Poll resultaten: als je met iemand wil trouwen, waar kijk je naar?

Stemmers
147. Je mag niet stemmen op deze poll
  • schoonheid? haar/ zijn uiterlijk

    23 15,65%
  • afkomst? haar famillie, ras enzovoort

    13 8,84%
  • geld? is ze rijk en kan je met haar centjes leven?

    3 2,04%
  • geloof? is het een moslima die een islamitisch gezin wil stichten?

    108 73,47%
  1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    87
    22-10-2002

    Question zoek je voor je huwelijk, schoonheid, afkomst, geld of toch geloof

    hoi allemaal,

    Ik ben benieuwd naar wat een jongen of meisje zoekt in zijn toekomstige vrouw/man.

    Kijken jullie naar uiterlijk? is ze/hij mooi, goed figuur, mooi hoofd enzovoort.

    afkomst, riffia,sousia, arabia of dat haar vader die of dat is en uit wat voor famillie ze stamt?

    geld kijken jullie naar of ze wat geld heeft geerft, veel geld verdiend?


    of gaat toch om een meisje met geloof, een meisje die naar de waarden en normen van de islam een gezin wil stichten?

    Ik zelf zoek alle 4 maar ja dat is niet snel gevonden. maar wat telt het zwaarst?

    ik zie jullie reactie graag tegemoed
    Leef je eigen leven en niet die van anderen. Doe wat jij wil doen en niet wat anderen van je verwachten!!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    87
    22-10-2002

    haha duidelijk!!!

    Ik wens je het allerbeste en dat je diegene zal tegenkomen die je zoekt en die je je gelukkiger maakt dan je ooit had durven dromen.

    moet ie blond zijn? haha
    beslma
    amin
    Leef je eigen leven en niet die van anderen. Doe wat jij wil doen en niet wat anderen van je verwachten!!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    87
    22-10-2002

    oh dus je bent bijna vrouw!!

    Ik kan me niet voorstellen met een nederlandse vrouw of andere nationaliteiten te trouwen. Ik val alleen op marokkaanse meisjes en vind geloof heel belangrijk! Ik wil dat mijn kinderen marokkaans en islamitisch opgevoedt worden.

    Ik ben zelf niet streng opgevoedt maar moest wel bidden op me 7de, me vader is 61 en heeft nog steeds geen snor of een baard maar je moet wel bidden en ik ben blij dat ze mij dat hebben geleerd.

    ze zeggen allah glak ou farrak, gelukkig is iedereen anders anders was het een saaie boel eh haha.

    beslama,
    Amin
    Leef je eigen leven en niet die van anderen. Doe wat jij wil doen en niet wat anderen van je verwachten!!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    87
    22-10-2002

    Ik ben ook even oud als jou en studeer ook nog moet nog twee jaar. maar ik heb nog niet de vrouw gevonden waarmee ik me leven wil delen. genoeg leuke meisjes maar niet die ene die ik als vrouw wil hebben.

    Ik vind trouwen een grote stap en dat je voor die beslissing goed alles moet overwegen.

    Is je vriend trouwens moslim? of vind je dat niet belangrijk, jij bidt 5x per dag en hij hoeft geen moslim te zijn? Ik ben jou hier niks aan het verwijten ofzo dat je dat gaat denken!!!!
    Leef je eigen leven en niet die van anderen. Doe wat jij wil doen en niet wat anderen van je verwachten!!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    87
    22-10-2002

    vind je dat zelf kunnen? als moslima met een niet moslim samenwonen?

    Vind je dat het zin heeft om 5x per dag te bidden?Heb je hier lang over na gedacht , want al is hij heel mooi als hij 30 is de schoonheid er echt vanaf. begrijp je wat ik bedoel, zal je echt gelukkig worden.

    Ik ben iemand die denkt dat je altijd wat zal missen in zn huwelijk/relatie maar wat ervaar jij ?

    trouwens hoe zijn de reacties van je ouders, famillie en bekenden? omdat je bijna al 5 jr heb hoe is het aan het begin gegaan en hoe gaat het nu? had je tegen werking en daarna geaccepteerd of hoe?

    sorry dat ik zoveel vaag
    Leef je eigen leven en niet die van anderen. Doe wat jij wil doen en niet wat anderen van je verwachten!!

  6. #6
    geen leven

    Reacties
    857
    15-09-2002

    een combinatie van die vier, hoewel uiterlijke schoonheid mij niet zoveel kan schelen
    Mensen die elke dag hun leven wagen zijn idioten, mensen die zich aan de liefde wagen, zijn helden.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    471
    13-10-2002

    ik zou niet met iemand kunnen leven die niet volgens de voorschriften
    van de islaam leeft, al dat andere is echt alleen maar bijzaak.........
    het maakt mij uit niet uit van welke berg hij uit marokko vandaan komt of wel goed verdient.........Allah is de enige die zekerheid biedt en niet geld, schoonheid of afkomst...............
    "Bescheidenheid en geloof horen bij elkaar. Als het een er niet is, dan is het ander verloren." (Muslim).

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    87
    22-10-2002

    stel je voor, een jongen zit bij jou op school. zijn gezicht zit vol met puisten, heeft een afro kapsel en kleren die in 1960 uit de mode waren. hij komt naar je toe en biecht hij je zijn liefde voor jou toe.

    je weet dat deze jongen de islam praktiseert en een hele lieve jongen is. maar hoe hij eruit ziet en de geur die hij heeft is ademnood bezorgend. Zou je het doen? zou je hem leren kenne.?

    de groetjes van
    AmIn
    Leef je eigen leven en niet die van anderen. Doe wat jij wil doen en niet wat anderen van je verwachten!!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    184
    12-03-2002

    Hmm,

    Ik denk een combinatie van 1, 2 en 4, hij hoeft niet rijk te zijn en ik wil ook niet van hem afhankelijk zijn, hij moet wel werken en niet de hele dag luieren
    Maar voor diegene die zegt dat uiterlijk niet belangrijk is, dat geloof ik gewoon niet, ik kan me namelijk niet voorstellen dat je niet naar uiterlijk kijkt, al is het maar een ietsiepietsie. Ik vind dat iemand niet superknap hoeft te zijn maar iemand met er wel goed uitzien.

    Ciao
    Let op je gedachten, ze worden Woorden.
    Let op je woorden, ze worden je daden.
    Let op je daden, ze worden je gewoontes.
    Let op je gewoontes, ze vormen je karakter.
    Let op je karakter, ze vormt je lotsbestemming.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    555
    11-09-2002

    Nadoriamin tegen wie praatte je in t begin?
    Vrees allah en weet dat allah ( swt) alles ziet wat jij doet

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    87
    22-10-2002

    Origineel gepost door lelahamka
    Nadoriamin tegen wie praatte je in t begin?
    tegen de mensen die beweren dat uiterlijk onbelangrijk is.
    Leef je eigen leven en niet die van anderen. Doe wat jij wil doen en niet wat anderen van je verwachten!!

  12. #12
    uitgedoofde ster

    Reacties
    673
    08-11-2002

    geloof is het belangrijkste als er geloof is straalt hij sowieso van schoonheid die allah hem heeft gegeven ! dus innerlijk en geloof vertouwen in mekaar en elkaar begrijpen daar gaat het om e niet omdat hij zoveel verdient of omdat hij toch zo knap is daar hebt ge nix anders mee dan miserie omdat hij veel aandacht krijgt! niet iedereen is zo maar toch..
    Alleen verloren zielen weten wat het is om teruggevonden te worden.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    471
    13-10-2002

    Origineel gepost door NadoriAmin
    stel je voor, een jongen zit bij jou op school. zijn gezicht zit vol met puisten, heeft een afro kapsel en kleren die in 1960 uit de mode waren. hij komt naar je toe en biecht hij je zijn liefde voor jou toe.

    je weet dat deze jongen de islam praktiseert en een hele lieve jongen is. maar hoe hij eruit ziet en de geur die hij heeft is ademnood bezorgend. Zou je het doen? zou je hem leren kenne.?

    de groetjes van
    AmIn
    Als hij de islam echt praktiseert en een goed hart heeft en ik denk dat ik een goede toekomst zou kunnen opbouwen met hem dan zou ik inderdaad met hem trouwen ja!
    Aan de andere zaken valt nog wat te doen
    Trouwens, je zet een tegenstelling in jouw verhaal, want als die jongen echt de islam praktiseert, dan zou hij er verzorgd uitzien, want hygiene is heel belangrijk in ons geloof..........
    ma3a salama

  14. #14
    Bijna Lid

    Reacties
    146
    15-06-2002

    hallo,

    ik ben getrouwd met mijn man vanwege zijn geloof,
    dat hij er ook nog eens hartstikke leuk uitziet is mooi meegenomen!

    zijn nationaliteit (mijn man is nederlander) maakt mij niks uit.

    uiteindelijk gaat uiterlijke schoonheid verloren, maar Imaan is iets wat, als je het goed onderhoudt, blijvend is.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    181
    05-10-2002

    Voor mij is het karakter en het intellectueel niveau het belangrijkste, natuurlijk is het wel leuk als hij er ook nog goed uitziet he!! xxxHilke