Poll resultaten: Valt het onder verspilling?!

Stemmers
5. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Ja, want...

    3 60,00%
  • Nee, want...

    2 40,00%
  1. #16
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    Citaat Geplaatst door um_7usaam Bekijk reactie
    dirtihali f wedni voor volgende keer

    trouwens wat denk je over salade en vlees.. ik ben gewend dat we eerst beginnen met thee/kofie en koekjes, dan salde, vis/kip bestila evrvolgd door vlees/kip en ijs met fruit.. en sluiten af met taart.. dus wie enkel salade en vlees doet die valt zeker niet onder de israaf bij de marokanen
    hahaha wij marokkanen kunnen het vaak gek maken! Maar salade, vlees en fruit is basis, maar als je het Islamitisch wil gaan houden, dan gaat dit niet door de beugel denk ik...
    Onderstaande topic is weer online!

    Ahadeeth, du3aa khitm al qoraan etc...

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=747638[/B]

  2. #17
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    Citaat Geplaatst door Jumainah_ Bekijk reactie
    Bismillah, Allahu akbar. Hadshi kamel? Kunnen jullie daarna nog opstaan of niet?

    Wij doen eerst koek en thee. Daarna ya imma slada w ya imma bestilla, en niet allebei. Daarna vlees of kip. En als afsluiting dessert of fruit, dus ook niet allebei. Oe Allah yej3el elbaraka, Allah yekhlef. Iedereen gaat met een volle maag naar huis.
    En de mannen die krijgen alleen vlees en fruit! De vrouwen willen alles erop en eraan!
    Onderstaande topic is weer online!

    Ahadeeth, du3aa khitm al qoraan etc...

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=747638[/B]

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    5.686
    01-01-2007

    Citaat Geplaatst door Omar17 Bekijk reactie
    eheya awdi, niet te vreten hhahah... De salade is top, maar het wordt niet allemaal gegeten! De vrouwen willen het erbij, omdat het erbij past! (decor)
    Nou hier in Nederland heb ik enkel blik salades meegemaakt.. rode bieten, wortels, tonijnsalade, krabsalade en noem maar op.. vind ik persoonlijk niet lekker.. bij onze feesten maken wij zelf alles vers (dus zelf alles koken en marineren) dat is pas lekker

    hoe mijn vader het zegt: mezian ik verspil me geld zodat de vrouwen bij elkaar komen om over elkaar te roddelen dus ook nog dhnoeb derbij

  4. #19
    Bijna Lid

    Reacties
    1.885
    18-05-2009

    Het slechtste voedsel is dat van een walima.

    Sayyiduna Abu Huraira (Allah be pleased with him) states: “The worst food is that of a wedding banquet (walima) to which only the rich are invited whilst the poor are not invited. And he who refuses an invitation (to a banquet) disobeys Allah and His Messenger (Allah bless him & give him peace).” (Sahih al-Bukhari, no. 4882)

  5. #20
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    Citaat Geplaatst door Abu_Khuzaymah Bekijk reactie
    Het slechtste voedsel is dat van een walima.

    Sayyiduna Abu Huraira (Allah be pleased with him) states: “The worst food is that of a wedding banquet (walima) to which only the rich are invited whilst the poor are not invited. And he who refuses an invitation (to a banquet) disobeys Allah and His Messenger (Allah bless him & give him peace).” (Sahih al-Bukhari, no. 4882)
    DjazakAllahu gairan broeder! Heb je een naseeha? Geen eten geven?
    Onderstaande topic is weer online!

    Ahadeeth, du3aa khitm al qoraan etc...

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=747638[/B]

  6. #21
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    Citaat Geplaatst door um_7usaam Bekijk reactie
    Nou hier in Nederland heb ik enkel blik salades meegemaakt.. rode bieten, wortels, tonijnsalade, krabsalade en noem maar op.. vind ik persoonlijk niet lekker.. bij onze feesten maken wij zelf alles vers (dus zelf alles koken en marineren) dat is pas lekker

    hoe mijn vader het zegt: mezian ik verspil me geld zodat de vrouwen bij elkaar komen om over elkaar te roddelen dus ook nog dhnoeb derbij
    Dat klopt, maar wat kan ik zeggen daarover! Als mijn moeder/zussen ook salade maken dan is het ook vers en beter dan die van een catering!

    ahaha je vader heeft gelijk het is gezellig, maar ja gair inshaAllah
    Onderstaande topic is weer online!

    Ahadeeth, du3aa khitm al qoraan etc...

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=747638[/B]

  7. #22
    Alhamdoelillah

    Reacties
    5.451
    13-07-2006

    Citaat Geplaatst door Abu_Khuzaymah Bekijk reactie
    Het slechtste voedsel is dat van een walima.

    Sayyiduna Abu Huraira (Allah be pleased with him) states: “The worst food is that of a wedding banquet (walima) to which only the rich are invited whilst the poor are not invited. And he who refuses an invitation (to a banquet) disobeys Allah and His Messenger (Allah bless him & give him peace).” (Sahih al-Bukhari, no. 4882)
    Het slechtste voedsel is dat van een walima waar alleen de rijken voor zijn uitgenodigd.
    Angst klopte op de deur, vertrouwen deed open en zag niemand staan!

  8. #23
    Alhamdoelillah

    Reacties
    5.451
    13-07-2006

    @TS
    Ik vind het heel erg meevallen zoals jij het omschrijft.
    Mannen zijn meestal wel echte vleeseters, maar bij de vrouwen heb je er ook veel die juist meer van salades houden. Dus ik zou zeker ook salade serveren bij de vrouwen. Maar kijk goed naar het aantal gasten en het aantal salades wat je maakt of koopt. Dus niet per 3 vrouwen een schaal salade, maar gewoon per 10 vrouwen.

    wassalaam,
    zonnetje
    Angst klopte op de deur, vertrouwen deed open en zag niemand staan!

  9. #24
    Bijna Lid

    Reacties
    1.885
    18-05-2009

    Citaat Geplaatst door Omar17 Bekijk reactie
    DjazakAllahu gairan broeder! Heb je een naseeha? Geen eten geven?

    Ik heb wel een naseeha:

    Sayyida A’isha (Allah be pleased with her) narrates that the Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace) said: “The most blessed marriage (nikah) is the one with the least expenses.” (al-Bayhaqi in his Shu’ab al-Iman & Mishkat al-Masabih).

  10. #25
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    Citaat Geplaatst door Jumainah_ Bekijk reactie
    Zonde! Dat zou een idee kunnen zijn. Of naar de voedselbank brengen of iets dergelijks. Alles beter dan weggooien.



    Sorry. Hier moest ik wel even om lachen.
    Alles is inderdaad beter dan weggooien! Nederlanders doen het goed qua huwelijk. Koffie en een gebakje that's it! Safi geen hoofdpijn...
    Onderstaande topic is weer online!

    Ahadeeth, du3aa khitm al qoraan etc...

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=747638[/B]

  11. #26
    ntb.

    Reacties
    2.304
    28-05-2009

    Citaat Geplaatst door Omar17 Bekijk reactie
    Salaamu alaikom wa RahmatuAllahi wa barakathu,

    Even een poll onder de broeders en zusters. Stel je gaat het huwelijk in en je komt dan terrecht bij de gerechten.

    Bij de mannen serveer je natuurlijk vlees en fruit! Maar de vrouwen Salade (die grote schaal), vlees en fruit!

    Valt het 2e onder verspilling? Want zoals iedereen weet is het vaak bedoelt voor het oog, want een trouwfeest zonder salade is alsof je niet gegeten hebt, maar als voorgerecht is het top! Maar een ieder weet ook dat de vrouwen het niet allemaal zullen eten!

    Ik zie het resultaat tegemoet!

    DjazakAllahu gairan!

    wa salaamu alaikom wa RahmatuAllahi wa barakathu,
    Wa3aleikom Salaam wara7matolahi wabarakatoho,

    Als ik kijk naar hoe het tegenwoordig gaat tijdens een Marokkaanse bruilofd met een 4 gangen menu, dan vind ik dit geen verspilling. Natuurlijk is het wel belangrijk dat er genoeg mensen aan een bord/schaal eten etc.
    Wat mij erg opvalt is dat salade (heb het nu niet over blik salada, maar verse salade) erg geliefd is onder de vrouwen en dit wordt vaak ook gegeten. We moeten niet gaan overdrijven met de grootte van de schalen vind ik dan. Die schalen hoeven niet 1 meter lang te zijn; zoals ik wel eens heb meegemaakt -jammer-.
    Het eten dat dan overblijft kan men de volgende dag eten, of men kan het naar de moskee sturen om de mensen daar weer bij elkaar te brengen. Gair inchaAllah.

    لاإله إلا الله


    Amr Ibn Al-’Aas said: “Speech is like medicine : A little of it brings benefit, an overdosis is deadly.”