1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    682
    08-10-2003

    Vakantie en sokken.

    Asalamoe halaikoem,

    Een vraagje aan de dames:

    aangezien het bijna vakantie is en we weer richting het zuiden vertrekken om van onze welverdiende vakantie te genieten (ahum) heb ik een vraagje:

    Hoe doen jullie dat met sokken in bijvoorbeeld Marokko? Je weet de hele dag familie over de vloer, je wordt niet eerst gewaarschuwd voordat er iemand wordt binnengelaten en voor je het weet zit de hele woonkamer vol met mensen. Of je bent de was aan het doen op de bovenste etage en moet langs je familie voor je bij je sokken bent. What to do? TIPS AUB.

    Of moet dit bij onzinhoekje?

  2. #2
    Bloed-serieus!

    Reacties
    885
    13-05-2004

    Ja, het is super irritant als er zomaar mensen binnen komen.

    Bij ons thuis kwamen de vrienden van m'n broertje vaak over de vloer zonder ff te waarschuwen, en daar zit je dan zonder hijaab en in je huiskleding. Maar nu Alhamdollilah worden we eerst ff gewaarschuwd.

    Dus gewoon tegen je familie zeggen dat ze niet zomaar niet mahrams moeten binnen laten zonder jou te waarschuwen.
    Nee = Nee!!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    682
    08-10-2003

    Origineel gepost door Daarom
    Ja, het is super irritant als er zomaar mensen binnen komen.

    Bij ons thuis kwamen de vrienden van m'n broertje vaak over de vloer zonder ff te waarschuwen, en daar zit je dan zonder hijaab en in je huiskleding. Maar nu Alhamdollilah worden we eerst ff gewaarschuwd.

    Dus gewoon tegen je familie zeggen dat ze niet zomaar niet mahrams moeten binnen laten zonder jou te waarschuwen.
    Ja maar ik ben dan op bezoek bij mijn ouders of schoonfamilie. En meestal zijn de kinderen als eerste bij de deur. En je weet in Marokko overal water, dus geen sokken enzo.

  4. #4
    @hotmail.com

    Reacties
    1.032
    10-02-2003

    wat is sokken......waarvoor......
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    682
    08-10-2003

    Origineel gepost door tazaghiniagirl
    wat is sokken......waarvoor......
    Sokken zijn die dingen die je aan je voeten doet, bijvoorbeeld voordat je je schoennen aandoet. GEINTJE. Je bent verplicht om ook je voeten te bedekken dus ook sokken dragen bijvoorbeeld.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    682
    08-10-2003

    Voor onderweg heb ik gewoon een wijde zomerjurk met een blouse erover aan en waterschoenen, je weet wel van die schoenen die op sokken lijken en waar je mee het water in kan.

  7. #7
    anti NOS en P&W

    Reacties
    10.724
    19-11-2002

    Origineel gepost door Daarom
    Ja, het is super irritant als er zomaar mensen binnen komen.

    Bij ons thuis kwamen de vrienden van m'n broertje vaak over de vloer zonder ff te waarschuwen, en daar zit je dan zonder hijaab en in je huiskleding. Maar nu Alhamdollilah worden we eerst ff gewaarschuwd.

    Dus gewoon tegen je familie zeggen dat ze niet zomaar niet mahrams moeten binnen laten zonder jou te waarschuwen.
    goede tip Ouiam

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    682
    08-10-2003

    Origineel gepost door mokaltum
    Interessant, vertel verder.

    Maar een vraagje. Als je een rok/jurk draagt dan is de kans groot dat je kuiten zichtbaar worden, of in ieder geval je enkels. Een broek is dan toch handiger....?
    Ja maar dan is het weer zo'n gedoe op het toilet (wat je toilet noemt). En dan is de kans dat er urine op je broek komt ook groter dus liever een rok of jurk. Je hebt ook pantiesokjes bij de V&D tot net boven je enkels. En als je rok lang genoeg is zie je je enkels niet.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    682
    08-10-2003

    He nu ben ik degene die tips geeft, dat was niet de bedoeling ik wil tips.

  10. #10
    *OemHoudaifha*

    Reacties
    182
    29-03-2003

    ik laat altijd iemand me sokken pakken of ik doe dicht sokken aan



    salaam wa alikom wr wb
    “De dag dat de mensen zoals verspreide motten zullen zijn, en de bergen zoals uiteen gerokken wol zullen zijn.”

  11. #11
    *OemHoudaifha*

    Reacties
    182
    29-03-2003

    by the way in v&d heb je hele lekkere kniekousen zwart maar het trekt geen warmte aan......

    ps in marokko kan je beter een rok dragen... het is daar egt te warm voor een broek
    “De dag dat de mensen zoals verspreide motten zullen zijn, en de bergen zoals uiteen gerokken wol zullen zijn.”

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.292
    22-11-2003

    Origineel gepost door mokaltum
    Is dat niet erg onhandig onderweg, een rok of een jurk. Ik ben daar al niet zo'n voorstander van in het dagelijks leven....

    Je hebt van die sokjes uit Mekka, ben er helemaal weg van. Ze zijn hier in Nederland ook wel ergens te koop...Fijne stof (zwart of wit), niet te warm, niet doorzichtig. Wat vaak wel het probleem is bij die pantysokjes in de winkels.

    Wat je ook kunt doen... Rokken zijn vaak bij de wat korte kant, over je knie, maar dan wel boven je enkels. Een broek/pantalon eronder en dan heb je weer een leuke combinatie! Dit kan ook met jurken die grote spleten aan de zijkanten hebben. (dit is trouwens niet voor onderweg )

    Óf als je een wat grotere maat rokt haalt, dan draag je hem erg laag, echt op of zelfs net onder je heupen, daar dan iets leuks boven-/overop (jurkje, truitje etc) en je hebt weer wat leuks. Als je een grotere maat haalt, dan kun je hem erg laag dragen, waardoor de rok over je enkels valt. Dan heb je weer geen broek nodig..

    Etc etc etc...
    Salaam,
    Hoe zien die sokjes eruit? Wat is het verschil? En waar kan je ze kopen?
    Beslama.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    384
    29-04-2004

    [i]Origineel gepost door mokaltum [/i


    In marokko, zucht, Alhamdulillah. Hoe moet dat als je aan het dweilen bent en dan met name die trap totdat je uitkomt bij de voordeur waar het zooite ongeregeld zich al heeft opgestapeld. Ik zie er echt tegenop. De reacties van die mensen, de blikken. Ik ben in een half jaar totaal veranderd. Was ik eerst nog de 'niet-bedekkende', ben ik nu de 'uiterst bedekkende'. Dat zorgt soms wel voor verwarring...en met sokken helemaal.


    "Diegenen tegen wie de mensen zeggen: "Voorwaar, de mensen hebben zich tegen jullie verzameld, vreest hen dus". Hun geloof werd erdoor versterkt en zij zeiden: "Allah is ons genoeg en Hij is de beste Beschermer". (Qur'an, Soera 3: 173)

  14. #14
    Dienares van Allah

    Reacties
    314
    26-09-2003

    Salaam Aleikom Wa Ra7matoeAllahie...

    K hoor over dit onderwerp ook wat tips te hebben, aangezien er bij ons in Marokko 24/7 mensen over de Vloer komen.. Creeer in huis een kamer die NietMahram'sVrij is, waar je tenminste eventjes kan luchten..

    Wat ik altijd deed was altijd Hijaab en sokken bij de hand hebben, het handigste is dan toch een ghimaar die je snel over je hoofd trekt als er iemand binnen komt. En sokken kocht ik altijd bij Zeeman daar heb je panty's van 60 den die schijnen niet door en zijn niet dik.

    Mokaltum, Je kan echt van alles verwachten als dit je eerste jaar bedekkend is. Vooral bij de sokken kwestie; K kreeg de raarste reactie's... Maar el7amdoelilah achteraf valt het allemaal mee, vooral als je de verhalen bij andere zusters hoort. Wat betreft met de auto naar Marokko gaan, een Ghimaar en abaya aan lijkt mij ook handig, ze zijn beide wijd en luchtig, je zit dan ook niet moeilijk te doen met speldjes.

    Zusters vergeet niet de halve mouwtjes!! Is echt handig el7amdoelilah, voor als je jilbaab draagt, of iets met 3kwart mouwen.

    Ghair InschAllah Zusters..

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.292
    22-11-2003

    Salaam,
    Ik wist niet eens dat die halve moutjes bestaan. Soebhanallah Ik heb het er zo vaak over gehad, dat dat de ideale oplossing is voor moslimvrouwen i.v.m de warmte als je ook nog eens een truitje aan moet trekken.
    Waar kan je die halve mouwtjes kopen?
    Beslama.