1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    376
    10-01-2010

    zwanger en vreselijke jeuk op mijn buik!! Wat moet ik doen?

    Goedemorgen dames,

    Ik word helemaal gek van de jeuk op mijn buik. Krab mijzelf bijna kapot. Het is vooral op de buik en dat komt waarschijnlijk door striae die ik daar heb gekregen. Wat kan ik doen, ik trek dit niet, word er snachts wakker van en moet de hele dag krabben van de jeuk.

    Ik heb al mentho10 gel geprobeert, maar dat werkt maar voor hele korte duur. Hebben jullie tips voor mij

  2. #2
    Ben GEK!!

    Reacties
    334
    11-11-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Goed in smeren met olie

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    376
    10-01-2010

    Citaat Geplaatst door LadyLeila Bekijk reactie
    Goed in smeren met olie

    meid, dat heb ik al geprobeert, zowel met babyolie, als vloeibare bodylotion, als vette bodylotion. Het werkt niet bij mij

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    376
    10-01-2010

    niemand die hier last van heeft gehad??

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    4.360
    30-03-2007

    Citaat Geplaatst door amous2010 Bekijk reactie
    meid, dat heb ik al geprobeert, zowel met babyolie, als vloeibare bodylotion, als vette bodylotion. Het werkt niet bij mij
    probeer niet zoveel te krabben, ik heb gehoord dat het de stria erger maakt.

  6. #6
    ELHOCEIMA

    Reacties
    514
    22-01-2008

    Dat Heb Ik Nooit Van Gehoord.. Ik Had Er Hmdl Geen Last Van..

    Anders Verloskundige Bellen Die Hebben Ervaring Mee.

  7. #7
    Love my Aya

    Reacties
    12.607
    10-12-2005

    schat ik had er eens over gelezen en het heet zwangerschapsjeuk, misschien dat als je googled je iets kan vinden tegen de jeuk?

    Lah i chafiek !

    Mabrouk met je zwangerschap

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.846
    27-10-2009

    amandel olie helpt zo goed!
    Ik heb het gebruikt en helemaal geen striemen aan over gehouden, 's morgens en 's avonds insmeren, vergeet je borsten niet..die was ik dus wel vergeten en je raad het al, ik heb nu een beetje zichtbare striemen...
    Mama, moet je even luisteren
    ik wil iets in je oor fluisteren
    Het gaat over mij en het gaat over jou
    Sssssssssssst....
    Weetje dat ik van je hou?
    ''Ik hou ook van jou...liefie''

  9. #9
    Ik leef in jou..

    Reacties
    13.471
    26-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Insmeren en daarna gewoon geen aandacht aan schenken dan gaat het van zelf over.
    Heb eens gelezen dat jeuk ook gewoon tussen de oren zit
    __________________________________________________ _________ __

    N.G.L.; Mi Amor Mi Corazon


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    376
    10-01-2010

    bedankt voor jullie reacties.

    Ik ben nu 38 weken zwanger en kan de striae niet meer ongedaan maken, ondanks het smeren, voorkant van de buik, zijkant van de buik en onderkuit zit helemaal onder de striae.

    Voor de dames die zeiden dat ik de jeuk moet negeren of dat het tussen de oren zit, dit is onmogelijk!! de jeuk is echt vreselijk en ik kan er niet eens door slapen. Deze laatste weken zijn echt zwaar!

    de verloskundige kon alleen de mentholgel aanraden, omdat ik geen medicijnen mag. Hetzelfde heeft mijn huisarts gezegd.

    Op alle zwangerschapskwalen die ik heb gehad, is dit weer een erge vervelende...zwanger zijn is zwaar gevallen bij mij...soms zit ik er helemaal doorheen...

  11. #11
    MVC Premium

    Reacties
    10.425
    09-03-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Het gebruik van mentholpoeder kan de jeuk verzachten.

    Ik weet niet of er verschil is dan met de poeder en gel/zalf
    Alhamdolilah

  12. #12
    mama van 4 schatjes

    Reacties
    617
    07-03-2005

    Bij mij werkte babyolie heel goed, ik smeerde het wel continu
    mijn 4 prachtige kindjes zijn mijn waardevolle bezit

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    385
    14-01-2008

    Heb je alleen jeuk op je buik of je hele lichaam.Dit had ik met mn tweede
    zwangerschap ook werd helemaal gek had van alles uitgeprobeerd niets hielp.
    Dit kreeg ik de laatste weken van mn zwangerschap was zo uitgeput kon niet slapen door de jeuk!
    Weet nog dat ik huilend naar de huisarts ging hahaha.
    Hij had me doorgestuurd voor bloedcontrole en wat bleek had veelste veel galstoffen in mn bloed!!.Moest dag daarna gelijk ingeleid worden.Dus het zit echt niet tussen je oren meid.
    Ga beter naar je huisarts wat de verloskundige heeft niet altijd gelijk.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    376
    10-01-2010

    Citaat Geplaatst door lina04 Bekijk reactie
    Heb je alleen jeuk op je buik of je hele lichaam.Dit had ik met mn tweede
    zwangerschap ook werd helemaal gek had van alles uitgeprobeerd niets hielp.
    Dit kreeg ik de laatste weken van mn zwangerschap was zo uitgeput kon niet slapen door de jeuk!
    Weet nog dat ik huilend naar de huisarts ging hahaha.
    Hij had me doorgestuurd voor bloedcontrole en wat bleek had veelste veel galstoffen in mn bloed!!.Moest dag daarna gelijk ingeleid worden.Dus het zit echt niet tussen je oren meid.
    Ga beter naar je huisarts wat de verloskundige heeft niet altijd gelijk.

    Ik heb voornamelijk jeuk op mijn buik, daar zit ook de meeste striae, maar ook soms op de vingers en ellebogen/armen, billen. Maar niet zo erg als op mijn buik. Maar ik had de huisarts gebelt en de assistent had het nagevraagd en die zei dat de huisarts ook niets anders wist dan de metholgel of poeder.


    het jeukt dus voornamelijk 24/7 op mijn buik en inderdaad ben helemaal kapot door de slapeloze nachten!! Hoop dat ik snel moet bevallen..

  15. #15
    Oem Nadine

    Reacties
    771
    25-11-2002

    Citaat Geplaatst door lina04 Bekijk reactie
    Heb je alleen jeuk op je buik of je hele lichaam.Dit had ik met mn tweede
    zwangerschap ook werd helemaal gek had van alles uitgeprobeerd niets hielp.
    Dit kreeg ik de laatste weken van mn zwangerschap was zo uitgeput kon niet slapen door de jeuk!
    Weet nog dat ik huilend naar de huisarts ging hahaha.
    Hij had me doorgestuurd voor bloedcontrole en wat bleek had veelste veel galstoffen in mn bloed!!.Moest dag daarna gelijk ingeleid worden.Dus het zit echt niet tussen je oren meid.
    Ga beter naar je huisarts wat de verloskundige heeft niet altijd gelijk.

    zij heeft t voornamelijk op haar buik dus denk niet dat het is wat jij gehad hebt. Het is striae die de jeuk veroorzaakt. Je kunt er weinig aan doen, dat is je huid die aan het uitscheuren is helaas (TS).