1. #1
    100% Lib

    Reacties
    1.077
    25-06-2004

    Unhappy Turkse gijzelaars in Irak vermoord

    Turkse gijzelaars in Irak vermoord

    02-09-2004



    In het noorden van Irak zijn de lichamen van drie vermoorde Turken gevonden, heeft de politie donderdag verklaard. Vermoedelijk gaat om Turken die waren gegijzeld door de radicale Tawhid en Jihad. De Arabische nieuwszender Al-Jazeera ontving donderdag een brief waarin die groep beweert drie Turkse gijzelaars te hebben gedood. De groep stuurde behalve de schriftelijke verklaring ook een videoband met beelden van de moord op de drie.

    De Tawhid en Jihad wordt geleid door de Jordaniër Abu Musab al-Zarqawi, die voor tal van aanslagen verantwoordelijk wordt gehouden. "De tijd van vergevingsgezindheid is voorbij", schrijft de groep in de verklaring. "Jullie resten alleen nog maar moorden en onthoofdingen."

    De lichamen werden woensdag gevonden in de buurt van de stad Samarra. Van twee slachtoffers werd ook een paspoort gevonden.

  2. #2
    rs6!!!

    Reacties
    2.408
    28-03-2004

    als je zoiets hoort weet je niet meer wie je moet geloven.. wie zijn de moslims.. wie zien ze als hun broeder.. en wie niet...
    toen was geluk heel normaal

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.115
    17-07-2004

    Wat deden de Turken daar ? Waren het gewoon burgers of waren ze in dienst van de bezetters ?
    Moorden kan je niet verdedigen , maar als het bondgenoten in oorlog zijn van de VS . Dan verklaart het een hoop.
    primum non nocere

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.967
    16-03-2003

    En wat heeft die jordaniër Al Zarqawi er dan te zoeken?
    Liefde is leven, leven is liefde, laat liefde leven, leef in liefde'.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.115
    17-07-2004

    Origineel gepost door Perez
    En wat heeft die jordaniër Al Zarqawi er dan te zoeken?
    Dit slaat nergens op .


    Ik vroeg alleen wat voor een functie de Turken daar hadden.
    primum non nocere

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    3.967
    16-03-2003

    Ik bedoel dat Al Zarqawi zelf vind dat alle buitenlanders uit Irak moeten vertrekken.

    Deze vraag was meer aan Aymen_Maghribi gericht.

    Jij maakt tenminste nog onderscheid tussen militair en hulpverlener of wat dan ook. Maar helaas doen Al Zarqawi en consorten dat niet.
    Liefde is leven, leven is liefde, laat liefde leven, leef in liefde'.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    1.682
    13-08-2004

    Origineel gepost door FAITHLESS128
    Dit slaat nergens op .


    Ik vroeg alleen wat voor een functie de Turken daar hadden.
    Ik veronderstel dat die Turken vermomde zionisten waren die in dienst van de Amerikaanse cia waren.

    Zo, ben jij weer tevreden.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    3.115
    17-07-2004

    Origineel gepost door Pista
    Ik veronderstel dat die Turken vermomde zionisten waren die in dienst van de Amerikaanse cia waren.

    Zo, ben jij weer tevreden.

    Thank's Pista
    primum non nocere

  9. #9
    100% Lib

    Reacties
    1.077
    25-06-2004

    Origineel gepost door Perez
    En wat heeft die jordaniër Al Zarqawi er dan te zoeken?

    hij helpt onze broeders zoals ieder broeder het eigenlijk moet doen

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.115
    17-07-2004

    Origineel gepost door moppi
    hij helpt onze broeders zoals ieder broeder het eigenlijk moet doen

    Ik denk niet dat Perez dat wil horen moppi .
    primum non nocere

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.967
    16-03-2003

    Precies Faithless128 dat heb je goed begrepen.

    Is het helpen als hij de imago van de moslims schaadt en indirekt de oorzaak is van het vernielen van een moskee.

    Als hij dan zo goed is moet hij ook de juiste mensen aanpakken. En geen onschuldigen die er niets mee te maken hebben. Ik hoop dat andere landen / volken de mentaliteit van Al Zarqawi niet gaan overnemen. Want dan kunnen we het wel vergeten. Oftewel, dan kunnen de moslims die in niet-moslim landen wonen het wel vergeten.

    Maar misschien is dat nu wel precies wat die Al Zarqawi wil? Dan heeft hij eindelijk de zo door hem begeerde en dapper bewerkstelligde heilige oorlog?
    Liefde is leven, leven is liefde, laat liefde leven, leef in liefde'.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.967
    16-03-2003

    Origineel gepost door moppi
    hij helpt onze broeders zoals ieder broeder het eigenlijk moet doen
    Waarom deed hij dat dan niet ten tijde van Saddam Hussein? En waarom verpeste hij al bij voorbaat iedere kans op vrede en opbouw van het land? Als hij daar geen democratische / door amerikanen gesteunde regering wilde, dan was dat zijn zaak niet, want hij is helemaal geen irakees.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.967
    16-03-2003

    Abugaith, hoe weet jij zo zeker dat die turken geen moslim waren?
    Liefde is leven, leven is liefde, laat liefde leven, leef in liefde'.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.115
    17-07-2004

    Origineel gepost door Perez
    Ik hoop dat andere landen / volken de mentaliteit van Al Zarqawi niet gaan overnemen. Want dan kunnen we het wel vergeten. Oftewel, dan kunnen de moslims die in niet-moslim landen wonen het wel vergeten.

    Maar misschien is dat nu wel precies wat die Al Zarqawi wil? Dan heeft hij eindelijk de zo door hem begeerde en dapper bewerkstelligde heilige oorlog?
    Nee de Moslims kunnen hun het niet vergeten , zo ver zal het nooit komen .

    Je weet de situatie in France , de Moslims weten wanneer en hoe te handelen.Ze laten zich niet leiden door een bepaalde groep niet -moslims.
    Dat kan ik van de niet-Moslims in het westen niet zeggen , zij denken Moslim=Islam=Terrorisme .
    primum non nocere

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3.967
    16-03-2003

    ZIJ??? Ik hoor alvast niet bij die ZIJ, maar ik ben wel een niet-moslim.

    Laten moslims zich niet leiden door een bepaalde groep niet-moslims? Ik denk dat er veel (en dan vooral jongeren) zich juist wel laten opjutten door niet-moslims als Al Zarqawi en Al Sadr. Ik zie dat bijvoorbeeld velen onder de marokkaanse jeugd daarvoor heel beïinvloedbaar is.

    Gelukkig lang niet allemaal. En zo is het ook met het generaliseren door niet-moslims. Gelukkig doen lang niet alle niet-moslims dat.
    Liefde is leven, leven is liefde, laat liefde leven, leef in liefde'.