1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    2.401
    04-09-2001

    alles is mogelijk


  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    184
    12-03-2002

    Assalam Alaikoum wr wb broeders en zusters,

    Ik heb in verschillende berichten gelezen dat jullie islamitische bruiloften hebben meegemaakt, hoe gaat het er dan verder aan toe, wat word wel gedaan en wat absoluut niet, ik wil ook insa'allah als ik ga trouwen een islamitische bruiloft, alleen ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat, behalve dat er geen niet-mahram mannen aanwezig mogen zijn en dat er ook geen muziek word gedraaid, hiermee heb ik geen problemen, ik wil insa'allah een anasheed band, maar wie wilt zijn of haar ervaringen met me delen, zet het hier op of anders via een pm of mail.

    Djazak Allahoe Ghairan.

    Wa Salaam Alaikoum wr wb
    Let op je gedachten, ze worden Woorden.
    Let op je woorden, ze worden je daden.
    Let op je daden, ze worden je gewoontes.
    Let op je gewoontes, ze vormen je karakter.
    Let op je karakter, ze vormt je lotsbestemming.

  3. #18
    Galtoe MaNaNa

    Reacties
    1.118
    02-01-2003

    Ik heb er nooit over nagedacht, ging ervan uit dat als ik inshaAllah ooit trouw dat ik dat zonder hoofddoek doe.

    Wat ik wel heel mooi vind (heb ik heel veel gezien laatste zomer) is dat de bruid een soort cape draagt als ze naar buiten gaat, met een capuchon. En het is echt prachtig. Ook heel erg spannend omdat ze de bruid dus naar buiten brengen(naar de auto) en dan zie je haar dus eigenlijk niet....echt heel misterieus. Dat wil ik ook inshaAllah.

    Dit doen dan dus de bruiden die normaal een hijaab dragen
    In de ban van groen!




    U all crackheads.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    481
    13-05-2005

    بسم الله الرحمن الرحيم

    ٍsalaam aleykoum warahmatoulahi wabarakatouhou moslimbroeders en -zusters,

    In ons leven moeten we niet af en toe de islamtische regels toepassen maar ALTIJD. Zowel onder onze familie als buitenshuis en ook op onze trouwfeesten. Vele onder ons denken dat 1 dag met muziek geen kwaad kan. Maar de dag van jouw trouwfeest zal op Yaum el Qiyama ook ter sprake komen, en deze dag zal 50 000 jaar duren. Tegenwoordig zijn vele trouwfeesten appart maar komen mannen van de familie binnen bij de vrouwen waar ze awraat van de niet-mahrams zien...dit moeten wij vermeiden want dit zijn grote zonden en veroorzaakt grote fitnah.

    De mensen die een uitnodiging niet aanvaarden begaan ook een zonde. We moeten verplicht gaan als we zijn uitgenodigt, en als we zien dat er haraam is mogen we nog geen voet binnen zetten en moeten we verplicht weg gaan. Net zoals de profeet saws was uitgenodigt op een trouwfeest en wanneer hij de ingang benaderde, zag hij van aan de deur dat er afbeeldingen van mensen aanwezig waren en verliet het trouwfeest zonder een voet binnen te zetten. (sahieh moslim)

    Vandaag de dag zijn er ook 'islamitische trouwfeesten' waar geen enkele man binnenkomt, ENKEL de bruidegom om foto's te trekken...DIT IS OOK VERBODEN!!! EEN MAN BLIJFT EEN MAN...

    In de tijd van de profeet deden de mannen zwaardvechten, worstelen enz op trouwfeesten. De vrouwen vierden onder elkaar en was er gezang en werd er op de deff geslagen. Als vrouwen zingen moet er gezorgd worden dat dit niet hoorbaar is bij de mannen. De stem van een vrouw is ook een onderdeel van haar awra en kan fitnah veroorzaken als mannen dit horen, zeker bij gezang...

    CATERING EL FARHA uit Antwerpen organiseert islamitische trouwfeesten,...

    Salaam aleykoum warahmatoulahi wabarakatouhou

  5. #20
    Bijna Lid

    Reacties
    2.040
    08-07-2004

    Citaat Geplaatst door Brownie
    bedankt, maar op een gewone trouwfeest, dan komen er normaal ook mannen en jongens binnen die niet mahram voor je zijn, dus eigenlijk dien je ook op je eigen bruiloft een hoofddoek te dragen?
    Hoe gewoon is dit? T is maar wat je gewend bent en wat je zelf wilt. Er zijn ook gewone marokkaanse bruiloften waarbij er geen niet-mahram mannen/jongens binnen komen.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    481
    13-05-2005

    بسم الله الرحمن الرحيم
    Als er veel vrouwen komen die je niet kent is het beter om een hoofddoek te dragen. Tegenwoordig zijn wij moslims zo zwak in het geloof dat er ook vele 'moslim' zijn bij naam, waardoor het mogelijk is dat je sneller door het kwade oog wordt getroffen. Als niet-islamitische vrouwen naar het feest komen is het ook aangeraden om de hoofddoek aan te houden.

  7. #22
    bijna afgekicked

    Reacties
    4.580
    25-06-2004

    Mijn bruiloft zal gescheiden zijn Inshallah en geen man komt naar binnen dus dan zonder hoofddoek

  8. #23
    bijna afgekicked

    Reacties
    4.580
    25-06-2004

    Citaat Geplaatst door moslim_younes
    بسم الله الرحمن الرحيم
    Als er veel vrouwen komen die je niet kent is het beter om een hoofddoek te dragen. Tegenwoordig zijn wij moslims zo zwak in het geloof dat er ook vele 'moslim' zijn bij naam, waardoor het mogelijk is dat je sneller door het kwade oog wordt getroffen. Als niet-islamitische vrouwen naar het feest komen is het ook aangeraden om de hoofddoek aan te houden.
    Als je gewoon een klein feestje thuis geeft Inshallah dan heb je dit probleem ook niet..want er komen alleen vrouwen die je kent dan...

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    481
    13-05-2005

    Citaat Geplaatst door lilmizz
    Als je gewoon een klein feestje thuis geeft Inshallah dan heb je dit probleem ook niet..want er komen alleen vrouwen die je kent dan...
    Moge الله s.w.t. je trouw insha Allah vervullen met zegeningen en je gelukkig maken in dounia en el Achira. Amien

  10. #25
    InshAllah

    Reacties
    178
    02-01-2005

    Ja maar strikt gesproken mag je man dus ook niet naar binnen als er anasheed is omdat hij niet het gezang van vrouwen mag horen hoor. bovendien kunnen de gasten met hoofddoek dan ook hun hoofddoek afdoen en dansen, wat me wel normaal lijkt op een bruiloft.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    481
    13-05-2005

    En moge Allah s.w.t insha Allah al jullie trouwen met baraka vervullen, en dat jullie insha Allah allemaal geluk in dounia en El Achira zullen kennen, en dat we allemaal ons nageslacht mogen leiden tot het goede met liefde en respect voor Allah's wetten...AMIEN!

  12. #27
    bijna afgekicked

    Reacties
    4.580
    25-06-2004

    Citaat Geplaatst door moslim_younes
    Moge الله s.w.t. je trouw insha Allah vervullen met zegeningen en je gelukkig maken in dounia en el Achira. Amien
    Voor alle moslims.. Allahoema Ameen

    Barak Allahu fiek!

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    481
    13-05-2005

    Ja klopt...het gezang en het slagen op de deff is voor de vrouwen.

    Wanneer Abou Bakr op de dag van 'Eid 2 kleine meisjes beveelde te stoppen met zingen en trommelen op de deff, antwoorde de profeet tegen hem: "Laat hen, voor deze dagen zijn de dagen van 'Eid en de dagen van Mina" (Sahieh Al-Bukhari Vol.2 Hadith Nummer 987)


    Het is dus toegestaan voor vrouwen om bepaalde gelegenheden te trommelen op de deff en om de gepaste teksten te zingen.


    Ar Rabi, de dochter van Mauwwidh bin Afra verhaalde:
    " Na het gebeuren van mijn trouwfeest kwam de profeet en zat op men bed, zover van mij zoals jij nu zit van mij (afstand tussen de verteller (ar Rabi) en imam Boukhari aan wie ze verteld). Onze kleine meisjes begonnen op de deff te slaan en begonnen teksten te zingen over het rouwen van mijn vader, die was getorven in Badr. Een van de meisjes zei 'onder ons bevind zich een profeet, die weet wat morgen zal gebeuren' waarop de profeet s.a.w.s zei: 'Laat dit (wat ze zei) en blijf de teksten zingen die je ervoor zei' "
    (Sahieh Al-Bukhari Vol. 7 Hadith nummer 5147)

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    147
    22-06-2004

    maar als je een islamitsche bruiloft geeft, dan mag je ook geen fotos maken en filmen. En dat is iets wat ik helaas nog niet kan.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    112
    08-05-2005

    op een islamitiche huwelijksfeest is er anacheed aanwezig
    mag je op anacheed dansen