1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    127
    23-06-2004

    In het begin vond ik het een vies land. Alles zat vol woestijnzand en smog. Het is echt een Arabisch land heel anders dan Marokko vond ik, maar ook heel mooi. Het enige wat mij ergerde is het grote verschil tussen rijk en arm. Maar het was een hele mooi ervaring die ik niet zou willen missen.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    270
    27-02-2006

    hahah zie deze topic toevallig nu, een ding raad ik jullie aan en dat is niet zomaar koshari te gaan eten, meeste van jullie zulle ziek worde

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    65
    05-08-2005

    [QUOTE=sonnie;24637625]salaam zuster,

    zo maak ik altijd mijn rijst.
    je weekt het rijst in warm water ongeveer een half uurtje, daarna laat je het goed uitlekken.
    en dan doe je in een panetje 5 eetlepels zonnebloem olie eerst bak je wat vermecilli (je hebt leuke steretjes vormen bij de turkse winkel) ik neem een handje vermeceli gewoone en een beetje van dat sterettjes vermeceli, dat goed bakken uitkijken dat ze niet verbranden, tot ze goudbruin zijn en dan de rijst ff meelaten bakken en dan meet je met een lepel in het midden hoeveel rijst en daar neem je de dubbelen water van en vergeet niet zout bij te doen en klaar heerlijke geurige rijst

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    399
    03-10-2006

    Citaat Geplaatst door DUNYA25 Bekijk reactie
    hallo meiden,

    Ik heb gehoord dat de egyptische keuken ook erg lekker is... is er iemand die misschien egyptische recepten heeft en de manier waarop zij rijst maken ik heb gehoord dat ze dat bakken in olie of boter....

    groetjes dunya

    De Egyptische keuken is heeeel lekker .

    Waraq Al 'Ineb ( Druivenbladen gevuld met rijst en gehakt ) . Ik zal zo direcht een foto's plaatsen van hoe het gemaakt wordt.

    Babousa is ook heerlijk. Ik heb het pas geleden nog vers uit Egypte gekregen. Hier heb ik ook foto's van

    Moussaka ( Aardappel / Courgetten of Aubergine / Gehakts-ovenschotel )

    Kousharie ( Combinatie van linzen , rijst en een soort macaroni.

    Falafel / Ta'mia dit kun je zelf heeel makkelijk maken.


    Ik zal later de foto's en andere gerechten plaatsen.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    906
    01-04-2004

    Citaat Geplaatst door Nusaiba Bekijk reactie
    De Egyptische keuken is heeeel lekker .

    Waraq Al 'Ineb ( Druivenbladen gevuld met rijst en gehakt ) . Ik zal zo direcht een foto's plaatsen van hoe het gemaakt wordt.

    Babousa is ook heerlijk. Ik heb het pas geleden nog vers uit Egypte gekregen. Hier heb ik ook foto's van

    Moussaka ( Aardappel / Courgetten of Aubergine / Gehakts-ovenschotel )

    Kousharie ( Combinatie van linzen , rijst en een soort macaroni.

    Falafel / Ta'mia dit kun je zelf heeel makkelijk maken.


    Ik zal later de foto's en andere gerechten plaatsen.
    ik ben benieuwd!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. #21
    ammie

    Reacties
    7
    19-01-2005

    Wil graag reageren, ben namelijk zelf met een Egyptenaar getrouwd.
    Het eten is heel anders dan onze marokkaanse eten, wel hebben hun inderdaad besbousa, mehsie, falafel, omoe halie ( een soort warme appeltaart) wat echt lekker is, maar ze kunnen lang niet tegen onze marokkaanse recepten op!!!!!

    Trouwens Mehsie, maak je met Chineese kool bladeren!!!

    Verder het land is prachtig, kom er regelmatig, de mensen zijn echt super vriedelijk, het is ook veel moderner dan Marokko.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    270
    27-02-2006

    Citaat Geplaatst door Amelitto Bekijk reactie
    Wil graag reageren, ben namelijk zelf met een Egyptenaar getrouwd.
    Het eten is heel anders dan onze marokkaanse eten, wel hebben hun inderdaad besbousa, mehsie, falafel, omoe halie ( een soort warme appeltaart) wat echt lekker is, maar ze kunnen lang niet tegen onze marokkaanse recepten op!!!!!

    Trouwens Mehsie, maak je met Chineese kool bladeren!!!

    Verder het land is prachtig, kom er regelmatig, de mensen zijn echt super vriedelijk, het is ook veel moderner dan Marokko.
    Haha, we hebben er nog veel meer hoor, ik vind de egyptische keuken wat dat betreft ook lekkerder en gevarieërder dan de marokkaanse maar dat komt denk ik omdat ik zelf egyptenaar ben

    Wat betreft modern, egypte is een land van grote contrasten. Het dagelijks leven in marokko lijkt me op veel gebieden toch moderner dan in egypte, maar weet niet waar jij bent geweest natuurlijk

  8. #23
    ammie

    Reacties
    7
    19-01-2005

    Ik ben zelf van marokkaanse afkomst en mijn man is een egyptenaar, hij komt uit Cairo, maar ben op heel veel plaatsen geweest in Egypte Hurgada, Sharm Alex, Aine Soukna,maar ook in de dorpen, mijn man heeft daar familie. In Marokko ben ik ook op veel plaatsen geweest Casa, Fes, Meknes, nador, Oujda enz dus ik kan aardig het verschil tussen Egypte en marokko aangeven. En ik kan alleen maar zeggen dat de Egyptenaren heel vriendelijk zijn en super gastvrij, en de mensen lopen toch iets voor op de marokkaanen, natuurlijk niet allemaal, maar als je het over het geheel bekijkt wel.

    Een ding marokkaanse eten is toch stukken beter!!

  9. #24
    Bijna Lid

    Reacties
    175
    21-04-2007

    Interessant

  10. #25
    Fieeet Fieeuuw!!

    Reacties
    8.226
    13-11-2002

    MVC Premium MVC Premium
    ik eet regelmatig bij de egyptenaar, en daar krijg je altijd zo van die héérlijke sausjes, weet iemand hoe ze die currysaus maken, die is zo lekker zoet