1. #1
    Allahu Akbar

    Reacties
    567
    30-10-2002

    Hulp voor Malalaï, na bevrijding van Kabul

    Salaam iedereen,

    Ik las gisteren een aangrijpend artikel in de Marie Claire (januari 2003).
    Het ging over een tijdschrift in Afghanistan dat door vrouwen voor vrouwen gemaakt wordt. Ik was erg onder de indruk van de strijdlustigheid van deze vrouwen. Ik vraag jullie dan ook aandacht voor het volgende:

    Een tijdschrift lezen: voor ons is dat de gewoonste zaak van de wereld, maar voor Afghaanse vrouwen is het een krachtig teken van herwonnen vrijheid. Malalaï, het eerste Afghaanse vrouwentijdschrift sinds de val van de Taliban.

    "Vrouwen mogen bij de wederopbouw niet vergeten worden"

    Het blad verschijnt in een oplage van 2500 exemplaren, en het heeft inmiddels een uitermate betrokken kring van lezeressen door het hele land. Hoofdonderwerp van het laatste nummer: een verslag over Afghaanse vrouwen, een jaar na de bevrijding van Kabul. Jamila, de hoofdredacteur, is op uitnodiging van de Democratische Party in Japan naar dat land geweest om te praten met journalisten én om fondsen te werven. Want dat is het grote probleem van het blad: de redactie werkt keihard, de lezeressen zijn wildenthousiast, maar er is een enorm gebrek aan geld. Als het blad financieel geen steun krijgt, is het maar de vraag of het kan overleven. Natuurlijk moet het blad blijven bestaan! Help het blad en help de Afghaanse vrouwen. Giften zijn welkom op bankrekeningnummer 419304827 t.a.v. Sanoma Uitgevers o.v.v. Malalaï. Deze actie loopt tot 1 maart 2003.

    Dank je wel voor jullie aandacht
    'Rijkdom is heerlijk en een bron van zegen voor hen die het verkrijgen; maar hen die het zoeken uit hebzucht zijn als mensen die altijd eten maar altijd honger hebben' (Hakiem ibn Hizaam -Hadieth Bucharie)

  2. #2
    misry4life

    Reacties
    1.330
    30-11-2002

    ai.. ik heb geld teveel toch..
    doe Je Niet anders voor dan Je Bent

  3. #3
    Allahu Akbar

    Reacties
    567
    30-10-2002

    Origineel gepost door masrawy
    ai.. ik heb geld teveel toch..
    mmmmmm, is dit sarcatisch?
    'Rijkdom is heerlijk en een bron van zegen voor hen die het verkrijgen; maar hen die het zoeken uit hebzucht zijn als mensen die altijd eten maar altijd honger hebben' (Hakiem ibn Hizaam -Hadieth Bucharie)

  4. #4
    misry4life

    Reacties
    1.330
    30-11-2002

    Origineel gepost door freedom23
    mmmmmm, is dit sarcatisch?
    nee joh.. hoe kom je erbij.. het geld groeit bij mij op m`n rug, dus ik heb geld teveel op dit moment..
    doe Je Niet anders voor dan Je Bent

  5. #5
    Allahu Akbar

    Reacties
    567
    30-10-2002

    Origineel gepost door masrawy
    nee joh.. hoe kom je erbij.. het geld groeit bij mij op m`n rug, dus ik heb geld teveel op dit moment..
    Kan ik hier dan uit opmaken dat je wel wat geld kan missen voor deze sterke vrouwen in Afghanistan?

    En uuuh, ben je nog vrijgezel

    Nee hoor geintje, lees mijn quote maar onder aan mijn berichtjes
    'Rijkdom is heerlijk en een bron van zegen voor hen die het verkrijgen; maar hen die het zoeken uit hebzucht zijn als mensen die altijd eten maar altijd honger hebben' (Hakiem ibn Hizaam -Hadieth Bucharie)

  6. #6
    misry4life

    Reacties
    1.330
    30-11-2002

    Re: Hulp voor Malalaï, na bevrijding van Kabul

    Origineel gepost door freedom23
    Deze actie loopt tot 1 maart 2003.
    Dit begrijp ik even niet hoor.. hoezo tot 1 maart???? weten dat ze dat ze dan geld genoeg zullen hebben ofzo???
    doe Je Niet anders voor dan Je Bent

  7. #7
    Allahu Akbar

    Reacties
    567
    30-10-2002

    Re: Re: Hulp voor Malalaï, na bevrijding van Kabul

    Origineel gepost door masrawy
    Dit begrijp ik even niet hoor.. hoezo tot 1 maart???? weten dat ze dat ze dan geld genoeg zullen hebben ofzo???
    Als je het goed leest begrijp je dat ze in geld nood zijn en dat ze zo snel mogelijk geld moeten hebben voordat ze falliet gaan. Ik denk dat er daarom een datum aangekoppeld is, zodat mensen goed begrijpen dat er veel haast bij is.
    'Rijkdom is heerlijk en een bron van zegen voor hen die het verkrijgen; maar hen die het zoeken uit hebzucht zijn als mensen die altijd eten maar altijd honger hebben' (Hakiem ibn Hizaam -Hadieth Bucharie)

  8. #8
    misry4life

    Reacties
    1.330
    30-11-2002

    maar het staat er gewoon een beetje stom.. hadden ze beter dat erbij kunnen zetten ipv die datum..
    doe Je Niet anders voor dan Je Bent

  9. #9
    Allahu Akbar

    Reacties
    567
    30-10-2002

    Origineel gepost door masrawy
    maar het staat er gewoon een beetje stom.. hadden ze beter dat erbij kunnen zetten ipv die datum..
    Dat geef ik toe, maar ik wilde het er wel even bij zeggen omdat ze vast wel een rede hebben, snappie. En voor je het weet stort iemand het geld te laat. En dat wil ik niet op mijn geweten hebben

    groetjes
    'Rijkdom is heerlijk en een bron van zegen voor hen die het verkrijgen; maar hen die het zoeken uit hebzucht zijn als mensen die altijd eten maar altijd honger hebben' (Hakiem ibn Hizaam -Hadieth Bucharie)

  10. #10
    misry4life

    Reacties
    1.330
    30-11-2002

    Origineel gepost door freedom23
    Dat geef ik toe, maar ik wilde het er wel even bij zeggen omdat ze vast wel een rede hebben, snappie. En voor je het weet stort iemand het geld te laat. En dat wil ik niet op mijn geweten hebben

    groetjes
    jaaaaa.. jij bent maar een tussenpersoon .. ik vind het stom van hun, maarja..
    als jullie mij geld geven zal ik ook `n blad maken voor hun hoor
    doe Je Niet anders voor dan Je Bent

  11. #11
    Allahu Akbar

    Reacties
    567
    30-10-2002

    Origineel gepost door masrawy
    jaaaaa.. jij bent maar een tussenpersoon .. ik vind het stom van hun, maarja..
    als jullie mij geld geven zal ik ook `n blad maken voor hun hoor
    Je bent een man van mijn hart!
    Ik ben zelf een vormgever, dus laten we samen een blad maken
    'Rijkdom is heerlijk en een bron van zegen voor hen die het verkrijgen; maar hen die het zoeken uit hebzucht zijn als mensen die altijd eten maar altijd honger hebben' (Hakiem ibn Hizaam -Hadieth Bucharie)

  12. #12
    misry4life

    Reacties
    1.330
    30-11-2002

    aiii.. ok.. als je me uitlegt wat `n vormgever is wil ik best met je meedoen
    doe Je Niet anders voor dan Je Bent

  13. #13
    Allahu Akbar

    Reacties
    567
    30-10-2002

    Origineel gepost door masrawy
    aiii.. ok.. als je me uitlegt wat `n vormgever is wil ik best met je meedoen
    je stelt me telleur
    Maar laat ik het zo zeggen, ik kan tijdschriften maken

    Maar lievie ik ga maar eens naar bedje, want ik kan mijn ogen niet meer open houden... En dit moest eigelijk een serieuze discussie worden Maar ik hoop dat je wat geld over hebt.

    Weltrusten
    'Rijkdom is heerlijk en een bron van zegen voor hen die het verkrijgen; maar hen die het zoeken uit hebzucht zijn als mensen die altijd eten maar altijd honger hebben' (Hakiem ibn Hizaam -Hadieth Bucharie)

  14. #14
    misry4life

    Reacties
    1.330
    30-11-2002

    Slaap lekker...
    doe Je Niet anders voor dan Je Bent

  15. #15
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    ik kan mijn geld veel beter besteden
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER