1. #1
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium

    Question Er is meer haram dan homoseksualiteit

    Er worden hier regelmatig topics geopend over homoseksualiteit. Mag van mij. Ik reageer zelf ook vaak op deze topics.

    Maar nou vraag ik me af waarom er niet net zoveel topics over bijvoorbeeld alcohol drinken geopend worden. Dat mag ook niet volgens de islam, maar sommige moslims doen het al dan niet stiekem toch. Om van niet moslims maar niet te spreken. En om over het gevaar dat alcohol voor de maatschappij kan zijn ook maar niet te spreken. "Alcohol maakt meer kapot dan je lief is!" Hele campagnes worden eraan gewijd. Waarom worden mensen die alcohol drinken niet net zo hard veroordeeld als homoseksuelen?

    Men durft hier wel eens een zonde op te biechten (geen hoofddoek, niet vaak genoeg bidden) en vraagt dan om raad. Ook deze opbiechters worden wel eens voor wat al niet uitgemaakt, maar ik heb nog niet gelezen dat je dan ziek bent en je jezelf geen moslim meer mag noemen. Terwijl dergelijke reacties als het om homoseksualiteit gaat eerder regel dan uitzondering zijn.

    Ik snap dat niet zo goed. Is homo/lesbo zijn dan het allerharamste wat er is? Het is toch niet zo dat 1 van de 5 peilers van de islam luidt 'gij zult geen homoseksueel zijn'?

  2. #2
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    Die topics worden juist gestart mensen die homoseksualiteit in de islam "bespreekbaar" willen maken. Dus je bericht is tegen de verkkerde mensen gericht.
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  3. #3
    Fix me...

    Reacties
    3.189
    06-10-2001

    Re: Er is meer haram dan homoseksualiteit

    Origineel gepost door karima_lal
    Er worden hier regelmatig topics geopend over homoseksualiteit. Mag van mij. Ik reageer zelf ook vaak op deze topics.

    Maar nou vraag ik me af waarom er niet net zoveel topics over bijvoorbeeld alcohol drinken geopend worden. Dat mag ook niet volgens de islam, maar sommige moslims doen het al dan niet stiekem toch. Om van niet moslims maar niet te spreken. En om over het gevaar dat alcohol voor de maatschappij kan zijn ook maar niet te spreken. "Alcohol maakt meer kapot dan je lief is!" Hele campagnes worden eraan gewijd. Waarom worden mensen die alcohol drinken niet net zo hard veroordeeld als homoseksuelen?

    Men durft hier wel eens een zonde op te biechten (geen hoofddoek, niet vaak genoeg bidden) en vraagt dan om raad. Ook deze opbiechters worden wel eens voor wat al niet uitgemaakt, maar ik heb nog niet gelezen dat je dan ziek bent en je jezelf geen moslim meer mag noemen. Terwijl dergelijke reacties als het om homoseksualiteit gaat eerder regel dan uitzondering zijn.

    Ik snap dat niet zo goed. Is homo/lesbo zijn dan het allerharamste wat er is? Het is toch niet zo dat 1 van de 5 peilers van de islam luidt 'gij zult geen homoseksueel zijn'?

    Beste Karima,

    De spotlight is momenteel gewoon gericht op homosexualiteit-discussies door o.a. de Media en de perikelen er omheen.

    Net zoals de Islam momenteel nu in the Negative spotlights staat, hoewel er ook tal van andere godsdiensten zijn, die ook te bekritiseren zijn...

    It's just the way it is!
    What's love got to do with it?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    887
    03-11-2002

    Origineel gepost door ask_me
    jij maakt geen verschil tussen kleine en grote zonden!!!!
    Als er kleine en grote zonden zijn, is er dan ook een soort lijstje van de verschillende zonden, bijvoorbeeld van minder naar meer ernstig?

    Morgaine
    those who can make you believe absurdities
    can make you commit atrocities
    voltaire (1694 - 1778)

  5. #5
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Junkie
    Haram top5

    Jood zijn
    Neger zijn
    Amerikaan zijn
    Homo/lesbo zijn
    Ontmaagd zijn
    Afgaand op de reacties die mensen, horend tot die categorien, krijgen, klopt deze top 5 aardig.

  6. #6
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door SHAHID
    WAAROM MAAK JIJ JE EIGELIJK ZORGEN KARIMA LAL
    JE BENT TOCH GEEN MOSLIM
    Nee, klopt, maar ik vroeg me gewoon af waarom homo's en lesbo's vaak zulke heftige reacties oproepen hier.

  7. #7
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door doc25
    Die topics worden juist gestart mensen die homoseksualiteit in de islam "bespreekbaar" willen maken. Dus je bericht is tegen de verkkerde mensen gericht.
    Dat is wel een beetje waar, maar het gaat me natuurlijk ook om de reacties die op de topics komen.

  8. #8
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    He dat wist ik niet! Interessant, maar eigenlijk niet zo leuk, want vrouwen hadden toen dus geen ziel? En lagere liefde vind ik ook wat minder aardig van de Grieken. Hoe laag moet de liefde tussen 2 vrouwen dan wel niet zijn geweest!

  9. #9
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Die haat snap ik ook niet zo goed.
    Afkeuren, ok, kan ik begrijpen met de koran erbij, maar haten of echt verafschuwen, nou nee.

  10. #10
    Gemeenste lid.

    Reacties
    1.586
    03-08-2002

    Origineel gepost door CasaChemistry
    Volgens mij ben je een keertje goed van de derde etage gevallen toen je wat jonger was . Want je kunt je zelf absoluut niet serieus nemen als je zulke oppervlakkig tekst blijft schrijven ... heb je dan niet door dat het geen inhoud heeft . Ik ben niet van plan je af te katten want je hebt je zelf nu wel genoeg schade gebracht . Maar aan de andere kant je kunt ook niks anders verwachten van iemand met een simpele geest zoals jij ! Laat Allah oordelen ,en dan moet je kijken of het haram is om een neger te zijn ? Of amerikaan ...wie ben jij om te zeggen wat wel en niet mag ...... Succes
    Ik ben oppervlakkig en dom. Volgende keer zal ik mijn reacties opsieren met smilies. Als je het sarcasme niet vat ben je zelf alles waar je mij van beticht. Tjongejonge,nog nooit zo'n vooringenomen figuur als jij meegemaakt. Onder de noemer "intelligent" plaats je deze reactie, maar als je meerdere berichten van mij bestudeert dan weet je toch wat ik bedoel.
    Ik heb nooit slaap.


  11. #11
    kl

    Reacties
    29
    03-09-2002

    KIjk mensen

    Op deze wereld is het gebruik van drank al eeuwen "normaal" , dus om nu de discussie te gaan openen van drank is haram was niet relevant. Homosexualiteit daar en tegen was zelfs in de westerse cultuur pas de laatste 10 jaar enigzins "geaccepteerd". En ook in de westerse cultuur bestaat er homo haat. dus daarom is het nuttig om juist nu mensen er van op de hoogte te stellen wat men te wachten staat als men homo is. Terwijl men al weet wat de "straf" op drank is

    En je hebt drie grote zonden :
    Drank
    Ontmaagd voor het huwelijk( zowel jongens als meisjes)
    En voodoo en tovernarij



    Voor zover ik weet is het homo ZIJN niet haram Maar het practiseren ervan wel. En van een homo word zijn naam niet in het paradijs genoemt.
    I speak the truth even when I lie