1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    571
    29-03-2006

    een led-tv of lcd?

    dames wat vinden jullie? kan maar niet kiezen!!

    een lcd omdat ie wat langer op de markt is..
    of een led tv omdat dat het niewste is?

    hahaha mijn geheugen is zo gewend dat een tv wat groot is,..dus toen ik de led tv heb zien hangen denk je echt dat je tv aan het kijken ben uit een schilderij....ja of uit zo een groooote digitale fotolijst!!

    hahhaha

    nou dames

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    133
    19-12-2005

    Dag Zamila,

    Een ledtv is gewoon een lcdtv, alleen hebben de fabrikanten de blacklight vervangen door led.
    Hier door is de contrastverhouding bij een ledtv veel hoger dan bij een lcdtv, het ligt er ook aan met wat voor lcd je de ledtv vergelijkt, er zijn namelijk lcdtv's die er beter uitkomen als het gaat om contrastverhouding kleuren enz.

    Ledtv is ten opzichte van lcdtv 30 tot 40% zuiniger, persoonlijk vind ik dit niet belangrijk een lcdtv is al zuinig te vergelijken met plasma.

    Let op er zijn twee verschillende ledtv's:
    - Full ledtv
    - Edge led

    Het verschil is dat een edge led heel plaat te maken is bv samsung 2.9cm, de fabrikanten gebruiken bij een edge ledtv ledjes aan de zijkant van de tv , hier door is de tv zo plaat te maken.
    Nadeel vooral bij de samsung b6000 en b7000 zie je dat de tv lekt dit wil zeggen zwart verkleurd naar blauw, dit is goed te zijn als je naar de zijkanten van de tv kijkt wanneer er zwart wordt vergeven.

    Full ledtv
    Bij een full ledtv wordt acher elke deel pixels een led geplaats.
    Voordeel super hoge contrast verhouding en de kleuren komen er super uit.
    Philips heeft een full ledtv type 40pfl9704 prijs is €1999

    Nadeel: tv is niet zo plaat te maken als de edge ledtv.

    Als je een leuke lcdtv zoekt kijk dan naar de philips, panasonic je betaald wat meer maar je hebt zeker beter kwaliteit.
    Bij een philips kijk van af de 7000 serie tot 9000 serie en bij een panasonic kun je kijken naar de serie ga11 of naar de v10.

    Mocht je vragen hebben laat het me weten.
    Succes.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    571
    29-03-2006

    okej dank je wel voor de uitleg!

    ben erg blij ermee,....ik denk dat het uitendelijk de samsung serie 6 6000 word,..vind hem mooi ,....maar ben ook bang dat het gaat lekken zoals je eerder vertelde....

    of het word dan toch de samsung le47b650...(als ik nog goed weet)

    nog tips ??

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    133
    19-12-2005

    Citaat Geplaatst door zamilaa Bekijk reactie
    okej dank je wel voor de uitleg!

    ben erg blij ermee,....ik denk dat het uitendelijk de samsung serie 6 6000 word,..vind hem mooi ,....maar ben ook bang dat het gaat lekken zoals je eerder vertelde....

    of het word dan toch de samsung le47b650...(als ik nog goed weet)

    nog tips ??
    46b650 is een leuk tv scherm, je kunt ook kijken naar 47pfl8404 van philips super mooi scherm en ziet er ook goed uit.

    Zelf vind ik de b650 een stuk goedkope plastic, ziet er niet echt strak uit.
    Het beeld kwaliteit van de 8404 is echt veel beter contrastverhouding is hoger en de kleuren komen er beter uit wat de philips als extra heeft is net tv.

    Net tv: wil zeggen dat je op de tv kunt interneten, dit werkt super, youtube films kijken en buienrader en nog een paar andere sites zijn special ontwikkeld om op de tv goed weergeven te worden. Ook heeft de tv ambilight dit is ook mooi als je een witte muur hebt.

    Wat ook heel belangrijk is het geluid van de 8404 is veel beter ten op zichte van de samsung, dit komt omdat philips de geluidsboxen aan de achter kant van de tv heeft gebouwd.

    Mocht je nog vragen hebben of heb je wat anders gezien laat het me weten.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    571
    29-03-2006

    ppoehpeoh je maakt het me nog moeilijker hahahaha maar wel blij met de info,,,,
    nee ik heb niets anders gezien...ik ben alleen mog over de led aan het nadenken,...ik heb hem nu thuis staan en ik zeg eerlijk ,....hij is prachtig!

    deze kan ik ook aansluitrn op internet ofzo...

    ik word in ieder geval gek van al de reviews lezen over de samsungs en phillips,....de ene vind dit en de ander dat....

    dus ben niet nog vooruit gekomen,...

    stel je voor dat jij zou mogen kiezen?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    133
    19-12-2005

    Citaat Geplaatst door zamilaa Bekijk reactie
    ppoehpeoh je maakt het me nog moeilijker hahahaha maar wel blij met de info,,,,
    nee ik heb niets anders gezien...ik ben alleen mog over de led aan het nadenken,...ik heb hem nu thuis staan en ik zeg eerlijk ,....hij is prachtig!

    deze kan ik ook aansluitrn op internet ofzo...

    ik word in ieder geval gek van al de reviews lezen over de samsungs en phillips,....de ene vind dit en de ander dat....

    dus ben niet nog vooruit gekomen,...

    stel je voor dat jij zou mogen kiezen?
    b6000 serie is inderdaad een mooi toestel, als ik zou moeten kiezen tussen b6000 en de 8404 dan ging ik toch voor de philips.

    Begrijp ik dat je ledtv b6000 al gekocht hebt?
    Zelf heb ik binnen kort een tv nodig en ga voor philips 9664 of 9604 dit is de top serie van philips
    wel wat duurder te vergelijken met de samsung of 8404 van philips.

    Neem anders een kijk je bij de 40pfl8464 een edge ledtv van philips, alleen te krijgen in 40 inch.

    Als je nog vragen hebt laat het me weten.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    571
    29-03-2006

    ja ik heb hem inderdaad maar ik ga hem ruilen omdat dit toch een kleine toestel is en ik wel een grotere wil.....
    we hebben de 37 inch gehaald en viel toch klein......

    ik kijk vanavond in mediamarkt en ga deze 2 tv`s vergelijken en hoop dak eindelijk een besluit kan nemen....

    wel heel raar trouwens dat bij mm iedere keer je mee genomen word naar de samsungs....

    ik vraag me nog steeds af waarom? als al de andere niet goed zijn waarom verkopen ze ze dan he....hahaah

    ja ik ben heel moielijk met kopen hahahahaha....

    geen vragen maar volgens jou zijn de philps beter dan de samsungs toch?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    133
    19-12-2005

    Citaat Geplaatst door zamilaa Bekijk reactie
    ja ik heb hem inderdaad maar ik ga hem ruilen omdat dit toch een kleine toestel is en ik wel een grotere wil.....
    we hebben de 37 inch gehaald en viel toch klein......

    ik kijk vanavond in mediamarkt en ga deze 2 tv`s vergelijken en hoop dak eindelijk een besluit kan nemen....

    wel heel raar trouwens dat bij mm iedere keer je mee genomen word naar de samsungs....

    ik vraag me nog steeds af waarom? als al de andere niet goed zijn waarom verkopen ze ze dan he....hahaah

    ja ik ben heel moielijk met kopen hahahahaha....

    geen vragen maar volgens jou zijn de philps beter dan de samsungs toch?

    Dag Jamila,

    Waarom je telkens naar de samsung tv wordt verwezen, dit komt omdat mediamarkt een contract heeft met samsung, ze hebben een leuke marge op samsung toestelen. Mediamarkt is verplicht om jaarlijks een aantal toestelen te verkopen van samsung, dan krijgen ze een vette BONUS.

    Waarom ze verkocht worden als ze slecht zijn:
    Vanaf de serie 6 heb je gewoon een prima toestel, alleen zijn er beter toestelen op de markt.

    Of philips beter is als samsung, ligt er aan welke toestelen je met elkaar vergelijkt. Philips heeft ook goedkope toestelen die niet super beeld hebben denk hier bij aan de 3,5 serie.

    Heb je nog meer vragen laat het me weten.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    571
    29-03-2006

    ben ik weer!

    ahahaha ik hoordde ze giser bij mediamarkt bijna roepen "o nee daar heb je haar weer" hahahahahah

    tv is terug gebracht en zit nu zonder een mooie tv en heb de oude weer even aangesloten..
    we waren te laat en de service afdeling waar de retouren gecontroleerd worden was al gesloten...

    maar we waren daar en dacht wacht ik ga weer naar de philips kijke...
    en zag dus daar de led tv hangen,..en precies zoals je zei dat deze wat dikker was dan de led van samsung....een mooie toestel met een smalle lijn aan de buitenkant...

    ik vroeg ook wat dan weer beter was tussen de samsung en die en die kwam als beter door..kleine probleempje

    hij is 300 euro duurder. dus nu even wegen en meten....

    vraagje....werk jij bij een electronica zaak of ben je even nieuwsgierig naar deze dingen zoals ik nu ben?

    vervolg komt dus later wat het geworden is hahah

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    364
    12-09-2009

    Een lcd vreet 4 x meer energie dan een led, volgens mij had ik dat ergens gelezen.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    133
    19-12-2005

    Citaat Geplaatst door zamilaa Bekijk reactie
    ben ik weer!

    ahahaha ik hoordde ze giser bij mediamarkt bijna roepen "o nee daar heb je haar weer" hahahahahah

    tv is terug gebracht en zit nu zonder een mooie tv en heb de oude weer even aangesloten..
    we waren te laat en de service afdeling waar de retouren gecontroleerd worden was al gesloten...

    maar we waren daar en dacht wacht ik ga weer naar de philips kijke...
    en zag dus daar de led tv hangen,..en precies zoals je zei dat deze wat dikker was dan de led van samsung....een mooie toestel met een smalle lijn aan de buitenkant...

    ik vroeg ook wat dan weer beter was tussen de samsung en die en die kwam als beter door..kleine probleempje

    hij is 300 euro duurder. dus nu even wegen en meten....

    vraagje....werk jij bij een electronica zaak of ben je even nieuwsgierig naar deze dingen zoals ik nu ben?

    vervolg komt dus later wat het geworden is hahah
    Hallo Jamila,

    Prijs van de full ledtv philips is inderdaad duurder, maar als je kunt onderhandelen dan zou je minimaal 10% van de prijs kunnen krijgen.

    Zelf zit ik in de verkoop van, bruingoed, witgoed, en office producten vandaar dat ik er wat van weet.

    Trouwens let op dat je wel een Nederlands toestel koopt aangezien mediamarkt veel via duitsland inkoopt. Je hebt geen garantie in Nederland, als je een duits toestel koopt.
    Philips heeft op dit moment veel leverings problemen met tv's, als ze aangeven dat ze er veel op voorraad hebben vraag of het een Nederlands toestel is.

    Mocht je tips of informatie nodig hebben laat het me weten.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    133
    19-12-2005

    Citaat Geplaatst door salt-peper Bekijk reactie
    Een lcd vreet 4 x meer energie dan een led, volgens mij had ik dat ergens gelezen.
    Een ledtv gebruikt gemiddeld 30 tot 40% minder energie, en geen vier keer meer.

  13. #13
    ♥ AIT-TOUZINE

    Reacties
    34.166
    04-11-2006

    Zijn dat geen elektriciteit-vreters? Vergeleken met een 'normale' TV?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.961
    05-07-2004

    Citaat Geplaatst door radou01 Bekijk reactie
    Dag Zamila,

    Een ledtv is gewoon een lcdtv, alleen hebben de fabrikanten de blacklight vervangen door led.
    Hier door is de contrastverhouding bij een ledtv veel hoger dan bij een lcdtv, het ligt er ook aan met wat voor lcd je de ledtv vergelijkt, er zijn namelijk lcdtv's die er beter uitkomen als het gaat om contrastverhouding kleuren enz.

    Ledtv is ten opzichte van lcdtv 30 tot 40% zuiniger, persoonlijk vind ik dit niet belangrijk een lcdtv is al zuinig te vergelijken met plasma.

    Let op er zijn twee verschillende ledtv's:
    - Full ledtv
    - Edge led

    Het verschil is dat een edge led heel plaat te maken is bv samsung 2.9cm, de fabrikanten gebruiken bij een edge ledtv ledjes aan de zijkant van de tv , hier door is de tv zo plaat te maken.
    Nadeel vooral bij de samsung b6000 en b7000 zie je dat de tv lekt dit wil zeggen zwart verkleurd naar blauw, dit is goed te zijn als je naar de zijkanten van de tv kijkt wanneer er zwart wordt vergeven.

    Full ledtv
    Bij een full ledtv wordt acher elke deel pixels een led geplaats.
    Voordeel super hoge contrast verhouding en de kleuren komen er super uit.
    Philips heeft een full ledtv type 40pfl9704 prijs is €1999

    Nadeel: tv is niet zo plaat te maken als de edge ledtv.

    Als je een leuke lcdtv zoekt kijk dan naar de philips, panasonic je betaald wat meer maar je hebt zeker beter kwaliteit.
    Bij een philips kijk van af de 7000 serie tot 9000 serie en bij een panasonic kun je kijken naar de serie ga11 of naar de v10.

    Mocht je vragen hebben laat het me weten.
    Succes.
    Wat vind je vd Sony 46W5500 als lcd-tv? Of heb je een andere aanrader als lcd-tv en 46 inch? M'n budget zit rond de 1000 euro, by Plasma-discounter is ie voor 1089,-

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    571
    29-03-2006

    hoi iedereen

    radou01 ik wil je wel even bedanken voor al je informatie....

    nou ben gister geweest en na veel vragen WEER. hebben we de led van philips gekocht....een mooie toestel lijkt breder vanwege de hele smale omlijsting en die ambilight is mooi....wel wat duurdere toestel maar ja,..ik zie het maar als een investering dak heel lang niet meer naar een tv hoef te zoeken....

    maarrrrr hier komt tie dan.....

    hij heeft bij een beeld met 1 felle kleur erin golvende bewegingen,....dat is heel storend en zou dat volgens mij niet moeten doen...zoals bij een mac donalds reclame ofzo.....
    en je ziet nu heel snel in een film wat nep is....erg he...maar ja het golvende gedoe is meer storend...

    ik hoop niet dat ie zo blijft want dan moet ik weeeerr terug en daar heb ik totaal gen zin in....

    ik ben een ware nachtmerie voor elke verkoper hahahahahah.
    mocht ik terug gaan en alle philips zijn zo dan moet ik denk ik weer de samsung halen.

    h het is de philips 40pfl8664 h geworden..

    ehh ik zag iemand veagen naar de sony in deze topic,...wat ik weet is dat sony gewoon samsung is en het wat duurder verkoopt.....dus goed rond kijken!!