1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    217
    24-10-2010

    kippenei, koemelk allergie bij kindjes

    Salaam moeders,WIe van jullie mamma's heeft een kindje met deze allergieen? Hoe gaan jullie daar mee wat voeding betreft? Wat geven jullie aan jullie kindjes om te eten, want overal zit gewoon kippenei in en of koemelk. Daarnaast vraag ik me af tot welke leeftijd deze allergieen stand houden?Wasalaam!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    217
    24-10-2010

    Ik heb vandaag eindelijk wat gevonden liga vanaf 6 maanden. Hier zit geen koemelk in en ook geen kippei. Daarnaast ook rijstwafels, hier zit ook niets in.

    Kom op mamma's laten we elkaar helpen met producten voor kindjes vanaf 1 jaar die koemelk en kippei allergie hebben

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    12.916
    15-01-2009

    Citaat Geplaatst door n00rhidaya Bekijk reactie
    Salaam moeders,WIe van jullie mamma's heeft een kindje met deze allergieen? Hoe gaan jullie daar mee wat voeding betreft? Wat geven jullie aan jullie kindjes om te eten, want overal zit gewoon kippenei in en of koemelk. Daarnaast vraag ik me af tot welke leeftijd deze allergieen stand houden?Wasalaam!

    Kan je dat niet beter ook aan je arts vragen? Het is best wel heftig als je kindje dat heeft en het lijkt me dan wel goed dat je je goed laat informeren door een deskundige daarover.

    Hoe oud is je kindje?


  4. #4
    La Vie en Rose

    Reacties
    35.904
    08-02-2002

    Mn zoontje heeft koemelk- en pindaallergie.
    Hij is 10,5 maanden.
    I love my 2 boys. I gave them life...
    They gave me a reason to live.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    217
    24-10-2010

    Citaat Geplaatst door Woestijnroos Bekijk reactie
    Kan je dat niet beter ook aan je arts vragen? Het is best wel heftig als je kindje dat heeft en het lijkt me dan wel goed dat je je goed laat informeren door een deskundige daarover.

    Hoe oud is je kindje?
    Dit heb ik ook gedaan. De kinderarts geeft aan dat we moeten oppassen en heeft wel tips gegeven. Maar ik merk dat er toch echt weinig in de winkels te krijgen is voor kindjes met dit soort allergieen. Daarom dacht ik, laat ik de moeders raadplegen misschien dat zij nog meer producten kennen die ik kan kopen en nog niet weet.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    217
    24-10-2010

    Citaat Geplaatst door SweetRose Bekijk reactie
    Mn zoontje heeft koemelk- en pindaallergie.
    Hij is 10,5 maanden.
    Jeetje wat vervelend hoe doe jij dat met eten SweetRose, op zich met 10maanden mag je kind al wel fruithapjes eten etc.. maar het belangrijkste is gewoon de melk als basisbehoefte aanhouden. Dit vertelde de kinderarts altijd. Tot 1 jaar dien je alleen bij te voeden zodat je kindje kan wennen aan de smaak.

    Maar het is echt lastig zoals koekjes etc.. ik wilde laatst nijntjes biscuit kopen van bolletje, maar ja hoor daar zat kippei in

  7. #7
    Eigenaardig

    Reacties
    1.720
    09-06-2006

    Up


    Ik had vroeger ook een allergie voor melk. Inmiddels niet meer ..

    Mijn reactie geeft je geen toegevgoegde aan je topic. sorry
    Een slonzige, brildragende en een pukkel op haar neus hebbende schoonmaakster, natuurlijk zo een dat totaal geen concurrentie voor je is." - 'Op de man af"
    Keep your head up, legs closed and your eyes and ears open. Be a lady of value and encourage to do the same!

  8. #8
    MVC Premium

    Reacties
    65
    01-03-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Dames, bij het voedingscentrum kunnen jullie een lijst opvragen (wel tegen betaling) van de allergie dat je kindje heeft. En op die lijst staan alle producten vermeld welke vrij zijn van kippenei of koemelk. Het is echt handig om te hebben!

    Mijn zoontje heeft zelf een kippeneiwit allergie en ik weet precies welke producten ik wel kan geven en welke niet.

    Succes..

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    272
    08-10-2006

    Soya producten

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    217
    24-10-2010

    Citaat Geplaatst door M_t_S Bekijk reactie
    Up


    Ik had vroeger ook een allergie voor melk. Inmiddels niet meer ..

    Mijn reactie geeft je geen toegevgoegde aan je topic. sorry
    Voel je aub welkom om te reageren hoor . Shoukran voor je reactie. Ik ben blij dat jij er over heen bent. Lijkt me geen pretje hoop dat mijn zoontje ook snel overheen komt insAllah

    wasalaam

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    217
    24-10-2010

    Citaat Geplaatst door miss_alhoceima Bekijk reactie
    Dames, bij het voedingscentrum kunnen jullie een lijst opvragen (wel tegen betaling) van de allergie dat je kindje heeft. En op die lijst staan alle producten vermeld welke vrij zijn van kippenei of koemelk. Het is echt handig om te hebben!

    Mijn zoontje heeft zelf een kippeneiwit allergie en ik weet precies welke producten ik wel kan geven en welke niet.

    Succes..
    Bedankt voor de tip meid!
    heb je ook andere sites waar ik info kan halen?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    219
    07-03-2007

    Citaat Geplaatst door safa85 Bekijk reactie
    Soya producten

    dit geef ik inderdaad aan mijn zoontje vanaf zijn 6de maand. hij is nu 13 maanden en het ziet eruit alsof het overgaat, Incha Allah.

    soya danootjes, vla, drank.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    217
    24-10-2010

    Citaat Geplaatst door RedRoses Bekijk reactie
    dit geef ik inderdaad aan mijn zoontje vanaf zijn 6de maand. hij is nu 13 maanden en het ziet eruit alsof het overgaat, Incha Allah.

    soya danootjes, vla, drank.
    zijn deze soya prducten speciaal voor kindjes?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    334
    25-02-2007

    Mijn dochter had het tot ongeveer 2 jaar. ik ben verwezen naar een dietiste , zij gaf me een lijst met producten die mijn kind wel mag hebben. en waar ze te koop zijn. heel handig.
    ik zou je adviseren om een verwijzing naar een dietiste te vragen en 1 gesprek is genoeg, dan krijg je alle info. basisverzekering dekt dit gesprek.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    217
    24-10-2010

    Citaat Geplaatst door Sara_Samia Bekijk reactie
    Mijn dochter had het tot ongeveer 2 jaar. ik ben verwezen naar een dietiste , zij gaf me een lijst met producten die mijn kind wel mag hebben. en waar ze te koop zijn. heel handig.
    ik zou je adviseren om een verwijzing naar een dietiste te vragen en 1 gesprek is genoeg, dan krijg je alle info. basisverzekering dekt dit gesprek.

    Shoukran voor de tip

    Het is knap lastig als je bv een feest heb en alle kindjes krijgen dan iets waar ei of melk in zit hoe gaan de mamma's hier mee om. Ik krijg dan de neiging om het gewoon te geven op zo'n moment en het niet te verpesten