1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    In SA hebben vrouwen geen stem.

    Citaat Geplaatst door nostradamus
    Vrouwen niet toegelaten bij eerste verkiezingen in Saoedi-Arabië
    De eerste verkiezingen in de geschiedenis van het islamitische koninkrijk Saoedi-Arabië zullen aan de vrouwelijke bevolking van het land voorbijgaan.
    Vrouwen kunnen noch stemmen, noch verkozen worden bij de lokale verkiezingen die in april volgend jaar plaatsvinden, zo bericht het Saoedische magazine al-Watan maandag.

    Volgens al-Watan zullen enkel mannelijke Saoedi's met een minimale leeftijd van 21 jaar aan de stembusgang kunnen deelnemen.
    Kandidaten moeten bovendien minstens 26 jaar oud zijn, mogen geen veroordelingen voor fraude of faillissementen op hun kerfstok hebben en moeten het lezen en schrijven machtig zijn.

    De eerste verkiezingen in de absolute monarchie vinden normaliter in april volgend jaar plaats. Vanaf september start de registratie van kiezers en kandidaten. De stembusgang moet een aantal mandatarissen in lokale raden opleveren. Indien het democratische experiment meevalt, zouden de machthebbers op termijn alle lokale raadszetels aan de hand van verkiezingen willen invullen.
    .

  2. #2
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Wel, vrouwen in SA hebben ook geen gezicht noch een lijf. Geen stem hebben past daar prima bij.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    577
    22-06-2003

    Origineel gepost door nostradamus
    Wat is de islaam toch een mooie religie.
    Vrijheid voor alle mannen, verdrukking voor de vrouw.
    Wat zeur je nou, ze mag toch afgedekt de straat over lopen, ze moet zelfs niet met de wagen rijden.
    En voor de rest mag ze zeer onderdanig zijn aan die almachtige man.
    Zou God dan toch een man zijn.
    Nou dames in SA, je weet het. Oogjes dicht en snaveltjes toe.
    Slaap lekker.
    Wat zeur jij nou als man zijnde zou jij de islam een prachtige religie moeten vinden!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    17
    24-06-2004

    Origineel gepost door nostradamus
    Wat is de islaam toch een mooie religie.
    Vrijheid voor alle mannen, verdrukking voor de vrouw.
    Wat zeur je nou, ze mag toch afgedekt de straat over lopen, ze moet zelfs niet met de wagen rijden.
    En voor de rest mag ze zeer onderdanig zijn aan die almachtige man.
    Zou God dan toch een man zijn.
    Nou dames in SA, je weet het. Oogjes dicht en snaveltjes toe.
    Slaap lekker.
    ik raad je aan..
    als je toch zo'n hekel hebt aan de islam.
    ga dan aub naar bijv. www.maroc.net of www.vlaamsblok.nl of www.pimfortuyn.nl ect.. dan heb je geen last meer van ons.

  5. #5
    Op verzoek "niets".

    Reacties
    4.292
    20-01-2004

    Origineel gepost door nostradamus
    Wat is de islaam toch een mooie religie.
    Vrijheid voor alle mannen, verdrukking voor de vrouw.
    Wat zeur je nou, ze mag toch afgedekt de straat over lopen, ze moet zelfs niet met de wagen rijden.
    En voor de rest mag ze zeer onderdanig zijn aan die almachtige man.
    Zou God dan toch een man zijn.
    Nou dames in SA, je weet het. Oogjes dicht en snaveltjes toe.
    Slaap lekker.
    Dat is de islaam niet, maar mensen die de islaam als excuus en als wapen gebruiken.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.293
    22-10-2001

    Origineel gepost door tonk
    Wel, vrouwen in SA hebben ook geen gezicht noch een lijf. Geen stem hebben past daar prima bij.
    Tonk, ben jij een vrouw van SA? alors ssssssssssssssssssssst
    Wheen, wheen, wheen,
    Wheen al malajien, cha3b al a3rabie wheen, gadab al a3rabie wheen, dam al a3rabie wheen, charaf al ar3bie wheen.

    Allah m3ana, akwa oe Akbar min banie sahioen, yechrie, yektiel, yetfien, yektoel, ardie ma bet hoen. Dam iel ahmar, rawil agdar fie ta3miel laymoen. Nahna men iterien. Akwa min jibaal, aktar min riemaal.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.967
    16-03-2003

    Re: Re: In SA hebben vrouwen geen stem.

    Origineel gepost door Jassino
    Een effectieve manier om feminisme tegen te gaan.
    hahaha, bang voor vrouwen? Houdt ze onder de duim! Want ze zijn je zo de baas. Kijk maar uit! Geef je ze een vinger, pakken ze je hele hand. En ja, dat moet je niet hebben, want dan moet je ook eens de afwas doen i.p.v. met je luie reet voor de televisie onderuit.

    Eén advies Jasje, neem geen 4 vrouwen, want dan is helemaal het hek van de dam. Stel dat je dan ook nog dochters krijgt. Kunnen ze je meteen opruimen!

    Sterkte in dit leven.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    682
    08-10-2003

    Hier in Nederland mag ik als Marokkaanse ook niet stemmen. Nou weet ik niet wat erger is: niet mogen stemmen vanwege mijn sexe (waar ik niks aan kan doen) of niet mogen stemmen vanwege mijn afkomst (waar ik niks aan kan doen).

  9. #9
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door zinne_dinne_nr1
    Hier in Nederland mag ik als Marokkaanse ook niet stemmen. Nou weet ik niet wat erger is: niet mogen stemmen vanwege mijn sexe (waar ik niks aan kan doen) of niet mogen stemmen vanwege mijn afkomst (waar ik niks aan kan doen).
    Je bedoelt dat je de Nederlandse nationaliteit niet hebt? Kun je die niet krijgen dan?

  10. #10
    Op verzoek "niets".

    Reacties
    4.292
    20-01-2004

    Origineel gepost door zinne_dinne_nr1
    Hier in Nederland mag ik als Marokkaanse ook niet stemmen. Nou weet ik niet wat erger is: niet mogen stemmen vanwege mijn sexe (waar ik niks aan kan doen) of niet mogen stemmen vanwege mijn afkomst (waar ik niks aan kan doen).

    Doe niet zo dom. Als ik nu naar marokko verhuis dan blijf ik Nederlander en kan dan in Marokko niet stemmen. Neem ik de Marokkaanse nationaliteit aan, dan mag ik wel stemmen. (ff vanuit de nederlandse optiek he)
    Dus het feit dat je hier niet mag stemmen, ligt ff ergens anders.

    Als ik op vakantie ga naar Spanje, dan wil dat nog niet zeggen dat ik daar mag stemmen.

    Als jij hier niet mag stemmen, wil dat zeggen dat je geen stemrecht hebt. Hoe zou dat nou komen, zoveel Marokkaanse broeders en zusters hebben dat stemrecht wel.??

  11. #11
    Een korreltje zout.

    Reacties
    5.016
    06-12-2002

    Origineel gepost door nostradamus
    Nou, zo lopen er dan wel een massa rond.
    Hoeveel echte oprechte moslims zouden er dan nog rondlopen?
    Het zijn altijd de extremen die je (wilt) ziet(n)

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.967
    16-03-2003

    Re: Re: Re: Re: In SA hebben vrouwen geen stem.

    Origineel gepost door Jassino
    Als jij een echte man zou zijn dan weet je wie thuis de broek aan heeft. Hier in het westen zijn 'mannen' zo verwijft dat de vrouwen ze behandelen als een schoothondje.

    Wij kennen iets als eer, zonder eer ben je een dwalende hond.
    Het heeft niks te maken met 'ze onder de duim houden' nee, je moet je plaats als man in de maatschappij kennen en de vrouw weer haar plaats.

    Je moet een keer leren dat een man en vrouw niet gelijk zijn maar wel gelijkwaardig. Zolang jij denk dat je gelijk bent aan een vrouw zul je altijd een schoothondje zijn terwijl je het zelf niet beseft, wat een tragedie.

    Daarmee behoor ik juist jou sterkte in dit leven te wensen


    ps. ik weet dat je een 'vrouw' bent, maar wat maakt het uit, je hebt zat mannelijke wijven als jij in het westen.
    Ach, Jasje je kent me niet eens. En je kent mijn huwelijk ook niet. Ik ken jou ook niet hoor. Maar ik zie de hele tijd van die grootse woorden over die ECHTE man die jij zou zijn. Maak dat gewoon waar en houd die grote mond van je dicht. En waarmaken is niet agressief doen of de baas spelen hoor.

    ECHTE mannen herken je niet aan hun stoerdoenerij of hun baas spelen. Een ECHTE man hoeft niet eens respect te eisen of vragen. Die krijgt dat gewoon. RESPECT MOET JE NIET EISEN, MAAR VERDIENEN.

    Eer??? Als een mens dat woord in de mond neemt, dan betekent dat meestal het begin van een hoop ellende. Vanwege die eer wordt er zoveel onnodig gevochten.
    Ik vergeet nooit een verhaaltje wat ik las in 'het beste'. Dat ging over een profboxer. Hij was in een cafe en er was zo'n man met een grote bek. Die kwam naar die profboxer toe en begon deze uit te schelden omdat hij op zijn kruk zou zijn gaan zitten. Deze boxer ging gewoon heel rustig ergens anders zitten. Even later herkende deze schreeuwerd ineens de boxer en kwam naar hem toe en vroeg waarom hij hem niet in elkaar geslagen had. De boxer antwoorde dat het niet uitmaakt of je nu sterk bent en of je kan winnen. Want degene die echt sterk is, dat is degene die zichzelf in de hand heeft en z'n woede kan onderdrukken.
    Kijk voor zo'n man heb ik respect. Nu veel meer dan wanneer hij zijn zogenaamde eer had verdedigt en iedereen had laten zien dat hij een 'echte' vent was. We moeten eens meer leren verdragen en onszelf beheersen.

    Als man en vrouw zijn we inderdaad heel verschillend. Gelukkig maar, want het sluit allemaal zo mooi op elkaar aan. De man heeft dingen waar hij beter in is en de vrouw heeft dingen waar zij beter in is. Inderdaad niet gelijk, maar wel gelijkwaardig. Ik vind dat God die rolverdeling heel mooi heeft gemaakt. En daar voel ik me ook in thuis. (alhoewel ik wel de spijkers in de muur sla, dan zitten ze tenminste recht).

    Waar ik me bij jou aan stoor, dat is die grootsprekerij van jou. Ik zie jou niet als echte man. Maar ik ken je ook niet in je priveleven. Ik heb alleen ervaren dat degenen met de grootste bek en degenen die het meeste respect EISEN, vaak juist mietjes zijn. Ze moeten dat respect wel eisen, want ze verdienen het niet en krijgen het dus ook niet automatisch.

    Mijn man hoeft niet om respect te vragen. Hij krijgt het gewoon. En zelfs als hij fout zit. Dan vertel ik hem dat in respect.

    Echte mannen zie ik in iedere cultuur. Maar dan moet je wel even verder kijken dan de buitenkant, want dat zegt niets.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.967
    16-03-2003

    Zinne dinne, mijn man is nog geen 10 jaar in nederland en heeft al stemrecht.
    Liefde is leven, leven is liefde, laat liefde leven, leef in liefde'.

  14. #14
    Een korreltje zout.

    Reacties
    5.016
    06-12-2002

    Origineel gepost door nostradamus
    Het zijn die extremen die juist hard opvallen en door velen verdedigd worden.
    Ja, wat is ''velen"

  15. #15
    the granny

    Reacties
    12.307
    13-07-2003

    Talking

    Offtopic...Jasje vraagt om een kapstok!

    Jongen jonge toch. Om zo te keer te kunnen gaan moet je wel erg gefrustreerd zijn.


    Dat vrouwen nie mogen stemmen , tja dat zal toch ergens de angst zijn van die hebben tijd gehad om over problemen na te denken terwijl de mannen druk waren met haangedrag.

    Zal niet zeggen alle vrouwen in de politiek doen het goed, maar zeer velen hebben een zeer goed overzicht.

    Maar mensen het is al heel wat dat er verkiezingen zijn.
    Nu nog het wakker worden waar ze voor dienen, dan mogen de vrouwen staks ook stemmen.
    Handen zijn er om te werken. Verstand is er om te denken.

    Gebruik ze allebeide goed, want er zal niemand jouw wat schenken.