1. #16
    Mommy of 2 girls (L)

    Reacties
    77
    07-01-2003

    Huh?? Fusha?? dat moet jij mij nu eens uitleggen

    Meerdere gebruikers!


  2. #17
    100% Contra FC Porco

    Reacties
    1.591
    02-04-2004

    Origineel gepost door latifa_utrecht
    As salaam alikoum,

    Sorry, ik dacht dat je ook een marokkaantje was.
    Maar broeder bruinesmurf heeft het antwoord al gegevn


    Salaam alikoum
    Alaikoum salaam wa rahmatoellah

    Laaa geen marokaantje , na3aam hij heeft het al voor gezegt hihi

    Bruine smurf: uhmm ik weet het ook niet

    Salaam oe Alaikoum

  3. #18
    Abu AbdirRAHMAAN izi

    Reacties
    510
    20-05-2003

    fusha is het standaard arabisch...het arabisch uit het quraan en geen dialect...

    wassalam aleik
    Sufyaan at-Tawree (H. 161): "I advise you to remain unknown, since this is the age for remaining anonymous (khumool). And remain aloof and mix little with the people, since before, when the people met, they would benefit from each other. But today that has gone and your safety - in our view - lies in abandoning them." [Aboo Nu’aym in Hilyah (6/376-377)]

  4. #19
    Mommy of 2 girls (L)

    Reacties
    77
    07-01-2003

    Okeee dzazak allahou gairan ik weet het duidelijk


    salaam alikoum

    Meerdere gebruikers!


  5. #20
    verleden tijd

    Reacties
    4.114
    26-12-2003

    Origineel gepost door latifa_utrecht
    Assalaam alikoumwarahmatallah wabaraktou,

    Onwetenheid?....
    Ik weet het niet hoor. Maar je draagt je hoofddoek pas als je weet waarom je een hoofddoek moet dragen lijkt mij.
    Ik bedoel je gaat niet een hoofddoek dragen zonder dat je weet waarom? Of omdat je zus en je moeder hem ook draagt...

    Wa alikoum salaam
    Toen ik pas begon met hoofddoek dragen... toen wist ik eerlijk gezegd ook niet waarom. het is me overigens ook niet opgedrongen. Je ziet mensen en jah dan wil je ook hahha. dus het heeft ook wel met onwetendheid te maken. Als iemand je niet vertelt waarom iets hoort en je bent nog jong en niet zo leergierig... dan ga je ook niet opzoek naar het waarom.
    10 verschillende gebruikers met uiteenlopende meningen.

  6. #21
    verleden tijd

    Reacties
    4.114
    26-12-2003

    Origineel gepost door latifa_utrecht
    Assalaam alikoum warahmatallah wabarakatou,

    Of ze gedwongen worden?? allhoe 3lem. Ik ken ook meiden die niet gedwongen zijn en er toch zo bij lopen en dat snap iik al helemaaaaaaaal niet!!!

    Alhamdoelilah ik draag nu mijn hijaab al 6 jaar en 4 maanden en 3 dagenEn het was mijn eigen keuze, en ik draag insh allah hoe Allah het heeft gezegd. Dus gewoon over mijn schouders,boezems,orgen, en hals lekker groot en wijd!!

    Maar soubhanna allah, het is ook nooit goed, ik krijg zelfs commentaar van zusters zo van: Ik vind het echt overdreven, ik vind het niet mooi, waarom zo groot? Maar ja niks aan te doen..

    wa alikoum salaam warahmatallah wabarakatou...

    Jullie zuster in de islam
    sommige worden wel gedwongen. en degene die niet gedwongen worden of uit onwetendheid of voor de zogenaamde mode. wallahoe a3lam.

    alhamdoellilah!! Dat je nog weet hoe lang hahaa ben ik allang vergeten.


    commentaar krijg je altijd. Laatst zei iemand waarom doe je geen oorbellen en dan je hijaab een beetje naar achteren zodat je oren en je oorbellen te zien zijn. Ik geloofde mijn oren niet.
    10 verschillende gebruikers met uiteenlopende meningen.

  7. #22
    Als je het maar laat

    Reacties
    1.102
    05-10-2003

    Het enige wat ik daar op heb te zeggen is: HEB IK TOTAAL NIETS MEE TE MAKEN!!
    Dat is tussen allah(s.w.t) en hen zelf.
    Wanneer ik dat zie keer ik me zelf om,tuurlijk zou ik ze wel op het goede spreken maar,ga ze daarvoor niet naar beneden halen. Ik keer me weer gewoon om.
    Het is niet gepast,dat helemaal niet maar,er zijn damens die wel fantsoenelijke kleren dragen maar helaas niet hun hijaab op de juiste wijze dragen. Maar dat heeft tijd nodig,geef het tijd...Het kom goed inschallah,eens zal de dag komen dat je hem goed gaat dragen maar,neem het ze nou niet kwalijk.

    Ma3a salama

  8. #23
    Mommy of 2 girls (L)

    Reacties
    77
    07-01-2003

    Salaam alikoum
    waaaaaaaat??? dat meen je niet!!! hahahahah smommige mensen wekken echt de lachspieren bij mij op!!

    Ja zoe iets moois vergeet ik niet!!

    01-03-1998

    Meerdere gebruikers!


  9. #24
    verleden tijd

    Reacties
    4.114
    26-12-2003

    Origineel gepost door latifa_utrecht
    Salaam alikoum
    waaaaaaaat??? dat meen je niet!!! hahahahah smommige mensen wekken echt de lachspieren bij mij op!!

    Ja zoe iets moois vergeet ik niet!!

    01-03-1998
    Ja ik ben het dus wel vergeten. als ik het wil weten moet ik me hersenen gaan kraken,. geen zin in. hehe
    10 verschillende gebruikers met uiteenlopende meningen.

  10. #25
    100% Contra FC Porco

    Reacties
    1.591
    02-04-2004

    oeeeeeeeh ik weet nog de dag dat ik moslim bent geworden yeak

    30 - 10 - 2000 al hamdulilaah

  11. #26
    Als je het maar laat

    Reacties
    1.102
    05-10-2003

    Ik ben me hele leven al een Islamiet alhamdoeliah..

  12. #27
    Mommy of 2 girls (L)

    Reacties
    77
    07-01-2003

    Salaam alikoum

    Hey Mocrocinderella

    Je hebt er zker wel wat mee te maken!!!! Als moslima hoor je elkaar tehelpen, en je broeders en zusters te corrigeren!!!!

    Meerdere gebruikers!


  13. #28
    Als je het maar laat

    Reacties
    1.102
    05-10-2003

    Origineel gepost door latifa_utrecht
    Salaam alikoum

    Hey Mocrocinderella

    Je hebt er zker wel wat mee te maken!!!! Als moslima hoor je elkaar tehelpen, en je broeders en zusters te corrigeren!!!!
    Ik heb er niets mee te maken,Wie ben ik om hen te gaan oordelen,Ik spreek hen op het goede aan,wanneer ik dat heb gedaan..zit het er op.

    Het Is niet leuk om hen onderdruk te zetten en hen voor alles uit te maken,dat hen die hoofddoek in zoveel opzichtte niet verdienen.
    In zoveel opzichte, zijn hen combinatie met de hoofddoek niet goed.

    Ik draag hamdoeliah ook de hoofddoek ook op de juiste draagwijze maar,ik weet dat het tijd nodig heeft om de hoofddoek uiteindelijk op de goede wijze te dragen.

    ma3a salama

  14. #29
    Mommy of 2 girls (L)

    Reacties
    77
    07-01-2003

    Nee kijk ik zeg ook niet dat je ze omlaag gaat halen, hacha!!

    Maar ik vind wel dat je je zuster op een rustig manier mag corrigeren.. Ik doe het altijd ook en ik zeg je eerlijk daarmee heb ik meer vriendinen dan vijanden gemaak alhamadoelilah.

    En ook alhamdeolilah dat je je hoofddoek op een goede manier draagt

    Meerdere gebruikers!


  15. #30
    vrees Allah

    Reacties
    629
    07-06-2004

    ja het is zeker jammer..de hjiaab is over de boesems trouwens jilbaab is ook verplicht ik zou insha Allah stukje uit koran laten zien waar het bewijs sstaat


    ik heet Babybruidje omdat ik een jonge dame ben en een bruidje

    liefje ik hou zoveel van jou laten we daarom de islam praktiseren zodat we insha Allah samen het paradijs moge binnentreden insha Allah