Poll resultaten: Wat vind jij van dit verhaal?

Stemmers
191. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Prachtig: Ik geniet van het verhaal.

    171 89,53%
  • Redelijk: Het verhaal kan er mee door.

    15 7,85%
  • Bagger: Ik vind het verhaal drie keer niks.

    5 2,62%
  1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    91
    01-11-2010

    uuuuuuppp!!!
    uuuuuuppp!!!
    uuuuuuppp!!!

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    187
    24-07-2010

    Hahaha echt leuk!
    Ga snell verder met schrijven

  3. #33
    Rotterdamse, Oujdiaa

    Reacties
    35
    17-11-2010

    Ga gauw verder meiid..

  4. #34
    .

    Reacties
    2.018
    29-09-2008

    Super leuk verhaal! Ik heb pas 2 vervolgjes gelezen en heb al onwijs moeten lachen Rachid heeft zeker humor, vooral toen hij zei

    'Een hapje?' En hij stak zijn hand uit. 'Ik zag je zo geboeid naar mijn handen kijken, ze zullen echt niet in chocolade veranderen hoor.'

    Heel grappig Ik ga snel verder lezen.

    Up!

    <3


  5. #35
    Filantroop.

    Reacties
    1.518
    21-02-2010

    Bedankt iedereen voor de positieve reacties, ik ga later op de avond insa'Allah verder.

  6. #36
    .

    Reacties
    2.018
    29-09-2008

    Waarom nu niet?!

    <3


  7. #37
    Filantroop.

    Reacties
    1.518
    21-02-2010

    Hij gaf mij een vluchtige kus op mijn wang 'Beslama' en liep naar buiten. Hij liet mij verdoofd achter, zijn heerlijke parfum leek ik nog steeds te ruiken. Ik deed de deur dicht en liep direct naar boven en ging met kleren en al op mijn bed liggen. Aaaah dit moest wel liefde zijn. Alleen bij de gedachte aan hem begonnen de vlinders in mijn buik wild te fladderen. Ik kon niet wachten om hem weer te zien. Ik moest ineens terugdenken aan mijn gesprek met Sara waarbij ik zo stellig was in mijn betoog 'ik heb geen man nodig in mijn leven'. Ondanks de liefde van je ouders en dierbaren, verlang je toch naar de liefde van een partner. Iemand die jou bewondert om wie je bent, die jouw waardeert en dit in zowel woorden als daden laat blijken. Een liefkozing op zijn tijd en intimiteit met degene van wie je houdt. Dat kan zoiets prachtigs zijn. Ik had nooit eerder aan trouwen gedacht, ik zag het als iets voor later. Ik was 20 jaar en was met andere dingen bezig die ik voorrang verleende. Maar toen kwam ineens Rachid voorbij en werd alles omgegooid. Zou hij mijn ware zijn...?

    De volgende dag werd ik om 12u wakker. Poeh wat had ik uitgeslapen zag, was gewoon uitgeteld. Ik nam een snelle douche en besloot eerst boodschappen te doen alvorens ik het huis onder handen zou nemen. Nadat ik terug was van de winkel, deed mijn haar in een staart, een Marokkaanse huisjurk aan en maakte schoon onder het genot van muziek. Over 3 dagen zouden mijn ouders thuiskomen en wilde dat ze in een schoon huis aan kwamen. Toen ik klaar was smeerde ik een broodje en belde mijn ouders op. Wat was het fijn om de stem van je ouders weer te horen, ik kon niet zonder ze gewoon.
    Toen ik druk met het avondeten bezig was, ging mijn telefoon. Ik snelde naar de huiskamer en pakte hem op maar herkende het nummer niet. 'Ja hallo?' Aan de andere kant hoorde ik stilte. 'Hallo met wie?' 'Hoi met mij' sprak een mannenstem. 'Wie is mij' vroeg ik. 'Yasin' Shit, wat moest hij nou weer. Ik had na die ene dag nooit meer opgenomen of teruggesmst en heb daarna zijn nummer gewoon gewist. 'Oh jij..waarom bel je?' 'Yek gaan we zo doen' zei die ontdaan. 'Eerst mij een beetje lekker zitten maken en als een sloerie mij zoenen na een eerste date om mij vervolgens te negeren. Werk je zo altijd jongens af?' beet die mij toe. Ik was in shock door zijn keiharde woorden en wist uit woede niets meer te zeggen. 'Gore klootzak, hoe durf je!' En ik hing op. Mijn hart leek in mijn keel te kloppen en de tranen stonden mij in de ogen. Ik zag dat die terugbelde maar ik drukte hem weg en zette mijn telefoon uit. Ik had ineens bonkende hoofdpijn gekregen en mijn eetlust was spontaan verdwenen. Ik liep terug naar de keuken en zette het vuur uit en ging op de bank liggen. Ik zette de tv aan ter afleiding en voelde mijn oogleden na een tijdje alweer zwaarder worden...

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    91
    01-11-2010

    Schatjeeehh je doet het supperr!!!
    ga gauuww verdere pleaseee
    ik ben nu al verslaafd

  9. #39
    Filantroop.

    Reacties
    1.518
    21-02-2010

    De volgende dag werd ik in de bank wakker. Ik ging zitten en voelde meteen de kramp in mijn nek en rug, ik had zeker verkeerd geslapen. Maarja de bank lag dan ook niet echt comfortabel. Ik dook de badkamer in en friste mezelf op, deed de wassing en bidde het ochtendgebed. Ik dacht opeens aan de telefoon die ik gisteravond uit had gedaan en zette hem weer aan. Direct zag ik 3 gemiste oproepen en 2 smsjes. 1 oproep van Yassin en 2 van Rachid. Ik opende gauw het eerste smsje en de angst sloeg mij om het hart na het lezen van de woorden "Denk maar niet dat je zo makkelijk van mij af bent vuile ****, ik weet je vroeg of laat toch te vinden.' Ik voelde al het bloed uit mijn gezicht wegtrekken en moest even gaan zitten om tot bedaren te komen. Moest ik dit dreigement nou serieus nemen? Oh God, ik had hem toch niks misdaan, heb hem alleen genegeerd. Oke ik geef toe dat dat niet erg beleefd was van mij en dat ik het netter had af kunnen handelen, maar dat is toch geen reden om mij te bedreigen? Het was zeker de eerste keer dat die afgewezen werd door een meisje, dat zou zijn reactie enigszins kunnen verklaren. Gewoon met een korreltje zout nemen zei ik tegen mezelf, hij zou me heus niks aandoen. Ik opende het tweede smsje en deze was afkomstig van Rachid 'Salaam, ik belde je om te vragen of je morgen tijd had. Ik zou je graag uit eten willen nemen. Let me know.' Er verscheen direct een grote glimlach op mijn gezicht en ik belde hem terug. 'Salaam Ouarda' 'Wa3laikoum salaam. Alles goed?' 'Alhamdulilah, en met jou?' 'Hamdulilah. Ik lees net pas je smsje sorry, maar mijn telefoon stond uit vandaar.' 'Ja ik belde je en kreeg je voicemail. Maar je belt neem ik aan om nee te zeggen?' Ik begon te lachen en zei 'Nou..het leek mij juist een uitstekend idee.' 'Ja Ouarda, zoals je weet doe ik graag aan liefdadigheid, zo wilde ik je heel wat gekluns in de keuken besparen door je te trakteren op een diner.' 'Yekkk!! Hoe kom je erbij dat ik geen keukenprinses ben' zei ik verontwaardigd. 'Nou, het koffiezetten ging je al niet bepaald goed af, laat staan het echte werk' zei die lachend. 'Ik bied je nog eens een kop koffie aan eh ondankbaar mens!' 'Haha grapje Ouarda, voor je mij weer te lijf gaat met een handdoek. Maar even over vanavond, is het goed als ik je op kom halen rond 6u? Rotterdam is niet ver van jou, dus laten we gewoon daar wat gaan eten. Ik ken wel een leuk stekkie.' 'Klinkt goed, 6u is prima.' 'Ewa tot vanavond dan insa'Allah' 'Insa'Allah.' We namen afscheid en hingen op.
    Ojeej wat moest ik aan?!! Ik stond voor mijn kledingkast en had er al zowat de helft uitgehaald en op mijn bed uitgestald. Niets stond mij aan en ik vond het allemaal niet mooi genoeg. Ik had nog tijd om even snel naar een kledingwinkel te gaan. Ik piekerde even wat en besloot gewoon normaal te doen en iets aan te trekken wat ik al in huis had. Mijn oog viel op een zwarte kokerrok die ik maar 1 keer ooit aan had gedaan. Ik deed hem aan en ging voor de spiegel staan. Hmm mijn lichaam kwam er mooi in naar voren. Ik had van mezelf een zandloperfiguur, dus een smalle taille in combinatie met vrouwelijke heupen en een goedgevormd kontje. Ik wist dat mijn zus ergens nog een mooie witte blouse met rushes had hangen en hoopte dat ze die niet naar Marokko had meegenomen. Niet veel later kwam ik met de buit terug naar mijn kamer en zag dat die mij als gegoten zat. Safi dit zou de outfit worden.
    Om 5u ging ik douchen en deed alvast mijn outfit aan. Ik zette met eyeliner een subtiel lijntje boven mijn ogen en maakte het geheel af met mascara. Ik had van mezelf al vrij lange gekrulde wimpers dus weinig mascara gaf al het gewenste resultaat. Ik deed lichtjes wat blush op mijn wanger en smeerde vaseline op mijn lippen. Ik keek mezelf goedkeurend aan in de spiegel, ik zag er best goed uit, al zei ik het zelf. Mijn telefoon ging, het was Rachid. 'Hey ik ben er al over ongeveer 10 minuten, ben je al klaar?' 'Ja dat is prima, bel maar aan als je er bent.' Ik hing op, spoot nog een lekker luchtje op en liep naar beneden. Ik ging nog gauw naar het toilet, pfff van de zenuwen was dit al de zoveelste keer binnen 1 uur. Ik begon te ijsberen, subhanAllah ik kon gewoon niet stilzitten. 'Tringgg' Ik schrok van de deurbel. Ik pakte mijn handtasje van de tafel en deed de deur open. We stonden oog in oog, en in plaats van elkaar te begroeten stonden we elkaar secondelang alleen maar als betoverd aan te staren. Ik maakte als eerste mijn blik los en keek verlegen naar de grond. 'Hoi...' 'Salaam zeggen wij moslims' zei hij lachend. 'Haha sorry, gewenning he. Zullen we gaan?'. Ik liep achter hem aan naar de auto en stapte in. 'Je ziet erg beeldig uit Ouarda, dat meen ik.' Ik voelde mijn wangen kleuren en bedankte hem verlegen. 'Eyhey sinds wanneer is onze kattige Ouarda verlegen? Ik wist niet dat heksen ook konden blozen.' Ik begon te lachen. 'Als je niet oppast haal ik mijn bezem tevoorschijn en ga je zien wat heksen wel niet allemaal kunnen.' Niet veel later kwamen we aan in zijn woonplaats Rotterdam. Hij vertelde dat die mij zou meenemen naar een restaurant van een vriend die hij net nieuw geopend had. 'Je gaat het vast mooi vinden, hij heeft het namelijk Oosters ingericht.' Hij parkeerde de auto en ging mij voor na de deur. 'Na u mevrouw' en hield de deur voor mij open. 'Haha dankuwel meneer.' Ik kwam binnen en werd meteen opgeslokt door de gezellige sfeer. Het restaurant was betegeld met mozaïeke muren en er hingen overal kroonluchters die de ruimte des te sfeervoller maakten. In de hoek stonden een soort van sdaribanken met allerlei kleine kussentjes en de rest van de tafels hadden suede stoelen. Het zag er allemaal intiem uit en het gedimde licht maakte het romantisch. De vriend van Rachid kwam ons direct tegemoet 'Asalaaaaam sidi Rachid' en hij zoende hem 4 keer op de wang. Ik sloeg ze gade en vond dat ze erg leuk met elkaar omgingen, net broers macha'Allah. 'Salaam wa3laikoum, ik ben Tariq' en hij gaf mij een hand. 'Welkom in mijn restaurant.' Ik schudde zijn hand 'Wa3laikoum salaam. Je hebt een erg mooi restaurant weten neer te zetten, mijn complimenten.' 'Shoukran, het heeft heel wat voeten in de aarde gekost maar alhamdulilah, het staat er nu. Ik leid jullie even naar jullie tafel.' We liepen hem achterna en we namen plaats in de hoek. 'Kan ik jullie alvast wat te drinken aanbieden?' 'Doe mij maar een etej ne3ner3 zei Rachid. 'Zal ik een bareth halen, dan kunnen jullie er beiden van drinken.' Rachid keek mij vragend aan en ik knikte instemmend 'Ja lekker, doe dat maar.' Even later kwam die aan met een mooie theepot en schonk twee glazen aan de tafel in, het had echt iets sfeervols! 'Hier hebben jullie de menukaarten, als er vragen zijn schroom dan niet.' En hij liep weg. He he, eindelijk even met zijn tweeen...

  10. #40
    Tek1 Allah

    Reacties
    640
    16-10-2006

    Zo mooi en romantisch !!

    "Islam is a way of life, try it. Islam is a gift, accept it. Islam is a journey, complete it."



  11. #41
    .

    Reacties
    2.018
    29-09-2008

    Heel mooi.

    Ga gauw verder.

    <3


  12. #42
    =D

    Reacties
    467
    08-10-2008

    Nieuwe fann! upp

  13. #43
    Bijna Lid

    Reacties
    694
    16-01-2004

    nieuwe fan, ga door

  14. #44
    Filantroop.

    Reacties
    1.518
    21-02-2010

    'En Rachid, kun je mij iets aanraden op de menukaart?'. Ik zag hem zijn kaart aandachtig bestuderen en mompelde wat. 'Zullen we eerst voor een voorgerecht gaan? De tapas zijn hier heerlijk.' 'Ja lijkt mij een goed idee.' Mijn ogen gleden langs alle gerechten en ik besloot als hoofdgerecht voor coquilles in roomsaus te gaan. Een bediende kwam onze kant op. 'Zijn jullie er al uit?' Hij nam onze bestellingen op en menukaarten mee en keerde weer terug. 'Het is echt heel mooi en gezellig hier Rachid, het is een goed idee geweest' zei ik goedkeurend. 'Ja ik heb zehma smaak haha.' Ik pakte mijn glas thee en nipte eraan terwijl ik ondertussen hem aankeek. Hij had voor de gelegenheid een nette blouse aan waarin zijn gespierde armen erg mooi in uitkwamen, daaronder had die een donkere spijkerbroek aan. Hij kon zich altijd zo goed kleden. Hij had een licht stoppelbaardje van een paar dagen, wat hem nog aantrekkelijker maakte. 'Waar werk je eigenlijk als ik vragen mag?' 'Ik werk in de advocatuur' antwoordde hij. 'Oh wat toevallig!' zei ik opgewonden. 'Ik studeer momenteel rechten. Dan kun je mij mooi helpen met mijn scriptie haha'. Hij keek mij lachend aan 'Ik reken veel per uur, dat je het even weet. Advocaten zijn namelijk duur.' 'Ach zolang ik waar voor mijn geld krijg, vind ik het goed.' Ik merkte dat we aan elkaar gewaagd waren. Hij was van de gevatte opmerkingen en ik was niet bepaald op mijn mondje gevallen en dat werkte zo wel samen. Uit voorgaande gesprekken kon ik al opmerken dat ik hier met een intellectuele man te maken had, die het Nederlands ook nog eens accentloos sprak. Ik kon daar veel waarde aan hechten, aangezien een totaal pakketje zelden voorkwam. Hoe zou die over mij eigenlijk denken..?

    'Hmm je moet de gamba's eens proeven. Hier pak aan.' en hij reikte mij het aan. Het smaakte inderdaad erg lekker, maar dat gold ook voor de rest van de tapas. Het had iets schattigs, al die kleine bordjes met eten. 'Ouarda, je hoeft echt niet met mes en vork te eten in mijn bijzijn hoor. Thuis doe je dat toch ook niet' zei hij lachend. Ik werd meteen rood, mijn geklungel met het bestek was blijkbaar niet onopgemerkt gebleven. 'Wie zegt dat ik dat ik dat niet doe?' besloot ik de tegenaanval aan te gaan. Hallo ik liet mij immers niet zomaar kennen he. 'Haha nou dan zou je er denk ik iets behendiger mee om weten te gaan. Nu ziet het eruit alsof je aan het vechten bent met het eten hahaha' Ik keek hem boos aan en legde het bestek demonstratief neer. 'Laat mij dan maar zien hoe het moet eh etiquette-meneer.' Hij was nog steeds aan het lachen en pakte zijn bestek op. 'Rechts moet je altijd je mes plaatsen, en links de vork. En kijk zo snijd je het makkelijkst' Ik moest toegeven dat het er bij hem veel soepeler aan toe ging, maar ik was te trots om hem dat te zeggen. 'Zal wel Rachid'. 'Je voelt je toch niet beledigd he?' zei hij verbaasd 'ik dol maar wat met je.' Tarr, waarom moest ik toch altijd de sfeer bederven met mijn kinderachtige houding, dit was al de zoveelste keer. Snel zette ik een glimlach op en sneed een ander onderwerp aan.
    'Alhamdulilah, poeh wat ben ik verzadigd zeg' zei hij na zijn laatste hap. We hadden echt heerlijk gegeten en zaten op een goede manier vol. 'Zullen we nog een koffie nemen?' vroeg die mij. Hij was al net zo'n grote liefhebber van koffie als ik. 'Ja is goed.' De tafel werd afgeruimd en hij bestelde twee cappuccino's. Ik voelde ineens sterk zijn blik op mij, maar ik deed alsof ik het restaurant inkeek. 'Van wie heb je die grote ogen eigenlijk?' Ik begon te lachen om zijn vraag. 'Van mijn lieve moeder, die heeft ook van die grote kijkers.' 'Nou dan mag je haar er wel voor bedanken hoor' en hij gaf mij een knipoog. Hij was niet zo zoetsappig en kwam nooit met van die versierpraatjes, en dat waardeerde ik enorm. Ik wist daarom dat wanneer die mij een compliment gaf, dit gemeend was. We genoten van onze koffie en bleven nog even uitbuiken aan tafel. We waren constant in gesprek en verkende elkaar met vragen. Vragen over afkomst, ambities, toekomst en allerlei andere zaken. Ik merkte al gauw dat we echt op 1 lijn zaten wat betreft gedachtengang. Met hem praten ging echt zo gemakkelijk, subhanAllah. Even later vroeg die de ober voor de rekening en stond hij erop alles te betalen. 'Nee Rachid, dat laat ik niet toe. Laat mij tenminste de helft dan doen.' Hij keek mij serieus aan 'Nu moet je echt normaal doen Ouarda, ik betaal en daarmee basta. Ga nu niet zo moeilijk doen aub.' Ik wilde echt niet dat die zo'n hoog bedrag in zijn eentje zou betalen. 'Ik laat liever niet door een man betalen, ik heb ook zo mijn principes.' Ik zag aan hem dat die zich beledigd voelde en hij stond op en liep zonder iets te zeggen naar de kassa en betaalde. Tarr, wat een domper op de avond was dit en ik voelde al de irritaties opkomen. Ik pakte mijn tas op en liep ook zonder hem iets te zeggen naar het toilet. Daar deed ik mijn hoofddoek beter en werkte mijn make-up iets bij. Ik liep daarna weer het restaurant binnen en zag Rachid nog met Tariq staan kletsen. Zal ik naar hen toelopen of gewoon expres alvast naar buiten? Hij was duidelijk boos op mij, dus misschien moest ik hem maar mijden. Ik besloot toch voor de beleefdheid te gaan en stapte op hen af. 'Heey jongedame, ik hoop dat het gesmaakt heeft.' Rachid bleef met zijn rug naar mij toe staan, maar ik trok mij er niets van aan. 'Het was echt heerlijk, niets op aan te merken.' 'Daar ben ik blij om' en hij knipoogde. 'Mohim beste vriend, we zien elkaar wel weer' en Rachid nam afscheid van hem. Ik gaf hem een knik als afscheid en liep gauw achter Rachid aan.
    'Rachid wacht, loop verdomme niet zo snel!' Ik moest echt bijna rennen om hem bij te houde. Hij negeerde mij nog steeds en stapte in stilte in. Ik vond dit echt niet leuk en had sterk de neiging om gewoon weg te lopen. Ik zou hoe dan ook wel thuis komen. 'Weet je wat, stik erin' en ik liep weg van de auto. Ik voelde me net een hondje dat achter hem aan ging en zo liet ik mij niet behandelen. Ik wist mijn God niet waar ik was, maar zo ver van het station waren we geloof ik. Ik hoorde een autodeur achter mij dichtslaan en stappen dichterbij komen. Ik ging gauw een zijweg in. Shit wat was het hier donker zeg, geen goed idee geweest. Ik liep verder zonder te weten waar naartoe tot ik ineens ruw vastgepakt werd en tegen de muur werd gedrukt. 'Doe dit verdomme nooit weer Ouarda!' Ik zag de boosheid in Rachid's ogen en moest even slikken. 'Waar wilde je naartoe gaan he? Ik heb jou hierheen gebracht, dus breng ik jou ook terug. Wat bezielt jou om dan weg te lopen?' Hij schreeuwde zowat en ik zag aan hem dat ik hem hiermee gekwetst had, maar ik hield mij groot. 'Ja wat bezielt jou zal je bedoelen. Ik ben geen hondje dat je kunt negeren en er dan vanuit kunt gaan dat ik je wel even achterna huppel.' Ik probeerde mij los te rukken, maar tevergeefs. Ik voelde mij zo ellendig dat ik wel kon janken. Waarom moesten alle momenten samen altijd zo verpest worden. Hij zag aan mij dat mijn ogen vochtig werden en ik zag zijn blik direct verzachten. 'Ik bedoelde het niet zo Ouarda' zei hij dit keer met een zachte stem. Hij stond nog steeds dicht tegen me aan en door zijn gefluister begon mijn hart nog harder te kloppen. Ik durfde hem niet aan te kijken, want ik wist dat ik mijzelf in hem zou verliezen. Ik zweeg..'Kijk mij aan Ouarda' en hij draaide mijn gezicht met zijn vingers naar zich toe. We stonden nu oog in oog en waren beiden stil, het moment leek wel uren te duren. Hij ging met zijn vingers zacht over mijn wangen heen en ik dacht even dat ik geen adem kreeg. Zijn aanraking deed mij sidderen. Met 1 vinger ging die vervolgens lichtjes over mijn lippen heen en ik zag hem hiernaar staren. Ik was bang dat die mijn hart door mijn kleren heen zou zien kloppen, zo tekeer ging die. Hij opende zijn mond en zei....

  15. #45
    .

    Reacties
    2.018
    29-09-2008

    Ik ga er gelijk aan beginnen.

    Up!

    <3