1. #10861
    love.

    Reacties
    1.227
    14-08-2013

    En uitreksel gba van mezelf heb ik toch ook niet nodig want daarop staat dat ik ongehuwd ben?? Word echt onzeker gemaakt.
    Help alsjeblieft ik wil aanst. Vrijdag aanvraag sturen.
    “No one will ever know the strength of my love for you. After all you’re the only one who knows what my heart sounds like from the inside.” ♡♡♡

  2. #10862
    Shab trebendo

    Reacties
    2.705
    09-02-2007

    Citaat Geplaatst door Alwayshope Bekijk reactie
    En uitreksel gba van mezelf heb ik toch ook niet nodig want daarop staat dat ik ongehuwd ben?? Word echt onzeker gemaakt.
    Help alsjeblieft ik wil aanst. Vrijdag aanvraag sturen.
    Nergens staat dat je gba moet inleveren? Geen dingen doen die er niet bij staan bij die aanvraag.
    Wat betreft inschrijven bij de gemeente. Doe dat gewoon zo snel mogelijk. Je hebt al je huwelijksakte gelegaliseerd? Dus dan kun je je huwelijk aangeven bij de gemeente daarmee. En ondertussen gewoon de aanvraag doen. Het is geen voorwaarde maar misschien is het wel een aanvulling. Maar daar hebben ze ook die drie maanden de tijd voor om het allemaal uit te zoekenn.
    Even kort: doe vrijdag in shae Allah je aanvraag. En die morgen in shae Alkah een afsor maken bij de gemeente om je huwelijk aan te geven
    Hámdóúlíláh té állé tíjdé..

  3. #10863
    MVC Lid

    Reacties
    1.487
    19-08-2010

    Voor de dames die wonen in België en werken in Nederland, is het te doen?
    Reizen jullie ook iedere dag? Of gaan jullie eens in de zoveel dagen naar België?
    Kandahari
    "En Vrees de dag waarop jullie tot Allah worden teruggebracht.
    Dan zal elk persoon betaald krijgen wat hij verdiend heeft en zij zullen niet onrechtvaardig
    behandeld worden. " {Qoeraan Al Baqarah: 281}


  4. #10864
    Me, Myself And I..

    Reacties
    207
    13-03-2004

    Salaam ou alaikom meiden,

    Even een vraagje, je hoort zoveel van je omgeving betreft het de aanvraag. Nu in dit geval aanvraag voor het inburgeringexamen. Mijn verloofde krijgt in Marokko privé les van een leraar die de inburgerings boeken in beheer heeft dus doe hoefde ik uiteindelijk niet aan te schaffen.

    Maar nu krijg ik dus van mijn omgeving te horen dat in die boeken (naar nederland) een een of andere tincode staat die je zou moeten invoeren bij de aanvraag voor het examen?? Zonder deze code zou je de aanvraag niet kunnen doen?? Dit zegt mij helemaal niks en kan er ook niks over terug vinden op het net.

    Kan iemand me hiermee helpen?
    ....

  5. #10865
    love.

    Reacties
    1.227
    14-08-2013

    Vandaag aanvraag ingeleverd de leges betaald en nu is het afwachten Alhamdoulilaah!!
    “No one will ever know the strength of my love for you. After all you’re the only one who knows what my heart sounds like from the inside.” ♡♡♡

  6. #10866
    love.

    Reacties
    1.227
    14-08-2013

    Romaissa; Ik heb de afspraak gemaakt bij gemeente!
    “No one will ever know the strength of my love for you. After all you’re the only one who knows what my heart sounds like from the inside.” ♡♡♡

  7. #10867
    MVC Lid

    Reacties
    71
    08-05-2014

    Bij de gemeente

  8. #10868
    MVC Lid

    Reacties
    71
    08-05-2014

    Indien u het examen wenst af te leggen dient u een afspraak te maken. U kunt zich middels een email aanmelden voor het examen. U dient in de email de personalia van de kandidaat en het referentienummer (400000...) te vermelden. U dient uw email te richten aan: RAB-CA@minbuza.nl

    Vervolgens wordt er op basis van eerst beschikbare plaats een afspraak ingepland. Hierover ontvangt u een automatische bevestiging.

  9. #10869
    love.

    Reacties
    1.227
    14-08-2013

    Citaat Geplaatst door 4TimesALady Bekijk reactie
    Salaam ou alaikom meiden,

    Even een vraagje, je hoort zoveel van je omgeving betreft het de aanvraag. Nu in dit geval aanvraag voor het inburgeringexamen. Mijn verloofde krijgt in Marokko privé les van een leraar die de inburgerings boeken in beheer heeft dus doe hoefde ik uiteindelijk niet aan te schaffen.

    Maar nu krijg ik dus van mijn omgeving te horen dat in die boeken (naar nederland) een een of andere tincode staat die je zou moeten invoeren bij de aanvraag voor het examen?? Zonder deze code zou je de aanvraag niet kunnen doen?? Dit zegt mij helemaal niks en kan er ook niks over terug vinden op het net.

    Kan iemand me hiermee helpen?
    Nee hoor enige wat je doet is via de site naar Nederland hem aanmelden voor t examen door middel van een formulier online en daarna ook t examen betalen. Daarna krijg je een email met bevestiging en daar staat de kandidaatnummer op je kan daarmee mailen naar mail zie hierboven voor een afspraak!
    “No one will ever know the strength of my love for you. After all you’re the only one who knows what my heart sounds like from the inside.” ♡♡♡

  10. #10870
    Me, Myself And I..

    Reacties
    207
    13-03-2004

    Citaat Geplaatst door Alwayshope Bekijk reactie
    Nee hoor enige wat je doet is via de site naar Nederland hem aanmelden voor t examen door middel van een formulier online en daarna ook t examen betalen. Daarna krijg je een email met bevestiging en daar staat de kandidaatnummer op je kan daarmee mailen naar mail zie hierboven voor een afspraak!
    Ahh gelukkig dank jullie voor jullie reacties!! Wat spannend voor jou Alwayshope! Khair insha'Allah moge Allah swt het voor ons allemaal vergemakkelijken. Allahouma amin
    ....

  11. #10871
    MVC Lid

    Reacties
    427
    16-07-2013

    Salaama3liko dames
    Ik wil graag weten hoeveel jullie betaalt hebben voor het inburgeings examen?

  12. #10872
    MVC Lid

    Reacties
    424
    20-11-2012

    Citaat Geplaatst door Miss-Zohra Bekijk reactie
    Salaama3liko dames
    Ik wil graag weten hoeveel jullie betaalt hebben voor het inburgeings examen?
    Via internetbankieren

  13. #10873
    Me, Myself And I..

    Reacties
    207
    13-03-2004

    Citaat Geplaatst door Miss-Zohra Bekijk reactie
    Salaama3liko dames
    Ik wil graag weten hoeveel jullie betaalt hebben voor het inburgeings examen?
    Het examen is 350 euro
    ....

  14. #10874
    Shab trebendo

    Reacties
    2.705
    09-02-2007

    Dames ik weet wat er bedoelt wordt met die code. Die hebben de mannen nodig alsnze afspraak willen maken bij de ambassadeom hun mvv op te halen. Mijn man had die code ook niet!! En het begint idd met die 400000 ofzo iets. Na aantal dagen is het toch gelukt hamdoulilaah maar ik weet niet hoe hij dat uiteindelijk geregeld had. Dus het klopt wel!

  15. #10875
    MVC Lid

    Reacties
    3.033
    10-09-2005

    Salaam ou aleikoum lieve meiden,

    Allereerst Allah i zazikoum bikhair. Moge Allah swt jullie rijkelijk belonen voor het delen van jullie ervaringen, obstakels, leerpunten en succesbelevenissen. Ameen

    Ik zat afgelopen week gewoon in tranen en met buikpijn over hoe moeilijk alles is. Afgelopen zomer ben ik ook verloofd met mijn man (voor Sharia getrouwd) en we wilden de volgende dag onze Act de Marriage/huwelijksakte gaan maken. Toen bleek dat ik dat absoluut niet voor elkaar kon krijgen. Ik had namelijk nog nooit mijn Marokkaanse papieren in orde gemaakt, had er eerlijk gezegd ook absoluut niet op gerekend dat ik in deze situatie zou komen te zitten. Ook nog niet bij Marokkaans consulaat ingeschreven daardoor. Ik begin dus niet bij 0 maar bij -10 haha... Nu zijn we al sinds de zomer druk op zoek naar een oplossing voor mijn Marokkaanse identiteitspapieren. Moge Allah swt het voor ons vergemakkelijken. Woon ook nog bij mijn ouders en heb elhamdulilah alleen nog een nuluren contract die in maart afloopt incha'Allah.

    Ik heb de afgelopen maanden bijna dagelijks naar informatie gezocht op internet en raakte helemaal in de war van alle diverse informatie. Elhamdulilah dat ik dit topic inmiddels heb gevonden. Baraku Allahu fikoum ben op pagina 700 begonnen met lezen (om alleen actuele info te krijgen) en heb nu zoveel goede tips en adviezen gelezen. Ben ook echt zo trots op de meiden die zo hard ervoorhebben gevochten en het voor elkaar hebben gekregen. Tbarkellah 3likom, Allah i 7fadkom!

    Maar het is allemaal nog steeds een beetje verwarrend. Het spijt me echt, ik ben vast al nummer 101 die dit vraagt, maar heeft iemand een overzicht met voorwaarden voor de Act de Marriage voor zodra ik incha'Allah mijn La Card National ontvang?

    Ik ga bi dini Allah maandag de Marokkaanse ambassade hier in NL even bellen incha'Allah. Hebben jullie nog ander advies om informatie in te winnen? Ik doe mijn best om op Allah swt te vertrouwen, maar het blijft moeilijk positief te zijn nu weer met dat slechte nieuws van vorige week. Maar ik wil me niet gek laten maken. Dus ik steun op het feit dat niks onmogelijk is voor Allah swt en vind gelukkig veel steun in de ibadah elhamdulilah. Moge Allah swt ons leiden.

    Moge Allah swt jullie rijkelijk belonen voor het helpen <3
    And He is with you wherever you are. - Al Hadid (57:4)