1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    661
    04-02-2006

    zwanger willen worden

    wat als je jongere zusjes zwanger is je oudere zus en je schoonzus allemaal tegelijkertijd met een aantal maanden verschil.

    en jij ook al 2,5 jaar getrouwd bent maar omwille van allah swt helaas het nog niet is weg gelegd voor jou.

    Ik gun het natuurlijk iedereen van harte maar alleen hoe zouden jullie omgaan met de reacties van familie enz van waarom jij niet kijk enz.

    hoop reacties te krijegn van jullie.

  2. #2
    Offline!!!!!!

    Reacties
    951
    22-02-2009

    Dat lijkt me heel moeilijk en ja tuurlijk gun ik het iedereen.
    Maar het is zwaar...

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5.364
    30-10-2003

    dan zeg je dat het in de handen van allah ligt en da je moe wordt van dat gevraag.
    Peace out!

  4. #4
    elhamdoeillah

    Reacties
    145
    05-02-2004

    salam, ik heb hetzelfde meegemaakt, ik al ruim 1,5jaar bezig toen mijn schoonzus, nicht, andere schoonzus, zus, allemaal zwanger raakten. en ja, heb heeell veel vragen en opmerkingen gekregen. er werd me gezegd dat ik dit en dat moet doen.maar meid geloof me, geduld voor beloond inshallah. ik heb vanaf het begin gezegd dat ik alles accepteer wat ik krijg en wat ik niet krijg in het leven.dat ik sabr heb en dat geen enkel medicijn me zwanger kan maken behalve de de kracht van allah...en alhamdoelilah, ik een tijd dat iedereen al helemaal overtuigd was dat ik geen kinderen kon krijgen heeft allah me een kind geschonken. ik ben nu 4maanden zwanger inshallah, en nu hoor je alle die mensen fluisteren dat ze het niet kunnen geloven dat ik al mijn geloof op de Ene Schepper, allah heb gelegd...dus meid, je moet je er niks van aantrekken, ik weet hoe het voelt en heb ook nachtenlang gehuild, maar dat is een moment van zwakte..heb hoop in allah...dat is het belangrijkste....

  5. #5
    getrouwd geen pms

    Reacties
    5.272
    22-04-2010

    Alles op zijn tijd. heb geduld lieve meid. Het is wel pijnlijk om te zien dat iedereen om je heen zwanger wordt en jij niet. Maar heb geduld insha allah komt de dag dat jij je kind in je armen mag vast houden snel.

    Doe veel dou3a en insha allah komt het goed
    Allah jerahmek lieve mama. ik mis je بحبك يا أمي

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    661
    04-02-2006

    bedankt allemaal dames voor jullie liefe en moedige reacties.
    me moeder durfde het niet eens te vertellen tegen mij dat me zusje ook zwanger is geworden.

    maar ja ik kan er niets aan doen ze zijn ook al bij mij in de familie aan het roddelen enz.
    ik blijf vertrouwen op allah swt dat het goed gaat komen inschallah moge alle moslim zuster blij worden met een kindje inschallah.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    571
    29-03-2006

    alleen sbar hebben lieve schat....

    probeer je niets van zulke opmerkingen je dat te laten verpessten....

    we zijn niet de eerste en de laatste op deze wereld die wat later kinderen krijgen......

    alles op zn tijd en alles is mektab...

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    661
    04-02-2006

    ja inderdaad sbar hebben en me er niets van anatrekken maar zoals senna al zij het blijft moeilijk.

  9. #9
    Feel Good

    Reacties
    6.580
    18-10-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Moeilijk, ik zou proberen blij te zijn voor de anderen en dat ook te laten merken. Kun je met je zusje misschien een beetje meegenieten? Iedereen is anders en gaat er anders mee om. Sbar inshAllah en geef de hoop niet op.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    wat ik raar vind dat er alsnog vragen gesteld worden en dat mensen roddelen. Terwijl ze weten dat het nog niet weggelegd is voor je door Allah swt.. IK bedoel als en persoon dat weet is het toch niet meer normaal dat er nog vragen gesteld worden??
    Geduld... Ik hoop voor jullie dat jullie snel zwanger raken insha allah...

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    661
    04-02-2006

    ik zeg tegen hun mij mektab is nog niet gekomen en toch en toch nog vragen wil je niet of kan je niet?

  12. #12
    *Rzeqnie Ye Allah*

    Reacties
    7.536
    24-05-2005

    Citaat Geplaatst door omkallthom21 Bekijk reactie
    ik zeg tegen hun mij mektab is nog niet gekomen en toch en toch nog vragen wil je niet of kan je niet?
    Volkomen negeren die vraag, doe ik ook altijd, al mijn schoonzussen zijn zwanger of zijn net bevallen(macha allah) en ze zijn allen na mij getrouwd,
    in de familie krijg ik vaak ook van die vragen, t enige waar ik mee antwoord is alles is met de wil van allah swt....
    Als ze verder vragen neem ik ene ander onderwerp, de meeste bij zie ik die vragen negeerde zijn er nu mee gestopt met het vragen ernaar...

    Zeg alhamdoulilah 3ala kouli 7al tegen hen, en maak hen duidelijk dat je niet de eerste en ook niet de laatste bent, bij wie het zo lang duurt, geef als antw. dat je nog jong bent en voor alles een reden is, Allah swt is de enige planner...


    Heb geduld allah swt is groot en machtig!
    -

  13. #13
    Feel Good

    Reacties
    6.580
    18-10-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door omkallthom21 Bekijk reactie
    ik zeg tegen hun mij mektab is nog niet gekomen en toch en toch nog vragen wil je niet of kan je niet?
    Sommige mensen hebben echt klappen nodig! Zijn ze dom of proberen ze je te kwetsen?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    661
    04-02-2006

    ik den k persoonlijk dat sommige mensen mij willen kwetsen ermee jammer

  15. #15
    Ben GEK!!

    Reacties
    334
    11-11-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Oh lieve schat, dat lijkt mij echt moeilijk.
    Maar alles gebeurt met een reden
    Daarom is het belangrijk, hoe moeilijk het ook is, om tevreden te zijn met de beschikking van Allah en het te accepteren. Geduld is in dit geval ook zeer belangrijk. Allah weet wat het beste voor ons is en is Hij niet onze Schepper?

    Het zou beter voor ons zijn om ons in tijden van moeilijkheden en verdriet tot Allah te richten en Hem om hulp te vragen.

    En vergeet niet veel dua te doen. Onderschat de kracht van dua niet!

    Moge Allah jou snel verblijden met een gezond kindje