1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    346
    23-09-2005

    en nog maar eens up!

    Aan de ene kant ben ik wel blij dat er niet veel reacties zijn want dat wil zeggen dat het goed gaat met de meeste landgenoten hamdoellah.

    Aan de andere kant ben ik iets minder tevreden omdat ik toch graag wat reacties en ervaringen had gezien

    alvast bedankt en groetjes

  2. #17
    -

    Reacties
    5.885
    27-03-2007

    Citaat Geplaatst door Sephiroth_ Bekijk reactie
    Is dat dan niet eerder dementie? Of wordt dementie volgens DSM gecategoriseerd onder psychose?
    Nee het is zeker geen dementie. Het is gewoon een psychose..
    De dokters zeggen ook dat het geen dementie is

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    121
    12-03-2004

    Elgair inshallah, zoals iemand van jullie al zei 't beste is om een imaam in te schakelen!

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    2
    01-10-2010

    Citaat Geplaatst door anyssa26 Bekijk reactie
    Heeft iemand al eens een psychose gehad of ken je iemand uit je naaste omgeving die er mee te maken heeft gehad?

    Alvast bedankt voor de serieuze reacties !

    Ik werk met mensen die dagelijks een psychose krijgen. Pm mij als je meer vragen hierover wilt.
    De profeet (vzmh) zei: Niemand van jullie gelooft (echt), totdat je voor je broeder wenst wat je voor jezelf wenst.

    De profeet (vzmh) zei: 'Allah kijkt niet naar jullie lichamen en uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten'
    Boekhari & Moeslim)

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    2
    01-10-2010

    Citaat Geplaatst door UmmYoussef Bekijk reactie
    Assalaamoe alaykoum,

    Een familielid van mij heeft haar levenlang al last van psychoses. De klachten zijn verschillend. De ene keer heeft ze het gevoel dat ze oorlog voert tegen een groep mensen of tegen een land. De andere keer heeft ze het gevoel dat de hele wereld tegen haar is. Andere keren ziet ze dingen/mensen die er niet zijn en hoort ze stemmen.. soms praat ze echt de hele dag door in zichzelf. Soms krijgt ze opdrachten van 'iemand' of ze krijgt hele rare ideeen in haar hoofd, bijv dat ze opeens racistisch word of dat de buren niet deugen, dit merkt de omgeving dan ook echt. Er zijn medicijnen voor maar echt overgaan zal het (bij haar) nooit, het keert bijna altijd weer terug.

    Wassalaam.

    De medicatie zorgen er alleen maar voor dat de psychoses worden gedempt. Maar echt overgaan zal niet gebeuren. Psychoses hebben meestal te maken met schitzofrenie. Het gaat om belevingen die anderen niet waar kunnen maken.
    De profeet (vzmh) zei: Niemand van jullie gelooft (echt), totdat je voor je broeder wenst wat je voor jezelf wenst.

    De profeet (vzmh) zei: 'Allah kijkt niet naar jullie lichamen en uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten'
    Boekhari & Moeslim)

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    24
    29-08-2006

    Salam lieve zuster,
    Ik werk in de psychiatrie. Ik raad je aan om te googelen als je wil weten wat het precies is, hier alvast wat lees voer:


    U leest op deze pagina informatie over de oorzaken van psychosen en de symptomen die zich voor kunnen doen. Informatie over diagnostisch onderzoek en behandelmogelijkheden vindt u via de links aan de rechterkant van deze pagina.

    Symptomen
    Een psychose is geen afzonderlijke ziekte, maar een groep psychiatrische verschijnselen. Deze verschijnselen heten symptomen. Soms heeft iemand slechts één psychotisch symptoom, soms meerdere. De belangrijkste symptomen van psychosen zijn verwardheid, problemen in het logisch denken, het waarnemen van dingen die er in werkelijkheid niet zijn en het hebben van vreemde ervaringen. Een ander veel voorkomend verschijnsel is een verstoord dag- en nachtritme. Hieronder leest u meer over de verschillende symptomen.

    Problemen in het denken
    Er kunnen zich verschillende problemen in het denken voordoen. U kunt last hebben van denkstoornissen, wanen en formele denkstoornissen.

    Denkstoornissen
    Het kan zijn dat u tijdens een psychose moeite hebt met logisch denken. De wereld kan onbegrijpelijk lijken. Bijvoorbeeld doordat u dingen hoort of ziet die anderen niet waarnemen. Hierdoor kunt u problemen krijgen in de omgang met anderen. Ook kunt u de buitenwereld wantrouwen en u daardoor angstig voelen. Dit wordt ook wel paranoia genoemd.

    Wanen
    U kunt last krijgen van wanen. Dit zijn overtuigingen die voortkomen uit een psychische ziekte en die niet met de werkelijkheid overeenkomen. U kunt bijvoorbeeld denken dat u wordt afgeluisterd of dat er een complot bestaat. Door deze wanen kunt u bang worden, mensen gaan wantrouwen en u afzonderen. U kunt echter ook overtuigingen hebben die prettig zijn. Zo kunt u bijvoorbeeld denken dat u zeer getalenteerd, zeer rijk of beroemd bent. Kenmerkend is dat uw overtuiging zo stellig is dat niemand hier verandering in aan kan brengen.

    Formele denkstoornissen
    Bij een formele denkstoornis is uw vorm van denken veranderd. U denkt bijvoorbeeld te snel of te langzaam. Ook kan het zijn dat uw gedachten plotseling stoppen terwijl u dat niet wilt. Dit heet een ‘gedachtestop’.
    Ook kan uw denken verwarrend overkomen doordat zinnen of onderwerpen niet meer logisch op elkaar volgen. U kunt snel van onderwerp wisselen en ‘van de hak op de tak’ denken. Dit wordt wel ‘onsamenhangend’ of ‘verhoogd associatief’ denken genoemd.
    U kunt ook moeite hebben met helder denken. U vindt het bijvoorbeeld moeilijk om u te concentreren tijdens uw werk of studie, of tijdens tv-kijken of lezen. Deze concentratieproblemen kunnen lang blijven bestaan. Als de meeste andere symptomen zijn verdwenen kunt u nog enige tijd concentratieproblemen hebben.

    Hallucinaties
    U kunt last hebben van hallucinaties. Bij hallucinaties hoort, ziet, voelt, proeft of ruikt u dingen die anderen niet waarnemen. U hoort bijvoorbeeld gemompel of stemmen. In sommige gevallen klinken stemmen als echt geluid, soms lijken het meer hardop klinkende gedachten. Het kan ook zijn dat u hallucinaties hoort in de vorm van opdrachten. Dit kunnen onschuldige opdrachten zijn, zoals ‘doe de huishouding’ of ‘haal boodschappen’. U kunt echter ook opdrachten krijgen die u aanzetten tot gevaarlijk gedrag.

    Derealisatie- en depersonalisatieverschijnselen
    U kunt het gevoel hebben dat de wereld niet echt is. Het is alsof u een film kijkt. Dit wordt derealisatie genoemd. Ook kunt u zichzelf als veranderd voelen of u van uzelf vervreemd voelen als u in de spiegel kijkt. Dit verschijnsel heet depersonalisatie.

    Slaapproblemen
    Bij een acute psychose kan uw dagnachtritme verstoord raken of worden omgedraaid. Hierdoor kan uw psychose verergeren. Het kan ook gebeuren dat u dagenlang nauwelijks slaapt.

    Positieve en negatieve symptomen
    De symptomen die zich bij een psychose kunnen voordoen, worden vaak ingedeeld in positieve en negatieve symptomen. De positieve symptomen zijn symptomen die nieuw gedrag veroorzaken. U kunt zich bijvoorbeeld anders gaan gedragen doordat u last heeft van denkstoornissen (wanen) en waarnemingsstoornissen (hallucinaties). De negatieve symptomen veroorzaken verlies aan initiatief. U kunt bijvoorbeeld moeilijk uit bed komen en verricht weinig activiteiten op uw werk of thuis.

    Oorzaken van psychosen
    De oorzaak van een psychose is lang niet altijd bekend. Soms is de oorzaak wel duidelijk, bijvoorbeeld bij een ziekte met koorts, vergiftiging, drugsgebruik of een schildklierafwijking. De psychotische symptomen kunnen zich ook voordoen als bijverschijnsel bij een depressie of manie (bipolaire stoornis).
    Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat erfelijke aanleg een rol kan spelen bij het krijgen van psychosen. Dit geldt onder meer bij psychosen zoals schizofrenie en bij stemmingsstoornissen (depressie en manie). Bij mensen met een aanleg voor psychosen, kan stress of drugsgebruik de symptomen uitlokken of versterken.
    Er bestaan aanwijzingen dat er op latere leeftijd psychosen kunnen ontstaan door een virusinfectie voor de geboorte of een problematische bevalling. Over andere oorzaken bestaat nog veel onduidelijkheid.

    Meer informatie
    Voor meer informatie over uw behandeling of voor advies kunt u contact opnemen met de Balie van het UCP, telefoon (050) 361 88 80. Meer informatie over de Balie vindt u via het rechter keuzemenu.

    De on-line versie van deze informatie kunt u vinden op: http://psychiatrie.umcg.nl/ucp/patie..._is_psych.html
    print deze pagina Zie ook:
    Zorgprogramma Psychosen
    Psychosen: diagnose
    De Balie




    Contact | Disclaimer

  7. #22
    Meerdere gebruikers!

    Reacties
    152
    05-11-2007

    Ik herken het de psychose-aanvallen. Zelf heb ik er twee x meegemaakt. ik had meer last van grootheidswanen en minder van hallucinaties. Het is bijzonder angstig. Ik heb nooit drugs of drank genuttigd.

    ik ben benieuwd hoe het gaat met de vriendin, van de citaat: onbekendje_88.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    1
    01-01-2011

    het ergste is dat mensen je veel misgunnen en sahr doen om jaloezie ,en meestal zijn die personen gewoon in je huis geweest en heb je samen aan een tafel gezeten met ze gegeten en dergelijk stank voor dank.maar gelukkig is allah er voor je en beschermt je zolang je hart goed is niya hebt zal je gebed je verlossen van deze slechte mensen.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    84
    13-10-2010

    Psychose bestaat niet, dat heeft met shayatien/djins te maken..
    Alleen ja artsen kunnen dat niet verklaren..

    Alleen koran el kariem helpt namelijk..
    Ik ben zeker van m'n zaak dat de mensen die aan "psychoses" lijden, met de wil van allah swt weer beter zijn nadat ze bij een goede raaqi geweest zijn. (Tenzij de arsten iets lichamelijks hebben geconstateerd, dan is t een ander verhaal)

    Fi amaanillah,
    Bismillah_14
    Zeg nooit wat je weet maar weet wat je zegt, want als praten van zilver zou zijn dan is stilte van goud.. Dus praat enkel als je de kwaliteit van stilte kunt verbreken en de harten van de mensheid kunt genezen, hun de weg kunt wijzen naar het licht in plaats van dat je ze oplicht..

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    206
    14-03-2010

    Citaat Geplaatst door MuslimBrother Bekijk reactie
    Weet dat de meeste mensen die psychoses krijgen ook drugs gebruiken. Softdrugs of harddrugs.



    je bron aub.

    vertel geen onzin. een psychose veroorzaakt door drugs is uitgelokt en heeft niets met andere vormen te maken.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    206
    14-03-2010

    Citaat Geplaatst door Bismillah_14 Bekijk reactie
    Psychose bestaat niet, dat heeft met shayatien/djins te maken..
    Alleen ja artsen kunnen dat niet verklaren..

    Ik ken een goede raaqi die kan helpen voor degene die geinteresseerd zijn! Alleen koran el kariem helpt namelijk..
    Ik ben zeker van m'n zaak dat de mensen die aan "psychoses" lijden, met de wil van allah swt weer beter zijn nadat ze bij deze raaqi geweest zijn. (Tenzij de arsten iets lichamelijks hebben geconstateerd, dan is t een ander verhaal)

    Fi amaanillah,
    Bismillah_14

    geef je die raad ook aan kanker patienten?
    de oorzaak is niet te verklaren, maar met de juiste neuroloog, die de juiste medicatie voorschrijft kunnen deze personen perfect functioneren in het dagelijks leven.

    want weet je , echt gevaarlijke mensen zijn degene die zieken op dwaalspoor brengen , die onder voorwensel van de koran van de ene voodoo priester naar de andere wordt verwijzen. totdat deze brave patienten iets misdoen en voor eeuwig in een instelling worden gezet.

    dus als je niets zienigs te zeggen hebt, geef dan geen raad

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    84
    13-10-2010

    95% van de kanker patienten waarvan de artsen niet weten wat de oorzaak is, daarvan is de oorzaak hasad, sihr en boze oog! Er zijn genoeg mensen die beter zijn geworden door koran..

    Medicatie kan bij sommige mensen wel helpen, maar voor hoelang? Dus als jij niks zinnigs te vertellen hebt, zoek een andere topic..

    Mensen, koran is de beste geneesmiddel! Allah swt is groot, vergeet dat niet! Luister vooral niet naar de ongelovigen en de dwazen want die zijn blind..
    Zeg nooit wat je weet maar weet wat je zegt, want als praten van zilver zou zijn dan is stilte van goud.. Dus praat enkel als je de kwaliteit van stilte kunt verbreken en de harten van de mensheid kunt genezen, hun de weg kunt wijzen naar het licht in plaats van dat je ze oplicht..

  13. #28
    MVC Premium

    Reacties
    65
    30-01-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Een psychose kan verschillende oorzaken hebben. Het kan te maken hebben met drugsgebruik, met erfelijke aanleg of met een traumatische ervaring.

    De persoon in kwestie begint zich plots vreemd te gedragen op een manier die men niet gewend is van hem/haar. Bij de persoon die ik ken uitte dit zich in de vorm van enorm druk gedrag, onsamenhangende gesprekken, hallucinaties (hij hoorde stemmen die hem bijvoorbeeld zeiden dat niemand te vertrouwen is en iedereen hem wil beheksen) Hij kon geen moment stilzitten en moest voortdurend naar buiten. Hij kon niet slapen want was bang voor hetgeen hij in het donker zag. Hij is uiteindelijk gedwongen opgenomen geweest in een psychiatrisch ziekenhuis. Dankzij de antipsychotische medicatie die hij daar kreeg is hij na een half jaar volledig hersteld.

    Het is zeer belangrijk om iemand met een psychose zo snel mogelijk te laten opnemen zodat er kan gestart worden met het toedienen van antipsychotica. Hoe langer de psychose duurt hoe meer schade er toegebracht wordt aan de hersenen. Heb je het vermoeden dat iemand een psychose heeft laat hem/haar meteen vrijwillig of gedwongen opnemen. Een psychose is te behandelen zolang de patiënt medicatie trouw is. Als er zonder toestemming van de dokter gestopt wordt met de medicatie zal de patiënt zeer snel hervallen.

    Antipsychotica kan een aantal onaangename neveneffecten hebben zoals lusteloosheid en enorme eetlust waardoor de meeste patiënten enorm bijkomen. Dit heeft tot gevolg dat veel patiënten zelf beslissen te stoppen met de medicatie. Dit is geen goed idee! De psychiater zal naar gelang de vorderingen de medicatie vanzelf afbouwen waardoor de neveneffecten vanzelf afnemen.

    Indien iemand vragen heeft over psychoses mag die mij altijd pm'en.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    33
    07-06-2005

    Ik heb zelf ook een psychose ervaren zelfs 2 vooral de 2e was wel heftig. Ik kreeg een rechtelijke machtiging dat ik opgenomen moest worden. Ik heb ook een tijd medicijnen gebruikt en uiteindelijk ben ik gestopt. Ik leef nu goed hmdl bepaalde klachten zoals depressie komen weleens terug maar ik slik daar geen medicijnen meer voor.

  15. #30
    MVC Premium

    Reacties
    65
    30-01-2007

    MVC Premium MVC Premium
    @RL79: Dat is heel goed om te horen. Mensen die psychoses krijgen zijn vaak diegene die zich het leed van de wereld teveel aantrekken. Probeer mensen en situaties op te zoeken die jou gelukkig maken. Ik wens jou een psychsevrij leven toe.