1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.817
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    'Test zwangere vrouwen op depressie'

    Vrouwen die in verwachting zijn, zouden vroeg in de zwangerschap getest moeten worden op depressieve klachten.

    Dat stelde de GGD Amsterdam dinsdag op basis van onderzoek dat is uitgevoerd samen met het Academisch Medisch Centrum (AMC) en het VU Medisch Centrum (VUmc).

    Uit de studie onder ruim achtduizend zwangere vrouwen bleek dat 30 procent kampte met depressieve symptomen, zoals gevoelens van eenzaamheid en minderwaardigheid. Bij vrouwen van Turkse komaf en vrouwen uit Marokko en andere Afrikaanse landen lag dat percentage nog hoger.

    Vrouwen met depressieve klachten bleken vaker een kind te krijgen met een laag geboortegewicht. Ook de algehele gezondheidstoestand van hun baby's was slechter dan die van kinderen van moeders zonder depressieve klachten, aldus gelderlander.nl.

  2. #2

  3. #3
    Getrouwd

    Reacties
    2.483
    26-02-2005

    ik heb die test ook gehad

  4. #4
    Getrouwd

    Reacties
    2.483
    26-02-2005

    Citaat Geplaatst door mmu2 Bekijk reactie
    :duim:



    ik was zwaar depressief tijdens mijn zwangerschap en niemand die iets in de gaten had.

    en was het na de zwangerschap over?

  5. #5

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    7.559
    07-03-2005

    Ben het hiermee eens, heb ook een nare tijd gehad met zwangerschappen en bevallingen.

  7. #7
    oum jawhara

    Reacties
    13.546
    11-11-2003

    MVC Premium MVC Premium
    ik heb ook na de zwangerschap een despressie gehad
    good vibes here

  8. #8
    Ki Bgitou Maneskerch

    Reacties
    3.979
    04-12-2006

    ze moeten altijd marokkanen apart zetten pfff lompe onderzoekers volgensmij zijn mij gewoon de uitverkorene

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    109
    14-04-2007

    Ik heb er ook last van gehad,...

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    71
    03-12-2012

    K ook heel erg maar na de bevalling. De zwangerschap was heel soepel gegaan.

  11. #11
    Live, Laugh, Love♡

    Reacties
    21.829
    01-07-2013

    Ikwou ook dat de vk's daar meer aandacht aan zouden schenken. Heb vaak genoeg aan de bel getrokken, maar ze deden er helemaal niks mee. Ik vind dit zo slecht. Ik heb echt een zware zwangerschap gehad en voelde me zo verrot, niet normaal.
    Ik voel me nu wel een stuk beter dan voorheen, maar nu de bevalling en zn verloop afwachten....

    It's not how big the house is, it's how happy the home is...