1. #1
    Just be yourself...

    Reacties
    258
    06-08-2002

    hoofddoek bij eigen bruiloft?

    moet een moslim meisje die een hoofdoek draagt ook met haar eigen bruiloft een hoofddoek dragen?
    Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt...

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    25
    11-11-2002

    NEE, zolang ze bij alleen vrouwen zit, hoeft dat niet.
    zodra ze weggaat moet ze zich bedekken. andere mannen mogen haar niet zien op haar broers, ooms en vader na.



    groetjes

  3. #3
    Just be yourself...

    Reacties
    258
    06-08-2002

    bedankt, maar op een gewone trouwfeest, dan komen er normaal ook mannen en jongens binnen die niet mahram voor je zijn, dus eigenlijk dien je ook op je eigen bruiloft een hoofddoek te dragen?
    Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt...

  4. #4
    Bekeerd tot de waarheid!

    Reacties
    198
    22-11-2002

    ewa een tip is een bruiloft te regelen dat islamitisch is zoals met hoofddoek en anasheed zo en heb gehoord dat het mash allah is die bruiloften altijd.en natuurlijk appart man en vrouw gescheiden.Want zuster je moet weten als de man in de zelfde ruimte zich bevindt moet de hoofddoek op dus als je insh allah gaat trouwen dan is het aan jou de keus hoe je dit wil gaan oplossen. Ik raadt je aan de islamitische bruiloft te kiezen die is meestal het beste.

    moge Allah ons tegen het kwaad beschermen! Amin
    bismillahi rahman rahim, Bij de tijd.Voorzeker,de mensen is te midden van verlies.Behalve die geloven en goede werken doen,en elkander tot waarheid en geduld aansporen. sourath al-asr

  5. #5
    Just be yourself...

    Reacties
    258
    06-08-2002

    inderdaad dat klopt, ik moet wel eerlijk zijn, ik heb nog nooit een islamitische bruiloft meegemaakt, enkel wel de traditionele, maar moet eerlijk zeggen, mijn bruiloft later zal inchaAllah islamitisch zijn. Dit moet eigenlijk ook zo, maar jammer genoeg zijn er niet veel die het zo doen.
    Muziek vollenbak, sommige gemengd, om ter meeste goud aandragen (voor de vrouwen bedoel ik dan wel ;-) bij de mannen zou ik me vragen gaan stellen moesten zij dit ook zo doen ;-) ...)
    moehim we zien wel, maar de hoofddoek draag je dus beter wel, want als je naar buiten gaat, iemand die geen mahram is zal je zowiso zien, tenzij je asociaal in een hoekje gaat kruipen maar denk ni dat dat de bedoeling is ...
    Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt...

  6. #6
    jippie

    Reacties
    2.264
    04-12-2002

    salaam

    Ik heb echter wel een islamitische bruiloft meegemaakt het is prachtig moet ik je zeggen sommige meiden gaan dan meestal niet omdat ze dan denken er is geen muziek dan kunnen we er niet dansen maar ik zal je wat zeggen zij hebben zeker wat gemist het was de moeite waard om te gaan.

  7. #7
    Bijna Lid

    Reacties
    752
    13-02-2002

    maar bij een bruidloft lopen er toch ook neven,achterneven buren enzz in het huis... zaal... enzz? dus dan moet je toch een bruidloft met hoofdoek erwezna???

  8. #8
    ^^***Zitoena***^^

    Reacties
    554
    06-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    ik weet niet waar jullie vandaan komen.. en hoe jullie feesten de uit zien. Maar pff het zal wel




    Ma3a Salaama

  9. #9
    Sparkle Mania

    Reacties
    1.431
    07-04-2002

    asalaam alliekom

    Ik persoonlijk..wil een bruiloft volgens de soenna hebben....dus appart...anasheeds....en het is een persoonlijke keuze van mij..om gewoon mn hijaab op te houden...je weet maar nooit ...en het staat volgens mij masha allah...een bruidje die gewoon haar hijaab ophoudt

  10. #10
    CEO of M.I.M.

    Reacties
    9.792
    09-03-2002

    als je bij de vrouwen onderling bent hoef je er geen een op te hebben maar als je zeg maar je ouderlijke huis verlaat moet je hoofd bedekken
    ik weet dat er verschillende modieuze sluiers zijn die speciaal voor die meiden zijn ontworpen vroeger ging er gewoon een laken over de bruid heen
    nu kan je zo een sluier huren bij verschillende negaffat

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    58
    19-04-2002

    Re: hoofddoek bij eigen bruiloft?

    Origineel gepost door Brownie
    moet een moslim meisje die een hoofdoek draagt ook met haar eigen bruiloft een hoofddoek dragen?
    nee dat moet niet, dat mag wel

  12. #12
    Getrouwd lid

    Reacties
    2.586
    22-06-2002

    Mijn zus draag hoofddoek en die droeg het ook op haar bruiloft
    Lijkt me logisch
    Bij ons is er een mix van vrouwen en mannen op het dakterras
    Alleen als er vrouwen zijn en haar broer mag ze het afdoen
    2. De Koe (el-Baqarah) ayaa 255.
    God! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent het geen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    55
    29-11-2002

    Mn zussen hebben er wel 1 gedragen...maar dat was dus wanneer ze werden opgehaald door hun mannen. Logisch,want er kwamen broers mee etc. Inshallah zal ik ook trouwen met hoofddoek.
    Als men eenst wist wat het gebed je kon brengen, dan zou iedereen knielend door het leven gaan.

  14. #14
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Juist dat vraag ik me ook af saida

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    207
    21-12-2002

    Misschien een tip voor jullie!

    Een nicht van mij is heel mooi modern westers getrouwd, later kreeg ze alleen stomme reacties

    Een andere nicht van mij is heel traditioneel getrouwd MET HOOFDDOEK en mensen praten nu nog over haar bruiloft.

    Ik weet wel wat ik kiesm ik doe het met een hoofddoek.

    Liefs Nora