1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    215
    19-11-2009

    Gelieve alle Mama's reageren

    Hey mammie's

    Even een vraagje;

    Heb een dochter van 5 jaar en nu wil ik haar graag naar een balletschool brengen??
    Wat denken jullie hiervan?
    Welke mama heeft er ook een dochter in deze leeftijdscatagorie en wat voor hobby(s) heeft het kind of waar zet je je kind op?

    Ik hoor graag van jullie

  2. #2
    Al-Ghorabaa

    Reacties
    7.099
    21-02-2009

    Ik zou het niet doen. Nu zijn ze nog klein maar je leert je dochter iets aan wat niet toegestaan is, zowel voor nu en voor later.

    Islamitische betrouwaar boeken Nederlands, Engels, frans, Arabisch
    http://forums.marokko.nl/showthread....#post108645811

    Info, Manhadj Assalafiyya

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4285653


  3. #3
    Oem Romaissa

    Reacties
    2.371
    18-05-2006

    Salaam aleikoem
    mijn dochter is nog klein maar als zij later op ballet wilt als zij 5 jaar is
    dan mag dat van mij, mits daar totaal geen mannen aanwezig zijn en een legging ofzo onder dat balletpakje

    Ballet is meestal een sport waar alleen meisjes opzitten dus dit zou ik dan ook aanmoedigen, maar zwemmen ofzo, nou nee.

    xx
    Jammer nou

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    215
    19-11-2009

    Citaat Geplaatst door hayatie Bekijk reactie
    Ik zou het niet doen. Nu zijn ze nog klein maar je leert je dochter iets aan wat niet toegestaan is, zowel voor nu en voor later.
    Choukran voor je reactie, Ik zie dit meer als lichaamsbeweging voor haar omdat ze best de aanleg heeft om makkelijk bij de komen....
    Omdat dit een sport is voor alleen meisjes (in heel veel gevallen) dacht ik eraan dat dit makkelijker is en zo zijn er geen jongens in de buurt...

    Ghayr insa Allah
    Citaat Geplaatst door aischa89 Bekijk reactie
    Salaam aleikoem
    mijn dochter is nog klein maar als zij later op ballet wilt als zij 5 jaar is
    dan mag dat van mij, mits daar totaal geen mannen aanwezig zijn en een legging ofzo onder dat balletpakje

    Ballet is meestal een sport waar alleen meisjes opzitten dus dit zou ik dan ook aanmoedigen, maar zwemmen ofzo, nou nee.

    xx

    Dit dacht ik dus ook juist omdat er geen mannen zijn wil ik dat ze dit gaat doen, het is soort van lichaamsbeweging en er zijn geen mannen naar mijn weten

    Maar Allah ou 3alam bedankt voor je reactie

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.217
    17-12-2009

    Citaat Geplaatst door voordeeldeco Bekijk reactie
    Hey mammie's

    Even een vraagje;

    Heb een dochter van 5 jaar en nu wil ik haar graag naar een balletschool brengen??
    Wat denken jullie hiervan?
    Welke mama heeft er ook een dochter in deze leeftijdscatagorie en wat voor hobby(s) heeft het kind of waar zet je je kind op?

    Ik hoor graag van jullie

    zoo lieffff!!!

    ik zou dat ook wel doen hoor.
    mijn zoontje toen hij 4 was hebben we hem op En op zwemmen en op voetbal geplaatst. NU is hij nog steeds bezig met zijn A-diploma. hij is niet gefocust meer met twee sporten tegelijkertijd.
    Mijn dochter is nu 3 zodra ze 4 wordt zet ik haar op zwemmen, ik wil dat ze eerst haar A,B,C behaald en dan mag ze van mij op een ander sport b.v. ballet, theatherschool, streetdance of iets wat ze echt echt leuk vindt.

    Wat ik wil zeggen is laat haar eerst op zwemmen gaan, is veeeeel belangrijker laat haar eerst haar zwemdiploma behalen en dan mag ze een ander sport beoefenen.

  6. #6
    Gelukkig getrouwd

    Reacties
    6.706
    12-08-2003

    Citaat Geplaatst door RomaysaRayyan Bekijk reactie
    zoo lieffff!!!

    ik zou dat ook wel doen hoor.
    mijn zoontje toen hij 4 was hebben we hem op En op zwemmen en op voetbal geplaatst. NU is hij nog steeds bezig met zijn A-diploma. hij is niet gefocust meer met twee sporten tegelijkertijd.
    Mijn dochter is nu 3 zodra ze 4 wordt zet ik haar op zwemmen, ik wil dat ze eerst haar A,B,C behaald en dan mag ze van mij op een ander sport b.v. ballet, theatherschool, streetdance of iets wat ze echt echt leuk vindt.

    Wat ik wil zeggen is laat haar eerst op zwemmen gaan, is veeeeel belangrijker laat haar eerst haar zwemdiploma behalen en dan mag ze een ander sport beoefenen.:goedzo:
    zwemmen vind ik ook harstikke belangrijk. Zodra me dochtertje 4 jaar is, ga ik haar ook inschrijven.
    Gezegend met twee prachtige dochters:love

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    7.351
    31-03-2006

    Mijn dochtertje is ook 5 jaar en zit op ballet. Ze gaat iedere woensdag.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    7.351
    31-03-2006

    Citaat Geplaatst door hayatie Bekijk reactie
    Ik zou het niet doen. Nu zijn ze nog klein maar je leert je dochter iets aan wat niet toegestaan is, zowel voor nu en voor later.
    Waarom zou t niet toegestaan moeten zijn? Enige wat ik zou kunnen bedenken is omdat er muziek is. Maar dat heb ik ook als ik zelf naar de sportschool ga. Verder zitten er alleen meisjes op ballet( tenminste waar mijn dochtertje op zit). T is een sport waarbij ze hun lenigheid trainen.

  9. #9
    Al-Ghorabaa

    Reacties
    7.099
    21-02-2009

    Citaat Geplaatst door bigmomma25 Bekijk reactie
    Waarom zou t niet toegestaan moeten zijn? Enige wat ik zou kunnen bedenken is omdat er muziek is. Maar dat heb ik ook als ik zelf naar de sportschool ga. Verder zitten er alleen meisjes op ballet( tenminste waar mijn dochtertje op zit). T is een sport waarbij ze hun lenigheid trainen.
    Idd, om muziek. Maar je dient je kids Islamitisch opvoeding te geven en daar valt ook onder dat de kids leren om schaamte te hebben, en strakke - korte kledij, leren te vermijden.

    Het is zelfs zo dat je onder de vrouwen ook geen strakke of korte kledij mag dragen.

    Maar hoe zit het met als zij groter zijn? je leert een kind iets aan maar vergeet niet dat het moeilijk is om weer iets af teleren. Ik zou dat niet doen. Leer een kind een spot waar die later ook wat aan heeft.

    Islamitische betrouwaar boeken Nederlands, Engels, frans, Arabisch
    http://forums.marokko.nl/showthread....#post108645811

    Info, Manhadj Assalafiyya

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4285653


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    7.351
    31-03-2006

    Citaat Geplaatst door hayatie Bekijk reactie
    Idd, om muziek. Maar je dient je kids Islamitisch opvoeding te geven en daar valt ook onder dat de kids leren om schaamte te hebben, en strakke - korte kledij, leren te vermijden.

    Het is zelfs zo dat je onder de vrouwen ook geen strakke of korte kledij mag dragen.

    Maar hoe zit het met als zij groter zijn? je leert een kind iets aan maar vergeet niet dat het moeilijk is om weer iets af teleren. Ik zou dat niet doen. Leer een kind een spot waar die later ook wat aan heeft.

    Kijk bij ballet hoef je niet perse korte kleding. Je hebt ook balletkleding dat bestaat uit een truitje en een pantalon. Een andere sport zou ik niet kunnen bedenken waar alleen meisjes op zitten en wat zij ook echt leuk zal vinden. Ze gaat inshAllah ook op zwemles. Ik vind t toch belangrijk dat ze in beweging blijft en niet de hele dag voor de tv gaat hangen. En zij was gek op ballet, daarom heb ik haar erop gezet. Als ze ouder wordt mag ze dat wat mij betreft blijven doen zolang ze haar kleding aanpast en er alleen vrouwen op zitten.

  11. #11
    That 70's show freak

    Reacties
    330
    25-07-2008

    Citaat Geplaatst door aischa89 Bekijk reactie
    Salaam aleikoem
    mijn dochter is nog klein maar als zij later op ballet wilt als zij 5 jaar is
    dan mag dat van mij, mits daar totaal geen mannen aanwezig zijn en een legging ofzo onder dat balletpakje

    Ballet is meestal een sport waar alleen meisjes opzitten dus dit zou ik dan ook aanmoedigen, maar zwemmen ofzo, nou nee.

    xx
    Vind je zwemles voor je dochter dan niet belangrijk? Vooral in een land als Nl waarin we omringd worden door water.

  12. #12
    Ijsgek!

    Reacties
    1.355
    16-09-2010

    Citaat Geplaatst door hayatie Bekijk reactie
    Idd, om muziek. Maar je dient je kids Islamitisch opvoeding te geven en daar valt ook onder dat de kids leren om schaamte te hebben, en strakke - korte kledij, leren te vermijden.

    Het is zelfs zo dat je onder de vrouwen ook geen strakke of korte kledij mag dragen.

    Maar hoe zit het met als zij groter zijn? je leert een kind iets aan maar vergeet niet dat het moeilijk is om weer iets af teleren. Ik zou dat niet doen. Leer een kind een spot waar die later ook wat aan heeft.

    Aan wat voor sport zit jij te denken wat goed is voor de lichaamsbeweging en waarbij ze gewoon normaal bedekt kunnen zijn als meisjezijnde? Mogen jouw kinderen helemaal geen bewegingshobby's hebben? En met kinderen doel ik ook op jouw zonen. Voetbal bijvoorbeeld? Mogen zij dit dan weer wel, en de meiden geen sport? Graag toelichting.
    " Never will I Forget"
    22-01-2011 / 07-03-2011

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    4.169
    25-11-2001

    Citaat Geplaatst door hayatie Bekijk reactie
    Idd, om muziek. Maar je dient je kids Islamitisch opvoeding te geven en daar valt ook onder dat de kids leren om schaamte te hebben, en strakke - korte kledij, leren te vermijden.

    Het is zelfs zo dat je onder de vrouwen ook geen strakke of korte kledij mag dragen.

    Maar hoe zit het met als zij groter zijn? je leert een kind iets aan maar vergeet niet dat het moeilijk is om weer iets af teleren. Ik zou dat niet doen. Leer een kind een spot waar die later ook wat aan heeft.

    heb je hier ook bewijs van?

  14. #14
    MVC Premium

    Reacties
    539
    25-06-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Mijn dochter is nog maar 3 jaar, maar ga zodra ze iets ouder is op zwemles doen, dat is zo belangrijk en tevens goed voor de conditie.
    Ze is erg lenig en houdt erg van klimmen en hangen, dus wellicht ga ik haar later op turnen doen, vind gewoon belangrijk dat ze nog iets doen doordeweeks na school.
    Think for yourself

  15. #15
    chiva

    Reacties
    46
    26-04-2004

    Als me dochter straks als ze 4 jaar is op ballet wil ,dan mag ze erop.Ze zit nu nog op de peutergym ze is drie jaar.Als het aan haar lag zou ze met haar haar broer naar de voetbal gaan.En met hem mee gaan naar het zwemles.
    chiva