mijn leven is dan telt haar verleden in mijn ogen niet meer mee. Maar de toekomst met mij telt mee.

    Begrijp je?

    Chakir

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    4
    24-12-2002

    chakir75 Ik ben het HELEMAAL met je eens als ik hoor zo van moslim vriendinnen dat ze vwo doen of havo of gewoon goed zijn op school word ik blij Later mij vrouw hoeft geen hoofddoek of wat dan ook als ik van haar hou en zij van mij is tog meer dan genoeg dat is tog enige wat telt ewa beslama mensen

    Get Rich Or Die Tryin'


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    714
    27-11-2002

    ben je zelf moslim?
    ...::What do i have but Negativity, cause I cant justify the Way everyone is Looking at Me::....

  7. #7
    ayat20

    Reacties
    8.811
    02-11-2002

    IK WEET NIET HOE OUD JE BENT MAAR IK DENK DAT JE OVER 10 JAAR NIET MEER ZO ZAL DENKEN .JOUW TOEKOMSTIGE VROUW OOK NIET DIE ZAL HET DENK IK HET ALLEMAAL BEU WORDEN OP EEN GEGEVEN MOMENT (BEGRIJP JE WAT IK BEDOEL?).
    Onze herinneringen aan onze trouwdag zijn als koekkruimels, je komt ze steeds weer tegen

    Die man heeft een sprookjeshuwelijk, als hij thuiskomt zit er een heks op de bank.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    35
    14-10-2002

    Assalam u3lakom broeders en zusters,

    He schakri75 ik weet niet of ik je broeder mag/kan noemen, ten eerst je zegt ik bid niet ben je ooit van plan om te gaan bidden of wil je helemaal nooit bidden?? en je wilt een vrouw zonder hoofdoek Waarom?thuis draagt zij toch geen hoofdoek, alleen buiten?of wil je aan iedereen laten zien hoe mooi(kan ook iets anders)ze is?? en ja ben je moslim? als het ja is Wil je het ook blijven?? Een vrouw in de islam is juist heel beschermd dus je moet niet naar die koefar luisteren dat een vrouw onderdanig is enz ik denk als ik jou advies mag geven Lees wat over de islam volgens mij weet je er heel weinig over anders zou er heel anders over praten geef het een kans(geef je zelf een kans eigenlijk)pak nederlandse geschreven boekjes over de islam(als je de arbische boekjes niet kan lezen)
    Allah ihdik ua jahdina inscha allah want ik vrees het ergste voor je jongen als je zo door gaat!!!!!

    u3lakom assalaaaaaaam aan alle moslim broeders en zusters

  9. #9
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Chakir, jij wilt dus in feite een niet-moslima. Nou die zijn er genoeg hoor. En er zijn ook genoeg Marokkaanse vrouwen die het allemaal niet zo nauw nemen met de islam. Kennelijk ben jij een Marokkaan die niets of heel weinig om de islam geeft. Als je dat wel zou doen, dan zou je je gelukkig prijzen met een vrouw die uit zichzelf een hoofddoek draagt, omdat dit een verplichting is die in de koran staat beschreven. En jij wilt dat jouw vrouw haar boezem en andere lichaamsdelen aan andere mannen op het strand toont. Dus ik weet genoeg. Er zijn genoeg dwalende Marokkaanse meiden. Keus genoeg voor jou dus.

  10. #10
    *MiSs MeKneS*

    Reacties
    128
    13-09-2002

    A3OEDOE BILLAH


    Drie dingen uit de schat van Allah geeft
    Hij alleen aan degene van wie Hij houdt:
    Armoede, Ziekte en Geduld!!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    93
    04-08-2002

    Nou chakir stel dat je helemaal hotel de botel verliefd wordt op een vrouw die zich aan de regels van de islam houdt. Zou je haar afwijzen?? En het is natuurlijk ook de vraag of die vrouw jou wel wilt. Je moet beide kanten op denken, voordat je zegt ik wil dit of dat. Maar ieder zijn eigen keus natuurlijk.
    Er bestaat meer in het leven dan alleen je zelf!!

  12. #12
    Max. 20 tekens NEXT!

    Reacties
    1.191
    01-10-2002

    Re: Is dat erg?

    Origineel gepost door chakir75
    Veel jongens in mijn omgeving willen perse een vrouw die een hoofddoek draagt en bid. En waar ik me aan erger later thuis blijft om voor huishouden te zorgen (zogenaamd ik wil eten op tafel zien als ik thuis kom) en ook voor eventuele kinderen.

    Ik wil dat absoluut niet. Mijn droomvrouw ziet er ongeveer (ik zeg ongeveeer omdat een vrouw toch niet altijd alles heeft wat jij wil, maar dat is het mooie dat niemand perfect is) zo uit:

    - niet hoofdoek dragend

    - werk hebben (lieft fulltime, want ik wil nog geen kinderen, dat heeft te maken met de dingen die ik in het leven wil)

    - vrouw die van reizen houdt. (vooral verre reizen naar malesie, indonesie, china, australie etc)

    - vrouw waar ik gesprekken mee kan voeren over de meest uitlopende zaken.

    - als mijn vrouw niet bidt is dat geen ramp, ik bid zelf ook niet. veel vrienden vinden dat een eis, maar ik niet.

    -mijn vrouw moet naast mij ook een eigen leven hebben met haar vriendinnen net zoals ik ook een eigen leven zou hebben met mijn vriendenkring (voetbal etc).

    - eigen mening hebben

    - niet altijd ja knikken, ik hata vrouwen die altijd ja knikken.ik wil niet een slaaf maar iemand die niet op haar mond gevallen is en stevig in haar schoenen staat.

    -houden van lekker eten

    Zo'n vrouw zou ik willen, ik kom in mijn prive leven alleen maar vrouwen tegen die heel erg gefocused zijn op kinderen krijgen en gefocused op de islam. Zo erg dat het niet meer leuk is. Ik ben nu ook vrijgezel en ben bang dat het nog even zl duren voordat ik een Marokkaanse meid tegen kom die aan de bovenstaande "voorwaardes"kan voldoen. Of ik zal met een niet-marokkaanse meid eindigen. ik weet het niet.
    Ik doe mijn best, meer kan ik niet doen.

    Chakir

    Ja dat is ERUUG!

    NEXT!
    [img]http://******************/washudoll/CousCous_X_26851.gif[/img]

    Tjolk! Wie is er niet groot mee geworden?

  13. #13
    ik ben wie ik ben

    Reacties
    80
    07-09-2002

    Beste Chakir,
    Persoonlijk vind ik dat, dat je goedrecht is en dat je voor jezelf moet uitmaken wat jij in het leven belangerijk vind. Toen ik hetgeen ook las wist ik precies wat je bedoelde (je vraagt eigenlijk een beetje begrip, meer niet) das toch helemaal niet verkeerd. Ik kan je alleen vertellen dat als je, je leeft naar andermans gedachten, nooit gelukkig zult zijn en als je dit wel zou doen, je eigenlijk nooit 100% geaccepteerd zult zijn. Kortom je houd alleen jezelf voor de gek. Wat betreft wel of geen hoofddoek, het gaat erom dat de islaam in je hart zit en niet op een hoofddoek, de intentie (nijaa) vind ik veel belangerijker dan de toepassing ervan. Verder kan ik je vertellen dat ik altijd al m´n eigen weg ben ingeslaan, alhoewel de omgeving dat niet of weinig op prijs stelde, maar op lange termijn krijg je toch een bepaald gevoel voor erkenning en waardering. De mens is nou eenmaal onwetend en dat neem ik niemand kwalijk. Men moet berijd zijn om van elkaar te leren en helaas rusten er nog altijd te veel vooroordelen. Tot slot wil ik alleen maar zeggen dat er genoeg ellende is op de wereld en dat het leven veels te kort is om van mooie momenten te genieten, dus wees zuinig op elkaar.
    Mvg,

    P.S. ik ben overigens de zus van bovengenoemde naam!
    prinses

  14. #14
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Najib dat heb je heel mooi gezegd.... een ongelovige man verdient een ongelovige vrouw! ik kan me absoluut niet voorstellen dat iemand een "vrij" leven verkiest boven het leven binnen de Islam... en zoals je zegt..... er zijn genoeg dames die maar al te graag een man als chakir willen... jammer!

    Liefs Safia


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    39
    20-12-2002

    heey chakir allemaal wel leuk en aardig dat je zulke eisen aan een vrouw stelt je zal nu wel niet zo bezig zijn met je geloof enz

    maar een ding moet je wel weten dit leven is een grote test doe je hier alles goed dan zal je goed leven in het hiernamaals
    en dat moet je goed onthouden

    die vakanties en lekker luieren op stranden is allemaal wel leuk en aardig voor even maar uiteindelijk moet jij je wel verantwoorden voor je daden
    en zo een man als jou zou ik nooit willen en denk ook dat er meerdere zijn
    ook al zou je zo een vrouw vinden ik denk dan toch dat op een gegeven moment gaat botsen

    meneer ik wil je een tip geven ga eens een koran kopen en lees die goed door
    neem er een paar middagen de tijd ervoor
    bijvoorbeeld als je tijdens je vakantie in de zon ligt te luieren
    de islam is geen streng geloof maar het mooiste geloof dat er is
    en als je erin gelooft dan zal je je voldoening erin vinden