1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.356
    30-01-2004

    Moeders die hun dochter op ballet/turnen zetten..

    Kennelijk is dit tegenwoordig een trend. Ik zie veel Marokkaanse moeders die hun dochter op ballet of turnen zetten. Ik begrijp dit dus niet. Het is allemaal leuk en aardig om je dochter op zo'n sport te zetten, maar men denkt niet aan de toekomst. Wat ga je tegen je dochter zeggen als ze eenmaal 16 is en zij verder wil in die sport? Kom je dan aan met het verhaal dat we Moslims zijn en dat dochterlief ineens niet meer kan ronddwarrelen in een tutu of turnpakje?
    What do I wear in bed?Chanel nr. 5 of course!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.735
    12-09-2010

    Ik denk er precies hetzelfde over. Je kind komt niks tekort hoor als ze niet op een sport zit ofzo. Vind dat echt een westerse iets.

  3. #3
    Artistica

    Reacties
    7.815
    29-11-2006

    Niets mis mee tot een bepaalde leeftijd. De kans dat ze er op latere leeftijd mee verder willen is heel erg klein.

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    28.290
    13-03-2005

    Citaat Geplaatst door marilynmonroe Bekijk reactie
    Kennelijk is dit tegenwoordig een trend. Ik zie veel Marokkaanse moeders die hun dochter op ballet of turnen zetten. Ik begrijp dit dus niet. Het is allemaal leuk en aardig om je dochter op zo'n sport te zetten, maar men denkt niet aan de toekomst. Wat ga je tegen je dochter zeggen als ze eenmaal 16 is en zij verder wil in die sport? Kom je dan aan met het verhaal dat we Moslims zijn en dat dochterlief ineens niet meer kan ronddwarrelen in een tutu of turnpakje?

    is toch kei schattig!!! en ze hebben hun leven profijt doordat ze er zo elegant van worden en zo rechtop gaan lopen!

    (los van het geloofsaspect)

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.356
    30-01-2004

    Citaat Geplaatst door Bright-Star- Bekijk reactie
    Ik denk er precies hetzelfde over. Je kind komt niks tekort hoor als ze niet op een sport zit ofzo. Vind dat echt een westerse iets.
    Ja, het is mij echt opgevallen dat Marokkaanse moeders vaak kiezen voor dit soort sporten. Laatst een vrouw die haar dochter op hockey heeft gezet. Ze vond dat korte jurkje zo schattig..
    What do I wear in bed?Chanel nr. 5 of course!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.356
    30-01-2004

    Citaat Geplaatst door Nysha Bekijk reactie
    is toch kei schattig!!! en ze hebben hun leven profijt doordat ze er zo elegant van worden en zo rechtop gaan lopen!

    (los van het geloofsaspect)
    Tuurlijk, ik vind zo'n meisje van 3 in een roze tutu ook om op te eten, maar wat doe je als je dochter een groot talent blijkt te zijn en zij hiermee verder wil?
    What do I wear in bed?Chanel nr. 5 of course!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    4.545
    02-05-2005

    Citaat Geplaatst door Bright-Star- Bekijk reactie
    Ik denk er precies hetzelfde over. Je kind komt niks tekort hoor als ze niet op een sport zit ofzo. Vind dat echt een westerse iets.


    je bedoeld in dat boerendorp waar jouw ouders vandaan komen vinden ze dat westers..

    Sporten is wel degelijk een onderdeel van ons geloof dus lul geen onzin,zwemmen en paardrijden zijn zelfs dingen die aangeraden worden om te leren.
    We hebben het hier over te blote kleding die bepaalde sporten met zich meebrengen niet over sporten zelf...


    BOER!!

  8. #8
    aka MoneyMonster

    Reacties
    7.385
    09-10-2006

    Citaat Geplaatst door nisrineke2 Bekijk reactie
    je bedoeld in dat boerendorp waar jouw ouders vandaan komen vinden ze dat westers..

    Sporten is wel degelijk een onderdeel van ons geloof dus lul geen onzin,zwemmen en paardrijden zijn zelfs dingen die aangeraden worden om te leren.
    We hebben het hier over te blote kleding die bepaalde sporten met zich meebrengen niet over sporten zelf...


    BOER!!

    Duidelijk

    Leukste leden van DWDMV
    Cashmere, 3rossaTetouania, Jules, ImeneBella, Niesj, elhobje, Moedervan2 (miss you ), verhaalmaakster, BoraSita, maaltje, Leeuwin_(uit het oog maar nog steeds niet uit het hart ), Luv, oumdounia, HAYNS, missmis ()


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    3.735
    12-09-2010

    Citaat Geplaatst door nisrineke2 Bekijk reactie
    je bedoeld in dat boerendorp waar jouw ouders vandaan komen vinden ze dat westers..

    Sporten is wel degelijk een onderdeel van ons geloof dus lul geen onzin,zwemmen en paardrijden zijn zelfs dingen die aangeraden worden om te leren.
    We hebben het hier over te blote kleding die bepaalde sporten met zich meebrengen niet over sporten zelf...


    BOER!!

    Chill vrouw dan pas zal ik op je ingaan.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.356
    30-01-2004

    Citaat Geplaatst door nisrineke2 Bekijk reactie
    je bedoeld in dat boerendorp waar jouw ouders vandaan komen vinden ze dat westers..

    Sporten is wel degelijk een onderdeel van ons geloof dus lul geen onzin,zwemmen en paardrijden zijn zelfs dingen die aangeraden worden om te leren.
    We hebben het hier over te blote kleding die bepaalde sporten met zich meebrengen niet over sporten zelf...


    BOER!!
    ladies, houd het even beschaafd!
    Oh en paardrijden kan ook niet, want dan raak je ontmaagd..
    What do I wear in bed?Chanel nr. 5 of course!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    576
    11-06-2005

    Volgens mijn man is turnen heel goed voor je lichaam en word je er fysiek sterk van. Hij zou me zoon best erop willen zetten, mits deze het zelf wil. Me zusjes hebben op zwemmen en judo gezeten toen ze jong waren. We vonden het belangrijk dat zij wel leerde zwemmen en daarnaast zichzelf wisten te verdedigen. Voor het zwemmen hebben ze de diploma's gehaald, dat judo hadden ze wel gezien na een jaar en dat is met meeste kids en sporten. Ik vind het heel jammer dat ik zelf vroeger niet gesport heb en helaas hadden veel marokkaanse meiden dat.
    Don't look down on anyone, unless you helping them up.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    4.545
    02-05-2005

    Citaat Geplaatst door Bright-Star- Bekijk reactie

    Chill vrouw dan pas zal ik op je ingaan.


    op MIJ ingaan ben je wel helemaal lekker, maak dat je wegkomt..

    KSSSHT KSSSSHT

  13. #13
    MVC Premium

    Reacties
    16.295
    05-02-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door nisrineke2 Bekijk reactie
    je bedoeld in dat boerendorp waar jouw ouders vandaan komen vinden ze dat westers.

    Sporten is wel degelijk een onderdeel van ons geloof dus lul geen onzin,zwemmen en paardrijden zijn zelfs dingen die aangeraden worden om te leren.
    We hebben het hier over te blote kleding die bepaalde sporten met zich meebrengen niet over sporten zelf...


    BOER!!



    mijn schoonmoeder zat vroeger zelfs op sport in marokko.. ze zat op dames handbal, en verteld daar nog vaak trots over

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.735
    12-09-2010

    Citaat Geplaatst door MoneyMonster Bekijk reactie
    Duidelijk

    Duidelijk dat moeders geen discussie kunnen voeren, zonder ouders erbij te betrekken, jullie zijn zelf ouders..

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3.735
    12-09-2010

    Citaat Geplaatst door nisrineke2 Bekijk reactie
    op MIJ ingaan ben je wel helemaal lekker, maak dat je wegkomt..

    KSSSHT KSSSSHT

    Ik ben je kind niet, lekkere opvoeder ben jij met je taalgebruik.