1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    1.292
    22-11-2003

    Ik wil insallah ook als ik ga trouwen een islamitische bruidloft doen, maar dan mag mij man ook niet binnenkomen. Wat vinden jullie hiervan?

    Wa alaikoem asalaam.
    Cogito ergo sum...

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    481
    13-05-2005

    Citaat Geplaatst door Wish
    maar als je een islamitsche bruiloft geeft, dan mag je ook geen fotos maken en filmen. En dat is iets wat ik helaas nog niet kan.
    بسم الله الرحمن الحيم

    Hier zijn verschillende meningen over bij de geleerden. Dit is ook iets dat niet bestond in de tijd van de profeet...en dan zouden we ook geen televisie mogen zien. De televisie is zoals een mes...je kan er goede dingen mee doen (lezingen volgen op Iqra bv, net zoals je met een mes eten kan maken)...MAAR het kan ook gevaarlijk zijn (je kan naar harama programma's kijken, net zoals je met een mes kan doden)

    Het beste is om niet te filmen op trouwfeesten, de videoband kan in de verkeerde handen terecht komen waardoor er grote fitnah kan ontstaan (in handen van mannen).

    wa Allahu 3alem

  3. #33
    Allah ou akbar

    Reacties
    169
    26-04-2004

    ja eigelijk mag je dansen op anacheed?
    pierewiere wit van wie is dit?

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    481
    13-05-2005

    Citaat Geplaatst door Esma_1
    Ik wil insallah ook als ik ga trouwen een islamitische bruidloft doen, maar dan mag mij man ook niet binnenkomen. Wat vinden jullie hiervan?

    Wa alaikoem asalaam.
    بسم الله الرحمن الرحيم

    Salaam aleykoum zuster! Dit is hoe het moet!! Moge Allah je insha Allah met de beste moslimman laten trouwen en je gelukkig maken met je man! Dit voor u en alle moslims insha Allah! Wie het Woord van Allah en de sounna naleeft zal niet dwalen en niet ongelukkig worden! Allahoe Akbar!

    soura TaaHaa - aya 123
    "...En indien er leiding van Mij tot u komt dan zal ieder die Mijn leiding volgt, noch dwalen noch ongelukkig zijn."

  5. #35
    Allah ou akbar

    Reacties
    169
    26-04-2004

    Baraka'Allah ou fik
    pierewiere wit van wie is dit?

  6. #36
    Bijna Lid

    Reacties
    28.290
    13-03-2005

    hoezo mogen er geen foto's worden gemaakt of films worden gemaakt?? zijn toch herinneringen?? heeft niemand foto's? en als je die hebt is dat dan haraam?

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    1.292
    22-11-2003

    Citaat Geplaatst door moslim_younes
    بسم الله الرحمن الرحيم

    Salaam aleykoum zuster! Dit is hoe het moet!! Moge Allah je insha Allah met de beste moslimman laten trouwen en je gelukkig maken met je man! Dit voor u en alle moslims insha Allah! Wie het Woord van Allah en de sounna naleeft zal niet dwalen en niet ongelukkig worden! Allahoe Akbar!

    soura TaaHaa - aya 123
    "...En indien er leiding van Mij tot u komt dan zal ieder die Mijn leiding volgt, noch dwalen noch ongelukkig zijn."
    Amien.
    Djazakie Allahoe gairan broeder!

    Wa alaikoem asalaam.
    Cogito ergo sum...

  8. #38
    Al-Hoceima

    Reacties
    18
    08-02-2005

    hallo dames ik head een vraag ik weet dat er islamitiese kleding te koop zijn op internet waar ik weet niet hoe en waar kan iemand mij helpen meschien een raare vraag sorry

  9. #39
    *~Oum-Salahdien~*

    Reacties
    515
    14-06-2005

    Citaat Geplaatst door moslim_younes
    En moge Allah s.w.t insha Allah al jullie trouwen met baraka vervullen, en dat jullie insha Allah allemaal geluk in dounia en El Achira zullen kennen, en dat we allemaal ons nageslacht mogen leiden tot het goede met liefde en respect voor Allah's wetten...AMIEN!
    inshallah ....en....allhoema amin...

    barakallah fieka..

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    386
    04-06-2004

    Een hele oude topic.. maar vond het wel interessant om et te lezen.. Heeft iemand hier bewijs dat je je hoofddoek wel af mag doen op je bruiloft, wanneer er alleen vrouwen zijn?

  11. #41
    Oum Z'tjes!

    Reacties
    9.803
    27-08-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door ouiam_tet1
    salaam

    ik ben naar een bruiloft geweest en de bruid draagt ook een hoofdoek en is een goede moslimmeisje. op haar bruiloft droeg ze geen hoofddoek maar er is ook geen 1 man binnen geweest (behalve de bruidegom voor foto"s maar hij is haar man)er mocht absoluut geen een man naar binnen!! de band zong bruiloftnummers maar ook anasheed, dus je mag je haren alleen aan andere moslim vrouwen laten zien en er zker van zijn dat er geen mannen binnen komen.

    ouiam
    als er geen mannen naar binnen mogen dan ook de bruidegom niet hoor..

  12. #42
    Oum Z'tjes!

    Reacties
    9.803
    27-08-2004

    MVC Premium MVC Premium
    ooh zie ook nu pas van wanneer deze tpic is..

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    386
    04-06-2004

    With regard to the way she should dress in front of them, it is
    permissible for a Muslim woman to uncover in front of her mahrams and
    womenfolk as much as is customary among people of religious commitment
    and good manners, such as uncovering the head, neck, forearms and part
    of the calf.

    Whether the women and mahrams are Muslims or kaafirs, there is no
    difference in the ruling.

    But it is not permissible for a Muslim woman to wear short clothes in
    front of them, or thin (see-though) clothes, or tight clothes that show
    the shape of the 'awrah. The scholars of the Standing Committee said:

    A woman should be modest, even if no one can see her except other women,
    she should not uncover anything more than is customary or needs to be
    uncovered, such as going out in the kind of clothes that she wears when
    doing housework, showing the face, hands and feet and the like. That is
    more concealing and farther removed from any doubt or suspicion.

    Fataawa al-Lajnah al-Daa'imah, 17/288, 289


    Dit heb ik net gekregen.. over het dragen van een hoofddoek dus..