1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    25.794
    26-09-2002

    Gaan jouw kids ook naar moskee?

    Mijne gaan iedere zaterdag en zondag van 13.00 tot 16.00 uur. Ze leren het arabische alfabet en ik ben zo trots op ze, haha, ze kennen het hele Arabische alfabet uit hun hoofd, en guess what, ik niet. Ze kennen nu ook heel veel surat uit hun hoofd macha' allah en anasheed. Ben blij dat ik de keuze hebt gemaakt om ze op moskeeles te zetten. Mijn vader heeft mij er vroeger niet opgezet en vind dat nu best spijtig omdat ik heel veel kennis mis. Na ja, heb wel veel ingehaald, maar als je het vanaf jongs af aan kent, dan vergeet je dingen niet zo gauw.

  2. #2
    mIJN gEzIN nuM 1

    Reacties
    7.956
    30-03-2004

    Hier gaan ze ook elke zondag naar moskee,ze zijn zwaar gemotiveerd hamdoelillah,en krijgen ook huiswerk mee

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    25.794
    26-09-2002

    Citaat Geplaatst door ceuta Bekijk reactie
    Hier gaan ze ook elke zondag naar moskee,ze zijn zwaar gemotiveerd hamdoelillah,en krijgen ook huiswerk mee
    Fijn is dat he. Gaan ze alleen op zondag?

    Trouwens, nog gefeliciteerd met je wondertje meid. Allahoema bariek. Hoe heb je haar genoemd.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.499
    09-09-2009

    de mijne zijn nog jong, maar ze zullen zeker gaan inshaAllaah
    mn zoontje van 3 kent de eerste vier letters van het alfabet

    maar als ik bijv miem zeg, dan zegt hij miemoen, masjid baytoellaah

    als ik zeg jiem, zegt hij jamaloen
    enz

    hij kent de suwar nog niet zelfstandig uit zijn hoofd, maar als ik bijv reciteer, dan reciteert ie mee

    www.sincerehearts.nl
    www.an-nasieha.nl


  5. #5
    mIJN gEzIN nuM 1

    Reacties
    7.956
    30-03-2004

    Citaat Geplaatst door HoneyBee Bekijk reactie
    Fijn is dat he. Gaan ze alleen op zondag?

    Trouwens, nog gefeliciteerd met je wondertje meid. Allahoema bariek. Hoe heb je haar genoemd.

    Ja alleen op zondag,en vind wel genoeg..ze hebben al zon drukke week,voetbal training voor de oudste en zwemles,en zaterdag wedstrijd en zondag naar moskee..Moet zeggen ze krijgen super goed les en pikken de dingen echt goed op ben echt trots op ze!

  6. #6
    mIJN gEzIN nuM 1

    Reacties
    7.956
    30-03-2004

    Oja heb haar Siham genoemd

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    25.794
    26-09-2002

    Citaat Geplaatst door Umm-Uthmaan Bekijk reactie
    de mijne zijn nog jong, maar ze zullen zeker gaan inshaAllaah
    mn zoontje van 3 kent de eerste vier letters van het alfabet

    maar als ik bijv miem zeg, dan zegt hij miemoen, masjid baytoellaah

    als ik zeg jiem, zegt hij jamaloen
    enz

    hij kent de suwar nog niet zelfstandig uit zijn hoofd, maar als ik bijv reciteer, dan reciteert ie mee
    Macha' allah. Zo lief, rabbie geliehlek.
    Ik vind het echt belangrijk dat ze de taal machtig worden in lezen en schrijven en vooral spreken. Vind het zo vreselijk als kinderen naar Marokko gaan en ze niet met hun oma's en opa's kunnen communiceren. Vind dit zeer belangrijk.

    Heb zelfs ergens gelezen dat kinderen die 2 talen spreken slimmer zijn.

    Het spreken van twee of meer talen in het dagelijks leven leidt tot betere prestaties van de hersenen. Dat melden Amerikaanse wetenschappers.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    25.794
    26-09-2002

    Citaat Geplaatst door ceuta Bekijk reactie
    Oja heb haar Siham genoemd
    Wat een mooie naam. Mijn zus heet ook Siham.

    Rabbie geliehalek.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    5.116
    18-08-2009

    De mijne is 6 jaar en gaat elke zondag 2 uurtjes naar de moskee. Ze krijgen koraanlessen en arabisch schrijven. Jammer genoeg is het hier maar 2 uurtjes. Arabisch alfabeet kent hij elhamdoelilah al toen hij 5 jaar was.
    Elke zaterdag krijgt hij 2 uurtjes koraanlessen en islamlessen bij iemand thuis (priveles samen met 5 andere kinderen).

  10. #10
    Getrouwd!

    Reacties
    24.907
    18-11-2006

    Mashallah! Wij (broers en zussen) hebben ook altijd op moskeeles gezeten en we hebben er alhamdoellilah veel van geleerd. Dus wil zeker later me kids op moskeeles zetten.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    8.402
    10-01-2003

    Ik wil mijn dochter er ook op zetten maar zij is pas 5 jaar en volgens mijn man kon het pas vanaf 6 jaar.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    5.116
    18-08-2009

    Citaat Geplaatst door riffia19 Bekijk reactie
    Ik wil mijn dochter er ook op zetten maar zij is pas 5 jaar en volgens mijn man kon het pas vanaf 6 jaar.

    Bij ons mag het ook pas vanaf 6 jaar.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.854
    07-08-2009

    Citaat Geplaatst door Mayday09 Bekijk reactie
    De mijne is 6 jaar en gaat elke zondag 2 uurtjes naar de moskee. Ze krijgen koraanlessen en arabisch schrijven. Jammer genoeg is het hier maar 2 uurtjes. Arabisch alfabeet kent hij elhamdoelilah al toen hij 5 jaar was.
    Elke zaterdag krijgt hij 2 uurtjes koraanlessen en islamlessen bij iemand thuis (priveles samen met 5 andere kinderen).
    priveles? klinkt interessant. in welke stad is dat en hoeveel kost het? en heeft de juf een goede vooropleiding? ben benieuwd

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    5.116
    18-08-2009

    Citaat Geplaatst door Goudbloempje Bekijk reactie
    priveles? klinkt interessant. in welke stad is dat en hoeveel kost het? en heeft de juf een goede vooropleiding? ben benieuwd

    Het is een aangetrouwd familielid (geen vrouw maar man) die thuis lessen geeft aan neefjes en nichtjes. Hij vraagt niet veel een kleine vergoeding. Hij heeft islam hier in nederland gestudeerd en geeft ook les en lezingen in de moskee.

    Mijn zoontje vindt het wel fijn omdat hij die man ook kent van familiebezoeken.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    826
    19-05-2008

    Salaam,

    Wat leuk om te lezen zeg dat de meeste mamma's hun kinderen dit graag ook willen meegeven.

    Wat ik me wel afvraag; Wat vinden jullie van de taalbarriere van de meeste ''lesgevers''?
    Uit mijn eigen ervaring kan ik zeggen dat de meeste het Nederlands niet beheersen en eigenlijk alleen arabisch kunnen spreken.. Als berberse was het heel moeilijk om te achterhalen wat er nu exact geleerd werd.

    Hoe ervaren jullie dit en hebben jullie kids daar weleens wat over gezegd?

    Groet
    Soumaya