1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    247
    06-05-2003

    Post Israël beschuldigt Syrië van dubbele aanslag

    Israël beschuldigt Syrië van dubbele aanslag

    JERUZALEM - De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken, Sylvan Shalom, heeft Syrië er vandaag van beschuldigd verantwoordelijk te zijn voor de dubbele aanslag van dinsdag in Beer Sheva. Israël dreigt er zelfs mee om Syrië aan te vallen.

    Volgens Shalom maakt Damascus zich schuldig aan terrorisme en biedt het onderdak aan belangrijke terroristische organisaties. ,,Vanuit Damascus vertrekken de terroristen om in ons land aanslagen te plegen. Als Syrië daar niets aan doet, moet het begrijpen dat dat niet mis te verstane gevolgen zou kunnen hebben", aldus Shalom.

    De Israëlische vice-minister van Defensie, Zeev Boïm, dreigde er vandaag zelfs mee om militair op te treden tegen Syrië.

    Dinsdag kwamen bij twee zelfmoordaanslagen in Hebron zestien Israëli's om het leven, onder wie een kind van drie jaar oud. Er vielen ook meer dan honderd gewonden. De Palestijnse groepering Hamas, waarvan de politieke zetel in Damascus is, eiste de aanslagen op.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.115
    17-07-2004

    Volgens mij weten de Israel's niet wat de betekenis is van Terrorisme.
    De grootste terreur in de regio wordt door hun gepleegt .
    Het zou me niets verbazen als de VS , zich hier mee gaat bemoeien .
    Het was een beetje stil van die kant , dat weet Israel ook .
    Daarom wakkeren ze het vuurtje aan .
    primum non nocere

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.485
    13-11-2002

    Origineel gepost door FAITHLESS128
    Volgens mij weten de Israel's niet wat de betekenis is van Terrorisme.
    De grootste terreur in de regio wordt door hun gepleegt .
    Het zou me niets verbazen als de VS , zich hier mee gaat bemoeien .
    Het was een beetje stil van die kant , dat weet Israel ook .
    Daarom wakkeren ze het vuurtje aan .

    Hun doen het ook....
    Hun zijn zelf begonnen....

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.868
    08-02-2003

    Origineel gepost door Zelfkritiek
    Hun doen het ook....
    Hun zijn zelf begonnen....
    Dat is een reactie op de bezetting.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.485
    13-11-2002

    Origineel gepost door appie666
    Dat is een reactie op de bezetting.

    Mijn reaktie was cynisch bedoeld, kerel.
    Ben namelijk al het gezeur of wie er "de grootste terrorist" is, of wie "de echte moordenaars" zijn. Of wie er de "eerzame verzetstrijders" zijn. Want zo kunnen we nog wel 100 jaar doorgaan zonder dat er iets wordt opgelost....

    Als iedereen toch eens in staat zou kunnen zijn kritisch naar het eigen functioneren te kijken in plaats van altijd weer met een beschuldigend vingertje te wijzen naar de ander....

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    3.115
    17-07-2004

    Origineel gepost door Zelfkritiek


    Als iedereen toch eens in staat zou kunnen zijn kritisch naar het eigen functioneren te kijken in plaats van altijd weer met een beschuldigend vingertje te wijzen naar de ander....
    Ik wijs heel graag met de vinger naar Israel en geef me eens ongelijk .Maar kom wel met een goede reden waarom ik ongelijk heb.
    primum non nocere

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.485
    13-11-2002

    Origineel gepost door FAITHLESS128
    Ik wijs heel graag met de vinger naar Israel en geef me eens ongelijk .Maar kom wel met een goede reden waarom ik ongelijk heb.

    Als jij eenzijdig het geweld van Israel afwijst, dan kan ik ook jou helaas niet serieus nemen. Pas wanneer iemand afstand doet van het geweld gepleegd door BEIDE partijen, dan heeft een mening enige waarde. Doe je dat niet, tja, dan loop je als het ware tegen jezelf te praten, zal ik maar zeggen....

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    3.115
    17-07-2004

    Origineel gepost door Zelfkritiek
    Als jij eenzijdig het geweld van Israel afwijst, dan kan ik ook jou helaas niet serieus nemen. Pas wanneer iemand afstand doet van het geweld gepleegd door BEIDE partijen, dan heeft een mening enige waarde. Doe je dat niet, tja, dan loop je als het ware tegen jezelf te praten, zal ik maar zeggen....
    Het is niet aan mij om afstand te doen van het geweld daar .
    Dat moeten de partijen daar doen .
    Ik kijk alleen naar de onzin van de beschuldigingen van Israel jegens Syrie.
    Dezelfde beschuldigingen die Israel deed met betrekking tot massavernietigingswapens in Irak .
    Israel is bezig met een eigen agenda mensen , een agenda die alleen de VS kan inwilligen .
    Want denk je dat er vrede komt zolang de bezetter in Palestijns gebied blijft ?

    Als Israel afstand doet van de bezette gebieden , dan pas kan er misschien sprake zijn van vrede .
    Mij hoef je niet serieus te nemen , ik ben maar een hulpeloze toeschouwer , die het beste met de Palestijnen voor heeft.
    primum non nocere

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.485
    13-11-2002

    Origineel gepost door FAITHLESS128
    ik ben maar een hulpeloze toeschouwer , die het beste met de Palestijnen voor heeft.

    Ik heb het beste voor met ieder vredelievend mens. Zonder oogkleppen. Kijk, dat is het verschil...

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.071
    31-05-2004

    De vorige keer dat Israel Syrie heeft aangevallen heeft Syrie zich nog ingehouden, maar bij een tweede aanval zal Syrie ZEKER terugslaan. GO AHEAD ISRAEL EN NIET ZEUREN ALS ER EEN PAAR ZIONISTEN OMKOMEN.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.115
    17-07-2004

    Origineel gepost door Zelfkritiek
    Ik heb het beste voor met ieder vredelievend mens. Zonder oogkleppen. Kijk, dat is het verschil...
    Het verschil tussen jou en mij is het feit dat jij niet erkend dat Israel een bezetter is die de Palestijnen onderdrukt .
    primum non nocere

  12. #12
    100% Lib

    Reacties
    1.077
    25-06-2004

    dit is weer een slappe excuus om syrie aantevallen en daarna zijn jordanie en egypte aan de beurt!! ze willen syrie aanvallen om de gholanhoogte die ze een paar jaar terug gejat hebben het zijn vuile zionisten ik zou zeggen blaas ze maar op die ****ing zeug(sharon)

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.115
    17-07-2004

    Zo praat een lady niet , moppi.
    primum non nocere

  14. #14
    100% Lib

    Reacties
    1.077
    25-06-2004

    Origineel gepost door Palestine
    De vorige keer dat Israel Syrie heeft aangevallen heeft Syrie zich nog ingehouden, maar bij een tweede aanval zal Syrie ZEKER terugslaan. GO AHEAD ISRAEL EN NIET ZEUREN ALS ER EEN PAAR ZIONISTEN OMKOMEN.

    syrie kan helaas niet aanvallen palestine want anders komt de bemoeide Bush en co te pas en dat gaat niet prettig worden... waar gaat dit allemaal heen man

  15. #15
    100% Lib

    Reacties
    1.077
    25-06-2004

    Origineel gepost door FAITHLESS128
    Zo praat een lady niet , moppi.

    sorry maar k zeg gewoon een paar feitjes