1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    190
    12-08-2005

    kind naar school

    Mijn zoontje gaat na de vakantie voor het eerst naar school, hij heeft ook nog nooit op een voorschool gezeten. Ik maak mij heel erg zorgen omdat hij nog helemaal niet zelfstandig is met aankleden, zijn woordenschat is ook niet ruim, hij is heel rustig en verlegen bij onbekenden zegt opeens niet veel of alleen de verkeerde antwoorden.
    Moet ik mij zorgen maken of....?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    99
    17-06-2011

    het hoeft niet perse een probleem te zijn. Advies is wel om hem alvast leren om zelf zijn kleren aan te doen. Knopen dicht enzo hoeft nog niet, maar t is wel handig als hij zijn kleren wel aankrijgt.
    Je zal zien dat de taalontwikkeling best snel gaat. Mijn dochter had ook nooit op een voorschool gezeten en praatte maar heel weinig Nl toen ze begon. Maar binnen een paar weken sprak ze het Nl echt vloeiend zonder problemen. Maar ook hier zou ik wel alvast mee beginnen. Lees boekjes in het Nl voor of leer hem de woorden in het Nl van alles om je heen. Kinderen pikken dit heel snel op over het algemeen.

  3. #3
    20 mei 2006

    Reacties
    1.135
    28-12-2004

    het is heel belangrijk dat je even met je kindje gaat zitten en samen een boekje pakt en plaatsjes enzo leert wel jammer dat hij niet naar een voorschool gaat daar leert hij echt veel. succes