1. #1
    Take It Or Leave It!

    Reacties
    3.304
    30-07-2003

    MVC Premium MVC Premium

    Christenen zijn bezig een oorlog te voeren tegen de islam


    De Maleisische premier Abdullah Ahmad Badawi heeft dinsdag op een bijeenkomst van de Wereldraad van Kerken in Kuala Lumpur gewaarschuwd dat moslims wereldwijd vrezen dat christenen bezig zijn een "oorlog tegen de islam" te voeren.

    Abdullah zei in een emotionele toespraak dat de gebeurtenissen na de aanslagen van 11 september 2001 in de Verenigde Staten, waaronder de door de VS geleide invasies in Irak en Afghanistan, "een religieuze ondertoon hebben gekregen". Hij constateerde dat in de ogen van veel moslims de gebeurtenissen in de afgelopen drie jaar "geloofwaardigheid verlenen aan de opvatting dat het christelijke Westen opnieuw in oorlog is met de moslimwereld".

    Abdullah legde er de nadruk op dat terroristen die zeggen te handelen in naam van de islam "een misleide minderheid" vormen, die gefrustreerd zijn door de wijze waarop westerse mogendheden omgaan met grieven van moslims, zoals die over de Palestijnse kwestie.

    De in Genève gevestigde Wereldraad van kerken bundelt 342 protestantse, orthodoxe en anglicaanse kerken in ongeveer 120 landen. De rooms-katholieke kerk is er niet bij aangesloten. De tiendaagse bijeenkomst in Maleisië is gewijd aan theologische vraagstukken en de interreligieuze dialoog.

    Een forum van moslims en katholieken, de Islamitisch-Katholieke Commissie, veroordeelde ondertussen de terreuraanslagen op christelijke kerken in Irak, waarbij zondagavond zeven mensen de dood vonden en tientallen gewond raakten. De veroordeling geldt in het algemeen voor zelfmoordaanslagen in moskeeën, kerken en andere plaatsen van gebed. De verklaring is ondertekend door Hamid Bin Ahmad Al-Rifaie, president van het Internationaal Islamitisch Forum voor Dialoog en door aartsbisschop Michael Fitzgerald, president van de Pontificale Raad voor Inter-Religieuze Dialoog.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    81
    08-04-2004

    Volgens mij had jij graag bij de krant willen werken want je plakt en knipt alleen maar (en dan nog vet ook) ......... heb je ook een eigen mening?
    Hell was full, so i came back

  3. #3
    Ben al voorzien!

    Reacties
    5.312
    11-01-2004

    Ik vind bush net zo christen als binladen moslim is. en vrees is er wel maar die is redelijk ongegrond als je ziet hoeveel verzet er is hier bij het volk tegen die oorlogen.

  4. #4
    Baby insh'Allah....

    Reacties
    5.948
    04-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ik denk dat zowel Allah als God (1 dus) nu naar de aarde en de mensen kijken met zo veel verdriet......al die gruwelijkheden die in Zijn naam gepleegd worden, van allebei de kanten, terwijl er eigenlijk maar één kant is....

    Mensen zijn domme wezens.....

  5. #5
    Baby insh'Allah....

    Reacties
    5.948
    04-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door totheloo
    In ieder geval, geven de grote religies verkeerde signalen naar mensen die nog niet, of NIET geloven!

    Namelijk.....als DAT religie is, .....dan geloof ik maar liever wat anders!
    Dat is waar. De meest extreme aanhangers van grote religies geven zeker verkeerde signalen aan mensen die niet of nog niet geloven. Mensen krijgen een afkeer van geloof door alle ellende die ze zien, en waarvan ze te horen krijgen dat het door religie gebeurt.

    Ik wou dat we iedereen konden laten zien waar geloof echt om draait.....

    Ik weet dat jij sceptisch bent, als niet afkerig, maar ik hoop dat je door alle negatieve berichten toch ook ziet dat de 'goeien' er wel zijn...

  6. #6
    Take It Or Leave It!

    Reacties
    3.304
    30-07-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door totheloo
    Nee, Raihana is voor haar doen zelfs reuze positief bezig, want zij laat zien dat er op hoog nivo wel degelijke een dialoog is!

    In wezen plaatst zij gewoon een artikel! Nou en? persoonlijk vind ik haar eigen ideeen nauwelijks de moeite waard, omdat die niet erg konstruktief zijn, dus dit is al een enorme verbetering!

    Nu alleen nog leren, dat als iemand in een artikel verklaard;

    " dat moslims wereldwijd VREZEN dat christenen bezig zijn een "oorlog tegen de islam" te voeren"

    het van Telegraaf journalistiek getuigd, om dit nieuws dan aan te kondigen als;

    "CHRISTENEN ZIJN BEZIG EEN OORLOG TE VOEREN TEGEN DE ISLAM"

    Want ons handelen moet niet zijn gebaseerd op onbewijsbare vrezen, of angsten, of roddels, vermoedens, maar op FEITEN!

    En dat geldt ook voor de man die dit verklaard, heeft hij bewijs ervoor dat "moslims wereldwijd vrezen, dat "???
    Of is het gewoon maar weer een vermoeden, een zeepbel?
    Jou haat voor de moslims groeit met de dag, zo blijkt ook uit je rare teksten gebaseerd op niks..
    Volgens mij draai jij een beetje door Tutholaatje..